Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helle pilaa koko kesän!

Erika2020
21.06.2020 |

Odotettu kesä menee ihan harakoille liiallisen kuumuuden takia. Hiki valuu, mitään ei pysty tekemään, olo on fyysisesti todella heikko ja päässä pöhkö olo. Muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (242)

Vierailija
101/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle kuuluu kesään.

Pahempaa olisi jos helle pilaisi talven.

Vierailija
102/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä nautitaan kylmästä! T: älyllä pilattu perlööffi! PS: olen kävellyt grönlannissa monella pulevardilla pakkasessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa tottuu, terveisin kevät, talvi ja syksy teneriffalla. Kesäkuussa suomeen ja heinäkuussa takaisin kotiin.

Vierailija
104/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka ette pidä siitä että jotkut valittavat helteistä:

Säähän on se mikä on ja Suomeenkin nykyään tulee kuumia jaksoja kesäisin. Itse en siedä kuumaa mutta yritän olla valittamatta koska Suomen kesä on kuitenkin aika lyhyt ja ei mene kovin kauaa että taas on viileämpää. Mutta ärsyttävintä on juuri se että sitä hellettä hehkutetaan niin paljon ja että se olisi ikäänkuin se ainoa mistä voi nauttia. Miksi talvella ei sanota että 'hienoa, nyt alkaa paukkupakkaset!' koska meitäkin on jotka pitävät ennemmin kylmästä kuin kuumasta.

Ymmärrän niitä jotka nauttivat kuumasta eivätkä pidä kylmistä talvista. Mutta on siis muunkinlaisia ihmisiä. Ja kylmään on helpompi pukeutua, kuumassa ei välttämättä edes auta että riisuu kaikki vaatteet pois, silti on liian kuuma.

Vierailija
105/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaiset kesät yleistyvät Suomessa, niin meikäläisen taitaa olla pakko muuttaa pohjoisnavalle..

Vierailija
106/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin tulkittu: Kuivuus voi pilata mutta helle ei. Helteestä ei ole juuri hyötyä ellei sada. Siinä vika. Toki umpeen asvatoidussa ja tuulettomassa kaupunkissa voi olla jo esihelteellä kuuma. Sitä pahentaa yksipuolinen hajuvalikoima: rillinkäryä, tupakkaa, pakokaasuja...

Vierailija
107/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma Kalle kirjoitti:

Teille jotka ette pidä siitä että jotkut valittavat helteistä:

Säähän on se mikä on ja Suomeenkin nykyään tulee kuumia jaksoja kesäisin. Itse en siedä kuumaa mutta yritän olla valittamatta koska Suomen kesä on kuitenkin aika lyhyt ja ei mene kovin kauaa että taas on viileämpää. Mutta ärsyttävintä on juuri se että sitä hellettä hehkutetaan niin paljon ja että se olisi ikäänkuin se ainoa mistä voi nauttia. Miksi talvella ei sanota että 'hienoa, nyt alkaa paukkupakkaset!' koska meitäkin on jotka pitävät ennemmin kylmästä kuin kuumasta.

Ymmärrän niitä jotka nauttivat kuumasta eivätkä pidä kylmistä talvista. Mutta on siis muunkinlaisia ihmisiä. Ja kylmään on helpompi pukeutua, kuumassa ei välttämättä edes auta että riisuu kaikki vaatteet pois, silti on liian kuuma.

Juuri näin. Usein nämä hellefanittajat ovat typeriä paviaaneja, jotka loukkaantuvat siitä, että heidän helteitään joku valittaa. Nämä typerykset eivät ymmärrä sitä, että ketään syksystä tykkäävää ei haittaa, vaikka syksystä valitetaan. Itse ymmärrän varsin hyvin, miksi joku ei tykkää syksystä.

Vierailija
108/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sairaus, jossa nesteitä kerääntyy kehoon ja reagoin nimenomaan kuumuuteen ja etenkin ilman kosteuteen. Iho on myös herkkä, eikä kestä liikaa aurinkoa.

Nykyisin kesät ovat Suomessa kuumempia kuin ennen, tai ainakin tuntuvat siltä, koska ilman kosteus on jatkuvasti koholla. Ennen taisi olla kuivempaa.

Lisäksi Suomessa helle on tavallaan pahempi kuin jossain etelämmässä, koska meillä ei ole viilentävää ilmastointia julkisessa liikenteessä, työpaikoilla saati asunnoissa samalla tavalla kuin muualla. Ja vielä, Suomessa kesäpäivät ovat niin pitkiä että siinä missä muualla aurinko on jo laskenut ja asteet sitä myötä sekä syntynyt tuulenviri, meillä aurinko paahtaa edelleen eikä lämpötila ehdi yöttömässä yössä laskea paljoakaan. Kesällä myös näyttää siltä ett tuuli tyyntyy yöksi useasti.

Nykyään myös Suomessa UV-indeksit ovat korkeammat kuin ennen.

Ettekö yhtään ihmettele kun säätiedotuksessa varoitetaan että "tukala helle" ja "voimakas UV-säteily"?

Vierailija
109/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteiden rakastajat ovat vähän toistaitosta porukkaa.

Hahah! Kärsi, kurja.

Me nautimme tästä valosta ja lämmöstä. Nyt kesällä Suomi on sellainen paikka että täällä viitsii olla ja elää. 8 kuukautta vuodesta tämä maa on täysin ankea ja kälyinen kylmä loukko. Nyt suorastaan paratiisi!

Kaiken kruunaa se ettei ole hyttysiä juuri yhtään.

Sinä nyt olet niin tyhmä, ettet ymmärrä eri vuodenaikojen eroja. Kälyinen ja kylmä on oikein osuva viittaus sinuun, luuseri. Mutta pitäähän kaikkien fanittaa lämmintä, ku meidän ameebakin tekee näin! 

Enkä kärsi, varsinkin kun tiedän, että en ole yhtä tyhmä kuin sinä!

No voi VOI kun meni tunteisiin! :)

Totta kai ymmärrän vuodenaikojen erot, olenhan suomalainen. Ymmärrän että ne ovat pääosin perseestä ja että ei täällä voi asua jos on paremmasta perillä -ja minähän olen.

Jos joku fanittaa marraskuun harmautta ja kylmyyttä niin siitä vaan, minä haluan tallustella rantabulevardilla palmujen alla, ottaa avoauton alle ja nauttia!

Luuletko sinä palikka, että sinun jutut menee tunteisiin? Tyhmälle vastataan, kuten tyhmälle, hajoo siihen uuno'! Sinun nautinnot tiedetään, samaa tasoa tohvelieläimen kanssa.

Hahaha!

Yritäs pikkuinen nyt rauhoittua. Mene vaikka ulos, siellä on upea ilma.

Ja kun keskellä yötä heräät tuskalliseen kuu,uuteen niin mieti sitä että minä nukun ilmalämpöpumpun viilentämässä makuuhuoneessa pimennysverhojen takana...

Vierailija
110/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan marinoit, ei oo mitään kaivattavaa eikä kivempaa odotettavissa: sillä muista että ei ulos pääse talvellakaan ku on liukasta kuin olisi villasukat luistinsuojien päällä ja luistimet jaloissa möykkysellä kaljamapihalla, säkkipimeääkin vielä  ja vetistä räntää paiskii päin naamaa

Vierailija
111/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Kärsi, kurja.

Me nautimme tästä valosta ja lämmöstä. Nyt kesällä Suomi on sellainen paikka että täällä viitsii olla ja elää. 8 kuukautta vuodesta tämä maa on täysin ankea ja kälyinen kylmä loukko. Nyt suorastaan paratiisi!

Sinä nyt olet niin tyhmä, ettet ymmärrä eri vuodenaikojen eroja. Kälyinen ja kylmä on oikein osuva viittaus sinuun, luuseri. Mutta pitäähän kaikkien fanittaa lämmintä, ku meidän ameebakin tekee näin! 

Totta kai ymmärrän vuodenaikojen erot, olenhan suomalainen. Ymmärrän että ne ovat pääosin perseestä ja että ei täällä voi asua jos on paremmasta perillä -ja minähän olen.

Jos joku fanittaa marraskuun harmautta ja kylmyyttä niin siitä vaan, minä haluan tallustella rantabulevardilla palmujen alla, ottaa avoauton alle ja nauttia!

