Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako minun 34-vuotiaana pitää naiselle kriteerinä lapsettomuutta?

Vierailija
19.06.2020 |

Ajatus toisen miehen lapsille vara-isäksi ei juuri houkuttele...Kuitenkin olen kuullut kritiikkiä siitä, että ikäiseni miehellä on kriteerinä tuollainen asia. Kuulemma monilla ikäisilläni naisilla on jo lapsia...Mutta minä haluaisin kokea parisuhteen ensin naisen kanssa jossa olemme vain me kaksi, ja sitten yhdessä hankimme niitä lapsia...

Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole tuohon ikään mennessä kertynyt kokemusta, sulla ei liene paljon varaa nirsoilla. Yh:t ovat usein melko auliita jakamaan itseään. Saman ikäinen lapseton nainen todennäköisesti pärjää ilman miestä ja tuntee arvonsa.

Mielenkiintoista muuten, että miehelle kokemattomuus on erittäin negatiivinen asia ja naiselle taas erittäin positiivinen asia.

Tosin senhän kertovat jo toki erilaiset ilmaisutkin: "päästä poikuudestaan" vrt. "menettää neitsyytensä".

Minusta se riippuu siitä miksi on ”kokematon”, jos on yrittänyt jo monia eikä kelvannut mihinkään niin onhan se merkki että jotain on vialla joko asenteessa, luonteessa tms.

Nainenkin voi olla kokematon koska ei ole kelvannut, yleensä vaan tavataan olettaa että nainen on kokematon koska hän ei ole huolinut ketään.

Vierailija
42/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole tuohon ikään mennessä kertynyt kokemusta, sulla ei liene paljon varaa nirsoilla. Yh:t ovat usein melko auliita jakamaan itseään. Saman ikäinen lapseton nainen todennäköisesti pärjää ilman miestä ja tuntee arvonsa.

Ei aloittaja sanonut, ettei hänellä ole kokemusta, vaan että hän haluaa kokea ensin sen vaiheen parisuhdetta, jossa ei ole lapsia, ja hankkia lapsia sitten yhdessä kumppaninsa kanssa. Huolellisuutta lukemiseen!

Mies on 40-vuotias ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Miksei hän ollut ajoissa liikenteessä? Pitikö elää villiä nuoruutta noin vanhaksi?

Miksi se on yleisesti hyväksyttyä että Sale tuli faijaksi vuotta vaille 70veetä, mutta aapee se ei olisi hyväksyttyä että aapee tulisi isäksi 35-40-vuotiaana?

Niinistöllä oli jo ennestään lapsia. Sosiaalinen ikkuna lasten saamiseen on paljon leveämpi kuin ikkuna ensimmäisen lapsen saamiseen. Se, että mies saa nelikymppisenä ensimmäisen lapsen on harvinaista mutta kylläkin nopeasti yleistymässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittaja sanonut, ettei hänellä ole kokemusta, vaan että hän haluaa kokea ensin sen vaiheen parisuhdetta, jossa ei ole lapsia, ja hankkia lapsia sitten yhdessä kumppaninsa kanssa. Huolellisuutta lukemiseen!

Mies on 40-vuotias ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Miksei hän ollut ajoissa liikenteessä? Pitikö elää villiä nuoruutta noin vanhaksi?

Miksi se on yleisesti hyväksyttyä että Sale tuli faijaksi vuotta vaille 70veetä, mutta aapee se ei olisi hyväksyttyä että aapee tulisi isäksi 35-40-vuotiaana?

Oletteko te palstamiehet oikeasti niin harhaisia, että ajattelette että valtakunnan presidentin uusperhe tarkoittaa, että jokainen mies voi hankkia ensimmäisen lapsensa vaikka kuinka vanhana? Etkö näe mitään eroa siinä, että "Sale" oli kyllä ensimmäiset lapsensa hankkinut jo vuosikymmeniä aikaisemmin?

Muistutan Kontulan tutkimuksen johtopäätöksistä: Jos on kokematon kolmekymppisenä, on todennäköistä että myös jää kokemattomaksi. Sen luulisi olevan paljon tärkeämpi tieto kuin että Suomen presidentti on perustanut uusperheen varttuneella iällä. Jos itse olisin kolmekymppinen kokematon mies, tai vaikka kokenutkin mutta haku päällä, niin en tuhlaisi enää hetkeäkään betonikuutiossa istumiseen ja vauvapalstalla surffaamiseen.

Vierailija
44/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla koskaan ollut seurustelusuhdetta naisen kanssa, vai onko hän se palstan Uli, joka tekee näitä tämäntyyppisiä teoreettisia aloituksia koko ajan?

Vierailija
45/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpi on tärkeämpää, kumppanin lapsettomuus vai mahdollisimman suuri treffikumppanivalikoima? Koska yh:t eivät ole parisuhdemarkkinoilla erityisen suosittuja, sieltä saattaa myös löytyä muilta ominaisuuksiltaan parempia naisia - sellaisia, joita ei muuten näy vapaana tai joihin sinulla ei ole normaalisti rahkeita. Siis saattaa. Ei heikentynyt kysyntä toki aina tarkoita että olisi valmis laskemaan rimaa, moni on mieluummin yksin. Eli tähän kannattamiseen tai kannattamattomuuteen ei ole yksiselitteistä vastausta. Riippuu ihan siitä, mitä sinä pidät tärkeänä.

Vierailija
46/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää kriteerinä. Jos olisin mennyt tinderiin niin se olisi ollut ihan ehdoton kriteeri. Sitten ehdin kuitenkin rakastua lisääntyneeseen ihmiseen. Vähän harmittaa mutta niin ainutlaatuinen rakkaus että teen paljon töitä sen kanssa että "hyväksyn" tuon lapsen olemassaolon. Ei sentään onneksi asu kumppanini luona pysyvästi. Jos olisi lähivanhempi niin luulen että olisin juossut jo kauas. En halua muiden alapäästä tulleita lapsia kiinteäksi osaksi elämääni ja koko ajan joustaa sellaisen takia.

Vierailija
47/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut, jos tällaista joudut miettimään? Ei minun kavereistani juuri kellään ole lapsia, enkä deittaillessani törmännyt juuri lainkaan yh-äiteihin. Lapsettomia naisia on esimerkiksi ikäluokasta 25-35 aivan selvä enemmistö. Oman kokemukseni mukaan miehen ei tarvitse pohtia, kelpuuttaisiko jonkun, jolla kakaroita on.

Ehkä jossain lestadiolaispaikkakunnilla kolmekymppisillä naisilla on yleisesti lapsia.

Jos niitä ei kolmekymppisillä ole, niin minkä ikäisillä sitten? Oikeastiko miehet kuvittelevat että joku 45 v on hyvä ikä naiselle alkaa yrittää raskautta? Suurin osa näistä lapsia saaneista on tietenkin parisuhteessa.

Iso osa naisista hankkii lapset 30-40 ikävuoden välissä, joten iso osa kolmenkympin alkupäässä olevista naisista on lapsettomia ja loppupäässä taas synnyttäneitä. Se on tietysti toinen juttu, että se 33-vuotias ensisynnyttäjä ei todennäköisesti ole koskaan ollut kolmekymppinen lapseton sinkku, vaan lapsen isä on todennäköisesti ollut kuvioissa jo viimeistään myöhäisestä parikymppisestä lähtien.

Vierailija
48/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kannata mennä varaisukiksi jos et halua. 34-vuotias mies voi hyvin myös ottaa vaikkapa 24-vuotiaan naisen. 

Kai toiset voi ottaa, toiset saa olla iloisia jos joku kiinnostuu.

Vierailija
49/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kannata mennä varaisukiksi jos et halua. 34-vuotias mies voi hyvin myös ottaa vaikkapa 24-vuotiaan naisen. 

Olen köyhä, kaljuuntuva ja ylipainoinen kolmekymppinen mies. Olen deittaillut oikeastaan pelkästään parikymppisiä naisia sen jälkeen, kun edellinen suhteeni päättyi. Itse asiassa parikymppiset naiset osoittavat minuun paljon enemmän kiinnostusta kuin silloin, kun olin itse parikymppinen.

Vierailija
50/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat niin miksi ei, jos haluat ensin parisuhteen ja sitten vasta perheen.

Mietitäänpä niitä syitä miksi ei yh:ta kannata ottaa ja samantien mennä perheeksi ilman harjoittelua.

- ne viikot / viikonloput kun lapsi on äidillä, mennään lapsen ehdoilla. Pitää nussia hiljaa tai ei voida nussia lainkaan, koska lapsi on viereisessä huoneessa. Yhteinen illanvietto on sitä, että pitää joko saada lapselle hoitaja tai sitten ollaan kotona lapsen kanssa.

- lomamatkat tehdään sinne minne lapsen voi ottaa mukaan. Ei mennä kaupunkilomalle Barcelonaan tai edes Tukholmaan. Mennään Särkänniemeen tai Puuhaparkkiin tms.

- jos on vähän vanhempi lapsi ja edessä on pian rippikouluja jne. niin haluatko olla lapsen rippijuhlissa ns. "jaloissa". Siellä pyörivät sen lapsen isän vanhemmat ja isän sisarukset jne. joihin sinulla ei ole oikeastaan mitään suhdetta. Kuka on perhekuvissa kenenkin kanssa? Ottavatko isä ja äiti lapsen kanssa kuvan, vaikka eivät ole edes yhdessä? Menetkö sinä lapsen ja äidin kanssa samaan kuvaan, joka sitten annetaan lapsen isän sukulaisille? ja sellaista.

- joudut ehkä välikädeksi lapsen äidin ja isän taisteluihin. 

Vierailija
51/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat niin miksi ei, jos haluat ensin parisuhteen ja sitten vasta perheen.

Mietitäänpä niitä syitä miksi ei yh:ta kannata ottaa ja samantien mennä perheeksi ilman harjoittelua.

- ne viikot / viikonloput kun lapsi on äidillä, mennään lapsen ehdoilla. Pitää nussia hiljaa tai ei voida nussia lainkaan, koska lapsi on viereisessä huoneessa. Yhteinen illanvietto on sitä, että pitää joko saada lapselle hoitaja tai sitten ollaan kotona lapsen kanssa.

- lomamatkat tehdään sinne minne lapsen voi ottaa mukaan. Ei mennä kaupunkilomalle Barcelonaan tai edes Tukholmaan. Mennään Särkänniemeen tai Puuhaparkkiin tms.

- jos on vähän vanhempi lapsi ja edessä on pian rippikouluja jne. niin haluatko olla lapsen rippijuhlissa ns. "jaloissa". Siellä pyörivät sen lapsen isän vanhemmat ja isän sisarukset jne. joihin sinulla ei ole oikeastaan mitään suhdetta. Kuka on perhekuvissa kenenkin kanssa? Ottavatko isä ja äiti lapsen kanssa kuvan, vaikka eivät ole edes yhdessä? Menetkö sinä lapsen ja äidin kanssa samaan kuvaan, joka sitten annetaan lapsen isän sukulaisille? ja sellaista.

- joudut ehkä välikädeksi lapsen äidin ja isän taisteluihin. 

Plus että joutuu sietämään kuritonta pentua jonka käytökseen isäpuolella ei ole mitään valtaa.

Vierailija
52/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 35 v lapseton nainen. En huolisi puolisokseni miestä, jolla on jo lapsia. Mutta en myöskään halua itse lapsia, joten aloittajan kaltainen mies ei myöskään minulle passaa. Haluan pysyä lapsettomana. Eksän kanssa erosimme 12 vuotta kestäneestä suhteesta, kun mies alkoikin haluta lapsia. Tuli siihen tulokseen, että todennäköisemmin haluaa lapsia kuin ei halua. Minä en mieltäni muuttanut, joten oli pakko erota. Ei olisi ollut reilua kumpaakaan kohtaan jäädä suhteeseen.

Aloittajasta tulee sellainen kuva, ettei häntä pelastaisi mikään. Vaikuttaa niin sellaiselta ihmiseltä, joka ei minua kiinnosta. Ei siis todellakaan auta, etä on lapseton. Moni muukin asia pitäisi olla kunnossa, esim. luonne.

Vierailija
53/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 35 v lapseton nainen. En huolisi puolisokseni miestä, jolla on jo lapsia. Mutta en myöskään halua itse lapsia, joten aloittajan kaltainen mies ei myöskään minulle passaa. Haluan pysyä lapsettomana. Eksän kanssa erosimme 12 vuotta kestäneestä suhteesta, kun mies alkoikin haluta lapsia. Tuli siihen tulokseen, että todennäköisemmin haluaa lapsia kuin ei halua. Minä en mieltäni muuttanut, joten oli pakko erota. Ei olisi ollut reilua kumpaakaan kohtaan jäädä suhteeseen.

Aloittajasta tulee sellainen kuva, ettei häntä pelastaisi mikään. Vaikuttaa niin sellaiselta ihmiseltä, joka ei minua kiinnosta. Ei siis todellakaan auta, etä on lapseton. Moni muukin asia pitäisi olla kunnossa, esim. luonne.

Ihmisillä jotka eivät halua lapsia ei todellakaan ole luonne kunnossa

Vierailija
54/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Olen M41. Halusin lapsia, mutta vaimolla oli aina joku muu "projekti" meneillään tai just nyt ei vain sopinut kun olisi ollut aikaa, rahaa jne. tehdä lapsia. Kun täytin 40, laitoin putket kiinni ja nyt en enää halua lapsia. Ei kiinnosta alkaa 42-43 vuotiaana isäksi ja käydä sitten jossain vanhempainilloissa melkein 20 vuotta nuorempien vanhempien kanssa. Lisäksi todennäköisesti en suomalaisena miehenä näkisi lapseni edes täyttävän 50 ja hän joutuisi hautaamaan minut / laittamaan hoivakotiin neljäkymppisenä. Omista lastenlapsistani pääsisin hyvällä tuurilla nauttimaan ehkä 10 vuotta korkeintaan.

Sanotaan, että tulisin vaikka 43-vuotiaana isäksi.

Olisin 58 kun lapsi pääsee ripille

61 kun lapsi pääsee ylioppilaaksi.

65-70 kun lapseni saisi ehkä lapsia ja tämänkin on skaalan alkupäässä vielä. Jos lapseni tekisi lapsensa kolmekymppisenä niin olisin 73.

75 alkaa olla suomalaiselle miehelle aika iso ikä jo. Sanotaan, että eläisin 80 vuotiaaksi niin lapseni olisi 37 ja lapsenlapseni 7-15.

Halusin lapsia todella paljon, nyt en enää.

Vierailija
55/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Olen M41. Halusin lapsia, mutta vaimolla oli aina joku muu "projekti" meneillään tai just nyt ei vain sopinut kun olisi ollut aikaa, rahaa jne. tehdä lapsia. Kun täytin 40, laitoin putket kiinni ja nyt en enää halua lapsia. Ei kiinnosta alkaa 42-43 vuotiaana isäksi ja käydä sitten jossain vanhempainilloissa melkein 20 vuotta nuorempien vanhempien kanssa. Lisäksi todennäköisesti en suomalaisena miehenä näkisi lapseni edes täyttävän 50 ja hän joutuisi hautaamaan minut / laittamaan hoivakotiin neljäkymppisenä. Omista lastenlapsistani pääsisin hyvällä tuurilla nauttimaan ehkä 10 vuotta korkeintaan.

Sanotaan, että tulisin vaikka 43-vuotiaana isäksi.

Olisin 58 kun lapsi pääsee ripille

61 kun lapsi pääsee ylioppilaaksi.

65-70 kun lapseni saisi ehkä lapsia ja tämänkin on skaalan alkupäässä vielä. Jos lapseni tekisi lapsensa kolmekymppisenä niin olisin 73.

75 alkaa olla suomalaiselle miehelle aika iso ikä jo. Sanotaan, että eläisin 80 vuotiaaksi niin lapseni olisi 37 ja lapsenlapseni 7-15.

Halusin lapsia todella paljon, nyt en enää.

Jaa minä tapasin mieheni 37 v ja hän oli 40. Saimme nopealla tahdilla kaksi lasta ja iät täsmää silloin juuri tuohon eli olemme kumpikin n 60 v kun on mahdolliset yo-juhlat. Meitä vanhoja vanhempia on ainakin Etelä-Suomessa paljon eikä olla juuri erotuttu joukosta.

Vierailija
56/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kriteerejä kuin lapsettomuus ap?

Vierailija
57/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, jos koet että sinkkuus > parisuhde ”lapsellisen” kanssa, niin sitten kyllä. Muutoin ei.

Itselläni on naiselle kriteerinä lapsettomuus ja se ettei lapsia halua tulevaisuudessakaan, koska sinkkuus voittaa mielestäni parisuhteen jossa mukana on lapsi, oli se oma tai toisen. Toki kyseessä on aika tiukka kriteeri ja tiedostan että saatan jäädä sinkuksi sen takia, mutta sekin on minulle täysin okei, koska se on silti parempi kuin olla suhteessa jossa mukana on lapsi.

Vierailija
58/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan realistinen vaatimus haluta lapseton nainen parisuhteeseen. Eri asia on vain se, että löydätkö sellaista naista.

Vierailija
59/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laajennat hakuasi koskemaan myös Aasian, voit laittaa hakukriteeriksi aivan hyvin neitsyyden. Se on siellä itse asiassa normi.

Vierailija
60/70 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, kaljuuntuva ja ylipainoinen kolmekymppinen mies. Olen deittaillut oikeastaan pelkästään parikymppisiä naisia sen jälkeen, kun edellinen suhteeni päättyi. Itse asiassa parikymppiset naiset osoittavat minuun paljon enemmän kiinnostusta kuin silloin, kun olin itse parikymppinen.

Mistä päin olet ja mistä löydät naisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi