Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan mahdotonta pukea rintsikat niin että sulkee hakaset selän takana

Vierailija
22.06.2020 |

Minulle ainakin, ei koordinaatiokyky riitä millään saamaan hakasia sujuvasti kiinni, aina menee hapuiluksi, varsinkin jos hakasia on enemmän kuin kaksi :D koko ikäni olen pukenut niin että laitan hakaset kiinni edessä vyötäröllä ja pyöräytän ympäri, sitten asettelen liivit oikealle korkeudelle ja tissit kuppeihin+olkaimet ylös.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne liivit pitäisi pukea niin, että sulkee hakaset takana. Olen siis kuullut, että näin on, mutta en koskaan syytä.

Siksi että se on joidenkin mielestä helpompaa. Paljon vaikeampaa survoa isoja rintoja kuppeihin sulkemisen ja pyöräyttelyjen jälkeen. Nopeampaakin minulle laittaa heti paikalleen ja takana kiinni.

Kummallakin tyylillä pitäisi rinnat asetella kunnolla kuppiin niin kuin kai nykyään suositellaankin.

Vierailija
42/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan laittaa hakaset kiinni selän takana.

MUTTA

mullapa on vaikeuksia tiukkojen sporttitoppien kanssa, kun on leveät hartiat ja isot rinnat, mihin ne jumittuu, kun vedetään pään yli.

Joskus on käynyt mielessä pelko, että joudunko kutsumaan palokunnan apuun. Perinteiset rintsikat on kyllä helpot niihin verrattuina. Siksi käytän niitä urheilussakin, kaarituellisiakin, vaikka aina uhkaillaan, että kaari puhkaisee rinnat ja keuhkot ja vaikka mitä.

Ja varsinkin niiden urheiluliivien sovittaminen kaupassa. Todella uhkarohkeaa, kun ei meinaa saada enää pois päältä, kun ne olikin liian pienet ja muutekin kireät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan edes ajatellut, että liivien hakaset voisi kiinnittää edessä ja sitten vaikeasti pyörittää taakse jne. Olen aina kiinnittänyt ne selän takana. Varmaan hölmöä pohdintaa, mutta voisiko tuo selän takana kiinnittämisen vaikeus liittyä rintojen kokoon? Olen itse melko pienirintainen.

Vaikea sanoa. Itsellä E-kupit, ja olen aina kiinnittänyt hakaset edessä, ja kääntänyt liivit sitten toisinpäin. En ole koskaan edes yrittänyt kiinnittää hakasia takaa. Edes teininä, vaikka silloin olikin pienemmät rinnat. Ehkä tämä on vain tottumuskysymys.

Itse sain ensimmäiset rintaliivit 11-12-vuotiaana ja äiti sanoi, että rintaliivit laitetaan päälle siten, että hakaset laitetaan edessä kiinni ja sitten pyöräytetään liivit ympäri. Niin minä sitten tein eikä minulle tullut mieleenkään, että homman olisi voinut tehdä toisin. Kyllä minulla kädet taipuu taakse vaikka paksu olenkin, mutta en vaan saa kaikkia kolmea hakasta samaan riviin kiinni.

Vierailija
44/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän kokoiset jos saat pyöräytettyä liivit. Liian iso ympärys ainakin. Ja luultavasti liian pieni kuppi.

Vierailija
45/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset jos saat pyöräytettyä liivit. Liian iso ympärys ainakin. Ja luultavasti liian pieni kuppi.

Ei ole väärän kokoiset. Olen aika tarkka liivieni istuvuudesta :)

Ap

Vierailija
46/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että miksi monia kommentteja oli alapeukutettu?  Oliko tämä joku peukutusketju? Jos joku käyttää hakasetonta toppia tai ei saa hakasia kiinni selän takana (voipi olla vaikka reumasairaus), niin miksi  se on alapeukutuksen aihe?

Koska Av. Täällä alapeukutetaan kaikkea.

Vierailija
47/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini laittoi liivit aina edestä kiinni ja kiersi. Minä laitan ensin kädet aukoista, rinnat kuppeihin ja sitten laitan selän takaa hakaset kiinni. Ehkäpä ainoa liikuntaa muistuttava liike jota edes teen.

Vierailija
48/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan edes ajatellut, että liivien hakaset voisi kiinnittää edessä ja sitten vaikeasti pyörittää taakse jne. Olen aina kiinnittänyt ne selän takana. Varmaan hölmöä pohdintaa, mutta voisiko tuo selän takana kiinnittämisen vaikeus liittyä rintojen kokoon? Olen itse melko pienirintainen.

