Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin itseni tuntemaan seksuaalista vetoa sellaista miestä kohtaan, joka olisi muuten ihannekumppani?

Vierailija
21.06.2020 |

Minulla on ystävänä mies, joka täyttää kaikki ihannekumppanini kriteerit. Ajatusmaailmamme kohtaavat, meillä on hauskaa yhdessä ja samanlainen huumorintaju, mies on fiksu, hyvännäköinen, kunnollinen, luotettava ja kaikkea sitä, mitä toivon miehen olevan. Ainoa ongelma vain on, että jostain syystä en tunne seksuaalista vetoa miestä kohtaan.

Asia ei tietenkään olisi ongelma, jos voisin vain etsiä toisen yhtä hyvän miehen, jota kohtaan myös tuntisin seksuaalista vetoa, mutta kun miehet jotka ylipäätään tuntuvat kumppaniksi sopivilta ovat hyvin harvassa. Olen siis yrittänyt tutustua muihin miehiin, mutta kaikki muut miehet tuntuvat jotenkin "puutteellisilta" tähän ystävämieheen verrattuna; tuntuvat liian tylsiltä, huumorintajuttomilta, eri tavalla ajattelevilta ja ettei heidän kanssaan vain saa muodostettua samanlaista henkistä yhteyttä.

Miten voisin oppia haluamaan seksiä tämän ystävämiehen kanssa? Olemme siis jo harrastaneet seksiä, mutta koska se ei tuntunut minusta hyvältä niin olemme olleet sen jälkeen vain kavereita, vaikka mies selvästi haluaisi enemmän ja minäkin haluaisin haluta, ja olen siis aikaisempia miehiäni kohtaan tuntenut seksuaalista vetoa ja ollut hyvinkin halukas.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mies, ongelma olisi helppo ratkaista, mutta koska olet nainen on asia mutkikkaampi.

Omien vajavaisten havaintojeni mukaan on nimittäin niin, että mies on siinä määrin "eläin" että oikeasti ehdollistumaan helposti. Eli miehille syntyy helposti fetissejä kenkiin tai "pitää olla pitkät hiukset" tms. Jos olisit mies sinun ei tarvitsisi kuin masturboida katsellen potentiaalisen kumppanin kuvaa ja riittävän monen kerran jälkeen ehdollistuminen olisi tapahtunut.

Voisit toki yrittää ehdollistaa mieltäsi jollain naismaisemmalla tyylillä, mutta pahasti pelkään että esim. kohtaamani naiset eivät saa kiksejä tietystä asiasta kuin ehkä viikon ja sen jälkeen pitää keksiä jo uutta kiinnostuksen kohdetta.

Tai voit tietysti yrittää liittää miestä niihin seksuaalisiin haavekuviin mitä sinulla on, edellyttäen että sinulla sellaisia on.

Vierailija
142/148 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin AP, oletkos testannut asiaa? Onko mies yrittänyt jotain muuveja, mutta et ole lämmennyt koska et ole tuntenut kipinää. 

Eihän se seksi nyt aina itsestään ala, voi olla että kun olette harrastaneet seksiä vaikka puolen tusinan kertaa ja olet kertonut mistä pidät, hän on kertonut mistä hän pitää niin huomaat että "Vautsi Vau!" tämähän on kuuma mies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalinen veto on loppujen lopuksi aika harvinaista, itse olen tuntenut sitä vain kahta miestä kohtaan elämäni aikana. Onneksi seksi voi olla mukavaa ja siitä voi nauttia, vaikka ei tuntisikaan varsinaista seksuaalista vetoa kumppania kohtaan.

Pitkälti näin. Mulla meni useampi vuosi tuossa opettelussa, mutta kyllä kannatti. Ihan täydellinen puoliso vaikka alkuun seksi olikin pakkopullaa. Nyt toimii ja osaan nauttia!

Vierailija
144/148 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tunnetko ylipäänsä minkäänlaisia seksuaalisia tunteita? M.asturboitko säännöllisesti? Jos kyllä, on selvää että seksuaalisuutesi ei ole "rikki". Jos et, on todennäköistä, että vika on nimenomaan kyvyttömyydessäsi tuntea seksuaalista halua. Siinä tapauksessa kannattaa käydä ensin lääkärillä ja sitten seksuaaliterapeutilla.

Jos halusi ovat tallella, voit koittaa herättää niitä kaverimiestäsi kohtaan sillä, että alat fantasioida hänestä aina kuin m.asturboit. Jos mies suostuu, voitte mennä yhdessä tantrakurssille. Niissä ei siis harrasteta s.eksiä, vaan leikitään seksuaalisella energialla. Tantra itse asiassa voisi auttaa siinäkin tapauksessa, että seksuaalisuutesi on jotenkin pois päältä.

Toisaalta en kyllä oikein ymmärrä miksi haluaisit parisuhteeseen miehen kanssa, jota et rakasta? Parisuhde on ihan riittävän vaivalloista puuhaa sellaisenkin miehen kanssa, jota rakastaa ja haluaa ja joka on "paperilla täydellinen". En viitsisi ruveta siihen kenenkään kanssa joka on "ihan kiva, mutta..." Miehet on kuin uudet vaatteet. Jos se on "ihan kiva, mutta..." se on jonkin ajan päästä pelkkä helevetin iso "MUTTA".

En ole oikein ikinä välittänyt masturboimisesta enkä harrastanut sitä usein, mutta toki joskus satunnaisesti on ollut sellainen panetus että sitä on tullut tehtyä. Nyt viime vuosina kyllä vähemmän kuin sitä ennen.

En tietenkään haluaisi parisuhdetta miehen kanssa jota en rakasta vaan miehen kanssa jota rakastan, mutta kun tuo jälkimmäinen ei vain tunnu mahdolliselta. Edellistä miestäni rakastin ja himoitsin todella paljon, mutta hän jätti minut ja tuntuu, että sen jälkeen kun yritin kuollettaa tunteeni eksääni kohtaan niin onnistuinkin kuollettamaan koko seksuaalisuuteni. Tosin olen ennenkin ollut ihastunut ja saanut pakit ja sitten aika pian ihastunut uudestaan, joten en ymmärrä että miksi nyt tuntuu etten vain enää kykenisi ihastumaan ollenkaan.

Ennen seksi oli minulle todella tärkeää ja halusin sitä käytännössä aina, nykyään ei vain jotenkin enää haluta yhtään. Siis ei kenenkään kanssa, koko seksi on alkanut tuntua ihan turhalta. Mutta sitten kuitenkin muistan miten tärkeää se minulle ennen oli ja haluaisin kyetä tuntemaan taas sen, että haluan seksiä ja himoitsen jotakuta.

AP

Jostain muistan kuulleeni, että naisen seksuaalinen halu olisi myös jotenkin kytköksissä hallinnan, kontrollin ja "vallan" tunteeseen, eli tunne näistä korreloisi halun kanssa. Mielestäni hyvinkin järkeen käyvää. Tuli vaan mieleen, että kokemuksesi jätetyksi tulemisesta sinulle hyvin rakkaan miehen taholta on tavallaan varmasti myös todella iso kolhu näille edellä mainituille.

Hyvä AP, täydet sympatiat sinulle. Olen lukenut tätä ketjua ja tämä kommentti 114 mainitsi samasta asiasta, joka itselleni on tullut mieleen: tuo rakkaan ihmisen taholta tullut hylkääminen on niin kova juttu, jopa traumatisoiva, että ei ole ihmekään, jos se vaikuttaa ihmisessä moneen asiaan, myös seksuaalisuuteen. "Näppinsä polttanut varoo tulta". Mainitsit tuossa jossain kohdassa, ettet ole kolmeen vuoteen kokenut ketään miestä haluttavana. Tämä voi myös vaikuttaa tuohon tilanteeseesi ystävämiehesi kanssa, suuntaan tai toiseen? Särkyneen sydämen paraneminen voi vaatia aikaa...

Oletko miettinyt, voisiko sinulle olla hyötyä tämän hylkäämiskokemuksen käsittelemisestä esim. jonkun ystävän tai ammatti-ihmisen kanssa? Oman kokemukseni mukaan myös Fisherin eroseminaarit ja kirja ovat hyödyllisiä, nykyisin niiden nimi on Suomalainen eroseminaari, mm. Wikipediasta löytyy tietoa.

Vaikutat mukavalta ja fiksulta, analyyttiseltä naiselta, hyvää jatkoa elämässäsi eteenpäin!

Vierailija
145/148 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et uskalla rakastua siihen ystävämieheen koska mies todellisuudessa vain tyytyy sinuun ja jotenkin vaistoat sen? 

Vierailija
146/148 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Kyse on biologiasta. Luonto yrittää viestittää, että ette ole yhteensopivia. Kyse on alitajuntaisista asioista eli esim. et pidä hänen ominaistuoksustaan, joka on merkki siitä ettette ole geneettisesti yhteensopivia. Luonnon tapa varmistaa, että kun pariutuu seksuaalisesti haluttavan henkilön kanssa, tulee todennäköisimmin terveitä jälkeläisiä.

Kylläpäs nyt tulee yläpeukkuja biologialle ja tieteellisille faktoille. Mutta sitten kun ottaa vaikka tämän faktan esille niin alapeukkuja sataa:

Tutkimus: Naiset kokee psykopaattisia piirteitä omaavat miehet huomattavasti puoleensavetävämpinä kuin miehet joilla ei noita piirteitä ole...

Kuulostaa varmaan trollaukselta, mutta tämä on ihan oikea tutkimustulos.

Ns. Dark Triad persoonallisuuspiirteet: Psykopatia (empatiakyvyttömyys), Macchiavellimaisuus (häikäilemätön manipulointi) ja narsismi. Näitä piirteitä omistavat miehet koetaan huomattavasti puoleensavetävämmäksi kuin miehet joilla noita ei ole.

DT (Dark Triad): Narcissism, Machiavellianism, Psychopathy

"- We create high and low male Dark Triad (DT) characters.

- We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.

- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245

Mitä tämä kertoo naisista ja heidän parinvalinnastaan?

Ei mitään muuta kuin sen että narsisti ja psykopaatti osaa manipuloida tilanteen ja niin (eli siis valehdella) että hän saa mitä itse haluaa, eli naisen tai seksiä tai alistettavan tai feikki statuksen. Narsisti maalaa itsestään kuvan joka on muka alfa ja voittaja. Todellisuus paljastuu aina.

Tuossa tutkimuksessa oli luotu fiktiivisiä narsistisia hahmoja ja naiset saivat antaa pisteitä miesten ominaisuuksista.

Jos mies esiintyy itsevarmana, kyvykkäana ja itsekkääna (viimeisin siis narsistinen piirre), naisen silmissä tällainen mies kuulostaa siltä, että mies pitää puoliaan elämässä, ei tule ylikavellyksi ja samalla siis pitää huolen puolison ja lasten eduista.

Todellisessa elämässä narsisti huolehtii vain omasta tyydytyksestään, omista eduistaan lasten ja vaimon kustannuksella. Jos olet kipeä, narsisti jättää sinut huomioimatta koska sinusta ei ole mitään hyötyä psykopaatti-narsistille. Mutta tapailuvaiheessa hän esitti niin huolehtivaista ja puhui siirappisen pehmeällä äänellä.

Luitko koko tutkimuksen? Mitenkähän siinä esitetään itsekkyys ? Kysyttiinko esimerkiksi että miltä tuntuisi mies joka käyttää sinua vain seksiin ja hoitelee vain itsensä sängyssä vai kysyttiinko että pidätkö vähän itsekkäästi käyttäytyviä miehiä puoleensavetävina?

Vierailija
147/148 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalinen veto on loppujen lopuksi aika harvinaista, itse olen tuntenut sitä vain kahta miestä kohtaan elämäni aikana. Onneksi seksi voi olla mukavaa ja siitä voi nauttia, vaikka ei tuntisikaan varsinaista seksuaalista vetoa kumppania kohtaan.

Pitkälti näin. Mulla meni useampi vuosi tuossa opettelussa, mutta kyllä kannatti. Ihan täydellinen puoliso vaikka alkuun seksi olikin pakkopullaa. Nyt toimii ja osaan nauttia!

Totta turiset. Osa suhteista on semmoisia että liekit roihahtaa heti ja toisinaan palaa loppuun nopeasti, toisinaan ei. Osassa suhteista molemmilla on pieni hillenpalan hehku itsellään ja jostain täytyy saada bensaa roihahdukseen ja se bensa voi olla vaikka turvallinen suhde, rakkaus, toistensa tunteminen. Ja osa suhteista on sitten että ei, ei kemiaa.

Vierailija
148/148 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele tyytymään