Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua vaatekoosta L kokoon S? Aikaa laihtua loppuvuoteen mennessä.

Vierailija
22.06.2020 |

Makeat ja suolaiset on jätetty pois. Olen ollut viikon syömättä herkkuja ja tulin juuri tunnin lenkiltä. Vinkkejä?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi mekko :)

Vierailija
22/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu monesta tekijästä. Esimerkiksi minä mahtuisin muuten kokoon M lantion ja vyötärön alueelta. Mutta rinnanympärys on niin iso, että pitää käyttää kokoa L. Eli ei voi ihan suoraviivaisesti ajatella. Ja painoa 80 kg ja pituus 167 cm.

En ole rintava, mutta tavaraa on vyötäröllä ja lantiolla sekä reisissä ja käsivarsissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on ylipainoa? 167 cm - jotta mahdut S-koon mekkoon niin sinun tulee painaa noin 56- 58 kg.

Riippuu monesta tekijästä. Esimerkiksi minä mahtuisin muuten kokoon M lantion ja vyötärön alueelta. Mutta rinnanympärys on niin iso, että pitää käyttää kokoa L. Eli ei voi ihan suoraviivaisesti ajatella. Ja painoa 80 kg ja pituus 167 cm.

Käytän osin kokoa S, pääosin kokoa M ja alaosissa L-XL. Rinnat on isohkot, mutta moni s-koko on väljä. Vaatteet ei ole makkarankuoria. Pituus 167cm, painopiste alhaalla, eli reisissä on paljon extraa. Moni M kokoinen mekko on kuitenkin väljä, kun kyse ei ole kotelomekosta. Paino nyt noin 100kg, hitusen alle. Olen kai joku oikku? Ongelmia lähinnä allien ja reisien ja takapuolen kanssa. Laihtuminen on tavoitteena, ja s koko myös alaosien kohdalla. Eli mekon malli on tärkeä.

Nopeaan painonpudotuksessa voisi sopia myös Cambridge, aluksi viikon tasolle 1 ja sitten kalorien hallittu lisäys. Kymppi pois tai detox-defat kuukaudessa,kuten Ahti-Hallbergilla. Mutta googlaa ja mieti tarkkaan.

Vierailija
24/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi mekko :)

En aio hankkia uusia vaatteita ennen kuin mahdun kokoon S ja juhliin laitan saman vanhan S koon mekon, johon mahduin vielä kolme vuotta sitten.

Vierailija
25/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä mahdu s-kokoon vaikka laihtuisit kuinka paljon, jos sinulla on leveät hartiat tai isot rinnat.

Ei ole, en ole iso rakenteinen.

Vierailija
26/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Yli nelikymppisenä laihtuminen on vaikeampaa, kiitos hormonitoiminnan muutokset.

Tää on joku ihme suomalaisten hokema mantra, kun nainen on 40v, seksi ei maistu ja läskiä tulee teet mitä teet... No maistuu, eikä tule, jos elät normaalisti. T:täti 55v

Ohis.

Kyllä nelikymppisenäkin voi laihtua. Tänään vaaka näytti kuuden vuoden jälkeen ensimmäisen kerran alle 80 kg. Pahimmillaan painoa on ollut 97 kg.  Juhannuskin on vielä takana. Tämä lohdutuksen sanana.

En tiedä ketä lohduttelet, mä olen hoikka 55v. Samaa mieltä mitä joku sanoi että liikkumattomuus lihottaa. Kun se kaamee härdelli loppuu, ruuhkavuodet ja muu, on niin helppoo istua sohvalle mussuttaan hyväskää. Siitä lähtee lihominen, ei iästä. Sitten kun 50v ylittyy, joutuu alkaa aika tarkkaan katsoo syömisiä, koska hormonitoiminta muuttuu, mutta ei sekään ole mikään pakollinen aika alkaa lihoon... Tiesittekö muuten että tää idea iän mukana lihomisesta on suomalainen juttu, ei sitä muualla hoeta.

Jo toinen ohis.

Vierailija
27/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi s-kokoon laihtua? Itse tilasin just itselle vaatteita, miesten xl- koon verkkareita ja l- koon hupparin. Toivottavasti mahtuu. Mutta en koe itseäni edes isoksi, naisten s olisi kyllä jo ihan sairas tavoite, siihen en mahdu edes alle 50-kiloisena.

Vierailija
28/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Yli nelikymppisenä laihtuminen on vaikeampaa, kiitos hormonitoiminnan muutokset.

Älä usko tätä. Minä ainakin laihduin ihan helposti.

Minä myös! -15 kiloa lähti niin että hujahti!

Vierailija
29/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä mahdu s-kokoon vaikka laihtuisit kuinka paljon, jos sinulla on leveät hartiat tai isot rinnat.

Mulla on leveät hartiat (niistä ihan huomautellaan, joka on outoa...) ja käytän kyllä kokoa XS.