Vaikea sanoa. Itsellä E-kupit, ja olen aina kiinnittänyt hakaset edessä, ja kääntänyt liivit sitten toisinpäin. En ole koskaan edes yrittänyt kiinnittää hakasia takaa. Edes teininä, vaikka silloin olikin pienemmät rinnat. Ehkä tämä on vain tottumuskysymys.

Itse sain ensimmäiset rintaliivit 11-12-vuotiaana ja äiti sanoi, että rintaliivit laitetaan päälle siten, että hakaset laitetaan edessä kiinni ja sitten pyöräytetään liivit ympäri. Niin minä sitten tein eikä minulle tullut mieleenkään, että homman olisi voinut tehdä toisin. Kyllä minulla kädet taipuu taakse vaikka paksu olenkin, mutta en vaan saa kaikkia kolmea hakasta samaan riviin kiinni.

Hauska huomio. Minulle ei kukaan kertonut miten ne laitetaan päälle. Laitan takana kiinni enkä kyllä teininä ajatellutkaan että voisi olla muukin tapa. Tuntuisi hassulta pyöräytellä ympäri kun ne voi laittaa kerralla oikealle paikalleen. Näin olemme erilaisia :). 331

Vierailija
49/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin että miksi monia kommentteja oli alapeukutettu?  Oliko tämä joku peukutusketju? Jos joku käyttää hakasetonta toppia tai ei saa hakasia kiinni selän takana (voipi olla vaikka reumasairaus), niin miksi  se on alapeukutuksen aihe?

Miksi kyselet tyhmiä? Täällä alapeukutetaan viestejä joiden kanssa on eri mieltä. Yksinkertaista.

Ahaa. Olet siis kommentoijien kanssa eri mieltä siitä että heidän on vaikeaa tai mahdotonta sulkea rintsikoiden hakaset takaa.

Sori, en tajunnut että toisen ihmisen kokemuksesta ja fyysisestä vaikeudesta tehdä jotain on edes mahdollista olla eri mieltä.  Mutta minä olenkin tyhmä ja sinä se viisas.

No minä annan sinulle nyt alapeukun, koska tuot negatiivista ilmapiiriä tänne ja vaikutat siltä ettei kanssasi saisi olla eri mieltä.

No, pahoitin kyllä hiukan mieleni koska kutsuit minua täysin syyttä tyhmäksi. Miten se ei ole negatiivista?

Mutta et vastannut kysymykseeni. Jos joku muu kokee jonkin asian hankalaksi, miten siitä voi olla eri mieltä?

Lainasit nyt eri kirjoittajaa. Mutta siis kysymyksesi oli tyhmä. Sinua en siksi kutsunut. Tämän palstan koko idea on nuo nuolet. Jos kirjoitat tänne "äitini on 90v." tai "lempivärini on sininen", saat niihinkin alapeukkuja.

Olen eri mieltä siitä että takana sulkeminen olisi hankalaa. Ei ole minulle. Topin käyttäjä puhui myös hakasten kanssa kikkailusta. Ei niiden kanssa kikkailla. Ne vain laitetaan kiinni.

En ole samaa mieltä kysymyksen tyhmyydestä. Se oli ihan rehellinen kysymys, kun en ymmärtänyt syytä alapeukutteluun.  Voisihan sitä alapeukutuksen sijaan kirjoittaa vaan että minulle tuo asia ei ole hankala.  Alapeukku minusta tarkoittaa että kommentti itsessään on huono, epäreilu tai väärin. Ja jos joku alapeukuttaa sinistä lempiväriä tai 90-vuotiasta äitiä niin sekin ihmetyttää.

Toisaalta, tyhmäähän se kyllä on tällä palstalla ihmetellä mitään. Mutta olen aina kysynyt jos en ymmärrä jotain.

Vierailija
50/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini laittoi liivit aina edestä kiinni ja kiersi. Minä laitan ensin kädet aukoista, rinnat kuppeihin ja sitten laitan selän takaa hakaset kiinni. Ehkäpä ainoa liikuntaa muistuttava liike jota edes teen.

Ai meitä on muitakin superliikunnallisia.

Vierailija
51/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska huomio. Minulle ei kukaan kertonut miten ne laitetaan päälle. Laitan takana kiinni enkä kyllä teininä ajatellutkaan että voisi olla muukin tapa. Tuntuisi hassulta pyöräytellä ympäri kun ne voi laittaa kerralla oikealle paikalleen. Näin olemme erilaisia :). 331

Jep, sinun tapa olisi paljon parempi. Olen yrittänyt opetella tuota, mutta ei suju eikä hermot kestä niin pitkään yrittää.

Vierailija
52/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ennen aina takaa kiinni edes ajattelematta asiaa. Sitten jouduin onnettomuuteen jossa oikea käteni hajosi pahasti.

Toipumisaikana en saanut liivejä kiinni edes edestä koska olin käytännössä yksikätinen, eikä yhdellä kädellä voinut pitää kiinni molemmista kappaleista hakasia kiinnittäessä. Minun oli pakko tehdä niin, että otin liivit syliini ja kiinnitin hakaset ennen pukemista. Sitten vedin ne ylleni vähän kuin t-paidan, hajonnut käsi ensin auttamalla "hihansuusta", sitten toinen. Tämähän tiesi sitä, että kaarituet eivät kestäneet. Pikkuhiljaa ne sinkoilivat irti kaikista liiveistä.

Oikea käteni ei koskaan toipunut ennalleen ja nyt sitten suljen liivit edessä ja pyöräytän ympäri.

Tällainen tarina minulla.

Vierailija
53/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumingerienkin sovitusohjeissa sanotaan, että jos pystyt pyöräyttämään liivit ympäri, on ympärysmitta ihan liian iso. Koen myös hankalana kiinnittää hakaset selän takana, mutta löysempi ympärys taas ei tue tarpeeksi.

Vierailija
54/67 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä "miksi laitatte edestä kiinni" -tyypeillä ole mummoja? Tai ettekö ole käyneet uimahallin pukuhuoneissa jossa vanhenevat naiset pukeutuvat? Kyllä vaan nivelet vanhetessa jäykistyy ja koordinaatio heikkenee. Puhumattakaan sorminäppäryydestä. Se on "kylmänkyhmyisillä" nivelrikon runtelemilla sormilla moni asia hankalaa.

Jos ihmettelette mummojen edestä napitettavia takkimekkoja, voi teille vielä valjeta moni asia. Vaatekappaleita ei enää ihan noin vaan sujautetakaan ylle. Eikä ainakaan kiskaista vetoketjua selästä kiinni.

Vierailija
55/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä laitettua molemmilla tavoilla kiinni. Minusta on kätevämpää laittaa vyötäröllä edestä/sivusta kiinni, pyöräyttää vyötäröllä ympäri ja siitä nostaa rintojen alle. Mukavammin näin saan ne rinnat kuppeihinkin. Ei se niitä liivejä venytä mihinkään, vyötärö on huomattavasti kapeampi kuin ympärys rintojen alta. Jos vyötärö olisi paksumpi tai yhtä paksu kuin ympärys rintojen alta, varmaan laittaisinkin aina selän takaa kiinni.

Vierailija
56/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti aikoinaan pukemaan niin, että ensin hakaset edessä kiinni ja sitten kiepsautetaan ympäri. Vasta joskus aikuisena ymmärsin, että voisi pukea niinkin, että laittaa hakaset takana kiinni :D

Just pari päivää sitten uintireissun jälkeen kirosin asiaa, kun en millään saanut liivejä kiepsautettua ympäri kostean ihon tarratessa kiinni liivien alareunan silikoniin. Mulla kädet taipuu kyllä ihan hyvin selän taakse, mutta neljän hakasen sulkeminen käsikopelolla oli vaan liian vaikeaa koordinaatiokykyä itseltäni vaativa.

Vierailija
57/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut liivejä selän takana kiinni, vaikka olen alle kolmekymppinen ja suhteellisen notkea muuten.  Ei vaan kädet taivu niin ylös, jos olkaimet ovat jo paikoillaan. Sillä lailla menee, että laitan vyötärön korkeudella hakaset kiinni ja sitten hilaan liivit paikoilleen, mutta helpompi mielestäni tehdä se etupuolella ja sitten kääntää liivit. Eipähän tarvitse sokkona haparoida hakasia kiinni.

Vierailija
58/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa videot jakoon miten oikein puette niitä liivejä ja vaikuttaako rintojen koko liivien pukemiseen?

Vierailija
59/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapäiden liikkuvuus vaikuttaa. Minulla oli joskus pitkään olkapää kipeä enkä pystynyt laittamaan liivejä kiinni takana kun käsi ei noussut riittävän ylös. Muuten olen aina kiinnittänyt hakaset takana.

Vierailija
60/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina takakautta. Myös bikinit yms. Ei mitään ongelmaa. Heti onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi