Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaikisen isän pitäisi tehdä DNA-testi

Vierailija
20.06.2020 |

...lapsen synnyttyä ennen isyyden tunnustamista. Suomalaiseen naiseen et voi tässä asiassa luottaa. Tutkimuksen mukaan neljä prosenttia isistä hoitaa ja maksaa lapsen elämän, jonka isä hän ei ole.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella erikoista miten moni NAINEN tässä ketjussa vastustaa tuollaista pakollista testausta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.......

Ei vaan on täysin sairasta joutua mieleltään seonneen miehen lapsen äidiksi. Sitähän se on jos mies alkaa epäilemään onko yhdessä alulle saatettu lapsi sittenkään oma. Sen suurempaa loukkausta ei voi tehdä. Toivottavasti tollot miehet puhuu tuosta ns ajoissa niin nainen voi keskeyttåä raskauden. Kuka haluaisi joutua loppuelämänsä saikkaamaan jonkun hullun kanssa?

Ja ihanko oikeasti joku mies ajattelee että yhteiskunta maksaisi jonkun kalliin turhan testin? Jos pää ei kestä niin teetä itse. Yksikään nainen ei jää sellaisen miehen kanssa yhteen.

Vierailija
162/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen kannattaisi kysyä isältään onko testi aikoinaan tehty ja jos ei niin testeihin. Olisi muutama satatuhatta suomalaista naista selityksen velkaa sen jälkeen.

Niin ja saman verran miehiä. Ja miehethän ne tekevät väärin kun munivat käkenä lapsensa ja elätyttävät sen lapsen äidillä ja jollakin toisella miehellä. Miehille pitäisi säätää käkivero jolla tasataan muilla miehillä elätyttämisiä ja vastuunpakoilua.

Ja ihan lähes 100% ihniset pystyvät näkemään omista lapsistaan oman perimän ihan ulkonäöltä. Jos joku mies on niin huono omatuntoinen ja elämäänsä pilaavan epäileväinen niin voihan testin teettää itse. Ei kannata tosin sen jälkeen ihmetellä kun sekä nainen että lapsi on muuttaneet muualle ja mies saa keskittyä elareitten maksuun.

Sinulla on kyllä todella typerän lapsellisia kommentteja. Vai pitäisi jokaisen nähdä ulkonäöstä onko lapsi hänen. Kirjoitat tänne vain miesvihassasi toinen toistaan typerämpiä vuodatuksia. Oletko kokeillut terapiaa tai lääkitystä?

Kannattaa selvittää esim sanan miesviha merkitys vai eikö äitisi ole nyt kotona auttamassa? Oletko varma ettå hän yleensä on äitisi? Kannattaa tehdä dna-testi, kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi tätäkään ketjua kannattanut alkaa lukemaan. Taitaa olla sama palstan miestenvihaaja.

Vierailija
164/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapuolisuuden nimissä myös äidiltä pitäisi ottaa DNA-testi. Eihän sitä voi tietää kenen lapsen on synnyttänyt. Hyvänen aika. 

Niinpä ja voihan vauva vaikka vaihtua vauvojen huoneessa vahingossa tai hoitaja tahallaan vaihtaa. Kyllå pitää varmistaa dna-testillä kun äiti ja vauva ovat kotiutuneet. Kamala jos väärällä äidillä.

Vierailija
165/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Montako miestä kusetetaan ja joutuvat maksamaan elatusmaksuja lapsista, jotka eivät ole heidän?

10-15% on käenpoikasia

Vierailija
166/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DNA-testi pitäisi olla pakollinen esim. neuvolassa niin nämä pettäjät jäisivät kiinni.

Miksi pakollinen, sen saa halutessaan?

Miksi kaikki 50 000/vuosi pitää testata, jos sä epäilet? Aika suuri taloudellinen satsaus valtiovallalta (mitä tässä ilmeisesti maksajaksi haluat).

Silti synnytyspelkoisille pitää maksaa sektiot ja kaikille tehdään sukupuolitestit lapsen hyvinvoinnin nimissä.

Lapsella on oikeus tietää hänen oikea isänsä varmuudella.

Vierailija
167/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama mt-ongelmainen nainen pilasi tämänkin sinänsä tärkeää asiaa käsitelleen ketjun.

Vierailija
168/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DNA-testi pitäisi olla pakollinen esim. neuvolassa niin nämä pettäjät jäisivät kiinni.

Miksi pakollinen, sen saa halutessaan?

Miksi kaikki 50 000/vuosi pitää testata, jos sä epäilet? Aika suuri taloudellinen satsaus valtiovallalta (mitä tässä ilmeisesti maksajaksi haluat).

Silti synnytyspelkoisille pitää maksaa sektiot ja kaikille tehdään sukupuolitestit lapsen hyvinvoinnin nimissä.

Lapsella on oikeus tietää hänen oikea isänsä varmuudella.

Onko sinun oikea isäsi selvitetty?

Vierailija
169/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jokaisen miehen saatavilla, joten on omaa saamattomuutta, jos sitä mahdollisuutta ei käytä.

Toisille se taas on aivan turha, kuten omalle miehelleni, koska oli jo tiedossa että lapset tehtiin tuntemattoman luovuttajan siittiöillä.

Siksi pakollisuus tai "jokaisen pitäisi tehdä" ovat naurettavia.

Kasvattaa nyt toisen miehen lapsi. Siinä on kyllä simp.

Vierailija
170/179 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe ansaitsisi kyllä vielä enemmän yhteiskunnallista keskustelua osakseen.

Miesten vanhemmuudesta puhutaan kyllä paljon, ja siihen positiiviseen keskusteluun nähden vaikuttaa kieltämättä oudolta se etteivät miehet saa naisten tavoin tietää vanhemmuuden alussa varmuudella sitä ovatko he lasten biologisia vanhempia vaiko ei.

Aihe sivuutetaan toisinaan korostamalla sosiaalisen vanhemmuuden merkitystä. Sitä ei voi väheksyä. Ongelma on vain siinä, että sosiaalinen vanhemmuus on automaattisen testauksen puutteessa oletusarvo vain miehille.

Uudistus asiassa oli tarpeen yhtenä osana sitä laajaa repertuaaria, jolla vanhemmuuden vastuu ja nykyiset ongelmat saataisiin pitkässä juoksussa jaettua paljon nykyistä tasa-arvoisemmin molemmille vanhemmille.

Vierailija
171/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on paljon ihmisiä, joiden mielestä kaikkien isyys pitäisi selvittää. Mutta miksei kukaan kerro kokemuksiaan, kuinka omat vanhemmat ovat suhtautuneet asian esille ottamiseen?

No, minun isäni ei suostunut minua tunnustamaan ilman isyystestiä, joten se on hoidettu. Olin sen miehen lapsi jonka äitini isäksi sanoikin. Hänellä on 4 muuta lasta jotka muuten eivät ole yhtään isänsä näköisiä ja heille ei ole testejä tehty.

Vierailija
172/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vaatisi testiä, niin tehtäisiin, mutta samalla kävisi ukko sukupuolitautitesteissä- kyllä nimittäin heräisi epäily siitä, että ukkeli on itse käynyt löytämässä.. Sen jälkeen nähtäisiin oikeudessa, jossa keskusteltaisiin lapsen elatusmaksuista ja yksinhuoltajuudesta. Tommoisten miehen kanssa en minä eikä moni muukaan nainen viettäisi aikaa tai elämää enkä antaisi lastakasn hoitoon. Hyi helvetti. Tämmöiset ukkelit käy itse paljaalla pökkimässä ja ruokkimassa siellä ja täällä, joten sieltä se nousee se epöilys- kun itse paneskelee ymåäriinsä-yäk, niin kyllä se akka

Vierailija
173/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä.miehet, jotka tätä vaatii ovat sellaisia jotka huoraav@t itse ympäriinsä

Vierailija
174/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukuttakaa miehet tähän yläpeukku jos olette lapsenne syntymän jälkeen teetättänyt testin ja alapeukku jos ette. Saadaan suuntaa oletteko valveutuneita.

Musta turhaa valitusta, jos ei itse ole tehnyt asialle mitään.

Sanoin kyllä naiselle et pitäis teettää mutta ei hän sitten tehnytkään asialle mitään.

Vierailija
175/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Montako miestä kusetetaan ja joutuvat maksamaan elatusmaksuja lapsista, jotka eivät ole heidän?

10-15% on käenpoikasia

No ei ole. Harrastan itse sukututkimusta ja olen laajasti tekemisisssä muiden sukututkijoiden kanssa. Jo aika pitkään on ollut yksi sukututkimuksen tärkeä työkalu käyttää DNA-tutkimusta sukulaisuuksien ja omien juurien etsimiseen.  Kymmenet tuhannet suomalaiset ovat tutkituttaneet DNA:nsa kaupallisten yritysten tarjoamien palveluiden kautta. Näistä sitten tulee "matchejä" kun löytyy sinulle geneettistä sukua olevia. Hyvin usein samasta suvusta monet sukulaiset teettävät näitä testejä jotta saadaan geenejä mahdollisiman laajasti eri sukuhaaroista.

On ihan yksittäisiä tapauksia joissa on löytynyt tuntemattomia sisaruksia tai uusia isiä näitä käyttäen joten luku ei todellakaan voi olla edes 10%.  Kyllä äkkiä olisi matchit täynnä kummallisia serkkuja, setiä ja tätejä jos isät olisivat noin yleisesti muita kuin on luultu.

Vierailija
176/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-15% on käenpoikasia

No ei ole. Harrastan itse sukututkimusta ja olen laajasti tekemisisssä muiden sukututkijoiden kanssa. Jo aika pitkään on ollut yksi sukututkimuksen tärkeä työkalu käyttää DNA-tutkimusta sukulaisuuksien ja omien juurien etsimiseen.  Kymmenet tuhannet suomalaiset ovat tutkituttaneet DNA:nsa kaupallisten yritysten tarjoamien palveluiden kautta. Näistä sitten tulee "matchejä" kun löytyy sinulle geneettistä sukua olevia. Hyvin usein samasta suvusta monet sukulaiset teettävät näitä testejä jotta saadaan geenejä mahdollisiman laajasti eri sukuhaaroista.

On ihan yksittäisiä tapauksia joissa on löytynyt tuntemattomia sisaruksia tai uusia isiä näitä käyttäen joten luku ei todellakaan voi olla edes 10%.  Kyllä äkkiä olisi matchit täynnä kummallisia serkkuja, setiä ja tätejä jos isät olisivat noin yleisesti muita kuin on luultu.

Olen eri kuin aiempi, mutta on ihan totta, että biologinen isyys on sen verran monella hämärän peitossa että se tuottaa esimerkiksi perinnöllisten sairauksien tutkijoille harmaita hiuksia. 10-15% voi olla liioittelua, mutta ihan olematonkaan se määrä ei ole.

Vierailija
177/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elatusmaksut maksamatta jättävä mies pitäisi kuohita, mieluummin viedä saunan taakse.

Eipä minulla muuta.

Tai no se vielä, että näitä tapauksia on huomattavasti enemmän kuin lapsia, jota eivät ole liitosta.

Vierailija
178/179 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukuttakaa miehet tähän yläpeukku jos olette lapsenne syntymän jälkeen teetättänyt testin ja alapeukku jos ette. Saadaan suuntaa oletteko valveutuneita.

Musta turhaa valitusta, jos ei itse ole tehnyt asialle mitään.

Sanoin kyllä naiselle et pitäis teettää mutta ei hän sitten tehnytkään asialle mitään.

Kaikki pitää naisen tehdä, sinusta tol losta nysväkkeestä ei ole mihinkään. On aivan varma ettei pentu ole sinun, tuommoinen tol lo ole lasta saanut aikaiseksi.

Vierailija
179/179 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiallinen ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä