Helle pilaa koko kesän!
Odotettu kesä menee ihan harakoille liiallisen kuumuuden takia. Hiki valuu, mitään ei pysty tekemään, olo on fyysisesti todella heikko ja päässä pöhkö olo. Muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (242)
Samaa mieltä! Toivottavasti pian viilenee. Kyllä se viikko pari helteitä menisi Välimeren rannalla, mutta Suomessa odotan vain että viilenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteiden rakastajat ovat vähän toistaitosta porukkaa.
Hahah! Kärsi, kurja.
Me nautimme tästä valosta ja lämmöstä. Nyt kesällä Suomi on sellainen paikka että täällä viitsii olla ja elää. 8 kuukautta vuodesta tämä maa on täysin ankea ja kälyinen kylmä loukko. Nyt suorastaan paratiisi!
Kaiken kruunaa se ettei ole hyttysiä juuri yhtään.
No sä kärsit 8 kuukautta vuodesta, joten ei sulla hyvin mene. Ehkäpä se selittää, miksi olet tuollainen. Ja en ole tuo, jolle kirjoitit, mä tykkään Suomesta 12 kk vuodessa, käykö kateeksi?
No jaa... joka vuosi ollaan tehty parin viikon reissut palmun alle rospuuttoaikana ja kohta lapset ovat niin isoja että pärjäävät omillaan. Silloin asumme talvet jossain lämpimässä ja kesät Suomessa.
Jotain konkreettistakin on jo tehty: en halunnut kesämökkiä vanhemmiltani vaan se myytiin. 400 k€ tiskiin ja kivan huoneiston saa Espanjasta tai Portugalista.
Olen vajaat 10 vuotta asunut elämästäni ulkomailla joten muutto EU:n sisällä on pikkujuttu eikä mitään turhaa haaveilua.
Kukin taaplaa tyylillään, jää sinä tänne. Minä tulen tänne vaan kesäisin.
Mäkin olen alkanut kammota kesiä jo etukäteen, kun se 2018 helleputkikesä oli niin hirveä. Viime kesä oli OK. Ei ollut mitään pitkää helleputkea.
Ensi viikkoa odotan kauhulla :( Mulle kävisi max. 20 astetta ja pieni tuulenvire. Jaksaisi lenkkeilläkin kesällä.
Nautin kirjoitti:
Nyt nautitaan täysillä! Näitä kelejä on odotettu koko pitkä talvi ja syksy ja kevät..
Kuka on odottanut? En minä ainakaan. Ja miten ”nautitaan täysillä”? Pidän talvesta ja voisin kokeilla sitä silloin, mutten tiedä, miten tuo ”täysillä nauttiminen” konkreettisesti tapahtuu.
On teillä pienet murheet, jos sää saa teidät pois tolaltaan.
Nautin kirjoitti:
Nyt nautitaan täysillä! Näitä kelejä on odotettu koko pitkä talvi ja syksy ja kevät..
Ei todellakaan ole odotettu. Muuta kuin kauhulla.
Helle tekee elämästä helvettiä.
T. Astmaatikko-allergikko
Ensi viikolla on just täydellinen sää.
Vierailija kirjoitti:
Nautin kirjoitti:
Kuka on odottanut? En minä ainakaan. Ja miten ”nautitaan täysillä”? Pidän talvesta ja voisin kokeilla sitä silloin, mutten tiedä, miten tuo ”täysillä nauttiminen” konkreettisesti tapahtuu.
Olen eri, mutta minä nautin. Kerrankin tarkenee käyttää mekkoja ja shortseja. Hiki ei valu paitsi juostessa. Sisällä yli 28, mutta nukun tuuletin vieressä niin ei haittaa. Nyt on ihanaa. Älkää olko ankeita ja itsekkäitä ja yrittäkö jatkuvalla valituksella yrittää latistaa muidenkin tunnelmaa.
Suomessa on neljä vuodenaikaa, jos tämän asian kanssa ei pysty elämään, niin kannattaa varmaan etsiä jostain maa jossa asunnoissa on ilmastoinnit.
Nautin kirjoitti:
ONNEKSI SUOMEN KESÄ ON LYHYT.
Täällä valittaa ne jotka on ylipainoisia tai rapakuntoisia kuten vanhukset ja siksi hellekin ottaa kunnon päälle 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku hellehullu narisee.
Onko joku oletusarvo, että ihmisen kuuluisi tykätä tällaisesta tukalasta kuumuudesta?
Eihän nyt mitään tukalaa kuumuutta ole vaan mukavan lämmintä. Olen kokenut 47 asteen (varjossa) helteen ja silloin voi puhua tukalasta kuumuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku hellehullu narisee.
Heh. Etkö sinä ole hellehullu, kun pidät helteestä.
Valittajat hei... Miksi aina pitäisi olla vain teille mieluinen sää? En minäkään siedä yhtäkään pakkasastetta, oikeasti vihaan kaikkea syyskuun ja huhtikuun väliltä niin paljon etten ulkona edes viihdy, mutta en siitä valita kuin mikäkin pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Nautin kirjoitti:
ONNEKSI SUOMEN KESÄ ON LYHYT.
Jeejee!!!!
Kuumuuden sietokykyni on alentunut viime vuosina. En nuorena muista koskaan kärsineeni kesän hellejaksoista. Vuoden 2014 loppukesän hellejakso, joka ei edes ollut kovin pitkä, oli ensimmäinen, josta kärsin.
Vuoden 2018 superhelleaalto oli se kokemus, jonka jälkeen kaikki muuttui minulla: se oli hirveää tuskaa, joka vain jatkui ja jatkui. Täällä missä asun oli viikkoja yhtäjaksoisesti täyttä aurinkoa ja 30-32 astetta lämmintä. Eikä minulla ollut silloin vielä edes tuuletinta kotona ja ne olivat kaikkialta kaupoista loppu. Haaveilin että pääsisin Prisman kylmäosastolle yöksi kuten moni muukin.
Viime kesän hellejakson siedin tuulettimien turvin vähän paremmin eikä nyt meneillään oleva helle ole lähimainkaan vielä paha, vaikka on nytkin tukalaa ollut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos kertoo nauttivan helteistä, saa vain alapeukkuja. Omia mielipiteitä ei hyväksytä näköjään.
Ei muuten mitään vikaa, mutta vanhukset ja muut tavalla tai toisella riskiryhmäläiset kärsivät ja liiallinen kuivuus aiheuttaa ongelmia maataloudelle. Kun sataisi säännöllisesti, niin antaa mennä vaan. Jouluna on enää 10 astetta lämmintä ja hiihtokelejä voi odottaa helmikuun alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Valittajat hei... Miksi aina pitäisi olla vain teille mieluinen sää? En minäkään siedä yhtäkään pakkasastetta, oikeasti vihaan kaikkea syyskuun ja huhtikuun väliltä niin paljon etten ulkona edes viihdy, mutta en siitä valita kuin mikäkin pieni lapsi.
”En siedä yhtäkään pakkasastetta!! Oikeasti vihaan kaikkea syyskuun ja huhtikuun väliltä niin paljon etten ulkona edes viihdy!!”
Et valita kuin mikäkin pieni lapsi..?
En ymmärrä "hankkikaa tuuletin"-korttia. Siis joo, kyllähän se kannattaa hankkia, jos kodissa on aivan järjettömän tukalan kuuma. Mutta että se olisi kaikkeen auttava ihmekonsti, ei kyllä. Meillä on about 500 euron poistoputkellinen viilennyslaite, eli ei mikään halvin ja kämäisin versio. Silti siinä on aivan järjettömän kova ääni, suoraan viilennysilmavirtaan osuminen jumittaa niskat 100-prosenttisella varmuudella ja viilennysteho huoneesta toiseen on avoimista ovista huolimatta aika kehno. Viilennyslaite päällä ei siis todellakaan voi nukkua, en minä ainakaan, vaikka olisi korvatulpat. Olen myös sen verran paloturvallisuusnatsi, etten todellakaan jätä sitä päälle työpäivän tai edes kauppareissun ajaksi, takapihalla pistäytymisen tai roskien viennin ajaksi kyllä. Jos laite on päällä, niin esimerkiksi televisiota ei voi katsoa, ellei halua laittaa sitä huutamaan maksimivolyymilla. Lisäksi tuo laite on todella massiivisen kokoinen. Kyllähän se neliössä menee juu, mutta varmasti monilla suomalaisilla on sellaisia yksiöitä, että ihan oikeasti joutuu miettimään, miten kalusteet järjestelee, jotta saa tuulettimen mahtumaan.
On, Suomessa. Siitä kertoo mm. tapa jolla helteistä uutisoidaan positiiviseen sävyyn. ”Nyt nautitaan! Tätä herkkua on luvassa vielä x päivää” ja muita vastaavia lööppejä. Onneksi pikkuhiljaa on alkanut kuulua myös vastakkaisia näkökulmia.