Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helle pilaa koko kesän!

Erika2020
21.06.2020 |

Odotettu kesä menee ihan harakoille liiallisen kuumuuden takia. Hiki valuu, mitään ei pysty tekemään, olo on fyysisesti todella heikko ja päässä pöhkö olo. Muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (242)

Vierailija
61/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittajat hei... Miksi aina pitäisi olla vain teille mieluinen sää? En minäkään siedä yhtäkään pakkasastetta, oikeasti vihaan kaikkea syyskuun ja huhtikuun väliltä niin paljon etten ulkona edes viihdy, mutta en siitä valita kuin mikäkin pieni lapsi.

”En siedä yhtäkään pakkasastetta!! Oikeasti vihaan kaikkea syyskuun ja huhtikuun väliltä niin paljon etten ulkona edes viihdy!!”

Et valita kuin mikäkin pieni lapsi..?

Tuo oli ensimmäinen kommenttini koko aiheesta ensimmäistä kertaa koko palstalla tai muuallakaan kuin pääni sisällä. Arvasin kyllä, että siihen takerrutaan.

Vierailija
62/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt jaksako. Ei ole vielä edes oikeasti kuuma, +30 ja trooppiset yöt.

Ja mikä siinä on että niitä ilmastointilaitteita ei voi ostaa? Helle yllättää joka vuosi vähän niin kuin talvi autoilijat...

Olen eri kuin jolle vastasit. Mulla on jo monta vuotta ollut siirrettävä ilmastointilate, mtta se ei  yllätyksekseni ja pettymyksekseni juurikaan ilmaa viilennä. Se laskee lämpötilaa noin 2-3 astetta, ei enempää, ja jos lähdetään jostain 30 asteesta ja päädytään 28-27 asteeseen, niin tukalaa on. Sen kun pitäisi laskea jonnekin 20 asteen tietämille, että olisi mulle hyvä lämpötila, minimissään alle 25.

Se hyöty siitä laitteesta on, että kun on oikein kuuma, niin sen viereen voi mennä välillä vilvottelemaan, koska se kuitenkin puhaltaa viileää ilma (toisin kuin tuuletin, joka vaan pyörittää ympärillä olevaa lämmintä ilmaa). Mutta tätä kun tekee tarpeeksi usein, niin kurkku kuivuu ja kipeytyy. Ihan pelästyin viime kesänä, kun heräsin yhtenä aamuna kurkku ja myös kitalaki niin totaalisen kuivana ja arkana, että en meinannut saada normaalisti puhuttua ja syötyä vähään aikaan.

Nää helleputket tosiaan pilaa kesät, joista muuten nauttisin monestakin syystä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesä oli niin kylmä, joten hyvä vaan, että nyt on vuorostaan lämmin kesä.

Vierailija
64/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä valittaa ne jotka on ylipainoisia tai rapakuntoisia kuten vanhukset ja siksi hellekin ottaa kunnon päälle 😏

Olet väärässä.

T, hoikka ja hyväkuntoinen ja kärsin pahasti (päänsäryt, huimaus, heikotus)

Vierailija
65/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse vielä kestän nämä Suomen helteet ihan hyvin. Ulkona on  mukavampi olla kun on lämmin kesä. Sitten, kun on kylmenpää niin ainakin itsellä ulkona olo puolestaan vähenee. Iltaisin ehtii harrastaa liikuntaa sen verran kun nyt tarvii. Suomen kesä ei kuitenkaan ole niin lämmin koko ajan ja varmasti heinakuussa voi olla jo kylmenpää. Sen vuoksi nämä helteet pitää kyllä kestää ja mietin aina, että kestävät nekin ihmiset jotka asuvat asuvat esim Espanjassa. Siihen verrattuna on hölmöä suomalaisen valitaa kun vielä pääsee vähällä. Täällä missä asun on myös todella paljon hyttysiä ja ne kesät kun on  kylmä kuten 2017 kesä niin ulkona ei voinut olla melkein lainkaan. Lämmin kesä vähentää tätä hyttysongelmaa.

Vierailija
66/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä "hankkikaa tuuletin"-korttia. Siis joo, kyllähän se kannattaa hankkia, jos kodissa on aivan järjettömän tukalan kuuma. Mutta että se olisi kaikkeen auttava ihmekonsti, ei kyllä. Meillä on about 500 euron poistoputkellinen viilennyslaite, eli ei mikään halvin ja kämäisin versio. Silti siinä on aivan järjettömän kova ääni, suoraan viilennysilmavirtaan osuminen jumittaa niskat 100-prosenttisella varmuudella ja viilennysteho huoneesta toiseen on avoimista ovista huolimatta aika kehno. Viilennyslaite päällä ei siis todellakaan voi nukkua, en minä ainakaan, vaikka olisi korvatulpat. Olen myös sen verran paloturvallisuusnatsi, etten todellakaan jätä sitä päälle työpäivän tai edes kauppareissun ajaksi, takapihalla pistäytymisen tai roskien viennin ajaksi kyllä. Jos laite on päällä, niin esimerkiksi televisiota ei voi katsoa, ellei halua laittaa sitä huutamaan maksimivolyymilla. Lisäksi tuo laite on todella massiivisen kokoinen. Kyllähän se neliössä menee juu, mutta varmasti monilla suomalaisilla on sellaisia yksiöitä, että ihan oikeasti joutuu miettimään, miten kalusteet järjestelee, jotta saa tuulettimen mahtumaan. 

Ihan samat kokemukset mulla. Kämpän sisustus meni uusiksi ilmastointikoneen takia. Välillä voimakas humina alkaa käydä hermoille ja laite täytyy sulkea. Yöllä sitä ei voi melun takia pitää päällä.

Lisäksi työpaikallani on aivan helvetillisen kuuma, joka tilassa ja toimipisteessä, eikä niihin noin vain viilentävää ilmaistointia asenneta. Pakko vain kärsiä.

Vierailija
67/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteiden rakastajat ovat vähän toistaitosta porukkaa.

Hahah! Kärsi, kurja.

Me nautimme tästä valosta ja lämmöstä. Nyt kesällä Suomi on sellainen paikka että täällä viitsii olla ja elää. 8 kuukautta vuodesta tämä maa on täysin ankea ja kälyinen kylmä loukko. Nyt suorastaan paratiisi!

Kaiken kruunaa se ettei ole hyttysiä juuri yhtään.

Sinä nyt olet niin tyhmä, ettet ymmärrä eri vuodenaikojen eroja. Kälyinen ja kylmä on oikein osuva viittaus sinuun, luuseri. Mutta pitäähän kaikkien fanittaa lämmintä, ku meidän ameebakin tekee näin! 

Enkä kärsi, varsinkin kun tiedän, että en ole yhtä tyhmä kuin sinä!

Vierailija
68/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä "hankkikaa tuuletin"-korttia. Siis joo, kyllähän se kannattaa hankkia, jos kodissa on aivan järjettömän tukalan kuuma. Mutta että se olisi kaikkeen auttava ihmekonsti, ei kyllä. Meillä on about 500 euron poistoputkellinen viilennyslaite, eli ei mikään halvin ja kämäisin versio. Silti siinä on aivan järjettömän kova ääni, suoraan viilennysilmavirtaan osuminen jumittaa niskat 100-prosenttisella varmuudella ja viilennysteho huoneesta toiseen on avoimista ovista huolimatta aika kehno. Viilennyslaite päällä ei siis todellakaan voi nukkua, en minä ainakaan, vaikka olisi korvatulpat. Olen myös sen verran paloturvallisuusnatsi, etten todellakaan jätä sitä päälle työpäivän tai edes kauppareissun ajaksi, takapihalla pistäytymisen tai roskien viennin ajaksi kyllä. Jos laite on päällä, niin esimerkiksi televisiota ei voi katsoa, ellei halua laittaa sitä huutamaan maksimivolyymilla. Lisäksi tuo laite on todella massiivisen kokoinen. Kyllähän se neliössä menee juu, mutta varmasti monilla suomalaisilla on sellaisia yksiöitä, että ihan oikeasti joutuu miettimään, miten kalusteet järjestelee, jotta saa tuulettimen mahtumaan. 

Minulla oli tuollainen 20v sitten kun tuli 30 asteen helleputki.

Ääntä siitä lähti mutta korvatulppien avulla nukkumisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Tärkeintä oli se viilennys ja sen se teki.

Vierailija
69/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Eikö toistaitoisia ole pikemminkin ne, jotka helle lamauttaa niin täysin, ettei muka mitään pysty tekemään.

Minä nautin helteistä, eivätkä ne rajoita minun tekemisiäni mitenkään.

Pohdihan sitä, ihan molemmlla aivosoluillasi. Kun siellä rannalla typeryksenä makoilet!

Vierailija
70/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina saisi valittaa jostakin. Minusta valittajat ovat tylsiä ja tympeitä ihmisiä. Isot murheet ja surut sitten erikseen.

Vierailija
71/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, kun on ihanaa vähä kuittailla helteitä rakastaville tyhmyreille! Ottavat heti itseensä, nuo ameebat!

Vierailija
72/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyyyy! Miksi meitä helteitä rakastavia mollataan! Mietimme Nobel-tason ajatuksia rannoilla!

Vierailija
73/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kirjoitti:

Nyt nautitaan täysillä! Näitä kelejä on odotettu koko pitkä talvi ja syksy ja kevät..

KUKA näitä on odotellut?? Vanhuksillekin tällainen ilma on hengenvaarallinen.

Vierailija
74/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Kärsi, kurja.

Me nautimme tästä valosta ja lämmöstä. Nyt kesällä Suomi on sellainen paikka että täällä viitsii olla ja elää. 8 kuukautta vuodesta tämä maa on täysin ankea ja kälyinen kylmä loukko. Nyt suorastaan paratiisi!

No sä kärsit 8 kuukautta vuodesta, joten ei sulla hyvin mene. Ehkäpä se selittää, miksi olet tuollainen. Ja en ole tuo, jolle kirjoitit, mä tykkään Suomesta 12 kk vuodessa, käykö kateeksi?

Tässäpä faktaa hellejunteille!

Vierailija
75/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hysteerikoille paha vuosi. Ensin korona ja sitten kesällä +25!

Vierailija
76/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah! Kärsi, kurja.

No sä kärsit 8 kuukautta vuodesta, joten ei sulla hyvin mene. Ehkäpä se selittää, miksi olet tuollainen. Ja en ole tuo, jolle kirjoitit, mä tykkään Suomesta 12 kk vuodessa, käykö kateeksi?

No jaa... joka vuosi ollaan tehty parin viikon reissut palmun alle rospuuttoaikana ja kohta lapset ovat niin isoja että pärjäävät omillaan.  Silloin asumme talvet jossain lämpimässä ja kesät Suomessa.

Jotain konkreettistakin on jo tehty: en halunnut kesämökkiä vanhemmiltani vaan se myytiin. 400 k€ tiskiin ja kivan huoneiston saa Espanjasta tai Portugalista.

Olen vajaat 10 vuotta asunut elämästäni ulkomailla joten muutto EU:n sisällä on pikkujuttu eikä mitään turhaa haaveilua.

Kukin taaplaa tyylillään, jää sinä tänne. Minä tulen tänne vaan kesäisin.

No aika yksinkertaiselta kaverilta vaikutat. Ihan hyvä, että olet siellä etelässä, Suomen ÄO kummasti nousussa heti. Ja ihan varmasti kaikkia kiinnostaa sun menot.

Yhyy, kateellisia!

Vierailija
77/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hysteriaa on ku ei tykkää helteistä? En ihmettele, että tubettajat ovat nykyään suosiossa, sen verran idioottia porukkaa asustelee Suomessakin.

Vierailija
78/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotat kesää, jos et tykkää lämpimistä ilmoista. Kesä on lämmin vuodenaika, joten aina on olemassa suuri riski, että tulee helteitä, ainakin osaksi aikaa.

Itse en pidä helteistä, mutta en ole vielä tänä kesänä kärsinyt kuumuudesta. 

Vierailija
79/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa läskit pois, niin nautitte kesän lämmöstä.

Vierailija
80/242 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttakaa läskit pois, niin nautitte kesän lämmöstä.

Hanki sinä aivot, niin tykkäät myös syksystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi