Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuttiin ystävät mökille, tuli viesti että ei voida tulla...

Vierailija
19.06.2020 |

Minä puhuin puhelimessa ja kysyin että mitäs teette juhannuksena. Vastauksena tuli ettei oikein mitään, ehkä käydään jossain kiertelemässä. Heillä jo isot lapset jotka menee omia menojaan.
Kutsuin meidän mökille. Matkaa on alle tunti, ja paikka on upea.
Ensin ei vastata oikein mitään ja sitten vuorokauden pähkäilyjen jälkeen ettei meille nyt käy!
Niin sitä vaan että älä kuvittelekaan että kutsutaan teitä uudestaan. Eikä tulla teille myöskään. Ei oikein sovi nyt. Sen ilmoitan vaan viestillä enkä viitti soittaa ja puhua.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös rahasta kiinni.

Ei kai aloittajalla sellaisia ystävä perheitä ole joilla olisi rahasta kiinni.

Vierailija
22/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kenen mielestä upea?

No se on upea ainakin hinta-arvion mukaan, eli miljoonalla lähtee. Ei alle. On maata, merenrantaa , laitureita, rakennuksia ja mukavuudet. Suomen kaunein mökki-kisassa hyvin pärjättäisiin. Että sillä tavalla upea.

Mutta se seura on kuitenkin kaikkein tärkeintä. Minulla on ollut oikein mukavaa sukulaiseni alkeellisessa mökissä ilman mukavuuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on su rippijuhlat ja nyt ihanaa kun kaksi päivää vapaata ilman suunnitelmia. Just parasta enkä tuki päiviämme tunkkaisella mökkeilyllä.

Vierailija
24/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on upea ainakin hinta-arvion mukaan, eli miljoonalla lähtee. Ei alle. On maata, merenrantaa , laitureita, rakennuksia ja mukavuudet. Suomen kaunein mökki-kisassa hyvin pärjättäisiin. Että sillä tavalla upea.

En itsekään haluaisi noin hienoon paikkaan. Eikä mulla ole niin hienoja vaatteitakaan, kuin sun kanssa varmaan pitäisi olla.

Vierailija
25/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttäisi jos kutsuisin juhannukseksi vieraita ja he viime tipassa panttaamisen jälkeen ilmoittaisivat että eivät tule. Kutsuin viime uutenavuotena vieraat jotka sitten miettivät uudenvuodenaatto kello 15 asti tulevatko ja päättivät mennäkin muualle. Emme tietystikään voi kutsua muita kylään jos yhdet vieraat panttaavat kutsua ja sitten kun ilmoittavat kieltäytymisestään niin on jo liian myöhäistä kutsua ketään.

Vastasin tälle ihmiselle viestiin että olisi ollut kiva jos olisi ilmoittanut aikaisemmin että olisimme voineet tehdä muita suunnitelmia. En kuitenkaan viitsinyt vetää hernettä nenään kovin pitkäksi aikaa sillä tiedän että he ovat ihmisinä ja pariskuntana kovin kykenemättömiä suunnittelemaan ajankäyttöään ja yleensäkin tekemään päätöksiä.

Vierailija
26/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ”ystävä” sai myös kutsun meiltä. Hän taas ” ei yhtään osaa sanoa” vielä alkuviikosta. Kun on niin kiire.

Eilen, kun tiesin että heillä on työt loppuneet ja hommat paketissa, yritin soittaa. Puhelin hälytti mutta ei vastannut. Eikä soittanut myöshemmin takaisin. Että ilmeisesti eivät ole tulossa käymään. Sanoisin että tämä oli tässä.

Vierailija
27/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttäisi jos kutsuisin juhannukseksi vieraita ja he viime tipassa panttaamisen jälkeen ilmoittaisivat että eivät tule. Kutsuin viime uutenavuotena vieraat jotka sitten miettivät uudenvuodenaatto kello 15 asti tulevatko ja päättivät mennäkin muualle. Emme tietystikään voi kutsua muita kylään jos yhdet vieraat panttaavat kutsua ja sitten kun ilmoittavat kieltäytymisestään niin on jo liian myöhäistä kutsua ketään.

Vastasin tälle ihmiselle viestiin että olisi ollut kiva jos olisi ilmoittanut aikaisemmin että olisimme voineet tehdä muita suunnitelmia. En kuitenkaan viitsinyt vetää hernettä nenään kovin pitkäksi aikaa sillä tiedän että he ovat ihmisinä ja pariskuntana kovin kykenemättömiä suunnittelemaan ajankäyttöään ja yleensäkin tekemään päätöksiä.

Tässä vastattiin vuorokauden sisään. Ehkä puolison kanssa juteltiin asiasta vasta illalla ja asiasta ilmoitettiin heti seuraavana päivänä. Tuossa ei mitenkään pantattu tietoa.

Vierailija
28/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun miesystävä voidaan tulla! Oletteko minkä ikäisiä ja näköisiä ja kiinnostaisiko parinvaihto? ;D

Vierailija
29/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vastattiin vuorokauden sisään. Ehkä puolison kanssa juteltiin asiasta vasta illalla ja asiasta ilmoitettiin heti seuraavana päivänä. Tuossa ei mitenkään pantattu tietoa.

Niin, ja kutsukin tuli aika myöhään.

Vierailija
30/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne haluu kahenkeskistä spontaania aikaa 😊

Vierailija
31/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni välttelee kylään menemistä vielä koronan takia.

Vierailija
32/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ja mun miesystävä voidaan tulla! Oletteko minkä ikäisiä ja näköisiä ja kiinnostaisiko parinvaihto? ;D

Mä painoin tänä aamuna 84,8 ja mies on ollut vuosia 108kg. Olemme syntyneet 60-luvun alussa. Minäkin menin eka luokalle kouluun 60-luvulla.

Parin vaihto ei ole tuttua mitenkään. En tiedä edes että miten semmoinen tehdään ja toimii. En usko että onnistuu.

Täällä lähinnä kalastetaan, sitten perataan ja valmistetaan ne kalat, saunotaan ja syödään illallinen. Eipä muuta. Tämä on paratiisi.

Vierailija
33/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku voi suuttua ja loukkaantua noin verisen lopullisesti tollasesta pikkujutusta?

Voisin hyvin kuvitella etä itse toimisin täysin samoin ku kaverisi: olisin ajatellut levätä juhannuksen omissa oloissamme rauhaksiin, kutsusi saisi ehkä miettimään että mentäskö kuitenkin ja juttelemaan jaksaisiko mies lähteä vaikka oltaisiin suunniteltu lepoviikonloppua itseksemme. Harkinnan jälkeen sitten tieto kutsujalle tullaanko vai ei.

Ei siinä oo mitenkään tilivelvollinen että miksei sovi tulla, kyllähän nyt kaverin pitää ymmärtää et kutsu on vain kutsu ja jos ei suunnitelmia olekaan niin kaikki ei aina jaksa lähteä ees lähelle käymään - ihan vaan koska ei jaksa. Ilman sen kummempaa taka-ajatusta :D

Vierailija
34/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään haluaisi viettää juhannusta Hyacinth Buckeeeen kanssa. Ihan kuin lyxyselämään napattaisiin vielä ystävät päälle, että kaikki näyttäisi "täydelliseltä". Ehkä ne kaverinne haluavat ottaa rennosti eikä tulla ihailemasn miljoonamökkiänne.

Vierailija
35/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuo ollut ystävällistä soittaa ja sanoa ettei nyt käy. Ehkä kohteliasta vähän avatakin että miksei jos edellisenä päivänä on sanonut ettei ole mitään suunnitelmia.

Voi olla, että käyttäytyisin samoin kuin sinä. Ymmärtäisin että jotain tässä nyt on enkä kutsuisi toiste. Välit säilyisi muuten.

No eivätkö he seuraavana päivänä ilmoittaneet ettei käy. Harkitsivat vaan sen vuorokauden ja päättivät olla menemättä. Miten tuosta voi suuttua?

On se minusta eri asia ilmoittaa viestillä. Jos kutsu on viestillä niin sitten vastauskin viestillä. Itse soittaisin jos edellisenä päivänä on puhuttu ja sanoisin että kiitos mutta nyt ei käy. Jos on ystävistä kyse niin kyllä sitä jotain voi jatkaakin siihen vaikkei kaikkea halauisi kertoa (jos puoliso juo tai mitä vaan), esim. sanoa että päätettiin olla ihan vaan rauhassa kotona kaksistaan. Sävy on iso ja vastaus on paljon kohteliaampi kuin viesti että ei käy.

Vierailija
36/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähde ketään viihdyttämään tuttavien upeille mökeille. Alkaa vaan v*t*ttaa, kun meillä ei sellaista ole. Kateellinen kun olen. Ajaminenkin on rasittavaa.

Vierailija
37/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuo ollut ystävällistä soittaa ja sanoa ettei nyt käy. Ehkä kohteliasta vähän avatakin että miksei jos edellisenä päivänä on sanonut ettei ole mitään suunnitelmia.

Voi olla, että käyttäytyisin samoin kuin sinä. Ymmärtäisin että jotain tässä nyt on enkä kutsuisi toiste. Välit säilyisi muuten.

No eivätkö he seuraavana päivänä ilmoittaneet ettei käy. Harkitsivat vaan sen vuorokauden ja päättivät olla menemättä. Miten tuosta voi suuttua?

On se minusta eri asia ilmoittaa viestillä. Jos kutsu on viestillä niin sitten vastauskin viestillä. Itse soittaisin jos edellisenä päivänä on puhuttu ja sanoisin että kiitos mutta nyt ei käy. Jos on ystävistä kyse niin kyllä sitä jotain voi jatkaakin siihen vaikkei kaikkea halauisi kertoa (jos puoliso juo tai mitä vaan), esim. sanoa että päätettiin olla ihan vaan rauhassa kotona kaksistaan. Sävy on iso ja vastaus on paljon kohteliaampi kuin viesti että ei käy.

Tuskin ap nyt koko viestiä tuohon kirjoitti. Mulle on ainakin ihan sama miten se vastaus lähetetään vaikka oltaisiin puhuttu puhelimessa edellisenä päivänä eikä todellakaan tarvitse selitellä syitä miksi eivät pääse tulemaan. 

Vierailija
38/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esim., että toinen olisi halunnut lähteä teille, mutta toinen haluaa ryypätä kotonaan koko juhannuksen. Tuollaista asiaa ei vaan yleensä haluta kertoa muille.

Vierailija
39/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mulla on kans auto, äiti sanoi onpa se on kallis. Varmaan se maksaa miljoonan. Mää tykkään myös juosta, ajattelin osallistua New York maratonille, olisin voittajat kaikki, siis jos olisin osallistunut jos ei olis koronaa ollu. Varmaan olisin sit ollu vaikka televiisiossa.

Vierailija
40/59 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on rasittavaa mennä muiden mökillle. Mieluummin vuokraan mökin omaan käyttöön, niin saa olla rauhassa. Ja teen mieluiten itse suunnitelmani, niin varmaan kaverisikin.