Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rotukoirien kasvattajat / pentuyhdistelmät / miksi vanhempien tarkat tiedot ei ole näkyvillä

Vierailija
21.06.2020 |

Välttyisivät turhilta pentutiedusteluilta, jos yhdistelmät olisi reilusti näkyvillä. Pennunostajat pääsisi katselemaan sukulinjoja ja terveystietoja ennakkoon. Kokeneet ostajat tietävät jo mitä hakevat pennulta. Kun pentujen hinnatkin pyörii yli 2000e kieppeillä, ostajat haluavat tietää enemmän kuin että meille on tulossa pentuja ja kuvassa "loistaa" äitikoiran pullakka masu.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan soittaa ja pyytää laittamaan linkit Koiranettiin. Itse ainakin olen näin tehnyt ja saanut kyllä pyytämäni tiedot. Mitä täällä hyödyttää valittaa? Ja rodusta riippuen isolle osalle ostajista voi kyllä olla ihan hailee mistä ja millaisista vanhemmista pennut tulee. Kunhan sen pennun saa nyt samantien tai ainakin kesäloman aikana...

Vierailija
2/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan soittaa ja pyytää laittamaan linkit Koiranettiin. Itse ainakin olen näin tehnyt ja saanut kyllä pyytämäni tiedot. Mitä täällä hyödyttää valittaa? Ja rodusta riippuen isolle osalle ostajista voi kyllä olla ihan hailee mistä ja millaisista vanhemmista pennut tulee. Kunhan sen pennun saa nyt samantien tai ainakin kesäloman aikana...

Siitä "yksihaileesta" se kertookin, ettei ostajia kauheesti kiinnosta sukulinjat. Voi tietenkin soittaa, mutta miksi niitä tietoja ei voisi laittaa suoraan esille!?!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennelliiton jalostustietojärjestelmä

Vierailija
4/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitähän siitä hyötyä, jos et tiedä käyttettyä urosta?

Vierailija
5/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme pennun Kennelliittoon kuuluvalta kasvattajalta. Pennun vanhempien ja esivanhempien tiedot kyllä löytyivät KoiraNet:istä. Siellä näkyivät myös sukusiitosprosentti joka oli pennulla 0%.

Itse en ostaisi pentua, jonka tietoja en tuolta näe.

https://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx

Vierailija
6/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koirien/uroksen tarkempia tietoja ei ole ilmoitettu heti, vaan tosiaan vaan jotain mammakoiran massua kuvattu, niin tästä fiksu koiranhankkija osaa jo päätellä että tälläisella kasvattajalla on tuskin ns. puhtaat jauhot pussissa; joko emässä tai isässä on jotain "vikaa", yhdistelmä ei ole hyvä, pentue ei ole suunniteltu...

Toki joskus voi löytyä helmiyhdistelmiä kuonankin seasta, jos jaksaa näitä tarkempia tietoja kysellä, mutta kyllä mä ainakin skippasin pentua etsiessäni välittömästi nämä pentueilmot, jossa ei ollut edes perustietoja ilmoitettu. Mieluummin kannan sen tuhatlappuseni, mitä omakin koira maksoi, ihmiselle joka on valmis näkemään vaivaa siinä että pennuille löytyy hyvät kodit, enkä tyypille joka ei osaa/viitsi ilmoituksessa edes pentueen isän nimeä ilmoittaa...

Vierailija
7/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kennelin sivuilla ja rodun nettisivuilla olevassa pentuvälityksessä on kaikki tiedot pentujen perimästä ja linkit myös koiranetiin. Ilahduttaa aina jos pentujen kyselijät ovat perehtyneet ennakkoon näihin tietoihin ja sen pohjalta lähdetään kehittelemään osto-myyntitapahtumaa eteen päin. Mappi ö: hön päätyy niiden kyselijöiden tiedot, jotka heti puhelun aluksi ilmoittaa, että haluavat pennun joka on väriltään se ja se, pitää olla tiettyä sukupuolta ja hännän pituuskin on oleellinen tekijä. Tai ilmoittavat varaavansa pennun ja koska sen voi käydä hakemassa vai voisiko joku tuoda sen johonkin.

Vierailija
8/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet emon nimellä, niin näet pennut.

Vierailija
9/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koirien/uroksen tarkempia tietoja ei ole ilmoitettu heti, vaan tosiaan vaan jotain mammakoiran massua kuvattu, niin tästä fiksu koiranhankkija osaa jo päätellä että tälläisella kasvattajalla on tuskin ns. puhtaat jauhot pussissa; joko emässä tai isässä on jotain "vikaa", yhdistelmä ei ole hyvä, pentue ei ole suunniteltu...

Toki joskus voi löytyä helmiyhdistelmiä kuonankin seasta, jos jaksaa näitä tarkempia tietoja kysellä, mutta kyllä mä ainakin skippasin pentua etsiessäni välittömästi nämä pentueilmot, jossa ei ollut edes perustietoja ilmoitettu. Mieluummin kannan sen tuhatlappuseni, mitä omakin koira maksoi, ihmiselle joka on valmis näkemään vaivaa siinä että pennuille löytyy hyvät kodit, enkä tyypille joka ei osaa/viitsi ilmoituksessa edes pentueen isän nimeä ilmoittaa...

Kasvattaja on kyllä pro-tason kasvattajia Suomessa (toimii/toiminut rotunsa jalostustoimik., mikä ei kylläkään aina takaa yhtään mitään) mutta uskon että kaikki on nyt hoidettu moitteettomasti, mutta yhdistelmän tarkat tiedot puuttuvat.

Vierailija
10/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tainnut ymmärtää! Kyllähän ne tulee sinne jossain vaiheessa, kun pennut alkavat olla luovutusiässä. Mitähän minä sillä tiedolla enää sitten tekisin?  Kyllä, minä pennunostajana haluaisin nähdä ne tiedot ennen pentujen syntymää.

Vierailija
11/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tainnut ymmärtää! Kyllähän ne tulee sinne jossain vaiheessa, kun pennut alkavat olla luovutusiässä. Mitähän minä sillä tiedolla enää sitten tekisin?  Kyllä, minä pennunostajana haluaisin nähdä ne tiedot ennen pentujen syntymää.

Meillä näkyi tiedot kyllä ennen luovutusikää.

Vierailija
12/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kennelin sivuilla ja rodun nettisivuilla olevassa pentuvälityksessä on kaikki tiedot pentujen perimästä ja linkit myös koiranetiin. Ilahduttaa aina jos pentujen kyselijät ovat perehtyneet ennakkoon näihin tietoihin ja sen pohjalta lähdetään kehittelemään osto-myyntitapahtumaa eteen päin. Mappi ö: hön päätyy niiden kyselijöiden tiedot, jotka heti puhelun aluksi ilmoittaa, että haluavat pennun joka on väriltään se ja se, pitää olla tiettyä sukupuolta ja hännän pituuskin on oleellinen tekijä. Tai ilmoittavat varaavansa pennun ja koska sen voi käydä hakemassa vai voisiko joku tuoda sen johonkin.

Tottakai sukupuolella on merkitystä ostajalle, samoin värillä ja hännän pituudella roduissa jos se häntäkoukku/kierre saattaa vaikuttaa ulostamiseen ja takapuolen puhtaana pysymiseen. Joillakin yksilöillä se harmiton töpö pentuna, luutuukin vanhana liian lähelle peräaukkoa, omakohtaista kokemusta on ja koiralle kiusallinen, uloste tarttuu siihen töpöön.

Vierailija
13/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitat ja kysyt.

Vierailija
14/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
15/15 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vahinkopentue ei voi tietää kuka on isä.

Oikeesti fiksut kasvattajat pistää kyllä kennelnimet näkyviin vanhemmilta. Sukutaulut voi ostajaehdokas itse sitten selvittää tarkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi