Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut

Vierailija
18.06.2020 |

Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.

Kommentit (1196)

Vierailija
161/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikuvat jostain irrallisesta sisustuselementistä, jonka välittäjä on tuonut stailausta varten.

Ja se sama apteekkipullo ensin keittiön tasolla, sitten olohuoneen nurkassa jakkaralla ja lopuksi kylppärissä. Stailaus sisältyy välityspalkkioon ;)

Yksi "parhaimmista" oli asunto, jonka joka kuvassa katosta roikkui sama kattovalaisin. Yhdessäkään kuvassa ko. kattovalaisimen johtoja ei ollut kyketty, eikä edes viitsitty piilottaa johtojen piilottamiseen tarkoitetun suojuksen sisälle...

Vierailija
162/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin inhoan näitä nykyisiä avokeittiöhelvettejä. En minä halua "seurustella vieraiden kanssa samalla kun hymyillen kokkailen heille saarekkeen ääressä". Yäk. Kotini on minua eikä vieraitani varten

Tämä. Minulle on myös täysin vieras ajatus kutsua vieraita katselemaan kokkaustani. Onko tämä uusi trendi? Jos pidetään illanistujaiset, niin teen jotain pitsaa tai muuta VALMIIKSI, ja yleensä on sovittu että jokainen tuo jotain mitä on tehnyt kotonaan VALMIIKSI. 

En itse haluaisi mennä vieraisille katselemaan kun talonväki laittaa ruokaa tai vaikkapa siivoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheasunto, jossa vain yksi suihku tai jossa yläkerrassa makkarit ja yksi kylppäri, jonka kaikki jakavat ja jos syntyy jonoa, joku saa juosta alakertaan. Valitettavasti näitä on runsaasti.  

Itse kun olen syntynyt 70-luvun lopussa, ja asunut nelihnekisen perheen lapsena talossa jossa oli vain yksi suihku, ja yksi vessa, eikä jonoja koskaan ilmestynyt ovien taakse, en voi kuin ihmetellä ettei asuntoon riitä edes kaksi kylppäriä :D 

En ole kertaakaan asunut ylin 40-vuotisen elämäni aikana asunnossa jossa olisi kaksi vessaa, saati suihkua. Oman lapsen kanssa(hän jo aikuinen) ja nyt mieheni ja hänen kahden lapsensa kanssa on hyvin riittänyt  1 suihku ja yksi wc-pönttö. ilman jonoja. Nyt meillä on kaksi teiniä taloudessa, ja edelleen, ei mitään ongelmia.

Itse ihmettelen näitä vessassa/kylppärissä asujia, joit varten pitää käyttää sanitteettitiloihin puolet asunnon pinta-alasta. 

No kyllähän kaikkeen tottuu, mutta itse arvostan kahta kylpyhuonetta ja hyvin sijoiteltuina asumismukavuutta lisäävänä asiana. Ei meilläkään lapsuuden kodissa ollut kuin yksi suihku, kyllä sillä pärjäsi, mutta en vaihtaisi takaisin. Ei niiden kylppäreiden tarvitse isoja ja tilaa vieviä olla. Mieluummin kaksi pienempää kylppäriä kuin yksi iso kahdella suihkulla (en innsotu ajatuksesta ryhmäsuihkutella aamuisin). 

Tämä nyt oli minulle turn-off, kun sitä kysyttiin. Se, että sinä sitä et ymmärrä, ei käsittääkseni ole olennaista aloituksen näkökulmasta.

Nykyrakentamisessa nyt vain on makuuni liian isot saniteettitilat, ja se on minulle turn off, kun sitä kerran kysyttiin.  Otin kantaa vain siihen että nykyään vietetään yhä enenevissä määrin aikaa kylppäreissä, ja ihmettelyni että jopa kahden vessan ovelle muodostuu oikein jonoja. En ole ennen tällaiseen törmännyt, kyllä se ihmetyttää.

Vierailija
164/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paritalo on hyvä, kunhan on isompi taloyhtiö eikä mikään 2 asunnon yhtiö. Vain yksi seinänaapuri, kuten rivitalon päätykämpissäkin. Ei tietenkään sama asia kun omakotitalo, mutta ei ole tarkoitus ollakaan.

Vierailija
165/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kaikissa edes pohjapiirrustus.

Tismalleen! Katselimme yhtä kämppää josta se puuttui ja kun kysyin välittäjältä pohjapiirrosta niin ei kuulemma ollut saatavilla! Sitten seuraavana päivän ilmoitukseen ilmestyi linkki mutta kun painoin sitä, se avasi uuden lehden - joka näytti kämpän sijainnin kartalla.

Voi ääks, miten kukaan välittäjä voi olla noin toope.

Tää just! Jos ei ole aivan mahdottoman isosta kokonaisuudesta kysymys, niin suuntaa-antavan pohjapiirroksen voi kyllä piirtää ihan omin kätösinkin. Ei ole hankala juttu. Olisi vain kiva nähdä huoneiden järjestys/sijainti toisiinsa nähden.

Vierailija
166/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille ei anneta vaihtoehtoja näissä uudistaloissa, tilannetta dominoivat ahneet rakennusfirmat, jotka toitottavat, että kaikki haluavat sen keittiön olohuoneeseen. Ts. keittiökoneilla ja tiskipöydällä varustetun seinänpätkän. Suurin osa EI halua! Ne rakennusfirmat sitä haluaa maksimaalista voittoa tavoitellessaan.

Vierailija
167/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kaikissa edes pohjapiirrustus.

Tismalleen! Katselimme yhtä kämppää josta se puuttui ja kun kysyin välittäjältä pohjapiirrosta niin ei kuulemma ollut saatavilla! Sitten seuraavana päivän ilmoitukseen ilmestyi linkki mutta kun painoin sitä, se avasi uuden lehden - joka näytti kämpän sijainnin kartalla.

Voi ääks, miten kukaan välittäjä voi olla noin toope.

Tää just! Jos ei ole aivan mahdottoman isosta kokonaisuudesta kysymys, niin suuntaa-antavan pohjapiirroksen voi kyllä piirtää ihan omin kätösinkin. Ei ole hankala juttu. Olisi vain kiva nähdä huoneiden järjestys/sijainti toisiinsa nähden.

Just noin, mittanauhalla seinien mitat ja vaikka ruutupaperille pohjakuva. Laittaa vaan viereen sanat "ei mittakaavassa", kuten ammattivälittäjienkin pohjakuvissa on.

Vierailija
168/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin inhoan näitä nykyisiä avokeittiöhelvettejä. En minä halua "seurustella vieraiden kanssa samalla kun hymyillen kokkailen heille saarekkeen ääressä". Yäk. Kotini on minua eikä vieraitani varten

Tämä. Minulle on myös täysin vieras ajatus kutsua vieraita katselemaan kokkaustani. Onko tämä uusi trendi? Jos pidetään illanistujaiset, niin teen jotain pitsaa tai muuta VALMIIKSI, ja yleensä on sovittu että jokainen tuo jotain mitä on tehnyt kotonaan VALMIIKSI. 

En itse haluaisi mennä vieraisille katselemaan kun talonväki laittaa ruokaa tai vaikkapa siivoaa.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi mutta ymmärräthän, että joku toinen näkee asian toisella tapaa. Ruoanlaittotapoja on niin moni aeikä aina ole kyse porkkanoiden kuorimisesta tms. Minusta taas on kiva ottaa lasilliset ja samalla valmistella jotain helppoa syötävää. Ei siinä huudateta mitään monitoimikoneita tai roiskita rasvaa kattoon asti.

Vierailija
169/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa, että näissä kommenteissa pidetään huonona pitkälti kaikkea sitä, miten nykyään asuntoja suunnitellaan ja rakennetaan. Tietysti kaikilla eri aikakausina rakennetuilla taloilla ja asunnoilla on ollut niitä huonoja puolia, rakennusteknisiä ihmeellisyyksiä ja erilaisia arkkitehtuurisia muoti-ilmiöitä, jotka eivät ole kaikkien makuun. Mutta nykyajan hyvänä pidetyt trendit rakentamisessa, pääasiassa äärimmilleen viety tehokkuus eli tontit rakennetaan täyteen, talot ovat lähellä toisiaan ja katua, kerrosala täytetään mahdollisimman tarkkaan pienillä asunnoilla, joissa on vähän huoneita ym. saavat täällä paljon kritiikkiä. Nykyään rakennusratkaisut ovat teollista massatuotantoa, monistettavia ja standardeja, kuten esim. sisustukset tehdään katalogituotteiden ehdoilla. Nykyajan rakentajille on tärkeintä maksimoida saatu tuotto, koska rakentamisprosessissa on niin monta rahastajaa. Ja kasvukeskuksissa, joissa on rakennettu eniten, ovatkin asuntojen hinnat nousseet eniten.

Jos tällä nykyisellä tavalla rakentaa ei synnykään viihtyisiä ja toimivia asuntoja ja hyvää asumisympäristöä, niin miksi sitten ihmiset näitä asuntoja ostavat ja antavat trendin jatkua? Meillehän yleensä aina kerrotaan, että markkinat toimivat kysynnän ehdoilla ja rakentajat rakentavat sellaista, mitä kuluttajat haluavat? Vauva-palstaltahan yleensä löytyy totuus, joten jos te palstalaiset ette haluakaan nykyajan trendiasuntoja, niin miksi tämä viesti ei ole saavuttanut asuntojen rakennuttajia? Tietokatkos?

Ongelma on mielestäni aika pitkälle siinä, että ihmisten mahdollisuudet (=rahavarat) eivät riitä unelmiin.

Ei haluta asuntoa, joka on ahtaalla pikku tontilla toisten vieressä, mutta isompi tontti maksaa liikaa. Ei haluta pieniä makuuhuoneita, mutta viisi neliötä isompi maksaa 20000 eur lisää. Jne.

Jos on valmis muuttamaan pikkupaikkakunnalle, valinnanvaraa (niin vuokra- kuin omistusasunnoissakin) on jo paljon enemmän, mutta edes eläkkeellä olevat tai työttömät eivät tunnu olevan tähän halukkaita.

Vierailija
170/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kuinka usein niitä vieraita käy, verrattuna oma arki? Kuinka usein siinä illallisen viimeistelyssä kestää niin kauan, että pitää samalla seurustella, ehkä ne vieraat voivat olla olohuoneessa sen 10 minuuttia tai sitten siellä keittiössä alkudrinkkien kanssa? Eikä houkuttele käristellä pihviä samalla kun vieraat istuvat sohvalla käryt leijuen heidän yllään ja tarttuen vaatteisiin (ei, niissä keittiöissä ei ole suurkeittiötehoisia liesituulettimia). 

Oma väki on kotona lähes joka päivä ja silloin on ihanaa, että voin kuunnella omaa musiikkia tai katsoa samalla jotain ohjelmaa ja muut omiansa olohuoneessa. On ihanaa istua itse olohuoneessa katsomassa televisiota tai lukemassa musiikin soidessa taustalla ja keittiön meteli ja käryt jäävät sinne. On myös mukavaa siirtyä olohuoneeseen (myös vieraiden kanssa) tiskikoneen äänien ulottumattomiin.   

En siis missään nimessä ottaisi olohuoneessa olevaa keittiötä. Jonkinlaisen avoimemman version voisin ottaa, mutta siinä keittiön pitäisi olla selkeästi sivussa ja metelin ja käryjen pitäisi pysyä pois olohuoneesta. 

Vierailija
171/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheasunto, jossa vain yksi suihku tai jossa yläkerrassa makkarit ja yksi kylppäri, jonka kaikki jakavat ja jos syntyy jonoa, joku saa juosta alakertaan. Valitettavasti näitä on runsaasti.  

Itse kun olen syntynyt 70-luvun lopussa, ja asunut nelihnekisen perheen lapsena talossa jossa oli vain yksi suihku, ja yksi vessa, eikä jonoja koskaan ilmestynyt ovien taakse, en voi kuin ihmetellä ettei asuntoon riitä edes kaksi kylppäriä :D 

En ole kertaakaan asunut ylin 40-vuotisen elämäni aikana asunnossa jossa olisi kaksi vessaa, saati suihkua. Oman lapsen kanssa(hän jo aikuinen) ja nyt mieheni ja hänen kahden lapsensa kanssa on hyvin riittänyt  1 suihku ja yksi wc-pönttö. ilman jonoja. Nyt meillä on kaksi teiniä taloudessa, ja edelleen, ei mitään ongelmia.

Itse ihmettelen näitä vessassa/kylppärissä asujia, joit varten pitää käyttää sanitteettitiloihin puolet asunnon pinta-alasta. 

No kyllähän kaikkeen tottuu, mutta itse arvostan kahta kylpyhuonetta ja hyvin sijoiteltuina asumismukavuutta lisäävänä asiana. Ei meilläkään lapsuuden kodissa ollut kuin yksi suihku, kyllä sillä pärjäsi, mutta en vaihtaisi takaisin. Ei niiden kylppäreiden tarvitse isoja ja tilaa vieviä olla. Mieluummin kaksi pienempää kylppäriä kuin yksi iso kahdella suihkulla (en innsotu ajatuksesta ryhmäsuihkutella aamuisin). 

Tämä nyt oli minulle turn-off, kun sitä kysyttiin. Se, että sinä sitä et ymmärrä, ei käsittääkseni ole olennaista aloituksen näkökulmasta.

Nykyrakentamisessa nyt vain on makuuni liian isot saniteettitilat, ja se on minulle turn off, kun sitä kerran kysyttiin.  Otin kantaa vain siihen että nykyään vietetään yhä enenevissä määrin aikaa kylppäreissä, ja ihmettelyni että jopa kahden vessan ovelle muodostuu oikein jonoja. En ole ennen tällaiseen törmännyt, kyllä se ihmetyttää.

Samaa myös ihmettelen, erityisesti kun esim. siinä yhdessä kanadalaisessa remppaohjelmassa himoitaan hirveästi omia kylppäreitä kaikille, kun ei ole "sopivaa", että veli ja sisar jakaisivat kylpyhuoneen. Asuin itse lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa viisihenkisen perheen nuorimpana. Meillä oli kellarissa sauna ja kylpyhuone, ja seuraavissa kerroksissa vessa kummassakin. Siis yksi kylppäri ja kaksi wc-pyttyä koko talossa, enkä muista kuin yhden kerran, kun oli molemmat vessat varattuna ja meinasi mennä löysä housuun. Tämä tapahtui jouluna, kun meillä oli sukua käymässä: oltiin yhteensä 15-henkinen porukka. Eikä siinäkään olisi odotellessa mikään ongelma muuten ollut, mutta kun oli vähän maha sekaisin.

Tuntuu vain niin hassulta, että nykyisin kestää suihkussa läträäminen, hampaiden harjaaminen ja pytyllä istuminen niin hirveän pitkään, että pitäisi olla omat kylppärit kaikilla. Meillä ei esimerkiksi meikattu vessassa (paitsi joskus), vaan yläkerran aulassa olleen peilin edessä tai eteisen peilin edessä. Niiden peilien edessä laitettiin myös hiukset. Eli vessassa käytiin lirauttamassa ykköset ja päkistämässä kakkoset, ja suihkussa käytiin vain peseytymässä. Suihku varattuna enintään 8 minuuttia, jos halusi laittaa jonkin pidempään vaikuttavan hoitoaineen. Mutta eipä se haitannut, jos joku toinen tuli pesemään itsensä sillä välin, kun itse odotteli aine päässä. Nykyisin pitäisi kai seistä 30 minuuttia suihkun alla "nautiskelemassa", että olisi puhdas olo.

Vierailija
172/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi mutta ymmärräthän, että joku toinen näkee asian toisella tapaa. Ruoanlaittotapoja on niin moni aeikä aina ole kyse porkkanoiden kuorimisesta tms. Minusta taas on kiva ottaa lasilliset ja samalla valmistella jotain helppoa syötävää. Ei siinä huudateta mitään monitoimikoneita tai roiskita rasvaa kattoon asti.

Miksi koulutat noita edellisiä kommentoijia? (MInä koulutan nyt sinua.) Hehän ilmaisivat oman mielipiteensä. Ei sinun tarvitse erikseen tulla kertomaan, että "ymmärräthän, että joku toinen...". Tottakai he ymmärtävät! Siksihän he kertoivat, että HE eivät halua avokeittiötä. Olisit voinut kommentoida vain, että "Minusta taas on kiva ottaa lasilliset ja samalla valmistella [jne.]". Älä jeesustele muille, niin sinullekaan ei jeesustella.

Vierailija
173/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratontti ei ole paha asia, jos vuokra-aikaa vielä vaikkapa 50 vuotta jäljellä. Jos ihan just ympeutuu, voi tulla roimia korotuksia vuokraan.

Omakotitalossa vuokratontti usein järkeväkin, koska jos tontin hinta esim. 50 000 e ja vuokra vuodessa 1000 e ja vuokra-aika 50 vuotta, ei kannata ostaa sitä tonttia. Et nimittäin todennäköisesti asu siinä enää 50 vuoden kuluttua ja myydessä et saa tontin hintaa takaisin. Eli teet tappiota.

Vierailija
174/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin oletetaan että kaikki istuvat pyörätuolissa tai käyttävät rollaattoria. Kylpyhuoneet ovat pienissä kerrostaloasunnoissakin valtavan kokoisia.

Vierailija
175/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko syynä ihan tylsästi rajallinen budjetti ja muut elämän raamit? 

Halutaan tilaa mutta tonttimaa on kallista, on siis tyydyttävä pienempään. Halutaan desing-keittiö mutta kun rahan pitää riittää muuhunkin niin otetaan se rakentajan valmispaketti. Haaveena asua maalla mutta pienet lapset ja työpaikka sanelevat ettei voida muuttaa ihan minne tahansa.

Näin niinkuin esimerkkeinä.

Olet tietysti oikeassa, mutta miksi se mitä ihmiset haluavat on niin kallista, vaikka rakentamisen pitäisi toimia markkinoiden ehdoilla? Toisaalta herää myös kysymys, onko asumisen hyvä laatu ja elämän laatua parantava viihtyisä asumisympäristö ainoastaan rikkaiden tai riittävän varakkaiden etuoikeus? Miksi nykyinen järjestelmä tekee hyvästä elämästä asumisen osalta elitististä? Eikö ole tasa-arvon vastaista, että ihmiset pakotetaan asumaan huonolaatuisiin asuntoihin ja kurjuutta lisäävään ympäristöön vain siksi, että rakennusyhtiöt saavat maksimoitua voittonsa? 

Mitä voisimme tehdä, että hyvä elämä ja hyvinvointi asunnoissamme eli kodeissamme ei olisi niin kallista, että monet eivät voi sitä saavuttaa?

Vierailija
176/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratontti ei ole paha asia, jos vuokra-aikaa vielä vaikkapa 50 vuotta jäljellä. Jos ihan just ympeutuu, voi tulla roimia korotuksia vuokraan.

Omakotitalossa vuokratontti usein järkeväkin, koska jos tontin hinta esim. 50 000 e ja vuokra vuodessa 1000 e ja vuokra-aika 50 vuotta, ei kannata ostaa sitä tonttia. Et nimittäin todennäköisesti asu siinä enää 50 vuoden kuluttua ja myydessä et saa tontin hintaa takaisin. Eli teet tappiota.

Tontin hinnan saa kyllä takaisin myydessä. Sen verran himoittuja ovat omatonttiset omakotitalot.

Vierailija
177/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminenhan on usein kompromisseja. Halutaan omakotitalo, mutta ei ole varaa tonttiin, joten kaupungin vuokratontti on ihan hyvä. Uusi vai vanha alue? Valittiin uusi, ja hyvä, lapsille kavereita joka naapurissa. Ei paljon tarvi vahtia. Naapurit lähellä, no 5 vuodessa kasvaa korkea tuija-aita, ei näy naapuria enää. Yksi kylppäri lisää vai työhuone? Otettiin työhuone. Onneksi, koska nyt etätyöt aika in. Kylppäriin ei mahtunut poreamme. Ei se mitään, laitettiin pihalle ainavalmis. Oli oikeastaan paljon parempi idea. Laminaatti vai parketti? Laminaatti oli nätti, kestää ja oli halvempi. Hyvä valinta. Avokeittiö? Toimii loistavasti lasten kanssa ja takasi sen, että saatiin tosi iso saareke, joka on paljon käytössä.

Vierailija
178/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lähes alkuperäiskunnossa oleva rintamamiestalo. Niissä lähes aina alakerrassa keittiöstä mennään makuuhuoneeseen, ei olohuoneeseen. Tosi käytännöllistä mennä makkarin läpi keittiöön/olkkariin... Yläkerrassa taas on ehkä kaksi huonetta ja sivuilla "ullakot", plus vino katto tilaa viemässä.

-Turhat käytävät, etenkin 70-luvun kämpissä riittää. Juuri katsoin asuntoa, jossa keittiö on etuovesta oikealla. Sen sijaan, että keittiö näkyisi heti tuulikaapista sisälle tultua, siihen on täytynyt tehdä eteinen ja keittiöön vie erillinen käytävä, joka kiertää eteisen takaa.

-Kaikki makkarit yhdessä rivissä. En halua omaa makuuhuonettani lastenhuoneiden viereen.

-Aivan mitättömän pieni piha, ei juuri lainkaan yksityisyyttä, ruma näkymä viereisen kerrostalon parkkipaikalle jne. Piha pilattu rakentamalla puolet tilasta vievä terassi.

-Modernit kenkälaatikkotalot valtavine ikkunoineen. En tiedä kuka haluaa asua puolen miljoonan betonilaatikossa, jossa pihaa ei ole (vaan se halvatun terassi) ja saat asua akvaariossa. Jos minulla olisi sellaisia rahoja, en tuhlaisi niitä moiseen hirvitykseen.

-Stailauskuvat hintaa nostamassa. Välittäjä toi paikalle yrttiruukun, saunaan laudeliinan ja pienpanimon oluen, sekä kivoja sohvatyynyjä. Lisähintaa muutama tonni. No, näkyy minun tarjouksessani.

Vierailija
179/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tontin hinnan saa kyllä takaisin myydessä. Sen verran himoittuja ovat omatonttiset omakotitalot.

Ei yleensä saa. Monella menee kipuraja 350 000 eurossa omakotitalossa. Jos siihen laitat tontin se on 400 000 e, joka on monelle liikaa… ja tuolla 350 000 on juurikin viikossa myyty omakotitalot tästä vierestä vuokratonteilla.

Vierailija
180/1196 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Lähes alkuperäiskunnossa oleva rintamamiestalo. Niissä lähes aina alakerrassa keittiöstä mennään makuuhuoneeseen, ei olohuoneeseen. Tosi käytännöllistä mennä makkarin läpi keittiöön/olkkariin... Yläkerrassa taas on ehkä kaksi huonetta ja sivuilla "ullakot", plus vino katto tilaa viemässä.

-Turhat käytävät, etenkin 70-luvun kämpissä riittää. Juuri katsoin asuntoa, jossa keittiö on etuovesta oikealla. Sen sijaan, että keittiö näkyisi heti tuulikaapista sisälle tultua, siihen on täytynyt tehdä eteinen ja keittiöön vie erillinen käytävä, joka kiertää eteisen takaa.

-Kaikki makkarit yhdessä rivissä. En halua omaa makuuhuonettani lastenhuoneiden viereen.

-Aivan mitättömän pieni piha, ei juuri lainkaan yksityisyyttä, ruma näkymä viereisen kerrostalon parkkipaikalle jne. Piha pilattu rakentamalla puolet tilasta vievä terassi.

-Modernit kenkälaatikkotalot valtavine ikkunoineen. En tiedä kuka haluaa asua puolen miljoonan betonilaatikossa, jossa pihaa ei ole (vaan se halvatun terassi) ja saat asua akvaariossa. Jos minulla olisi sellaisia rahoja, en tuhlaisi niitä moiseen hirvitykseen.

-Stailauskuvat hintaa nostamassa. Välittäjä toi paikalle yrttiruukun, saunaan laudeliinan ja pienpanimon oluen, sekä kivoja sohvatyynyjä. Lisähintaa muutama tonni. No, näkyy minun tarjouksessani.

Samat.