Voiko arpisille käsivarsille olla muukin syy kuin viiltely? Olimme kaupassa ja erään nuoren naisen käsivarret oliva kammottavat arpiset, mies
Sanoi että jos olisi tuollainen itsensä viilteljä niin ei kyllä käyttäisi hihattomia! Minä totesin että onhan ne jäljet voineet tulle vaikka kolarissa, mies nauroi pilkallisesti.
Kommentit (67)
Ydinpointti tässäkin on, että sillä ei ole mitään väliä mistä ne arvet ovat syntyneet. Arpien kantaja ei ole tilivelvollinen asiasta, eikä niitä tarvitse pohtia sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne on reisissä, "fiksuna" ajattelin ettei ne sieltä mitenkään näy kun en tykännyt teininä käydä uimahallissa enkä käyttää sortseja. No nyt kyllä mielelläni pitäisi sortseja ja uisin, en vaan voi!
Eivät arvet tee uimataidottomaksi. Jos joku tuijottaa, se on tuijottajan oma häpeä.
T: toinen, jolla on arpia reisissä
Ehkä hänellä oli puoliso, joka vahingoitti häntä?
Niiden arpien päälle kannattaisi tehdä joku kiva tatuointi peittämään.
Kissan kynsien jättämät naarmut paranevat normaalisti ilman pysyviä arpia.
Jokin onnettomuus tai pahoinpitely voisi olla mahdollinen.
Itselläni on tehty kaulan alueelle leikkaus, josta jäi arpi. Ei muuten ole kiva, kun ihmiset tuijottaa ja jopa täysin tuntemattomat on kysyneet siitä.
Vierailija kirjoitti:
* Kissa.
* Atooppinen ihottuma+ raapiminen > tulehdus > hirveet arvet.
*Kömpelö kokki (uunin/pellin reunan polttamia viiruja) - nää on oma erikoisalani ja näyttää tosiaan viiltelyarvilta.
* Ranteen/käsivarren paha murtuma, jota on pitänyt korjailla monta kertaa. (Siskolla käsi meni auto- onnettomuudessa murskaksi ja korjausleikkauksia on nyt ollut toistakymmentä ja iho kyllä sen näköinen kuin jokin ois yrittänyt syödä...)Ja jos ovatkin viiltelyarpia, niin hyväksi hänelle, jos ei häpeä menneisyyden kivun jälkiä. Toivon, ettei kukaan kanna turhaan häpeää siitä, että on vain yrittänyt helpottaa pahaa oloa miten parhaiten taisi.
Kissan kynsistä jää ohuet valkoiset arvet, ei niin paksuja ja koholla olevia kuin itse veitsellä tehdyistä.
Atopiakin näyttää yleensä tukehtuneilta hyttysen puremilta.
Itselläni on ranteessa onnettomuuden jättämä arpi, vaimolla käsivarressa leikkausarpi.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin minkä vuoksi?
Minulla on kissan tekemät pienet naarmut jääneet ja palovammat, ei rusketu niistä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin katselen arpia kuin läskiä. Kumpaakohan näkyy enemmän katukuvassa?
Mulla on sekä arpia että läskiä. Molempia juuri sunkaltaisten ihmisten vuoksi. Että sitä saa mitä tilaa, eikös niin?
No minulle on viilletty olkavarteen väärinpäin oleva risti joka etenkin iho ruskettuessa näkyy hyvin, kivaa näin 37vuotiaana perheenäitinä! Exäni tekemä se risti ja minä pyysin sitä, oli olevinaan hyvä idea kännisenä 16vuotiaana joka piti itseään kovana saa tananpalvojana vaikka oli vain normaali angstinen teini.
Vaikka olisikin viiltelyarpia, niin ei niitä ole mitään syytä peitellä. Päinvastoin, jos ihminen antaa niiden näkyä, on se usein merkki siitä, että asiat ovat jo parempaan päin, kun nimenomaan ei enää tunne tarvetta peitellä ja hävetä niitä. Sekin aika on varmasti joskus ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ainakin ne arvet ihollani ovat selviytymismerkkejä. Sellaisista asioista muuten, joita usea ei osaisi edes käsittää.
Omani tosin ovat polttamalla tehtyjä, eivät viilleltyjä, koska inhosin tuolloin ja inhoan yhä verta.
Itsellä toinen käsi ihan täynnä erittäin syviä viiltelyarpia.
Niistä aikaa jo 15-vuotta.
Oli seurausta mt ja päihdeongelmasta. Nykyään jo kymmenen vuotta elämä ollut raiteillaan, mutta en kyllä koskaan kehtaa missään olla ilman pitkähihaista vaikka olisi mikä helle. Korkeintaan uimarannalla.
Hienoa jos joku ei häpeä, mutta itse kyllä inhoan jälkiäni todella paljon. Ensi vuonna luultavasti leikkaukseen jossa arpikudosta poistetaan ja ommellaan kiinni. Sitten kun ne arvet ovat kypsyneet niin laseria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sekä arpia että läskiä. Molempia juuri sunkaltaisten ihmisten vuoksi. Että sitä saa mitä tilaa, eikös niin?
Sinä olet ilmeisesti tilannut läskiä ja arpia?
Minulla toisella puolella kehoa viiltelyarpien näköisiä jälkiä, jotka ovat tulleet nuoruuden moottoripyöräonnettomuudesta. Syitä voi olla monia, ei kannata aina olettaa sitä pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Siis läskit ja arvet on muiden ihmisten syytä.
Mulla jää kaikista ihon rikkoontumisista aina arpi. Mulla on sellainen iho. Joten kädet ja jalat on täynnä valkoisia arpia hyönteisen puremista tai tapaturmista. Aina jää valkoinen läiskä, iho ei koskaan parane niin kuin muilla ihmisillä. Lisäksi olen atooppinen ja kutisen kovasti melkein mistä tahansa syystä, joten joskus raavin itsekin ihon rikki. Ja taas tulee uusia arpia. Minulla onkin enemmän sitä arpea kuin ruskettuvaa ihoa raajoissa.
Jos tätä ketjua sattuu lukemaan nuoruuden viiltelijät, niin itse olen saanut apua It Works Body Wrapeistä, vaikka eivät arpien häivyttämistä varten ole tehtykään. Myös CeraVe SA Lotion for Rough & Bumpy Skin on auttanut. Vihdoin pääsen aikuisiällä häpeilemättä rannalle ja ai että tuntuu hyvälle!
Syöpähoidot