Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuttiin ystävät mökille, tuli viesti että ei voida tulla...

Vierailija
19.06.2020 |

Minä puhuin puhelimessa ja kysyin että mitäs teette juhannuksena. Vastauksena tuli ettei oikein mitään, ehkä käydään jossain kiertelemässä. Heillä jo isot lapset jotka menee omia menojaan.
Kutsuin meidän mökille. Matkaa on alle tunti, ja paikka on upea.
Ensin ei vastata oikein mitään ja sitten vuorokauden pähkäilyjen jälkeen ettei meille nyt käy!
Niin sitä vaan että älä kuvittelekaan että kutsutaan teitä uudestaan. Eikä tulla teille myöskään. Ei oikein sovi nyt. Sen ilmoitan vaan viestillä enkä viitti soittaa ja puhua.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ja mun miesystävä voidaan tulla! Oletteko minkä ikäisiä ja näköisiä ja kiinnostaisiko parinvaihto? ;D

Mä painoin tänä aamuna 84,8 ja mies on ollut vuosia 108kg. Olemme syntyneet 60-luvun alussa. Minäkin menin eka luokalle kouluun 60-luvulla.

Parin vaihto ei ole tuttua mitenkään. En tiedä edes että miten semmoinen tehdään ja toimii. En usko että onnistuu.

Täällä lähinnä kalastetaan, sitten perataan ja valmistetaan ne kalat, saunotaan ja syödään illallinen. Eipä muuta. Tämä on paratiisi.

Me voitais tulla, kerro osoite!

Vierailija
42/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö viihdy edes juhannusta oman perheen parissa? Minä olen ikionnellinen, jos saan olla juhannuksen ja joulun ilman ketään kuin meidän ydinperheemme paikalla. Ei ystäviä, ei koiria, ei mummoja ja vaareja; puhumattakaan metsästysseuran jäsenistä :D. Joskus voi tavata iltakahveilla, se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kenen mielestä upea?

Paikka voi olla upea mutta ehkä seurassa on toivomisen varaa.

Itse kutsuitte viime hetkellä.

Vierailija
44/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kenen mielestä upea?

No se on upea ainakin hinta-arvion mukaan, eli miljoonalla lähtee. Ei alle. On maata, merenrantaa , laitureita, rakennuksia ja mukavuudet. Suomen kaunein mökki-kisassa hyvin pärjättäisiin. Että sillä tavalla upea.

Mutta onko tilaa ponille? Tämä on nyt se kynnyskysymys.

Vierailija
45/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä miksi suutuit?

Voi olla että pariskunnan toinen jäsen olikin suunnitellut heille jo jotain eikä tämä jonka kanssa puhuit tiennyt yllätyksestä. Tai sitten heillä on huonoja kokemuksia mökkijuhannuksesta. Ehkä haluavat alkoholittoman juhannuksen ja olettavat/tietävät ettei se onnistu teidän kanssa mökillä (minulla on esim nyt lääkekuuri meneillään jonka kanssa ei sovi alkoholi lainkaan enkä jaksaisi katsoa koko juhannusta muiden kännäämistä).

Kokoa itsesi ja tajua ettei tämä ihminen torjunut teitä vaan heille ei vaan sopinut mökkijuhannus syystä tai toisesta.

Vaikka olenkin samaa mieltä kanssasi että noin se menee niin kyllä itselläni on tapana hiukan selittää miksi joskus ei sovi.

Kyllä se on kohteliasta.

Jos on tapana hyvin lyhyesti vaan laittaa viesti ilman mitään muuta , niin voi käydä niinkin että kutsuja ei enää tule.

Toki jos se on tarkoituskin, niin sittenhän se täyttää tehtävänsä.

Vierailija
46/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuo ollut ystävällistä soittaa ja sanoa ettei nyt käy. Ehkä kohteliasta vähän avatakin että miksei jos edellisenä päivänä on sanonut ettei ole mitään suunnitelmia.

Voi olla, että käyttäytyisin samoin kuin sinä. Ymmärtäisin että jotain tässä nyt on enkä kutsuisi toiste. Välit säilyisi muuten.

Itse ainakin vietän mieluummin tylsää yksin kuin kurjaa seurassa. Enkä selittele asiaa sen kummemmin. Ajatelkaa millainen paskapaikka maailma olisi, kun kaikki suuttuisivat ja loukkaantuisivat torjunnoista yhtä verisesti.

Vierailija
47/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaalla tai kahvilla voimme piipahtaa mutta illat mökillä hyh!

Tällanen on just mukavaa ja fiksua. Hyvää juhannusta!

Vierailija
48/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seura on ankeaa, ei mökin hienoudella ole mitään merkitystä.

Vierailija
49/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että pariskunnan toinen jäsen olikin suunnitellut heille jo jotain eikä tämä jonka kanssa puhuit tiennyt yllätyksestä. Tai sitten heillä on huonoja kokemuksia mökkijuhannuksesta. Ehkä haluavat alkoholittoman juhannuksen ja olettavat/tietävät ettei se onnistu teidän kanssa mökillä (minulla on esim nyt lääkekuuri meneillään jonka kanssa ei sovi alkoholi lainkaan enkä jaksaisi katsoa koko juhannusta muiden kännäämistä).

Kokoa itsesi ja tajua ettei tämä ihminen torjunut teitä vaan heille ei vaan sopinut mökkijuhannus syystä tai toisesta.

Vaikka olenkin samaa mieltä kanssasi että noin se menee niin kyllä itselläni on tapana hiukan selittää miksi joskus ei sovi.

Kyllä se on kohteliasta.

Jos on tapana hyvin lyhyesti vaan laittaa viesti ilman mitään muuta , niin voi käydä niinkin että kutsuja ei enää tule.

Minusta paras vastaus on vain, että kiitos paljon kutsusta, mutta valitettavasti emme nyt pääse tulemaan,  ja jotain mukavaa siihen loppuun. En tarvitse selityksiä miksi eivät pääse tulemaan, koska se on kutsuttujen yksityisasia. 

Vierailija
50/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuo ollut ystävällistä soittaa ja sanoa ettei nyt käy. Ehkä kohteliasta vähän avatakin että miksei jos edellisenä päivänä on sanonut ettei ole mitään suunnitelmia.

Voi olla, että käyttäytyisin samoin kuin sinä. Ymmärtäisin että jotain tässä nyt on enkä kutsuisi toiste. Välit säilyisi muuten.

No eivätkö he seuraavana päivänä ilmoittaneet ettei käy. Harkitsivat vaan sen vuorokauden ja päättivät olla menemättä. Miten tuosta voi suuttua?

On se minusta eri asia ilmoittaa viestillä. Jos kutsu on viestillä niin sitten vastauskin viestillä. Itse soittaisin jos edellisenä päivänä on puhuttu ja sanoisin että kiitos mutta nyt ei käy. Jos on ystävistä kyse niin kyllä sitä jotain voi jatkaakin siihen vaikkei kaikkea halauisi kertoa (jos puoliso juo tai mitä vaan), esim. sanoa että päätettiin olla ihan vaan rauhassa kotona kaksistaan. Sävy on iso ja vastaus on paljon kohteliaampi kuin viesti että ei käy.

Mutta puhelimessa voi kuulla myös sävyn, että nyt valehdellaan niin että korvat heiluu syystä kieltäytymiseen. Sen takia parempi lähettää vain viesti. Ja se syyhän voi olla vaikka parinvaihtoviikonloppu, josta ei vaan kehtaa kertoa kellekään. 

Vierailija
51/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Kiitollisuudenvelkaan on kurja jäädä B. Jos kokevat, että haluatte ylpeillen esitellä teidän kesäpaikkaa.

Vierailija
52/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia mä olen sopinut kaverin kanssa, että minä en kysele jos hän ei vastaa puhelimeen, eikä hän kysele minulta.  Tai ei voi tulla kylään tai vastaavaa.

Ihan olemme suoraan sanonut, että kun aina ei vaan HUVITA puhua, jaksa, on kivempi tehdä jtn muuta. Kun toinen ei kysele, niin ei tarvitse valehdella, eikä loukkaantua.

Minä en vastaa kaikkien puheluihin juuri siksi, että tiedän joutuvani joko valehtelemaan tai he loukkaantuvat totuudesta. Parempi lähettää viesti, ettei odota turhaan, muttei joudu siihen ristikuulusteluun.

Ehkä tämä kaveri nauttii siitä, että saa olla kotona. Ei aina tarvitse olla jotain. Ei koko kesä pidä olla suunniteltu. Itse menen mökille, enkä tee mitään! Mies tekee siellä mitä haluaa ja minä aion vain olla ja grillaan makkaran, enkä todellakaan aio tehdä mitään lisukkeita.

Hyvää juhannusta kaikille, missä olettekin ja mitä teettekin.

Vierailija
53/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin menettivät mitään jäämällä kotiin, eivät ehkä pidä mökkeilystä ja sinä ap taidat ystävänä olla todella rasittava. Hyvä vaan että katkaiset välit, pääsevät noin kakaramaisesta ihmisestä eroon.

Vierailija
54/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän kertoivat, mitä aikovat tehdä. He tekevät juhannuksena ”ei-mitään”. Se, ettei ole mitään suunniteltuna, ei tarkoita, että on vapaana. He haluavat olla keskenään, tekemättä mitään!

Vierailija
55/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kohteliasta.

Ilman selitystä = ei huvita/jaksa/viitsi tai haluaa olla rauhassa

Vierailija
56/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ylimielinen ja itsekäs.

Vierailija
57/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ei ole määräys.

Vierailija
58/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se, ettei ole mitään valmiita suunnitelmia, tarkoita sitä että on hyväksyttävä jonkun kutsu?

Vierailija
59/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määkkään menis kenenkää mökeil,sinne saa omaisuuden raijata JO tulijaisina.Muutenki oma elämä omat kuviot,ei oo riippuvainen kestää.Nyt nauttinut korona ajasta kun saanut olla rauhas,tai muutamal pitän sanoo korona on ei uskalla!:) tulla,käydä.Emmää ymmärrä et aina pitää olla joku ,yksinkö tai perheen kaa voi olla mökil.nauttii.Ennen oltiin yhdessä perheen kera.Vanhemmat,sisatukset,naapuritkin.Oli kivaa.Nykyään eiii..oo enää kivaa.En tiä kaikki istuu turpajuntussa ja tunnelma pyyh..Siihe oluet ja muu niin kuka jaksaa katella.