Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, miksi teiltä puuttuu rohkeus lähestyä naista?

Vierailija
21.06.2020 |

Tämä kysymys sopii varmaan juuri tälle palstalle. Olen tässä kolmenkymmenen ikävuoden aikana ehtinyt tehdä paljon osallistuvaa tutkimusta suomalaisten miesten käyttäytymisestä toiseen sukupuoleen tutustumisen areenalla. Tai... ehkä pitäisi sanoa, että sitä tutustumista ei oikeastaan ole tapahtunut, koska lähestymisyrityksiä ei juuri ole tullut. Oikeastaan vain sellaisissa tilanteissa olen tutusunut uusiin miehiin, kun olen ollut jonkun ystäväni kekkereillä ja miehen on ollut luontevaa keskustella ihan muuten vaan, ettei ole tarvinnut paljastaa, että juttelu johtuu kiinnostuksesta. Myös opiskeluporukoissa sekä työpaikalla voi tavata miehen luontevasti suomalaisessa kulttuurissa. Jos edellisistä ei ole itselle pidempi aikaista miestä löytynyt on joutunut tyytymään yksinoloon. Baareista ja ravintoloista ei miestä löydä. Parikymppisenä saattoi helpommin löytää "lihatiskiltä" ympärikännissä olevan (ja itsekin hädin tuskin pysyi pystyssä) kundin, mutta nykyisin tilanne on toinen. Eikä tietenkään sama meininki enää kiinnosta, sillä hakusessa on vakavasti otettava mies.

On valitettavaa, etteivät suomalaiset miehet tule juttelemaan baarissa. Olen kaunis nainen (voin sen rehellisesti sanoa), kuten myös ystäväni, jotka ovat samassa tilanteessa. Olen iloinen ja helposti lähestyttävissä. Kun näen minua miellyttävän miehen haen katsekontaktia ja useimmiten sen myös saan. Vaihdamme katseita ja annan ymmärtää, että minulle voi tulla juttelemaan. Kun kyllästyn odotteluun, menen itse juttelemaan. usein minut otetaan hyvin vastaan, mutta aika usein huomaan, että miehet pelästyvät naisen aloitetta. Viimeisen viiden vuoden aikana kaikki miesjuttuni ovat lähteneet siitä, että minä olen tehnyt aloitteen. Nyt olen alkanut kyllästyä siihen. Toivoisinkin teidän miesten hieman valottavan asiaa. Miksi ihmeessä teille on niin vaikeaa lähestyä naista, joka vielä näyttää vihreää valoa?

Aina, kun olen ulkomailla ympärilläni pyörii todella komeaa miestä, jotka kummastelevat, että miten minulla ei voi olla poikaystävää. Serkkuni asuu Skotlannissa ja hän tuli poikaystävänsä kanssa käymään Suomessa. lähdimme yhdessä ulos. En maininnut tästä asiasta mitään Kevinille (serkkuni poikaystävälle), kun hän itse hämmästeli, että kuinka kukaan mies ei tule minulle juttelemaan. Hän ei voinut käsittää tätä asiaa. Toseni vain, että tällaista tämä Suomessa on. Kevin pyysi minuakin muuttamaan Skotlantiin ja sanoi, että hän tietäisi ainakin kymmenen miestä, jotka kaikki haluaisivat minut välittömästi. No, minäpä tein asialle jotain ja parin kuukauden päästä olen muuttamassa Skotlantiin, josta sain työpaikan. Silti haluaisin vielä kuulla teiltä suomalaisilta miehiltä kommenttia tähän, etteivät kaikki suomineitoset lähde vehreämmille laitumille, kun ette pistä tikkuya ristiin meihin tutustuaksenne. Niin ja tämä ei ole provo. Otan vastaan myös asiallista kritiikkiä suomalaisista naisista, jos meidän käyttäytymisemme on jotenkin tehnyt teistä munattomia.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullekin on tehty selväksi että seuraani ei kaivata. Voisin tehdä aloitteen, jos nainen tekee selväksi että hän tahtoo minun tulevan juttelemaan, mutta kyllä ne naiset ovat yleensä olleet kiinnostuneita ihan muista miehistä. Olen jopa onnistunut saamaan pakit, kun jäin baarissa odottamaan että eräs naisseurue kulkee ahtaasta käytävästä. Niin vaan seurueen ulkonäöllisesti vähiten viehättävä nainen tokaisi että mun on turha yrittää mitään, kun erehdyin katsomaan silmiin hänen siitä mun edestä kävellessään. Voi olla että seuraavalla kerralla hänet kohdatessani en jää odottelemaan, vaan tungen samaan aikaan oviaukkoon ja kävelen yli. Muutamia vuosia sitten sain pakit Prisman ovella, kun pidin sitä auki naiselle, jolla oli molemmissa käsissä kauppakassi. Ilmeisesti näytin siltä että olisin just ollu kosimassa, niin hän päätti tylyttää mut pois niistä aikeista.

Pidin kerran naapurille rapun ovea auki. Sensijaan, että hän olisi sanonut kiitos tokaisi vaan "turha yrittää mitään" happamasti mulkoilen. Normaalielämään kuuluvat kohteliaisuudet saatetaan suomessa tulkita iskemiseksi. Kertoo aika paljon tästä paikasta. Itse olen muuttanut toimintatapaani enkä ole enää ystävällinen tuntemattomia kohtaan. Avatkoon itse ovensa ja enkä todellakaan aio kiittää jos joku minulle pitää ovea auki, enhän mä sitä ole pyytänyt. Muiden huomioiminen arjessa on minun osaltani ohi.

Jos mies on naiselle kohtelias, niin siitä syntyy joskus "ylitulkintaa" eli naisen mielestä kyse on iskuyrityksestä vaikka mies vain sattuisi olemaan ulospäinsuuntautunut ja saanut hyvän kotikasvatuksen. Toki on aika epäilyttävää jos kyseinen mies esittää "herrasmiestä" vain suhteessa nuoriin naisiin mutta ei viitsi jutella satunnaisesti jonkun vanhan mummon tai keski-ikäisen miehen kanssa vaikkapa ruokakaupassa.

Muutoin eivät kaikki sinkkumiehet ole etsimässä seurustelusuhdetta tai seksiseuraa vaan osa heistä on täysin tyyytyväisiä poikamiehiä, jolloin voi päättää omasta rahan ja ajankäytöstä juuri haluamallaan tavalla. Jotta tasa-arvosta olisi miehillekin jotain iloa, niin naisetkin ovat vapaita tekemään niitä aloitteita ja yrittää jututtaa miestä josta he tietävät hyvin vähän etukäteen.

Vierailija
122/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni se ei johdu rohkeudesta vaan en vain osaa lähestyä naista. En kertakaikkiaan tiedä miten onnistuisin siinä. Kaipa se ei sitten synkkaa, kun se sitten niin vaikeaa on.

Jos olisit hyvä läpänheittäjä, niin tietäisit kyllä, miten lähestyä. Tuppisuuta tai tylsiä puhuvaa pidetään outona friikkinä.

Kiitos! Toi kohotti itseluottamusta ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kesken läpänheitto on okei, mutta naiset...

Ovat kriittisempiä, joten oma vakuuttavuus voi kompastua omaan nilkkaan.

Vierailija
124/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni se ei johdu rohkeudesta vaan en vain osaa lähestyä naista. En kertakaikkiaan tiedä miten onnistuisin siinä. Kaipa se ei sitten synkkaa, kun se sitten niin vaikeaa on.

Jos olisit hyvä läpänheittäjä, niin tietäisit kyllä, miten lähestyä. Tuppisuuta tai tylsiä puhuvaa pidetään outona friikkinä.

Kiitos! Toi kohotti itseluottamusta ennestään.

Eipä mitään. Samassa veneessä ollaan, ja nuo ovat vain omia havaintojani.

Vierailija
125/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kesken läpänheitto on okei, mutta naiset...

Ovat kriittisempiä, joten oma vakuuttavuus voi kompastua omaan nilkkaan.

Miesten kanssa voi heittää läppää kohtuu vapaasti, kun ei ole pelkoa siitä että toinen tahallaan ymmärtää väärin. Tuntemattoman naisen kanssa pitää olla nykyään todella tarkkana ja välttää kaikkea vähänkään riskaabelia. 

Vierailija
126/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo. I'm not for you. Siinä kai se suurin syy.

Luuletko ettei metoo-liikettä ole muualla maailmassa? Olet tosi väärässä.

Vierailija
127/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että nykymaailmassa on niin paljon kiinnostavaa ja mielekästä tekemistä, että en ymmärrä, miksi kukaan sinkkumies aktiivisesti tuhlaisi enää aikaansa parisuhteen määrätietoiseen etsimiseen. Toista oli ennen päreen valossa kykkiessä.

Sehän on muutenkin win-win, kun nainen tekee aloitteen. Kukaan ei koe tulleensa ahdistelluksi ja naisten mielestä se kumppani löytyy aina aivan sattumalta ja yrittämättä muutenkin.

Juuri näin. Minulla ei ole mitään naisia vastaan. Jos joku kiinnostava lähestyisi, niin toki olisin valmis tutustumaan lisää. Olen jo aiheuttanut liikaa harmia omilla lähestymisilläni. Eräästäkin on jo pari vuotta aikaa, mutta huomaan kuinka vaivaantunut se nainen on aina kun nähdään harrastuksen parissa.

Vierailija
128/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea siis vaivaa laadukkaiden urosten puute?

Ongelma poistuisi maksamalla naisille maastapoistumistahaa, jolloin vähävaraisemmatkin naiset saavat elämänsä tilaisuuden.

Vierailija
129/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomea siis vaivaa laadukkaiden urosten puute?

Ongelma poistuisi maksamalla naisille maastapoistumistahaa, jolloin vähävaraisemmatkin naiset saavat elämänsä tilaisuuden.

Tänne voisi tasa arvon nimessä rahdata 50 000 2kybästä hehkeää kaunotarta eri maista...Koronatesti tietty rajalla :)

Vierailija
130/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista pelottaa minua. En tiedä miksi. Pari olutta auttaa vähän, mutta ei sekään kauheasti. Ehkä juuri sen katsekontaktin uskaltaa silloin ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi