Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua vaatekoosta L kokoon S? Aikaa laihtua loppuvuoteen mennessä.

Vierailija
22.06.2020 |

Makeat ja suolaiset on jätetty pois. Olen ollut viikon syömättä herkkuja ja tulin juuri tunnin lenkiltä. Vinkkejä?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon pituus vaikuttaa? Entä tissit?

Pitäisi pudottaa 20 kg, nyt koko XL. Mutta olen n. 180 cm pitkä ja tissit jotain G-J-kupin välillä mallista riippuen (ennen lihomista oli ehkä inaa pienemmät).

Tulenko aina olemaan L-koon nainen vaikka paino putoaisi? Onko kenelläkään kokemusta? 🤨

Vierailija
102/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä peruna, riisi ja pasta pois lämpimästä ruuasta. Tai ota ihan pieni määrä. Korvaa vihanneksilla.

Mikä logiikka?

Ei kukaan lihoa riisin tai pastan takia, miksi ne pitäisi jättää pois?

Eiköhän 1/4 lautasesta hiilaria ja puolet niitä kasviksia ole varsin hyvä. Varsinkin jos pysyvää muutosta tavoittelee elämäntapamuutoksella.

Tästä olen samaa mieltä. Mutta kannattaa huomioida, että jotkut syövät lämpimän ruoan kanssa leipää, eivätkä huomioi sitä osaksi "lautasmalliaan". Silloin on laihduttajan syytä miettiä, jättääkö leivän pois lämpimän aterian yhteydestä vai hiilarit pois lautaselta.

Tämä on hyvä pointti.

Kotona ei kävisi edes mielessä muun kuin keiton ohella vetää leipää, mutta lounasravintoloissa leipä on tyrkyllä.

Täyttää minulla ainakin vatsaa, ja sitten on jäänyt sitä oikaa ruokaa lautaselle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu vartalon mallistakin. Itse mahdun S-kokoon kevyesti mitoilla 165/63. Paino jakaantuu kropassani tosi tasaisesti.

No niinpä me olemme eri mallisia. Olen myös 165 pitkä. Painoa saa olla max 52 kg, jotta lantioni mahtuu S kokoisiin vaatteisiin. Vaatteissa, joiden on tarkoitus istua hartioista, M koko on pienin, mihin voin ikinä mahtua.

Vierailija
104/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin pätkäpaastoa, joka on hyvin helppo toteuttaa pikkulapsiarjessa. Kun sain lapsen, sain järkyttävän määrän painoa. Ennen raskautta minulla oli vähän heikot ruokailutavat, usein söin jotain hyvin pientä päivän ajan ja sitten isomman vasta illalla. Raskaana piti syödä aamupalaa jne. Painoa tuli 34 kiloa josta 10 jäi sairaalaan.

Ensimmäiset 20 pudotin keto ja pätkäpaastokombolla, joka oli tehokas. Nyt olen pelkällä pätkäpaastolla, kokonaistavoite on 45 kiloa yhteensä siihen, missä olin loppuraskaudessa. Laihdun koko ajan, vaikka joskus vähän sahaakin, lopputuloksena olen s-m kokoa. Välillä tekee kovasti mieli syödä ja ”antaa olla, ihan sama”, mutta jos en tee tätä nyt, en näe mitään syytä, että onnistun myöhemminkään. Vaihtoehtoja ei ole kuin jatkaa ja onnistua. Psykologinen puoli on se vaikein aina.

Vierailija
105/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pudottaa 20 kg, nyt koko XL. Mutta olen n. 180 cm pitkä ja tissit jotain G-J-kupin välillä mallista riippuen (ennen lihomista oli ehkä inaa pienemmät).

Tulenko aina olemaan L-koon nainen vaikka paino putoaisi? Onko kenelläkään kokemusta? 🤨

Mitä väliä, vaikka olisitkin kokoa L. Meidän suvussa S koko on lasten koko, koska olemme hartioista mallia ladonovi, ja vyötärö - lantio seudulta mallia ampiainen.

Vierailija
106/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoot saattaa hyvinkin olla eri mitoituksilla eri merkeillä.. Että en lähtisi tuijottamaan vaatekokoa vaan jos laihduttaa aikoo niin peilikuvaa ja omaa oloa yleisesti. 

Itse ostin juuri ystäväni häihin mekon, s-kokoa. Olen 174 cm/56 kg,  kapea rakenteinen. 

Vierailija
107/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu vartalon mallistakin. Itse mahdun S-kokoon kevyesti mitoilla 165/63. Paino jakaantuu kropassani tosi tasaisesti.

No niinpä me olemme eri mallisia. Olen myös 165 pitkä. Painoa saa olla max 52 kg, jotta lantioni mahtuu S kokoisiin vaatteisiin. Vaatteissa, joiden on tarkoitus istua hartioista, M koko on pienin, mihin voin ikinä mahtua.

Minä olen taas 159cm ja painan 75kg, mutta menee S koon paidat. Alaosat M kokoa. Vartalon malli siis ratkaisee todella paljon, nii kuin näistä esimerkeistä näkee.

Vierailija
108/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet joskus mahtunut tiettyyn mekkoon, ei ole takuita, että laihduttuasi mahtuisit siihen uudestaan. Ainakin raskaus voi muokata lantion ja rintakehän luustoa sen verran, ettei "alkuperäisiin" ympärysmittoihin ole paluuta, tai ainakin palautuminen voi kestää vuosia.

En ole ollut raskaana ja aion mahtua S koon mekkoon. En myöskään ole rintava.

Vierailija
109/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, vaikka olisitkin kokoa L. Meidän suvussa S koko on lasten koko, koska olemme hartioista mallia ladonovi, ja vyötärö - lantio seudulta mallia ampiainen.

Eipä sillä väliä, ei ota itsetuntoon.

Mutta mietin vaan mielenkiinnosta, että pitääkö pistää vaatekaappi uusiksi, paljon ällää löytyy.

Vierailija
110/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen taas 159cm ja painan 75kg, mutta menee S koon paidat. Alaosat M kokoa. Vartalon malli siis ratkaisee todella paljon, nii kuin näistä esimerkeistä näkee.

Luuston mallilla on iso merkitys, mutta myös sillä, kuinka paljon on lihasta vs. läskiä, ja mihin kohtaan kropassa se läsky pyrkii kertymään. Itse olen mallia leveä lantio + kapea vyötärö silloin kun olen hoikka. Mutta kun lihon, kaikki kertyy vyötärölle, joten vaatekoko ei muutu, vaan minun pitää käyttää eri mallisia vaatteita riippuen siitä, olenko ns. normaalipainon ylä- vai alarajoilla.

Vierailija
111/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sun pitää laihduttaa kokoon M, ja sitten vasta S.

Vierailija
112/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan nyt 71-72kg

Xl kokoa siis .. minimissään, ehkäpä jopa XXL

Zinc

Kävin aamulla puntarilla ja paino 69kg nyt ja vaatekoko on L ei XL.

Vierailija
113/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin sun pitää laihduttaa kokoon M, ja sitten vasta S.

Vähitellen laihdutan ja muutan elintavat pysyvästi terveelliseksi. Ihmedietteihin en usko.

Vierailija
114/114 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse minun nähdäkseni ole niinkään paljon vartalon mallista kuin siitä, kuinka haluaa vaatteidensa istuvan.

Eikä aina kyseessä ole edes haluaminen. Itse olen lihonut S-kokoisesta L-kokoiseksi. Kyllä ne S-kokoiset vaatteet edelleen menevät päälle, ja peilikuvakin näyttää omaan silmään melkein samalta kuin ennen. Mutta vartalo vaatteiden sisällä on eri, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi