Ihan mahdotonta pukea rintsikat niin että sulkee hakaset selän takana
Minulle ainakin, ei koordinaatiokyky riitä millään saamaan hakasia sujuvasti kiinni, aina menee hapuiluksi, varsinkin jos hakasia on enemmän kuin kaksi :D koko ikäni olen pukenut niin että laitan hakaset kiinni edessä vyötäröllä ja pyöräytän ympäri, sitten asettelen liivit oikealle korkeudelle ja tissit kuppeihin+olkaimet ylös.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Lumingerienkin sovitusohjeissa sanotaan, että jos pystyt pyöräyttämään liivit ympäri, on ympärysmitta ihan liian iso. Koen myös hankalana kiinnittää hakaset selän takana, mutta löysempi ympärys taas ei tue tarpeeksi.
Käytän sitä kokoa mitä lumingerien kokolaskuri suosittelee, sieltä tulee tilailtua liivejä. Kokoni ei ole liian löysä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Olen 53.
Ei kai tämä ikään liity mitenkään? Jos on jonkun asian tehnyt aina tietyllä tavalla niin joku toinen tyyli voi tuntua hankalalta kun ei ole lihasmuistissa.
Kyllähän se liittyy ikään siten, että vanhemmiten kangistuu ja jäykistyy. No tuskin vielä noin nuorena (53) lähimainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Olen 53.
Ei kai tämä ikään liity mitenkään? Jos on jonkun asian tehnyt aina tietyllä tavalla niin joku toinen tyyli voi tuntua hankalalta kun ei ole lihasmuistissa.
Kyllähän se liittyy ikään siten, että vanhemmiten kangistuu ja jäykistyy. No tuskin vielä noin nuorena (53) lähimainkaan.
Moni kuitenkin on tehnyt tuolla pyöräytystyylillä koko ikänsä, ennen kankeuksia.
Kyllähän se liittyy ikään siten, että vanhemmiten kangistuu ja jäykistyy. No tuskin vielä noin nuorena (53) lähimainkaan.[/quote]
Itse asiassa ikä itsessään ei ole se vaikutin, vaan notkeus ja nivelten liikkuvuus.
Ysikymppiselläkin voi olla liikkuvat nivelradat jos on paljon liikkunut. Toki meistä tavallisista ihmisistä harvempi on. Esim tanssijat ja joogit ovat notkeita vanhempanakin.
Itse huomasin tämän kun viiskymppisenä sain olkapääkipua. Liikerata heikkeni niin, ettei tullut kuuloonkaan että olisin saanut liivejä takaa kiinni.
Venyttelin heti kun kipu antoi myöden päivittäin ja nykyään saan taas kädet yhteen selkäpuolella ja liivien hakasetkin kiinni.
Tästä kokemuksesta viisastuneena aloin päivittäisen kehonhuollon (venytykset) koska tajusin, ettei ikä itsessään meitä niinkään raihnauta, vaan liikkumattomuus!
Omaa edistystä on sitä paitsi todella motivoivaa seurata, joten suosittelen jokaiselle pikku jumppaa, jottei liikeradat iän myötä pienene.
On sitten mummonakin helpompi pysyä itsenäisenä pidempään :)
Ikinä tehnyt noin. Pari ekaa kertaa joskus ala-asteella oli hankalaa saada takaa, muttei enää sen jälkeen.
Äitini sanoi mulle aikanaan kun ostin ekat rintsikat, että täytyy opetella sulkemaan ne takaa. Kysyin että miksi ihmeessä ei voi pyöräyttää solkia eteen. Ei osannut äiti vastata, joten pyöräyttämällä on menty 15 v.
Sama täällä: edessä hakaset kiinni ja pyöräytys. Olen kokeillut tuota toista keinoa, mutta mahdoton saada hakasia kiinni selän takana. On toiminut näin jo 30 vuotta eli ehkä menee loppuelämänkin.