Tällaiset ihmiset ovat kaikista yksinkertaisimpia, sarasieppi ja sofiaperlööffi- tasoa, kuvittelevat että jotakin kadendituttaa kun oikein mammapalstalla kertoilee ulkomaanmatkoistaan.

Itse olin eilen Siriuksessa!

Sama sinullekin: kärsi! Kärsi oikein huolella. Ja itke sitä että minulla on upea olo ja että nautin lämmöstä ja Suomen kesästä.

Vierailija
112/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Kärsi, kurja.

Luuletko sinä palikka, että sinun jutut menee tunteisiin? Tyhmälle vastataan, kuten tyhmälle, hajoo siihen uuno'! Sinun nautinnot tiedetään, samaa tasoa tohvelieläimen kanssa.

Hahaha!

Ja kun keskellä yötä heräät tuskalliseen kuu,uuteen niin mieti sitä että minä nukun ilmalämpöpumpun viilentämässä makuuhuoneessa pimennysverhojen takana...

Etkö sinä typerys nyt ymmärrä, että sinun elämäsi ei kiinnosta ollenkaan? Mene sinne ulos nauttimaan, äläkä kerro mielikuvitustarinoita täällä vauvapalstoilla. Sullehan nauraa naapurin harakatkin :D

Vierailija
113/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Kärsi, kurja.

Tällaiset ihmiset ovat kaikista yksinkertaisimpia, sarasieppi ja sofiaperlööffi- tasoa, kuvittelevat että jotakin kadendituttaa kun oikein mammapalstalla kertoilee ulkomaanmatkoistaan.

Itse olin eilen Siriuksessa!

Sama sinullekin: kärsi! Kärsi oikein huolella. Ja itke sitä että minulla on upea olo ja että nautin lämmöstä ja Suomen kesästä.

Taisi aivojuttu osua kohdilleen :D

Vierailija
114/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah... minä taas nautin. Palelen helposti ja nyt aurinko hellii ihoani. Ihanaa!

Vierailija
115/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eile pulevaartille Lös änselesiin ja sitten heräsin ja päästin kissan pihalle. Nautin kuitenkin kesästä, kuten siitäkin, että jotakin kiinnostaa mun jutut.

Vierailija
116/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tässä eräs päivä 2 euron reipanit mahtavalla etelänmatkallani ja nyt kun ajelen täällä Harjavallassa katottomalla Ladallani, niin kyllä vaan nautin elämästä.

Ai niin, unohdinkin että tämähän on kerrottava tietokoneella vauvapalstalla!

Vierailija
117/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilaisi jos sataisikin joskus, eli sateettomuus se pilaa sen. Nyt vaan tuntuu siltä kuin koettaisi nauttia kuumalla lauteella istumisesta ilman vettä, kauhaa ja ämpäriä. Ei auta vaikka on hyvä tuli, vasta käessä ja kiuvvas kuuma, tarttis vettä niin voisi nauttia kuumuudesta

Vierailija
118/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kuumat kesät harmittaa, mutta minkäs teet. Onneksi kotona on ilmalämpöpumppu vilentämässä. Pihalle menoa välttelen ja muutenkin otan rauhallisesti kuumina päivinä. Toivon ettei helteitä jatku pitkään, onneksi syksy on jo tulossa.

Vierailija
119/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Kärsi, kurja.

Hahaha!

Etkö sinä typerys nyt ymmärrä, että sinun elämäsi ei kiinnosta ollenkaan? Mene sinne ulos nauttimaan, äläkä kerro mielikuvitustarinoita täällä vauvapalstoilla. Sullehan nauraa naapurin harakatkin :D

Että tuntemattomien idioottien ärsyttämisestä voi sitten saada hyvän mielen!

Mutta: kärsikää, kärsikää. Se on teille muutamalle ihan oikein. :D

Vierailija
120/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin eile pulevaartille Lös änselesiin ja sitten heräsin ja päästin kissan pihalle. Nautin kuitenkin kesästä, kuten siitäkin, että jotakin kiinnostaa mun jutut.

Siitä on muuten 3 vuotta kun olin tähän aikaan Los Angelesissa.

Oletkos itse käynyt siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi