Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolleen vaimon kehystetty kuva hyllyssä

20.06.2020 |

Olisiko asia sinulle uutena puolisona ok?

Mitä se kertoisi sinulle miehen tunteista?

Kommentit (197)

Vierailija
141/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos on uusi suhde, niin miten eroaa ex-puolison kuva tai kuolleen puolison kuva esillä? Asiahan on sinällään sama.

Tottakai mennyttä kannetaan mukana, mutta sitä voi tehdä sisimmässään ja muistoissaan.

Ainoastaan jos molemmat ovat leskiä ja molemmilla on kuolleitten puolison kuvat hyllyssä niin asia on usein ok.

Jos minä olen eronnut ja uusi puolisoni on leski, niin silloinhan minäkin voisin pitää tasapuolisuuden nimissä exän kuvaa esillä.

Tosin en pidä enkä pitäisi, mutta noin teoriassa.

Ex-puolisostasi olet eronnut. Eli teillä ei kaiketi kovin paljon rakkautta ja halua olla yhdessä ollut suhteen loppuaikoina saati eron jälkeen. Leski taas on voinut olla hyvinkin onnellinen ja täynnä rakkautta olevassa suhteessa. Sellaiseenhan viittaa sekin, että kuolleen puolison kuvaa haluaa pitää esillä. Ei minun enoni ainakaan pidä esillä kuvia kuolleesta vaimostaan, jonka kanssa oli onneton ja suunnitteli jo eroa ennen kuin tämä kuoli. Vajaan vuoden oli yksi kuva esillä lasten ja lastenlasten ja lähinnä hyvien tapojen vuoksi, mutta sitäkään ei ole enää ollut pitkään aikaan. Heidän lapsensa olivat siis jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa.

Vierailija
142/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt käsittämätöntä että kuolleen ex puolison kuvaa ei saa pitää esillä, mutta asunnon saa koristella lattiasta kattoon lapsityövoimalla tehdyllä sisustuskrääsällä. Sellainen arvomaailma osalla naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaniinien kuvia makuuhuoneessa antamassa lisäpotkua elämään.

Vierailija
144/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karseeta jos joku äijä toisi exän kuvan minun kotiin kun muuttaisi tänne.

Samaa mietin. Oli kuollut tai ei, mutta tuollainen kuva ei kyllä päätyisi olohuoneen lipaston päälle. 

Jotenkin outoa edes ajatella, että joku ehdottaisi tuollaista, että laitetaanpas tämä edesmenneen vaimovainajan kuva tähän lipaston keskelle näiden kynttilöiden väliin. Siinä se nyt katselee meitä kaikessa rauhassa. 

Vierailija
145/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä ei ole OK pitää edesmenneen puolison valokuvaa kehystettynä esillä: Jos kyseessä olisi tunnetun taiteilijan maalaama muotokuva edesmenneestä, olisiko OK pitää sitä esillä?

Vierailija
146/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä ei ole OK pitää edesmenneen puolison valokuvaa kehystettynä esillä: Jos kyseessä olisi tunnetun taiteilijan maalaama muotokuva edesmenneestä, olisiko OK pitää sitä esillä?

Tuo olis muuten vielä aika paljon hirveämpi vaihtoehto, etenkin jos on joku tunnettu nykytaiteilija.

Vierailija
147/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän riippuu taulusta. Jos ei mielytä silmää, niin ei olisi. En halua kotiini rumia tauluja. 

Yleensä en pidä muotokuvista laisinkaan. 

Vierailija
148/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei kiitos kenenkään muotokuvia vaikka olisi kuinka kuuluisa taiteilija. 

Vierailija
149/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon, että tavallaan nämä kuvasta kriiseilevät ovat oikeassa. Iso osa leskistä ei tule koskaan pääsemään edesmenneestä kumppanista yli sellaisella tavalla kuin nämä valittajat haluavat. Kyse ei ole exästä, jonka kanssa suhde on todettu toimimattomaksi, vaan ihmisestä jonka kanssa olisi haluttu jatkaa elämää ellei kuolema olisi tullut väliin. Jos tämä henkilö olisi elossa, niin nykyistä suhdetta ei olisi. Jos ei tätä hyväksy niin ei voi olla lesken kanssa. Onneksi moni pystyy ajattelemaan elämää vähän laajemmin ja ymmärtää, että kuolleelle on turha olla mustasukkainen. Mutta jos ei pysty niin kannattaa kiertää lesket kaukaa. Ja ehkä ylipäänsä ihmiset, joilla on takana pitkä ja merkityksellinen parisuhde. Ei sellainen poistu ihmisestä koskaan.

Minulle ei tulisi mieleenkää enää aloittaa uutta suhdetta, KUN en pysty unohtamaan. En pysty aloittamaan uutta suhdetta leskenä.

Tuo on minusta se pahon tilanne, jos aloittaisi uuden suhteen. On ikään kuin välitilassa, ei kummassakaan suhteessa täysillä. Ei vanhassa suhteessa, kun toinen on kuollut eikä uudessa suhteessa, kun kaipaa vanhaa.

Todella ajattelamatonta laittaa uusi ihminen tuohon rakoon. Ja kuka siihen edes suostuisi?

Vierailija
150/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt käsittämätöntä että kuolleen ex puolison kuvaa ei saa pitää esillä, mutta asunnon saa koristella lattiasta kattoon lapsityövoimalla tehdyllä sisustuskrääsällä. Sellainen arvomaailma osalla naisista.

Ei ole krääsää, mutta ei myöskään kuolleiden ihmisten kuvia, joita en ole edes koskaan tavannut. Kyllä se koti pitää olla mieluinen molemmille asukkaille. Ja se koti on ihan varmasti mieluinen vaikka sen edesmenneen vaimon kuva ei ole siellä. Aika ikävää itseasiassa, jos ei olisi, sitten ei ole kyllä menneisyydestä päästy irti laisinkaan. Itse asiassa tuntuu uskomattomalta, että joku ihan oikeasti toisi vaimovainajansa kuvan uuteen yhteiseen kotiin? Ihan oikeasti?

Vierailija
151/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Oli kuollut tai ei, mutta tuollainen kuva ei kyllä päätyisi olohuoneen lipaston päälle. 

Jotenkin outoa edes ajatella, että joku ehdottaisi tuollaista, että laitetaanpas tämä edesmenneen vaimovainajan kuva tähän lipaston keskelle näiden kynttilöiden väliin. Siinä se nyt katselee meitä kaikessa rauhassa. 

Creepyä, kylmät väreet selkää pitkin. Tulisi lähes mieleen onko itse seuraavana kuvana jomkun lipaston päällä.

Vierailija
152/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuolleet isoovanhemmat.yms sukulaisetkin esillä.Mitä sitten? Äiti,anoppi heidän kuva edessä joka päivä!

Vierailija
153/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon, että tavallaan nämä kuvasta kriiseilevät ovat oikeassa. Iso osa leskistä ei tule koskaan pääsemään edesmenneestä kumppanista yli sellaisella tavalla kuin nämä valittajat haluavat. Kyse ei ole exästä, jonka kanssa suhde on todettu toimimattomaksi, vaan ihmisestä jonka kanssa olisi haluttu jatkaa elämää ellei kuolema olisi tullut väliin. Jos tämä henkilö olisi elossa, niin nykyistä suhdetta ei olisi. Jos ei tätä hyväksy niin ei voi olla lesken kanssa. Onneksi moni pystyy ajattelemaan elämää vähän laajemmin ja ymmärtää, että kuolleelle on turha olla mustasukkainen. Mutta jos ei pysty niin kannattaa kiertää lesket kaukaa. Ja ehkä ylipäänsä ihmiset, joilla on takana pitkä ja merkityksellinen parisuhde. Ei sellainen poistu ihmisestä koskaan.

Minulle ei tulisi mieleenkää enää aloittaa uutta suhdetta, KUN en pysty unohtamaan. En pysty aloittamaan uutta suhdetta leskenä.

Tuo on minusta se pahon tilanne, jos aloittaisi uuden suhteen. On ikään kuin välitilassa, ei kummassakaan suhteessa täysillä. Ei vanhassa suhteessa, kun toinen on kuollut eikä uudessa suhteessa, kun kaipaa vanhaa.

Todella ajattelamatonta laittaa uusi ihminen tuohon rakoon. Ja kuka siihen edes suostuisi?

Sellainen jolla ei ole muutakaan. Varmasti tuntuisi ainakin pahalta.

Vierailija
154/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se vähän riippuu. Oliko kuolleen vaimon nimi Rebecca?

38 alapeukuttajalta meni alluusio ohi.

Vierailija
155/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi varmaan kaivaisi aukustaan tuhkauurnan vaimovainajan kuvan viereen.

Vierailija
156/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole krääsää, mutta ei myöskään kuolleiden ihmisten kuvia, joita en ole edes koskaan tavannut. Kyllä se koti pitää olla mieluinen molemmille asukkaille. Ja se koti on ihan varmasti mieluinen vaikka sen edesmenneen vaimon kuva ei ole siellä. Aika ikävää itseasiassa, jos ei olisi, sitten ei ole kyllä menneisyydestä päästy irti laisinkaan. Itse asiassa tuntuu uskomattomalta, että joku ihan oikeasti toisi vaimovainajansa kuvan uuteen yhteiseen kotiin? Ihan oikeasti?

Kyllähän se tuollaiselle arvoköyhälle pintaliitäjälle voi tuntua oudolta että ihmisillä on arvoja.

Vierailija
157/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kuolema EI OLE sama asia kuin ero. Ellei tätä asiaa ymmärrä, niin ei kannata sekaantua leskeen

Vierailija
158/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis muuten vielä aika paljon hirveämpi vaihtoehto, etenkin jos on joku tunnettu nykytaiteilija.

Picasso se vasta hirveä olisikin. Niin skitsofreeninen. Lähinä miettisin kuinka olen tuollaisen kumppanin löytänyt jonka ex on picasso.

Vierailija
159/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se tuollaiselle arvoköyhälle pintaliitäjälle voi tuntua oudolta että ihmisillä on arvoja.

Pitää olla myös tunteita ajatella sitä toista osapuolta. 

Vierailija
160/197 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se exä on kuollut vasta eron jälkeen? Olisko teille silloin ok, että kuva laitetaan hyllylle?

Mammoille on kaikki OK. Hyllyn reunalla voi olla ex ja sen pelit ja vehkeetkin. Kaikki käy. 

Uurnaa ei saa säilyttää kotona.

Kyllä saa jos tuhka on esimerkiksi siroteltu johonkin.