MIten siitä selviää, kun mies sanoo, ettei enempää lapsia?
Meillä on nyt kaksi, ja jos minusta olisi kiinni, tekisimme vielä ainakin kaksi lisää jos luoja soisi. Mutta mies on ehdoton.
Olen uskomattoman masentunut, sillä ikää on vasta 23 ja ajatus pienestä perheestä on musertava, vaikka rakastan tietysti olemassaolevia lapsiani yli kaiken. Olen vain aina halunnut ison perheen, ja mies alkuaikoina halusi myös kolme tai neljä. Nyt vain arki on niin raskasta kahden pienen kanssa ettei mies halua enää ajatellakaan useampia. Ei nyt eikä koskaan :(
Onko kohtalotovereita? Miten tästä selviää? Mies ei muuta mieltään, sen tiedän. Häntä jääräpäisempää päätöksissään pysyvää ihmistä saa hakea :(
Kommentit (28)
Vierailija:
että miksi se aina onmies joka lapsiluvun päättää? Minä ne lapset kannan, synnytän ja hoidan :(ap
ja 4, kyse onkin siitä, kun mies ei halua niitä silloinkaan.
Itse olen epäröivällä kannalla, toisaalta haluaisin vielä yhden, mutta olen kiitollinen näistä kahdestakin. Minulla ikää 29v joten olen ajatellut että jätän asian hetkeksi lepäämään ja mietin sitä muutaman vuoden kuluttua uudelleen kun kerran aikaa vielä on.
Vierailija:
ja 4, kyse onkin siitä, kun mies ei halua niitä silloinkaan.
Opettele nauttimaan siitä mitä on.
Meillä oli sama tilanne ja nyt olen onnellinen että lapsia on " vain" kaksi. Elämään tuli muita asioita tilalle enkä toivoisi että asiat olisi menneet toisin.
Miehesi saattaa olla oikeassakin, luota hänen tunteeseen että lapset on nyt tehty. Yhdessähän te kuitenkin elätte. Tarkoitan siis sitä että älä heti kumoa puolisosi näkemyksiä vain siksi että hän näkee asiat toisin. Yhtälailla hän ajattelee perheenne hyvinvointia kuin sinäkin vaikka olettekin erimieltä siinä miten sen saavutatte.
MInä vain TIEDÄN että tämä asia tulee pahasti vaikuttamaan suhteeseemme ja olen siitä surullinen :(
ap
minkäs minä sille mahdan? en mä voi niitä lapsia yksiksenikään tehdä. mä oon nyt vuoden verran yrittäny puhua miestä ympäri, jopa linjalla uhkailu-kiristys-lahjonta, mutta ei mikään auta. kun me silloin vuonna yks ja kaks sovittiin että kaks lasta on sopiva määrä, niin eihän siitä voi _millään_ poiketa. no, kun mä nyt en jaksais miestäkään ruveta vaihtamaan, niin saan olla iloinen noista kahdesta täyskahelista riiviöstä.
Meillä 2 poikaa. Mies ei suostunu kolmanteen kunnes sitten tapahtui sekin päivä.. kolmas on suurempi päätös kuin se toinen.. Jotenkin meillä mies " pelkäsi" mitä sitten kun niitä onkin se kolme..
Tsemppiä.. nyt mieheni on sanonut: " ei enää" ja joka päivä saan kuulla myös tuota : vielä kerkeette tehä uuden satsin vaikka 10v päästä! Olen 22v..
T. 2pojan ja tytön äiti
Milloin olet asian saanut tietää?
On ihan hyvä kasvaa ihmisenä, ettei saa kaikkea mitä haluaa. Joskus elämällä on outoja yllätyksiä elämän varalle, välillä positiivisia ja välillä negatiivisia ja usein ne ovat sekoitus molempia. Mikäli miehesi on sinua vanhempi ja varma mielipiteestään, niin sitten sinun on aika tehdä surutyö sen asian kanssa että teille ei tule enempää lapsia. Tässä surutyössä menee aikaa, varmaan puolesta vuodesta kahteen vuoteen, riippuen ihmisestä. Mitä kauemmin uskottelee, että toista ihmistä voi muutaa, niin sitä kauemmin siinä surutyössä menee.
Koskaan ei kannata sanoa, että ei koskaan. Mistä sitä tietää, että jos käy vahinko, mieli muuttuu miehellä tai kenties jopa omalla itsellä! Niin ja pariskunnista kolmasosa, ellei jopa puolet eroaa, joten mistä sitä tietää, että kymmenen vuoden kanssa suunnittelet vauvaa jo ihan toisen kanssa.
Elämässä kun ei ole mikään muu varmaa kuin että kaikki on epävarmaa. Sen hyväksyminen on vaan monelle kovin vaikeaa ja moni käyttää paljon elämästään aikaa asioiden järjestelemiseen niin, että kaikki menee niin kuin itse haluaa. Viime kädessä moni asia on kuitenkin sellaisia, joihin ei voi itse vaikuttaa ja jos ei kaikkea yritä hallita, niin voi olla, että aikaa siitä hallinnasta jää johonkin tärkeään nyt jo tänä päivänä ja huomisestahan kukaan meistä ei tiedä.
voi muuttaa mieltään toistekin, kun tilanne tasaantuu. Ehkei silti ole hyvä painostaa häntä, vaan antaa ajan kulua ja tehdä tehtävänsä.
Turhaan vielä itket!
Älä painosta miestä tai edes ajattele koko asiaa jos et nyt samalla sekunnilla ollut niitä lapsia haluamassa itsekään.
Aivan hyvin miehesi voi muuttaa mieltään!
niin eihä sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää hänet ja etsiä jatkolapsille uusi isä. kun kerran TIEDÄT että asia tulee hiertämään...
myöhemmin haluaisi yhtään lapsia????
Siis SINÄ haluat lisää lapsia, MIEHESI taas ei. Miksi juuri miehesi pitäisi olla se, jonka toiveita ei kuunnella? Aviopuolisot joutuvat tekemään kompromisseja, jotta parisuhde toimisi. Molempien pitää olla valmiita myönnytyksiin, ei pelkästään miehen.
Meillä aivan vastaava tilanne. Meillä on 2 tyttöä, 2v ja 3kk ja kovasti haluaisin vielä 3. lapsen ja mieluiten tietysti pojan. Kuopuksellamme on ollut koliikki ja mieheni ei kuulemma halua enää yhtään lasta, ikinä:(. On ollut sen verran raskasta, minkä kyllä myönnän, mutta tilanne helpottaa kuitenkin koko ajan vauvan kasvaessa. Millähän tuon miehen pään saisi käännettyä että vielä yksi lapsi voisi meille tulla?? Itselläni on jo nyt kova vauvakuume, vaikka kuopus onkin vielä niin pieni.
Pää asia että saat sen kolmannen vauvasi!
Noissa tapauksissa ukko sais lähtee ja muijan ei tarvis saada senttiäkään mitään elatusapuja, kurja vaan ettei ole sellaista lakia.
Vierailija:
Siis SINÄ haluat lisää lapsia, MIEHESI taas ei. Miksi juuri miehesi pitäisi olla se, jonka toiveita ei kuunnella? Aviopuolisot joutuvat tekemään kompromisseja, jotta parisuhde toimisi. Molempien pitää olla valmiita myönnytyksiin, ei pelkästään miehen.
että miksi se aina onmies joka lapsiluvun päättää? Minä ne lapset kannan, synnytän ja hoidan :(
ap