Varmaan jo sanottukin mutta runsaasti vettä olis kans hyvä juoda. Eikä päivittäisen lenkin mahdottoman pitkä tarvii olla tunti aamulla tai illalla on ok. Netti on täynnä erilaisia jumppia että on vaihtelua :)  Mulla toimii se että en syö illalla kuuden jälkeen, iltaisin tuli aiemmin mässättyä... en tiedä toimisko sulla, voithan kokeilla jos haluat. 

Vierailija
30/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku ihme suomalaisten hokema mantra, kun nainen on 40v, seksi ei maistu ja läskiä tulee teet mitä teet... No maistuu, eikä tule, jos elät normaalisti. T:täti 55v

Ohis.

Kyllä nelikymppisenäkin voi laihtua. Tänään vaaka näytti kuuden vuoden jälkeen ensimmäisen kerran alle 80 kg. Pahimmillaan painoa on ollut 97 kg.  Juhannuskin on vielä takana. Tämä lohdutuksen sanana.

En tiedä ketä lohduttelet, mä olen hoikka 55v. Samaa mieltä mitä joku sanoi että liikkumattomuus lihottaa. Kun se kaamee härdelli loppuu, ruuhkavuodet ja muu, on niin helppoo istua sohvalle mussuttaan hyväskää. Siitä lähtee lihominen, ei iästä. Sitten kun 50v ylittyy, joutuu alkaa aika tarkkaan katsoo syömisiä, koska hormonitoiminta muuttuu, mutta ei sekään ole mikään pakollinen aika alkaa lihoon... Tiesittekö muuten että tää idea iän mukana lihomisesta on suomalainen juttu, ei sitä muualla hoeta.

Jo toinen ohis.

Aineenvaihdunta alkaa hidastua osalla jo 30 v. paikkeilla. Vaihdevuosien aikana ja jo niiden ollessa tuloillaan, saattaa painoa kertyä huomaamatta, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi entiseen tapaan. Kyllä tuo ilmiö tunnetaan muuallakin maailmassa.

Annoskokojen pienentäminen auttaa painon putoamiseen liikuntaa enemmän. Katsokaa kaloritaulukoista paljonko esim. suklaapatukan polttamiseen pitäisi liikkua. Kun energiaa saa vähemmän kuin sitä kuluttaa, elimistö alkaa käyttää olemassa olevia rasvavarastoja. Tottakai liikunnasta on muuta hyötyä.

Aloittajalla siis noin puoli vuotta aikaa pudottaa reilut 10 kiloa. Kyllä se voi onnistua. Onhan painossa osa nestettäkin, joka yleensä lähtee rasvaa nopeammin.

Vierailija
31/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin oikeilla ruokavalinnoilla, kalorien about laskemisella ja kohtuullisella liikunnalla 75kg —> 55kg/166cm. Aikaa meni vuosi. Olen nyt 35v ja laihdutin tuon 29v. Olen pysynyt tavoitepainossa muutaman kilon heitolla. Jos paino uhkaa nousta, pidennän lenkkiä ja jätän väliin välipalat.

Kärsin ennen korkeasta kolesterolista. Raskausdiabetes pelästytti mut, että en olekaan turvassa sairauksilta. Nyt veriarvot priimaa, mahdun kokoon 36 ja vaatteet istuu kivasti.

Vierailija
32/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain 2 vaihtoehtoa:

- syö vähemmän, liiku enemmän tai

- vatsasyöpä/haimasyöpä

Terveisin, Tohtori Nyt

Vierailija
33/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso sokeana noita kokoja. Olen 167 ja painan 52, yläkroppa kokoa XS mutta alakroppa M koska peppu on iso😅 Eli se laihtuminen ei takaa että mahdut S-kokoon.

Pahempi jos on mekko jo valmiina ja on pakko yrittää mahtua juuri siihen.

Suosittelen myös että otat rennosti. Ehkä hassu vinkki hulluna laihduttavalle, mutta sinulla on parempi onnistumisprosentti jos annat itsellesi välillä luvan herkutella etkä itku kurkussa pakota itseäsi lenkille joka päivä. Jos ei lenkki kulje, käy reippaalla kävelyllä tai pyöräile vaikka mieluummin lyhyt lenkki. Tärkeintä on että liikut, sen liikunnan ei aina tarvitse olla hikijumppaa. Pyri liikkumaan min 30 min päivässä, tämä sisältää siis myös vaikka kauppaan kävelyn.

Paras vinkki on jos asut kerrostalossa niin kävele portaita! Itse käyn kerran päivässä kävelemässä 1-5 kerroksen portaat ylös alas lempibiisini ajaksi. Portaissa kävely on niin paljon rankempaa kuin kävely että ko kolmen minuutin edes takainen kävely tuntuu jaloissa seuraavana päivänä! Mutta kannattaa kävellä sukkasilleen ettei häiritse muita asukkaita😁

Vierailija
34/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikkien tunkea itsensä S kokoon?

Mun mielestä tämä todella kaunis ja täydellisen vartalon omaava nainen sovitteli M koon vaatteita, mitään tietoa pituudesta ja painosta ei ole, mutta on mun mielestä todella hyvä kokonaisuus.

Vierailija
35/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo koot heittelee ihan kaupasta riippuen! H&Mn vaatteissa käytän kokoa XS, Zaran vaatteissa M, Vero Modassa S tai M, sitten taas Cubuksella XS. Eli ei kannata niitä kokoja tuijottaa, eikö myöskään vaakaa vaan ihan peilikuvaa. Ota kuvia kerran kuukaudessa ainakin niin näet eron ja se motivoi jatkamaan. Tsemppiä!

Vierailija
36/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti on yksi rankimmista liikuntamuodoista! Paras on jos voit pyöräillä lähimmälle rannalle tai uimahallille, saat pyörälenkin JA uimisen samalla. Jos uiminen ei innosta niin vesijuoksu on myös tosi hyvä laji! Turhaan sitä mummojen lajiksi haukutaan, käyn kaverin kanssa kerran viikossa ja ollaan molemmat 24v!

Vierailija
37/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi s-kokoon laihtua? Itse tilasin just itselle vaatteita, miesten xl- koon verkkareita ja l- koon hupparin. Toivottavasti mahtuu. Mutta en koe itseäni edes isoksi, naisten s olisi kyllä jo ihan sairas tavoite, siihen en mahdu edes alle 50-kiloisena.

Ja lisään vielä että kokemusta on alle 50 kilosta alle nelikymppisenä, 174 pitkänä. Ei mene s, ja sairas luuranko olin siinä koossa, vaikkei mitään syömishäiriötä minulla olekaan.

Nuo miesten xl-verkkarit tiedän jo sopivan, lahkeet ei naisten suurimmassa koossa riitä. Hupparista olen vähän epävarma vaikka todella leveät hartiat onkin, mutta eiköhän luulisi miesten l menevän, läskiä ei niinkään ole ylävartalossa.

Vierailija
38/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tunti liikuntaa, niin viikkotasolla kulutuksesi nousee jo huomattavasti. Ja jätä joku turha ateria pois, esim. itselleni se oli aamupala. Ikinä en ole tykännyt sitä syödä, mutta tottumuksesta söin silti. En korvaa sitä millään, jätin vain pois, joten siitä lähti kivasti jo 150-250 kcal/vrk. 

Vierailija
39/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvoni on että pitää olla vaan syömättä. Kun lapset oli pieniä en aina muistanut itse syödä. Nälän tunne menee kyllä ohi, voi juoda vaikka lasin vettä. En kärsi anemiasta tai mistään muustakaan puutoksesta, yhden monivitamiinipillerin nappaan päivässä. Vaikka aamupalan tärkeyttä on kovasti painotettu niin itse syön vasta siinä puolen päivän maissa ja vasta silloin juon kupillisen myös kahvia.  18-19 maissa sitten syön toisen pienen annoksen jotain kevyttä. Ennen nukkumaan menoa syön useimiten vain jogurtin. Vaikka yöllä herään joskus en silti mene jääkaapille vaikka uni tietysti tulisi takaisin nopeammin kun kävis nappaa jotain suuhunsa, kuten moni tekee.

Vierailija
40/114 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä katso sokeana noita kokoja. Olen 167 ja painan 52, yläkroppa kokoa XS mutta alakroppa M koska peppu on iso😅 Eli se laihtuminen ei takaa että mahdut S-kokoon.

Pahempi jos on mekko jo valmiina ja on pakko yrittää mahtua juuri siihen.

Suosittelen myös että otat rennosti. Ehkä hassu vinkki hulluna laihduttavalle, mutta sinulla on parempi onnistumisprosentti jos annat itsellesi välillä luvan herkutella etkä itku kurkussa pakota itseäsi lenkille joka päivä. Jos ei lenkki kulje, käy reippaalla kävelyllä tai pyöräile vaikka mieluummin lyhyt lenkki. Tärkeintä on että liikut, sen liikunnan ei aina tarvitse olla hikijumppaa. Pyri liikkumaan min 30 min päivässä, tämä sisältää siis myös vaikka kauppaan kävelyn.

Paras vinkki on jos asut kerrostalossa niin kävele portaita! Itse käyn kerran päivässä kävelemässä 1-5 kerroksen portaat ylös alas lempibiisini ajaksi. Portaissa kävely on niin paljon rankempaa kuin kävely että ko kolmen minuutin edes takainen kävely tuntuu jaloissa seuraavana päivänä! Mutta kannattaa kävellä sukkasilleen ettei häiritse muita asukkaita😁

Mahdun S kokoon kunhan vaan laihdun. Ennen kuin lihoin mahduin S/34-36 kokoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi