Jotenkin särähti korvaan seuraava lause, jonka anoppi sanoi juhannuksena
Odotimme siis miehen veljeä ja hänen tyttöystäväänsä mökille. Sovittiin niin, että kaikki tuovat sinne jotain. No, me veimme kaikki grillattavat, pihvit, makkarat ja lihaa + muita ruoka-aineita.
Miehen äiti sitten sanoi että ei (sanotaan vaikka että Pekka ja Jaana) Pekan ja Jaanan tarvi paljoo mitään tuoda kun he ovat niitä opiskelijoita. AIJJA!!!?
Minäkin olen opiskelija! Enkä ole voinut tänä kesänä mennä töihin kun olen lapsen kanssa kotona. Mutta ne toiset opiskelijat ovat kyllä kesätöissä ja tienaavatkin hyvin kesätöissä. Minä olen kotona opiskelijana ja saan 300e/kk!!!
Prkl!
Kommentit (21)
Toi on just tollasta joillekin ihmisille tyypillistä ajattelua, tuo anoppisi höpinä. Se ajattelee jollain putkiaivoillaan, eikä tajua, mitä suustaan päästää. Sille olis ehdottomasti pitäny tajuta siinä tilanteessa sanoa, miten asiat on. Tiedän kyllä, että tuollaisessa tilanteessa jää suu auki toljottamaan. Jos saat tilaisuuden, niin sano sille. Muussa tapauksessa unohda koko juttu, koska jää muuten pahasti harmittamaan.
Ettekö te aikuiset sovi asioita keskenänne, vai pitääkö olla anoppi hoitamassa asioita?
Aiheen vierestä, mutta olen vieläkin vittuuntunut seuraavasta: olin raskaana rv8, ei oltu vielä kerrottu edes vanhemmille, ja käytiin anopin mökillä. Kun anoppi sai kuulla raskaudesta, sanoi hän, että oli sen arvannut viime kerralla kun nähtiin, poskien pyöristymisestä. Tuntuu, että anoppi arvosteli mun kilojani! Itse on hoikkis ja mä " tavallinen" . Olempas herkkä ottamaan nokkiini ;)
Ei mekään mitään miljonäärejä olla vaikka mies töissä onkin. Ja on VÄHÄSEN enemmän menoja ku kahdella opiskelijalla!
ap
Vierailija:
Toi on just tollasta joillekin ihmisille tyypillistä ajattelua, tuo anoppisi höpinä. Se ajattelee jollain putkiaivoillaan, eikä tajua, mitä suustaan päästää. Sille olis ehdottomasti pitäny tajuta siinä tilanteessa sanoa, miten asiat on. Tiedän kyllä, että tuollaisessa tilanteessa jää suu auki toljottamaan. Jos saat tilaisuuden, niin sano sille. Muussa tapauksessa unohda koko juttu, koska jää muuten pahasti harmittamaan.
Tätä minäkin ihmettelen. Kuinka vaikeaa on aikuisten ihmisten keskenään sopia mitä kukin tuo ja vaikka jakaa kulut sitten tasan?
Vierailija:
Ettekö te aikuiset sovi asioita keskenänne, vai pitääkö olla anoppi hoitamassa asioita?
Kyllä saa tarkka olla sanoistaan, jos vielä viikkojen päästä niitä jauhetaan ja pohditaan.
että teillä on miehen kans yhteiset rahat ja tietysti et teillä on enemmän rahaa kuin opiskelijoilla. tai ehkä hän tietää miehen veljen raha-asioista jotain mitä te ette tiedä. No, ennenkaikkea mun on mahdotonta tajuta miksi
1 jaksat vieläkin märehtiä moista
2 sulle on niin tärkeetä ettei teiltä vaan sattuis kulumaan enemmän rahaa kuin joltain toiselta.
Kauheeta että perheen keskenki tollasta pennin laskeskelua! Väärässä olet minusta ainoastaan sinä eikä anoppi.
1 Jatkossa sovi asiat etukäteen
2 Ehdota että kulut tasataan
3 Kehitä kommunikointitaitojasi
4 Keskustele miehesi kanssa hän on anoppisi poika
5 Kuvittele elämää yli kaksikymmentä vuotta eteenpäin, haluaisitko että lapsesi elämänkumppani haukkuu sinua, anoppiaan
6 Anopit ovat olleet joskus nuoria kaltaisiasi äitejä
7 Anopeilla on yleensä elämänkokemusta ja perspektiiviä asioihin ehkä anoppisi ansaitsisi hieman kunnioitusta
Mielestäni lähisukulaisten " ongelmat" johtuu valtaosin kommunikaation puutteesta tai kyvyttömyydestä siihen. Asiat perustuu oletuksiin ei tietoon. Tämä yleisellä tasolla.
Noi jotka jauhaa jostain anopin kunnioittamisesta eivät varmaankaan ole saaneet kokemusta rasittavasta ja hävyttömästi käyttäytyvästä anopista. Mulle ainakin on ihan sama, minkä verran mun anopilla on elämänkokemusta, mutta käytöstapoja sillä ei ole ollenkaan. Juuri samantyyppisiä ja itseasiassa paljon pahempia sammakoita päästelee suustaan jatkuvasti.
Jossain vaiheessa tulee se piste, jossa ap ilmeisesti on eli ottaa päähän pienimmätkin jutut, joita anoppi esittää. Tarpeeksi kun kuuntelee paskaa, niin jossain on raja.
Tsemppiä ap. Älä kuitenkaan märehdi asiaa enempää, vaan anna mennä toisesta korvasta suoraan ulos. Tuollaisen pohtiminen on oikeesti ihan turhaa. Se ei johda mihinkään ja harmittaa vaan entistä enemmän. Asetu anopin yläpuolelle ja piste.
Vitut mun rahoista. Tottakai ostin mielelläni ne pihvit ja grillattavat. Mutta miksi aina me????
Ja jaksan vatvoa vieläkin näitä asioita koska mua niin suunnattomasti vitutti ne sanomiset ja tuli vaan yhtäkkiä tälläinen mieleen.
Tänäänkin kun kävimme anopin kans kaupas ostamassa jotain pientä naposteltavaa, ni anoppi sit kassalla: " ai maksanks mä nää kaikki vai?" No, maksoin sitten parit maidot omasta pussista. Ei tappanut mua, mutta ihmettelen suuresti tota hommaa.
Meidän perheessä kaikki rahat ja syötävät ovat aina olleet yhteisiä. Välillä kun käyn vanhempieni kanssa kaupassa ja ostan ruokaa omalle perheelleni, niin äiti kyllä vaatii aina maksaa mun ostokset kun tietää etten missään rahassa uiskentele.
No joo, tulipas vähän purettua tunteita.
ollut, ainakaan mitä tänne kirjoitit. Ei niitä olisi kannattanut päässä pyöritellä ja miettiä. On paljon hankalamia ja pahasanaisempia anoppeja, kuin omasi ilmeisesti.
Onkohan ongelma vaan se että hän sattuu olemaan anoppi?
ja taloudellisen tilanteen aina kun sanotte jotain?
Ihan oiekasti, mikä teitä vaivaa? Oletteko huluja vai vainoharhaisia vai mitä?
TOivottavasti saatte itse vaivoiksenne samanlaisen mulkun miniän.
Jos jo ennestään rasittava anoppi laukoo vielä tuollaisia jutuja tajuamatta, että toisillakin saattaa olla tiukka, niin ihmekös tuo, jos jää mietityttämään.
Ei kaikkea tarvitse sietää. Seuraavalla kerralla sanot sille suorat sanat.
lapselle pitää ostaa sitä ja tätä ja te olette köyhiä ja kalliiksi tulee.... Pyydä miestäsi osallistumaan kampajaan myös
Jos anoppi on selvästi pihi ja edellyttää joiltain tuomisia ja joiltain ei, niin onhan se ämmä pimee. Yhdeksällätoista taitaa olla jotain ongelmia, kun ei voi ymmärtää, että rajansa kaikella.
ovat opiskelijoita, sekä että toisella kertaa kaupassa anoppi sanoi, että maksaako hän kaikki ostokset yksin.
Mikä näistä tekee anopista hirviön????
sanottu. Eihän nuo yksistään ole mitään, mutta oletan, että taustalla on jotain muutakin, kun ap niin on suivaantunut. Korjaa ap, jos olen väärässä.
Joillekin on vaan ilmeisesti kauheen vaikee ymmärtää, että asiat ei aina ole niin yksioikoisia. Jossain vaan menee se raja.
Noi pari kommenttia ap kirjoitti, joten voi olettaa, että se on pahinta mitä on tapahtunut. En mä ainakaan ala noiden perusteella ap:n anoppia haukkumaan pystyyn. On omakin anoppi vaikka ja mitä kommentoinut joskus, ja minäkin, eikä kumpikaan pohdi niitä viikkotolkulla.
No mitäs ostitte sitten yli varojenne? Oisitte sanoneet ettei ole rahaa. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.