Pelasimme Aliasta pariskunnittain ja yksi pari ei tajunnut toistensa vihjeistä mitään
Riidaksihan se heillä sitten meni, kun se keskinäisen kommunikaation puute tuli kaikille samalla niin selväksi. Kyseessä vielä "kuningaspariskunta", mutta kun toinen puhuu maasta ja toinen ajattelee avaruutta, ei homma oikein toiminut. Säälitti, mutta toisaalta huvitti. Ne "vaatimattomammat" pariskunnat sitten lukivat toistensa ajatuksia puolesta vihjeestä.
Kommentit (77)
Näitä pariskuntia löytyy aina, joten silloin kun Alias oli vielä kuuminta hottia... eli ysärillä.
Me arvottiin parit, vältettiin riidat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana illanviettotapa. Kilpaillaan, kuka pariskunnista on paras ja naureskellaan sitten selän takan toisille. Oi, tätä ihanaa tapaa viettää pariskuntailtoja
Useimmissa peleissä on ideana kilpailla, kuka on paras. Ihmisistä osa on enemmän kilpailuhenkisiä ja tykkää pelata pelejä, osa ei. Kilpailuhenkiset eivät ole sillä lailla tosikoita useinkaan, että ottaisivat pelin vakavasti. He osaavat erottaa pelin ja sen tuloksen oikeasta elämästä. Ehkä yksinkertaisemmat ihmiset eivät osaa vetää tätä rajaa ja kuvittelevat että pelissä häviäminen jotenkin vaikuttaa heidän arvostukseen, imagoon tms.
Jos et ole pelaajatyyppiä, älä pelaa. Helppoa. Kukaan tuskin pakottaa siihen. Mutta älä myöskään omasta tosikkoahdasmielisyydestä lähtien tuomitse heitä joista pelit ovat hauskaa yhteistä ajanvietettä.
Ihminen, joka luonnehtii muita ”tosikoiksi”, ”yksinkertaisemmiksi ihmisiksi” ja ”tosikkoahdasmielisiksi” kirjoittaa, että ”älä tuomitse muita”?
Jokainen noista luonnehdinnoista perustui edeltäneeseen sanottuun asiaan. Jos ihminen suhtautuu ahdasmielisellä tosikkoudella peliin (häviäjälle nauretaan porukassa yms.) niin kyllä minä sen voin sanoa. Sitähän se on. Tosikkoutta.
Joopajoo, ”minä saan kyllä solvata muita, mutta minua ei saa tuomita”? Olet naurettava.
Sinulta ilmeisesti puuttuu kyky soveltaa moraalisia ohjenuoriasi omaan toimintasi. Muutoinhan viimeisin viestisi olisi mahdottomuus. Se tietysti vie kaiken uskottavuuden moralisoivalta viestinnältäsi ylipäänsä. Niele nyt vaan kiukkusi, kaikilla on siten mukavampaa. Argumenttini asiasta eivät rääpimiselläsi kuitenkaan tule kumoutumaan. Toki ymmärrän, jos vahvuutesi on tappelussa eikä älyllisestä debatissa, silloinhan siihen suuntaan pyrit tietenkin. En lähde mukaan.
Se olit sinä, joka jeesusteli ettei muita saisi tuomita vaikka itse suollat solvauksia. Minä sanon kyllä ihan suoraan k*sipäätä k*sipääksi kun sellaisen kohtaan (kuten nyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana illanviettotapa. Kilpaillaan, kuka pariskunnista on paras ja naureskellaan sitten selän takan toisille. Oi, tätä ihanaa tapaa viettää pariskuntailtoja
Useimmissa peleissä on ideana kilpailla, kuka on paras. Ihmisistä osa on enemmän kilpailuhenkisiä ja tykkää pelata pelejä, osa ei. Kilpailuhenkiset eivät ole sillä lailla tosikoita useinkaan, että ottaisivat pelin vakavasti. He osaavat erottaa pelin ja sen tuloksen oikeasta elämästä. Ehkä yksinkertaisemmat ihmiset eivät osaa vetää tätä rajaa ja kuvittelevat että pelissä häviäminen jotenkin vaikuttaa heidän arvostukseen, imagoon tms.
Jos et ole pelaajatyyppiä, älä pelaa. Helppoa. Kukaan tuskin pakottaa siihen. Mutta älä myöskään omasta tosikkoahdasmielisyydestä lähtien tuomitse heitä joista pelit ovat hauskaa yhteistä ajanvietettä.
Ihminen, joka luonnehtii muita ”tosikoiksi”, ”yksinkertaisemmiksi ihmisiksi” ja ”tosikkoahdasmielisiksi” kirjoittaa, että ”älä tuomitse muita”?
Jokainen noista luonnehdinnoista perustui edeltäneeseen sanottuun asiaan. Jos ihminen suhtautuu ahdasmielisellä tosikkoudella peliin (häviäjälle nauretaan porukassa yms.) niin kyllä minä sen voin sanoa. Sitähän se on. Tosikkoutta.
Joopajoo, ”minä saan kyllä solvata muita, mutta minua ei saa tuomita”? Olet naurettava.
Sinulta ilmeisesti puuttuu kyky soveltaa moraalisia ohjenuoriasi omaan toimintasi. Muutoinhan viimeisin viestisi olisi mahdottomuus. Se tietysti vie kaiken uskottavuuden moralisoivalta viestinnältäsi ylipäänsä. Niele nyt vaan kiukkusi, kaikilla on siten mukavampaa. Argumenttini asiasta eivät rääpimiselläsi kuitenkaan tule kumoutumaan. Toki ymmärrän, jos vahvuutesi on tappelussa eikä älyllisestä debatissa, silloinhan siihen suuntaan pyrit tietenkin. En lähde mukaan.
Se olit sinä, joka jeesusteli ettei muita saisi tuomita vaikka itse suollat solvauksia. Minä sanon kyllä ihan suoraan k*sipäätä k*sipääksi kun sellaisen kohtaan (kuten nyt).
On tullut jo selväksi että sulla ja kaltaisillasi ei ole mitään estoja eikä käytöstapoja. Se nyt vaan ei pelaa yhteen moralisointisi kanssa, mitään uskottavuutta tuollaisella haukkuvalla riitapukarilla ei ole toisten käytöksestä huomauttelijana. Mielenkiintoista muuten, että pahimmat rääväsuut ovat aina niitä, jotka kuvittelevat toisten solvaavan muita ja näkevät solvauksia sielläkin, missä niitä ei lainkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kuningaspariskunta?
Samaa ihmettelin. On kyllä niin älytön sana, että ei siinä kyllä auta parempikaan selittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kuningaspariskunta?
Samaa ihmettelin. On kyllä niin älytön sana, että ei siinä kyllä auta parempikaan selittäjä.
Niinkuin Alias-pelissä, tosielämässäkin vaaditaan kaksi samantasoista. Selittäjä ja se joka selityksen ymmärtää.
Ihan kuvaava ja ymmärrettävä sana tuo on sellaisenaan. Mielikuva joka siitä mulle tulee, on selkeä ja vahva. Sellaisia ihmisiä ja pareja tosiaan on.
Nyt en kyllä ymmärrä. Voisko joku sanaselittää.
Tiedän kyllä, että kuningaspariskunta on Charlie ja Kamilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ymmärrä. Voisko joku sanaselittää.
Tiedän kyllä, että kuningaspariskunta on Charlie ja Kamilla.
Niin. Asioiden vertauskuvallisuus ja mielleyhtymäkirjo on hyvin vaikea selitettävä ihmiselle, joka käsittää vain kirjaimellisen ja konkreettisen merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Näitä pariskuntia löytyy aina, joten silloin kun Alias oli vielä kuuminta hottia... eli ysärillä.
Me arvottiin parit, vältettiin riidat.
Hah, voin muuten kokemuksesta sanoa, että arpomalla parit saattaa tulla melkoisia ylläreitä. Kuten se, miten joillakin alkaakin synkata todella hyvin ja tajuavat heti mitä toinen tarkoittaa. Kun taas sen oman puolison kanssa ei onnistu mitenkään. Ja sitten on mustat sukat jalassa..
Vierailija kirjoitti:
Me pelattiin sitä kerran kaveripariskunnan kanssa miehet vastaan naiset. Noh, miehet ei osanneet esinkään selittää yhtään, saati siitä arvata. Me naiset taas arvattiin jo puolesta sanasta. Voitettiin 60-0. Miehet oli satavarmoja että huijattiin. Miehet sentään oli kavereita lapsuudesta asti ja me naiset ei tunnettu ennestään. Eikä sen toisen naisen äidinkieli ole edes suomi. Kertoo vaan miesten ja naisten verbaalisen tason erosta.
No saatiinhan tästäkin sitten miehet on niin paskoja -voimaantumisfantasia aikaiseksi.
Luulin lukevani viihdyttävää ketjua illanvietoista, mutta tämähän olikin varsinainen puupää versus luupää maaottelu. Paljon mielenkiintoisempaa näin. Tapelkaa lisää, saatte karkkia
Itse asiassa tämäntyyppisen pelin pelaaminen avasi silmät sille, miten epäsopiva pari olin eksäni kanssa! Tajusin, että hänen ajatusmaailmansa oli niin epävakaan ihmisen ajatusmaailma, missä kaikki käännettiin, väännettiin ja muunneltiin tarpeen mukaan ja ajatusjatkumot olivat aivan kummallisia, jopa sairaita. Hänen itsensä mukaan hänellä oli hyvä mielikuvitus, minun mielestäni hänellä oli vastuutaan välttelevän miehen perverssi ajatusmaailma, missä mustan saa valkoiseksi. Melko pian pelin pelaamisen jälkeen tajusin vihjeistä, että mies pettää minua ja postissa tuli klamydiatestin tulokset. Lol. Erosimme aika pian ja se kävi myrskyisästi, vaikka mies väitti olevansa vastakohta draamalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämäntyyppisen pelin pelaaminen avasi silmät sille, miten epäsopiva pari olin eksäni kanssa! Tajusin, että hänen ajatusmaailmansa oli niin epävakaan ihmisen ajatusmaailma, missä kaikki käännettiin, väännettiin ja muunneltiin tarpeen mukaan ja ajatusjatkumot olivat aivan kummallisia, jopa sairaita. Hänen itsensä mukaan hänellä oli hyvä mielikuvitus, minun mielestäni hänellä oli vastuutaan välttelevän miehen perverssi ajatusmaailma, missä mustan saa valkoiseksi. Melko pian pelin pelaamisen jälkeen tajusin vihjeistä, että mies pettää minua ja postissa tuli klamydiatestin tulokset. Lol. Erosimme aika pian ja se kävi myrskyisästi, vaikka mies väitti olevansa vastakohta draamalle.
Ai niin, ja mieshän ei tajunnut vihjeistäni mitään mitä yritin selittää. Se peli ei ollut kuitenkaan alias, mutta hän ei silti ymmärtänyt yhdistää mihin tarvitaan tyyliin pyyhettä, uimapukua ja aurinkorasvaa, vaan hän alkoi heti kuvitellä hydrauliikkasettien kuvaamista ryhmämeiningin merkeissä, kun muut tajusivat että sehän on uimaranta. Samaten jos oli kuvakortti, jossa oli toisiaan pussaava pariskunta, niin näin siinä heti romanssin, perheen perustamisen, jne. niin mies näki siinä vain punaisen huulipunan ja taas jonkun sellaisen leffan kuvausmahdollisuuden. Hän oli lisäksi aivan tosissaan, mutta ne hänen ajatuskuvionsa olivat kuutamonpimeät joita on mahdotonta muistaa sen järjettömyytensä takia.
Älypelejä voi treenata netissäkin ja ihan ilmaiseksi: https://www.alypelit.com/sivu/alypelit/info
olet sina aikAMOINEN SISSI KUN MEINAAT VIEDÄ MINUT VAATEKAUPPAAN SIELLÄ MENEE AINAKIN YKSI PAIVÄ
Vierailija kirjoitti:
Feissarimokissa oli toinen pariskuntien Alias-keskustelu.
Toisen vihje: Piirsi Aku Ankkaa?
Toisen vastaus: Karl Marx!
Vihjeen kertoja: Oikein!Siinä on kyllä jo todistetta yhteensopivuudesta.
Mikä moka tuo on? Pari oli keskenään pelannut Aliasta ja tuo kysymys + vastaus oli heidän kahdenkeskinen juttu.
Mikä tekee pariskunnasta alfan? Ihan mielenkiinnosta siis kysyn, kun en ole tämmöiseen ajattelumalliin törmännyt. Oletan, että kyse ei ole siitä, että alfamiehellä on alfanainen, vaan nimenomaan pariskunta on alfa. Tulee mieleen, että onko Rita ja Aki Manninen esim. tuollainen alfapariskunta (varmaan ainakin omasta mielestään) tai kuka julkkispari vois olla?