Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te oikein kestätte hellettä??

Vierailija
21.06.2020 |

Ensi viikolla luvassa n. 30 astetta lämmintä. Kämppään paistaa koko päivän aurinko (on verhot ja tuuletin), mutta silti kuumenee ja ruuanlaitto melkein mahdottomuus koska kämppä lämpiää entisestään. En edes jaksa tehdä mitään, koska kauhean kuuma.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta +30 on optimaalinen ulkolämpötila ja sisällä max 25 kesällä talvella max 22. Ne jolla ei ole jäähdytintä, laittakaa ilmanvaihto täysille Öisin ilman lto niin saatte yöllä jäähdytettyä ulkoilmalla, kun suomessa harvoin kuumia öitä.

Vierailija
42/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin helteestä! En laita sisällä ruokaa ollenkaan, grillaan tai syön kylmiä ruokia (salaatteja, hedelmiä, voileipiä). Uimassa käyn vähintään pari kertaa päivässä. Tänäänkin oli ihanaa mennä aamuinnille, omaa rantaa ei ole, mutta yleiselle uimarannalle on matkaa pari sataa metriä. Töissä ei ole liian kuuma, siellä on viilentävä ilmastointi. Onneksi loma alkaa parin päivän päästä ja saan nauttia lämmöstä. Lojun riippumatossa lukemassa hyvää kirjaa ja siemailen kylmää juomaa. Onko teidän pakko tehdä hikisiä kotitöitä helteellä? Minä en tee mitään, lepään ja nautin lomasta. Kyllä syksyn sateilla ehtii taas siivota.

Grillaaminen on kuumaa puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä 2018 oli kyllä hullu hellekesä. En usko, että toistuu vuosikymmeniin.

Nyt on miellyttävä ilma Helsingissä.

Vierailija
44/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden ja kauppojen roska-astiat?

En trollaile, mietin niitä itse, mutten ole kokeillut. Välillä dyykkaajista on juttua.

Vierailija
45/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En trollaile, mietin niitä itse, mutten ole kokeillut. Välillä dyykkaajista on juttua.

Voi ei, tuli väärään ketjuun. Tarkoitettu sille, joka etsii ruokaa.

:(

Vierailija
46/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nytkin vilun, peiton alla olen sohvalla.

Onneksi vihdoin lämpöä!

Vierailija
47/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kolme kuukautta yli 40 C joka päivä, nyt kesäkuussa enää 35-38.

En ole koskaan käyttänyt air-con:ia.

Nyt kello 21:11 27,5 C. ja täällä

72. kerroksessa aina virkistävä tuuli.

M. 55

Bangkok

Vierailija
48/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hassuja.

Suomen 25-asteen hellerajalle nauretaan etelän maissa.

Eihän tää ole mikään oikea helle.

Ei tuo numeroina olekaan paha mutta auringonpaiste on Suomessa kuivaa ja pistävää. Muualla kosteus estää polttavan tunteen.

Esim karibialta ja eteläeuroopasta olevat perheenjäsenet huokailee kuumuutta kun ollaan 25 asteessa.

Itse kyllä nautin

Vierailija
49/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kestänyt lämpöä tosi hyvin. Mulle kelpaa oikein hyvin 30-40 asteen lämpö. Rakastan etelänlomiakin! Talvisin olen vilukissa.

Vierailija
50/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä mielessä että ilmastonmuutos korjaa vielä asian.

Vierailija
51/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helposti kestää, kun kyse on parista hassusta päivästä vuodessa. Pakkasta joutuu yleensä kestämään viikkokausia, olkoonkin, että nyt on takana ihana talvi, kun ei ollut yhtään liian kylmää päivää. Kuten ei nyt kesälläkään ole vielä ollut yhtään liian kuumaa päivää. 

Vierailija
52/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla mahdollisimman paljon ulkona, talon varjoisalla puolella, juon kylmiä juomia ja pyöräilen lähirantaan uimaan. Sisällä on ihan turkasen kuuma, kun mies ei anna laittaa ilmalämpöpumppua viilennykselle (sähkösyöppö).

Vierailija
53/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön melonia ja juon vettä.Istun varjossa ja sisällä ilmalämpöpumppu.Kohta merenrannalle mökille.Merellä tuulee aina,ei ole liian kuuma.

Onneksi alkoi loma,töissä oli tukalaa.

Vierailija
54/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tuli väärään ketjuun. Tarkoitettu sille, joka etsii ruokaa.

:(

Voi niissä olla oleskeluun viileää, jos on heitetty paljon kylmää ruokaa pois. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu.

Vierailija
55/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sellaisen siirrettävän ilmastointilaitteen ja huudatan sitä täysillä koko päivän, kerkeää juuri jäähdyttää pienen asunnon viileäksi että illalla täytyy pitää fleecetakkia päällä ja nukkua peiton alla. Aamulla on sitten 28 lämmintä vaikka ikkunakin ollut auki koko yön.

Ennen tuon hankkimista saattoi olla helposti 35 astetta. Koko talo on ottanut auringosta niin paljon lämpöä että kaikki paikat vaan hohkaa kuumuuttaan.

Jos saat kämpän viilennettyä ilmastointilaitteella, niin älä nyt hyvä ihminen auo sitten ikkunoita....!!! Viilennys häipyy saman tien taivaan tuuliin.

Vierailija
56/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muuttaa suhtautumista, että hiki on ystävä. Pitä juoda kunnolla vettä ja harrastaa liikuntaa, vaikka lenkkeilyä, ja kun hiki alkaa valua, tulee hyvä olo. Olen asunut kuumissa maissa ja nämä Suomen helteet tuntuvat vain mukavilta seksihelteiltä.

Vierailija
57/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke ja lasit on auki ympärivuorokautisesti. Kyl se siitä vaikka yöllä voi olla vähän kylmää.

Vierailija
58/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on helle muutaman päivän vuodessa, että eiköhän sen perusterve ihminen kestä ihan hyvin.

Miten te jotkut viitsitte jauhaa tällaista paskaa? Esim. toissa vuonna Suomessa oli pitkälti yli 60 hellepäivää, eli parin kuukauden verran. Viime kesää monet pitivät viileänä, ja silloinkin oli yli 20 hellepäivää.

Ja sama kun jotkut valittaa, että Suomen kesä on lyhyt. No ei ole. Joinain kesinä jo toukokuun puolessa välissä on hellettä ja saattaa olla vielä syyskuun alussakin. Ja viime vuonna esim. Turussa oli jo huhtikuun lopulla joku päivä melkein 23 astetta.

Eli mun inhokkivuodenaika kesä kestää 3-4 kuukautta, suosikkivuodenaika syksy ehkä kuukauden, puolitoista. Pahimpina hellejaksoina tekisi mieli tintata päin näköä jokaista, joka selittää, että nautitaan nyt, kun Suomen kesä on niin lyhyt!!!!

Vierailija
59/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin sellaisen siirrettävän ilmastointilaitteen ja huudatan sitä täysillä koko päivän, kerkeää juuri jäähdyttää pienen asunnon viileäksi että illalla täytyy pitää fleecetakkia päällä ja nukkua peiton alla. Aamulla on sitten 28 lämmintä vaikka ikkunakin ollut auki koko yön.

Ennen tuon hankkimista saattoi olla helposti 35 astetta. Koko talo on ottanut auringosta niin paljon lämpöä että kaikki paikat vaan hohkaa kuumuuttaan.

Jos saat kämpän viilennettyä ilmastointilaitteella, niin älä nyt hyvä ihminen auo sitten ikkunoita....!!! Viilennys häipyy saman tien taivaan tuuliin.

Mihin se muka häviää jos sisällä on viilennyksen jälkeen vaikka 20-21 ja ulkona 10-15 astetta (yöllä)?

Vierailija
60/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitää laittaa hyttysverkko vielä yhteen ikkunaan, että saa läpivedon.