Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut
Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.
Kommentit (1196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Ei MITÄÄN järkeä.Miksei ole?
Minäkin haluaisin tietää, että miksi ei ole järkeä. Itse kiinnostuin talosta, joka vuokratontilla, eikä vuosivuokrakaan päätä huimaa. Mikä vikana?
Milloin vuokrasopimus päättyy? Se vaikuttaa myös tulevaan myyntiarvoon, jos se sinulle on päätösmuuttuja. Pelkkä nykyvuokra on riittämätön tieto.
Ei kun se olikin oma tontti siinä talossa, mutta katselen uudehkoja taloja, 2015 jälkeen rakennettuja. Kohtuullisia olleet tonttien vuokrat. Paljonko on liikaa?
No mikä kelle on liikaa, me maksetaan Helsingissä jotain luokkaa 100/e vuosi kiinteistöveroa osuudestamme. En mä kovin montaa kymppiä kuukaudessa haluais maksaa, mutta valintojahan nämä.
Eikö kiinteistövero ole eri asia kuin tontin vuokra?
Joo, mutta se on käytännössä se vaihtoehtoiskustannus. Omistaja maksaa kiinteistöveron. Ja omanikin on noin 200/vuosi, pahoittelen aliarviontia
Vuokra tontillakin talosta maksetaan kiinteistöveroa. Kiinteistövero on kiinteistöstä maksettava vero, esim. 200 euroa vuodessa. Jos talo on vuokratontilla, siitä tontista maksetaan vuokraa. Esim. meillä on tontin vuokra 600 euroa vuodessa. Ei ole kallis. Omat tällaiset tontit maksaa tällä hetkellä noin 30 000.
Niin tietenkään jos ei ymmärrä omistamisen ja vuokraamisen eroa niin ei pysty auttamaan 🤷
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksissa ärsyttää:
- tökeröt kirjoitusvirheet tekstissä
- teksti on tyyliltään kuin alakouluikäisen kirjoittamaa (herää kysymys välittäjän pätevyydestä muussakaan)
- kliseiset luonnehdinnat
- pohjakuva puuttuu
- kuvia joistain yksittäisistä sisustusesineistä
- kuvat ympäristöstä puuttuu (okt)Asunnoissa turn-off:
- korkea olohuone, johon kaikki äänet kuuluvat yläkerrasta
-kiiltovalkoinen
- musta talo
- ei uloskäyntiä kodinhoitohuoneesta
- rivitaloissa takapihalle käynti makuuhuoneen kautta
Tuli töstä tökeröstä tekstistä mieleen, että välittäjät ei välttämättä todellakaan itse kirjoita niitä tekstejä. Tunnen yhden naisen joka kirjoittelee niitä alihankintana välittäjän muistiinpanojen perusteella edes ikinä käymättä kohteessa. Tää oli mulle vähän ylläri.
Muuten kaunis asunto, mutta tehdyt korjaukset 0 ja tulevat korjaukset 100.
Etenkin putkiremontti, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen parveke ainoanan parvekkeena
Vuokratontti
Ikkunaton kylpyhuone
Päätyasunto, jossa päädystä puuttuvat kaikki ikkunat
Liian pitkä ruonkosyvyys, ikkunat vain pitkän putken päässä.
Kylpyhuone ulkosivulla, ilman ikkunaa, samoin muut tilat ulkoseinällä, ilman ikkunaa.
Ulko-ovesta puuttuu sisäovi
Korvaavan ilman räppänät puuttuvat
Yhteiset hormit muiden asuntojen kanssa, jolloin loiset leviävät muihin asuntoihin. Turkiskuoriaiset, luteet ym.
Riittämätön ilmastointi, joka on lähes kaikissa asunnoissa
Suomessa ei taida olla käytännössä yhtään asuntoa, jossa on ilmastointi.
- vuokratontti (kulut voi nousta pilviin)
- näennäisen edullinen hinta (ilmoitukseen piilotettu valinnainen vuokratontti tms. isoja kuluja)
- huono sijainti (palvelut kaukana, huonot liikenneyhteydet)
- 20-30 v vanhat kylppärit (remppa tulossa lähivuosina)
- kiertävä talonmiesvuoro (no thanks)
- lasitettu parveke (haisevia umpikoppeja)
Asunnonvälittäjä, jonka myyntitekstit ovat täyttä diipadaapaata tyyliin: asunto jakaantuu loogisesti yhden kerroksen välillä. Olen tuon lauseen oikeasti nähnyt, eikä siinä olen järjen hiventäkään.
Joskus lehdissä on ilmoituksia, eikä niihin ole laitettu hintaa. Siis mitä hvettiä, myydään/vuokrataan ilmoitus mutta sitä hintaa ei siihen ole saatu laitettua
Minua ärsyttää se, kun ilmoituksen perustiedoissa, siinä kuvan alla (Etuovi.com) ei ole rakennusvuotta, vaan viiva.
Mitä hittoa?!??!
Mitä siinä yritetään huijata?
Vierailija kirjoitti:
Muuten kaunis asunto, mutta tehdyt korjaukset 0 ja tulevat korjaukset 100.
Etenkin putkiremontti, ei jatkoon.
Kyllä mä ennemmin ostaisin remppakohteen kunhan hinta on oikea ja tekisin mieleisekseni kuin katselisin jonkun toisen yleensä mun silmääni rumia materiaalivalintoja kovalla hinnalla.
Asunnosta otetut valokuvat, jotka ovat umpisurkeita. Mitä ihmettä voi myyjällä olla mielessä, joka laittaa verhot/sälekaihtimet kiinni ja ottaa asunnosta vinoja ja pimeitä kuvia todella huonoista kuvakulmista. Näitä näkee uskomattoman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Minäkin haluaisin tietää, että miksi ei ole järkeä. Itse kiinnostuin talosta, joka vuokratontilla, eikä vuosivuokrakaan päätä huimaa. Mikä vikana?
Milloin vuokrasopimus päättyy? Se vaikuttaa myös tulevaan myyntiarvoon, jos se sinulle on päätösmuuttuja. Pelkkä nykyvuokra on riittämätön tieto.
Ei kun se olikin oma tontti siinä talossa, mutta katselen uudehkoja taloja, 2015 jälkeen rakennettuja. Kohtuullisia olleet tonttien vuokrat. Paljonko on liikaa?
No mikä kelle on liikaa, me maksetaan Helsingissä jotain luokkaa 100/e vuosi kiinteistöveroa osuudestamme. En mä kovin montaa kymppiä kuukaudessa haluais maksaa, mutta valintojahan nämä.
Eikö kiinteistövero ole eri asia kuin tontin vuokra?
Joo, mutta se on käytännössä se vaihtoehtoiskustannus. Omistaja maksaa kiinteistöveron. Ja omanikin on noin 200/vuosi, pahoittelen aliarviontia
Vuokra tontillakin talosta maksetaan kiinteistöveroa. Kiinteistövero on kiinteistöstä maksettava vero, esim. 200 euroa vuodessa. Jos talo on vuokratontilla, siitä tontista maksetaan vuokraa. Esim. meillä on tontin vuokra 600 euroa vuodessa. Ei ole kallis. Omat tällaiset tontit maksaa tällä hetkellä noin 30 000.
Niin tietenkään jos ei ymmärrä omistamisen ja vuokraamisen eroa niin ei pysty auttamaan 🤷
Ei vuokratontti ole yksiselitteisesti paha asia. Tonttirahastojen omistamat on, kaupungin voi olla tai sitten ei. Riippuu ehdoista.
Esimerkiksi Vantaan seurakunnat kuppaa Helsingin Lehtisaaressa viimeisenkin sentin tonttivuokrina enkä muuttaisi sinne ikinä.
Toisaalta tässä omalla alueella vastikkeet on ihan maltillisia vaikka on uusia taloja vuokratontilla, koska ne on kaupungin tontteja.
Omakotitaloissakin voi olla tosi halpoja soppareita vielä kymmeniä vuosia kaupungin tonteilla.
VUOKRATONTTI VARO
HUONO SIJAINTI VARO
= arvottomuus, korkeat kulut. vuokra voi nousta vaikka 10000€ ajan kuluessa.
Jos tontin omistaa jokin osakeyhtiö, niin varokaa! Se voi lunastaa talot vaikka omaksi tai lyödä miljoonan vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Vuokratontilla riskejä; tärkeä;
Silloin maan omistaa joku muu. Ja vuokra voi nousta ihan kuinka korkeaksi tahansa, kun sopimus päättyy. Se päättyy joskus ja viimeinen 15-10 v romahduttaa asunnon arvoa.
Ja jos joku osakas ei maksa vuokraa, on yhtiön eli muiden asukkaiden huolehdittava vuokran maksusta joka tapauksessa. Vuokra ei ole kunkin oma vaan asuntoyhtiön. Takaat siis naapureiden maksukykyä. Jos yhtiö eli te ette vuokraa maksa, voi sopimus päättyä maksamattomuuden vuoksi. . Eli viekää talonne pois tai myykää se vuokranantajalle. Tai vuokra voi nousta. Yhtiö konkurssiin.
Vuokratontti on valtava riski.
Vuokratontit ja paritalot ovat jotain, minkä järkeä en asumisessa ymmärrä.
En vaan ymmärrä tällaista sisustustyyliä. Ellei olla jossain avoseinäisessä huvilassa Balilla tai jonkun Tyynenmeren saarella.
https://www.etuovi.com/kohde/21017146?haku=M1975690607
Ottaen vielä huomioon, minkä ikäinen talo on, niin olisin kyllä vähentänyt noita kaislahökötyksiä lampunvarjostimina sekä lattioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
No haloo. Valtava riski just nyt. Vuokrat nousee, taloyhtiöt menee konkkaan.
Kun ostat osakkeen, saat vain oikeuden ko. asunnon hallintaan. Voit menettää kaiken, jos joku yhtiössä ei saa osuuttaan lainoista maksettua.
Kun ostat kiinteistön, omistat oikeasti rakennuksen ja maan. Pikkasen eroa.
Voihan se kiinteistö eli vaikka omakotitalo myös olla vuokratontilla :D
Mielestäni pitäisi kieltää omakotitalon/paritalon rakentaminen, jossa on vain yksi WC. 150m2 perheasunto yhdellä pöntöllä😂. Meilläkin on vain 82m2 kerrostaloasunnossa erillinen WC ja kylppärissä WC
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä tällaista sisustustyyliä. Ellei olla jossain avoseinäisessä huvilassa Balilla tai jonkun Tyynenmeren saarella.
https://www.etuovi.com/kohde/21017146?haku=M1975690607
Ottaen vielä huomioon, minkä ikäinen talo on, niin olisin kyllä vähentänyt noita kaislahökötyksiä lampunvarjostimina sekä lattioilla.
Mielestäni tämä tyyli sopii hyvin nimenomaan Hankoon. Ehkä vähentäisin tosiaan kaisloja ja muita.
Olen itse kasvanut rottinkihuonekalujen ja -tavaroiden keskellä (olen syntynyt vuonna 1975), joten miellän ne suomalaiseen sisustustyyliin kuuluvaksi. Paikkakunnallamme oli kaksi rottinkitöitä tekevää näkövammaista henkilöä, joten näitä oli joka talossa.
Mökille pitäisi hankkia pari rottinkituolia ja todellakin suosin mieluummin sokeiden käsityötä kuin isoa rottinkifirmaa.
Kyllä se kaikkein pahin itse asunnossa on ranskalainen parveke.
Toiseksi pahin on vuokratontti. Se on vain silkkaa huijausta. Ensin pitää ostaa tontti ja vasta sitten rakentaa tontille. Muutoin ostat sian säkissä, kulujen suhteen. Kuka uskaltaisi rakentaa mökin tai omakotitalon vuokra tontille. Sairasta.