Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te oikein kestätte hellettä??

Vierailija
21.06.2020 |

Ensi viikolla luvassa n. 30 astetta lämmintä. Kämppään paistaa koko päivän aurinko (on verhot ja tuuletin), mutta silti kuumenee ja ruuanlaitto melkein mahdottomuus koska kämppä lämpiää entisestään. En edes jaksa tehdä mitään, koska kauhean kuuma.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä nautitaan kylmää olutta ja otetaan aurinkoa, ollaan rennosti. Olispa kesä aina.

Vierailija
22/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niiku mikä helle?

Minun mittareillani helle alkaa vasta +40 asteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään. Lemmikkieläimetkin kärsii. Pelkään oikeasti helteitä. Ei ole mitään pakopaikkaa, kuumassa asunnossa oltava.

Vierailija
24/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Ei ole ilmastointia kotona tai mitään ja asunto on etelän suuntaan ja 28 lämmintä, mutta ei mulla hiki valu. Juoksulenkilläkin käyn yhä, siinä kyllä hiki lentää ja vettä pitää olla mukana. Muuten pärjään ihan normaalisti.

Takkia ei tarvitse ulos pukea, siinä oikeastaan ainoa ero minkä huomaan.

Vierailija
25/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan anna sen häiritä normaalielämää. Eilenkin leivoin pullia vaikka lämpömittari näyttää 30 astetta sisällä. 

Vierailija
26/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää istua siellä saunakuumassa kämpässä kaikki päivät valittamassa? Lähtekää ulos, varjoon istumaan, rannalle, kallion päälle tuulisempaan kohtaan.

Vierailija
27/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteellä nautitaan kylmää olutta ja otetaan aurinkoa, ollaan rennosti. Olispa kesä aina.

Eipä kannattais paljon alkoholia nauttia, kuivattaa entisestään kroppaa.

Vierailija
28/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sen kummemmin hirveästä helteestä nauti, vähän yli 20 astetta on paras. Kuitenkin jotenkin ihmetyttää tämä jatkuva valitus, kuinka vanhuksetkin kuukahtaa. Ei se nyt mikään yllätys voi olla kenellekään, että kesällä voi olla helle. Niitä kaikenlaisia viilennyslaitteita on jo vuosia ollut myynnissä ken kokee että tarvitsee. Jos ei kestä hellettä, sellainen pitää hankkia. Ei kai kukaan valita pakkasestakaan ja ole jääräpäisesti sitä vastaan, että pitää erikseen lämmittää taloa, sitten kuolee kylmyyteen ja on joku sankari?

Vierailija
29/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä nyt sopiva +20 ja tuulee kunnolla. Just hyvä. Helle ei ole mun juttu.

Pessyt jo monta koneellista pyykkiä, ulkona kuivuu hetkessä. Tein ruokia pakkaseen ensi viikoksi. Ensi viikko sitten kärvistellään mutta ei pyykinpesu ja ruuanlaitto lämmitä kämppää.

Vierailija
30/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Kotona on kuuma vaikka vaan oleilee, fyysisessä työssä on kuuma ja yltäpäältä hiessä päivän jälkeen. Ei oikein auta mikään tähän, olisipa kiva vain loikoilla kotosalla välillä.

Ainoat niksit on juoda hyvin vettä ja syödä suolaista välipalaa töissä, rintsikoihin olen pohtinut jotain pikkuhousunsuojaviritelmää joka imisi työpäivän aikana pahimmat hiet.

Vierailija
31/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on helle muutaman päivän vuodessa, että eiköhän sen perusterve ihminen kestä ihan hyvin.

Vierailija
32/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannattais paljon alkoholia nauttia, kuivattaa entisestään kroppaa.

Joka päivä tietysti nautitaan kylmää olutta :) 

Toki vettäkin juodaan paljon.

Vierailija
33/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestetäkään, mutta ei se valittamalla paremmaksi muutu.  Kylmää juomaa, kylmäpakkauksia sänkyyn, tuulettimet käytössä ja kaikki muutkin konstit käytössä.

Ruokaa ei kannata laittaa 30 asteen helteissä  vaan ostaa valmista kevyttä ruokaa, keittoja, valmiita salaatteja ja tehdä salaatteja itse.  Itsetehty jäätee on hyvää ja jäätelöäkin menee.

Tukalaa on, tosi tukalaa...

Just. Tein tänään lasagnea ja pizzataikina kohoaa jääkaapissa. Ei tarvitse jääteetä eikä jäätelöä. Kohtalaisen lämmin, muttei kuuma niin, että kitistä pitäisi.

Käytiin noin kuuden kilsan kävelylenkillä ja sen jälkeen puistossa. Edes koira ei ahdistunut. Lämpö on ihanaa, kohta taas pihalle :)

Vierailija
34/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pakkanen tappaa vuosittain enemmän ihmisiä kuin helteet.

Tämä aina jostain syystä unohtuu...

Jos et usko, googleta.

Vierailija
35/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

Kotona on kuuma vaikka vaan oleilee, fyysisessä työssä on kuuma ja yltäpäältä hiessä päivän jälkeen. Ei oikein auta mikään tähän, olisipa kiva vain loikoilla kotosalla välillä.

Ainoat niksit on juoda hyvin vettä ja syödä suolaista välipalaa töissä, rintsikoihin olen pohtinut jotain pikkuhousunsuojaviritelmää joka imisi työpäivän aikana pahimmat hiet.

On mullakin fyysinen työ ja kuuma, mutta otan sen liikuntana. Ei tarvitse valittaa.

Vierailija
36/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

Niin juu ja siis meillä työvaatteet musta t-paita ja housuina pitkät mustat housut, niissä tuolla heilutaan sitten ja ilmastoinnista ei tietoakaan.

Taidan pistää heti huomenna testiin tuon hien imeytys systeemin.

Vierailija
37/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

On mullakin fyysinen työ ja kuuma, mutta otan sen liikuntana. Ei tarvitse valittaa.

Juu siis kyllähän sen just ja just kestää ja ei sille mitään oikein itse voi, sepä se.

Vierailija
38/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni kestäkään. Itsekään en, terveysongelmien vuoksi. Olen enemmän ali- kuin ylipainoinen, mutta se ei auta tippaakaan.

Vierailija
39/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kestän jos on vähän aikaa mutta tammöset pitkät putket ahdistaa.

Vierailija
40/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää istua siellä saunakuumassa kämpässä kaikki päivät valittamassa? Lähtekää ulos, varjoon istumaan, rannalle, kallion päälle tuulisempaan kohtaan.

Esim. minut helle saa niin huonovointiseksi sydänsairauden vuoksi, etten pysty tekemään muuta, kuin käytännössä makaamaan sängyssä. Eivät ihmiset huviksee helteestä valita. Et tainnut edes lukea keskustelun viestejä ennen kuin tulit jakamaan "viisauksiasi". Ihmisillä on oikeus inhota hellettä ja valittaa siitä. Suosittelen, että pysyt poissa näistä ketjuista. On hyvä harjoittaa sisälukutaitoa.