Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, miksi teiltä puuttuu rohkeus lähestyä naista?

Vierailija
21.06.2020 |

Tämä kysymys sopii varmaan juuri tälle palstalle. Olen tässä kolmenkymmenen ikävuoden aikana ehtinyt tehdä paljon osallistuvaa tutkimusta suomalaisten miesten käyttäytymisestä toiseen sukupuoleen tutustumisen areenalla. Tai... ehkä pitäisi sanoa, että sitä tutustumista ei oikeastaan ole tapahtunut, koska lähestymisyrityksiä ei juuri ole tullut. Oikeastaan vain sellaisissa tilanteissa olen tutusunut uusiin miehiin, kun olen ollut jonkun ystäväni kekkereillä ja miehen on ollut luontevaa keskustella ihan muuten vaan, ettei ole tarvinnut paljastaa, että juttelu johtuu kiinnostuksesta. Myös opiskeluporukoissa sekä työpaikalla voi tavata miehen luontevasti suomalaisessa kulttuurissa. Jos edellisistä ei ole itselle pidempi aikaista miestä löytynyt on joutunut tyytymään yksinoloon. Baareista ja ravintoloista ei miestä löydä. Parikymppisenä saattoi helpommin löytää "lihatiskiltä" ympärikännissä olevan (ja itsekin hädin tuskin pysyi pystyssä) kundin, mutta nykyisin tilanne on toinen. Eikä tietenkään sama meininki enää kiinnosta, sillä hakusessa on vakavasti otettava mies.

On valitettavaa, etteivät suomalaiset miehet tule juttelemaan baarissa. Olen kaunis nainen (voin sen rehellisesti sanoa), kuten myös ystäväni, jotka ovat samassa tilanteessa. Olen iloinen ja helposti lähestyttävissä. Kun näen minua miellyttävän miehen haen katsekontaktia ja useimmiten sen myös saan. Vaihdamme katseita ja annan ymmärtää, että minulle voi tulla juttelemaan. Kun kyllästyn odotteluun, menen itse juttelemaan. usein minut otetaan hyvin vastaan, mutta aika usein huomaan, että miehet pelästyvät naisen aloitetta. Viimeisen viiden vuoden aikana kaikki miesjuttuni ovat lähteneet siitä, että minä olen tehnyt aloitteen. Nyt olen alkanut kyllästyä siihen. Toivoisinkin teidän miesten hieman valottavan asiaa. Miksi ihmeessä teille on niin vaikeaa lähestyä naista, joka vielä näyttää vihreää valoa?

Aina, kun olen ulkomailla ympärilläni pyörii todella komeaa miestä, jotka kummastelevat, että miten minulla ei voi olla poikaystävää. Serkkuni asuu Skotlannissa ja hän tuli poikaystävänsä kanssa käymään Suomessa. lähdimme yhdessä ulos. En maininnut tästä asiasta mitään Kevinille (serkkuni poikaystävälle), kun hän itse hämmästeli, että kuinka kukaan mies ei tule minulle juttelemaan. Hän ei voinut käsittää tätä asiaa. Toseni vain, että tällaista tämä Suomessa on. Kevin pyysi minuakin muuttamaan Skotlantiin ja sanoi, että hän tietäisi ainakin kymmenen miestä, jotka kaikki haluaisivat minut välittömästi. No, minäpä tein asialle jotain ja parin kuukauden päästä olen muuttamassa Skotlantiin, josta sain työpaikan. Silti haluaisin vielä kuulla teiltä suomalaisilta miehiltä kommenttia tähän, etteivät kaikki suomineitoset lähde vehreämmille laitumille, kun ette pistä tikkuya ristiin meihin tutustuaksenne. Niin ja tämä ei ole provo. Otan vastaan myös asiallista kritiikkiä suomalaisista naisista, jos meidän käyttäytymisemme on jotenkin tehnyt teistä munattomia.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#metoo.

nyt te naiset niitätte sitä tilaamaanne satoa. 

Tämä sama ilmiö on ollut jo ainakin 20 vuotta paljon ennen metoo:tä, joten turha provoilla. Suomalaiset miehet ovat huomattavasti muunmaalaisia estyneempiä. Paljolti johtuu käytöstapojen puutteesta, kun niitä ei hallitse, niin elämä tulee vaikeaksi. Muissa maissa niitä opetellaan yhdessä perheiden kesken.

Vierailija
102/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo. I'm not for you. Siinä kai se suurin syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin lähestyn naisia jos haluan. Ja usein vastaanotto on kohtelias ennemminkin kuin tyrmäävä. Kuuluu ihan normaaliin käytöstapoihin puolin ja toisin.

Olen ajatellut niin, että kun on vain tämä yksi elämä, niin mennään sen ehdoilla. Turha jäädä panttaamaan asioita tässäkään.

Vierailija
104/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöporukalla juhannuksena istuttiin iltaa ja ideoitiin toinen toistaan tylympiä tapoja antaa pakit ja saattaa aloitteen tekijä naurunalaiseksi.

Nyt vaan on ongelma kun ei olla päästy valitsemaan ideakisan voittajaa kun suomalaiset miehet ei vaan tunnu lähestyvän että saataisiin edes kerran kokeiltua kaikkea mitä keksittiin.

AP

Vierailija
105/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ovat naisia alistavia sikoja ja väähän miehen katse on seksuaalista ahdistelua.

Vierailija
106/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöporukalla juhannuksena istuttiin iltaa ja ideoitiin toinen toistaan tylympiä tapoja antaa pakit ja saattaa aloitteen tekijä naurunalaiseksi.

Nyt vaan on ongelma kun ei olla päästy valitsemaan ideakisan voittajaa kun suomalaiset miehet ei vaan tunnu lähestyvän että saataisiin edes kerran kokeiltua kaikkea mitä keksittiin.

AP

Missä teihin voi tutustua, jotta voidaan kokeilla miten menee?

Vierailija
107/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt menis sanomaan, että suomalaiset miehet ei oo rohkeita. Mun kohdalle on sattunut niitä miehiä, jotka on tehnyt sen aloitteen ja vielä selvinpäin. Itse olen myös, mutta niistä ei oo suhdetta syntynyt, koska elämäntavat eivät kohdanneet.

Vierailija
108/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että nykymaailmassa on niin paljon kiinnostavaa ja mielekästä tekemistä, että en ymmärrä, miksi kukaan sinkkumies aktiivisesti tuhlaisi enää aikaansa parisuhteen määrätietoiseen etsimiseen. Toista oli ennen päreen valossa kykkiessä.

Sehän on muutenkin win-win, kun nainen tekee aloitteen. Kukaan ei koe tulleensa ahdistelluksi ja naisten mielestä se kumppani löytyy aina aivan sattumalta ja yrittämättä muutenkin.

Vierailija
109/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän itsekin muuttaa Skotlantiin?

N29

Kannattaa kokeilla! Olin muutama vuosi sitten Skotlannissa pari viikkoa ja täytyy sanoa, että siellä on paljon komeita miehiä, sellaisia roomalaisten ja viikinkien sekoituksia. Kohteliaita ja helposti lähestyviä ja lähestyttäviä. Itse olin ”virallisella” opettajavierailulla, mutta sielläkin huomasi miesten kiinnostuksen.

Vierailija
110/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tässä vastaus. Miehet harvemmin keskenään näin v-mäisesti levittävät myrkkyjään. Miksi miesten pitäisi lähestyä sinua ap, varsinkin jos vain kusipäisesti ideoit uusia nöyryytyspelipelleilyjä, kun voisit itse rohkeana lähestyä haluamiasi miehiä? Jotkut jäävät yksin ihan syystä.

Metoo nyt ei tähän liity, koska ellei joku vajaaälyinen liero osaa erottaa ei-toivottua ja epäasiallista lähestymistä ja ymmärrä/hyväksy pakkeja oli ne sitten minkätyylisiä vain, ei pidä koskaan lähestyä ketään.

Vierailija
111/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin vahvana tasa-arvon tunne. Sitäpaitsi täälläkin on vahvasti painotettu sitä, että kyllä nainen tekee aloitteen, jos häntä mies kiinnostaa.

Vierailija
112/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Kokeile. Ma muihin jos uskallat.

Vierailija
113/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeus tulee, jos saa hyväksyntää. Liian kauan, kun tulee torjutuksi ei enää viitsi edes yrittää.

En ole osannut ikinä lähestyä naisia.

Menen aivan lulkoon sellaisessa tilanteessa.

Onneksi tämä nykyinen lähestyi minua.

Vierailija
114/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän itsekin muuttaa Skotlantiin?

N29

Kannattaa kokeilla! Olin muutama vuosi sitten Skotlannissa pari viikkoa ja täytyy sanoa, että siellä on paljon komeita miehiä, sellaisia roomalaisten ja viikinkien sekoituksia. Kohteliaita ja helposti lähestyviä ja lähestyttäviä. Itse olin ”virallisella” opettajavierailulla, mutta sielläkin huomasi miesten kiinnostuksen.

Roomalaisten XD LOL!

Vierailija
115/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee se kyllä niinkin päin, että ulkomaalaiset naiset ovat aktiivisempia/uskaliaampia kuin suomalaiset keskimäärin. Minua on nettideitissä lähestynyt kunnolla ulkomaalaiset naiset. Työpaikallani minulla syntyi romanssi ulkomaalaisen naisen kanssa hänen aloitteestaan. Baarissa minut on kiskonut ulkomaalainen nainen tanssimaan ja siitä syntyi vain sen yön juttu, mutta kuitenkin.

En sano, etteikö suomalaisetkin naiset osaa olla aktiivisia, mutta väitän, että molemmat sukupuolet ovat Suomessa keskimääräistä pidättyvämpiä.

Vierailija
116/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka saatanan tuutista annetaan ymmärtää että olet sika jos sanot naiselle yhtään mitään niin sitä ennenpitkää mieluummin on hiljaa.

Vierailija
117/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

...ja sitten ihmettelet miksi suomalainen mies ei lähesty.

Vierailija
118/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se ei johdu rohkeudesta vaan en vain osaa lähestyä naista. En kertakaikkiaan tiedä miten onnistuisin siinä. Kaipa se ei sitten synkkaa, kun se sitten niin vaikeaa on.

Vierailija
119/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni se ei johdu rohkeudesta vaan en vain osaa lähestyä naista. En kertakaikkiaan tiedä miten onnistuisin siinä. Kaipa se ei sitten synkkaa, kun se sitten niin vaikeaa on.

Jos olisit hyvä läpänheittäjä, niin tietäisit kyllä, miten lähestyä. Tuppisuuta tai tylsiä puhuvaa pidetään outona friikkinä.

Vierailija
120/130 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hoettu metoota niin monta vuosikymmentä, että tutustumishalut on lopussa.

Puhumattakaan että kuten AP, kolmekymppinen Qullicaruselilla ajelija alkaa valittamaan että missä "huomio" on, kun pitäisi alkaa löytymään se kersojen pönkääjä ja maksaja, niin tuo on jo naurettavuuden huippu. MIKSI. KUKAAN. JÄRKEVÄ. MIES. TYYTYISI. NOIN. PASKAAN. DIILIIN ?

Jaossa miehelle on ainoastaan kaikki huonot puolet, ja nekin vasta sen jälkeen kun on tullut samojen naisten osalta polviin ja nilkoille potkituiksi. Ja sitten on pokkaa jeesustella että mikä on kun ei noin paska diili houkuttele ? Olisko syytä opetella aikanaan katselemaan sinne peiliin ja näkemään se malka siinä omassa silmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme