Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut
Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.
Kommentit (1196)
Vinyylit, muovimatot, laminaatit, harmaa-valkoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Ei MITÄÄN järkeä.
Miksei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stailatut asunnot, esim. nämä kaikki Bo lkv:n myymät. Itse haluan nähdä asunnon siinä kunnossa mikä on ollut kun siellä on asuttu. Esimerkiksi asukkaan oma, siist sisustus viestii että asunnosta on pidetty huolta. Tuntuu, että stailauksella peitellään jotain. Lisäksi ne esim. vessaan ja saunaan tehdyt epäaidot asetelmat koriste-esineistä ja pyyhkeistä ovat naurettavia. Ja myöskin Bo lkv:n myymät kohteet on kaikki samalla tyylillä stailattu joka ei itseäni miellytä. Siellä on joka asunnossa samat nyt muodissa olevat koristeet ja jtn vanhan näköistä rustiikkisen trendikästä tuomassa kontrastia. Hyi. Jos näen, että myyjänä on Bo niin saippuan ilmoituksen heti.
Bo on myynyt meiltä kaksi asuntoa, jotka stailattiin.
En mä oikein ymmärrä, että miten se kuivunut oksankarahka kylpyhuoneessa tai torkkupeitto sohvalla pystyy harhauttamaan ja sokaisemaan ostajan niin, ettei huomaa asunnon kulumista.
Mä tunnen yhden tämmöisen. Se hokee "yök" toisten ihmisten sisustuksille ja ahdistaa, jos ei ole hänen ultravalkoista Ikea-tyyliä. Ja hylkää asunnon, kun tuli angsti niiden rumien, ruskeiden nahkasohvien takia, vaikka asunto muuten olisi ihan priima ja trendikäs pinnoiltaan.
Se on kyllä outoa ettei osata nähdä asuntoa ohi sisustuksen. Ne sohvat ja muut lähtee yleensä muuttajan mukaan. Pohjapiirustus on hyvin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Ei MITÄÄN järkeä.Miksei ole?
Minäkin haluaisin tietää, että miksi ei ole järkeä. Itse kiinnostuin talosta, joka vuokratontilla, eikä vuosivuokrakaan päätä huimaa. Mikä vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Minäkin haluaisin tietää, että miksi ei ole järkeä. Itse kiinnostuin talosta, joka vuokratontilla, eikä vuosivuokrakaan päätä huimaa. Mikä vikana?
Milloin vuokrasopimus päättyy? Se vaikuttaa myös tulevaan myyntiarvoon, jos se sinulle on päätösmuuttuja. Pelkkä nykyvuokra on riittämätön tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Milloin vuokrasopimus päättyy? Se vaikuttaa myös tulevaan myyntiarvoon, jos se sinulle on päätösmuuttuja. Pelkkä nykyvuokra on riittämätön tieto.
Ei kun se olikin oma tontti siinä talossa, mutta katselen uudehkoja taloja, 2015 jälkeen rakennettuja. Kohtuullisia olleet tonttien vuokrat. Paljonko on liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Ei kun se olikin oma tontti siinä talossa, mutta katselen uudehkoja taloja, 2015 jälkeen rakennettuja. Kohtuullisia olleet tonttien vuokrat. Paljonko on liikaa?
No mikä kelle on liikaa, me maksetaan Helsingissä jotain luokkaa 100/e vuosi kiinteistöveroa osuudestamme. En mä kovin montaa kymppiä kuukaudessa haluais maksaa, mutta valintojahan nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
No mikä kelle on liikaa, me maksetaan Helsingissä jotain luokkaa 100/e vuosi kiinteistöveroa osuudestamme. En mä kovin montaa kymppiä kuukaudessa haluais maksaa, mutta valintojahan nämä.
Eikö kiinteistövero ole eri asia kuin tontin vuokra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Joo, mutta se on käytännössä se vaihtoehtoiskustannus. Omistaja maksaa kiinteistöveron. Ja omanikin on noin 200/vuosi, pahoittelen aliarviontia
Jos palveluihin on pidempi matka kilometri kilometriä. En omista autoa, joten kauppa on oltava lähellä, mielellään myös kuntosali ja ehkä ruokapaikka.
Lapsuudenkoti oli kaupungin keskustassa kerrostalossa. Taloyhtiön alakerrassa oli kauppa ja myös kioski. Ainoa häiritsevä asia oli kirkko lähellä, siis kun sunnuntaiaamuna kirkonkellot herätti. Asuin opiskeluaikaan lähiössä, mikä oli outoa. Vaikka ostarille oli ehkä puoli km, jotenkin se ostari oli kauhean luotaan työntävä paikka. Outoa sakkia notkumassa. Lähiöbaarin porukka siellä aina, ja rumaa ja ankeaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
No haloo. Valtava riski just nyt. Vuokrat nousee, taloyhtiöt menee konkkaan.
Kun ostat osakkeen, saat vain oikeuden ko. asunnon hallintaan. Voit menettää kaiken, jos joku yhtiössä ei saa osuuttaan lainoista maksettua.
Kun ostat kiinteistön, omistat oikeasti rakennuksen ja maan. Pikkasen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti.
Joo, mutta se on käytännössä se vaihtoehtoiskustannus. Omistaja maksaa kiinteistöveron. Ja omanikin on noin 200/vuosi, pahoittelen aliarviontia
Vuokra tontillakin talosta maksetaan kiinteistöveroa. Kiinteistövero on kiinteistöstä maksettava vero, esim. 200 euroa vuodessa. Jos talo on vuokratontilla, siitä tontista maksetaan vuokraa. Esim. meillä on tontin vuokra 600 euroa vuodessa. Ei ole kallis. Omat tällaiset tontit maksaa tällä hetkellä noin 30 000.
Vierailija kirjoitti:
Live Love Laugh
Joo sitä sisustustahan ei tietysti vaihdeta kauppojen jälkeen vaan sun on pakko pitää toi live love laugh.
Vierailija kirjoitti:
Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.Hinta.
Oletko ihan varma, että se on hinta?
Nuo mikiyksiöt joita tilaihmeeksi kutsuvat:D vessaan et mahdu kuin sivuttain ja silloinkin kun olet hoikka, itseensä törmäät kun käännyt kämpässä. Ja näistä muka tapeltu! Ei todellakaan sovi pysyviksi kodeiksi ehkä festarin,loman ajaksi mutta kuka haluaa asua luukussa jossa törmäät itseesi? Tai hesassa jossa yksiössä ei ole omaa suihkua,suihkun asemaa toimittaa bidee systeemi??
Vierailija kirjoitti:
Jos palveluihin on pidempi matka kilometri kilometriä. En omista autoa, joten kauppa on oltava lähellä, mielellään myös kuntosali ja ehkä ruokapaikka.
Lapsuudenkoti oli kaupungin keskustassa kerrostalossa. Taloyhtiön alakerrassa oli kauppa ja myös kioski. Ainoa häiritsevä asia oli kirkko lähellä, siis kun sunnuntaiaamuna kirkonkellot herätti. Asuin opiskeluaikaan lähiössä, mikä oli outoa. Vaikka ostarille oli ehkä puoli km, jotenkin se ostari oli kauhean luotaan työntävä paikka. Outoa sakkia notkumassa. Lähiöbaarin porukka siellä aina, ja rumaa ja ankeaa,
Ei ole mullakaa autoa eikä ajokorttia menen pyöräillen tai bussilla,ihmettelen nykyihmisten laiskuutta,ruokakaupat yms pitäis olla heti kun aukaisee ulko ovensa. Ei ihme että ihmiset lihoo ja on lihavia,ei haluta liikkua montaa metriä kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä uudessa kerrostalossa ei ollut makuuhuoneessa ikkunaa. Ei ollut mikään pieni alkovi vaan aika kunnollisen kokoinen huone vaatehuoneella. Aika pimeän näköinen.
Vuorotyöntekijälle passeli.
Ei edes vuorotyöläiselle. On kuin maakellarissa olisi.
Ei mahdollisuutta tuulettaa makuuhuonetta. Kesällä ei ilma kierrä ja yöt / päivät hikoillen yrittää saada unta.
Me asuttiin tuollaisessa asunnossa (makuuhuone ilman ikkunaa) 2 vuotta ja ei enää ininä.
Mieleen tuli tosiaan maakellari, vankilan eristyshuone.
Kyllä mielestäni huoneissa pitää olla ikkuna.
Ranskalainen parveke ainoanan parvekkeena
Vuokratontti
Ikkunaton kylpyhuone
Päätyasunto, jossa päädystä puuttuvat kaikki ikkunat
Liian pitkä ruonkosyvyys, ikkunat vain pitkän putken päässä.
Kylpyhuone ulkosivulla, ilman ikkunaa, samoin muut tilat ulkoseinällä, ilman ikkunaa.
Ulko-ovesta puuttuu sisäovi
Korvaavan ilman räppänät puuttuvat
Yhteiset hormit muiden asuntojen kanssa, jolloin loiset leviävät muihin asuntoihin. Turkiskuoriaiset, luteet ym.
Riittämätön ilmastointi, joka on lähes kaikissa asunnoissa
Itse olen kiinnittänyt varsinkin pienten uudisasuntojen pohjapiirustuksissa siihen, että kun on se avokeittiö yhdistetty ns. olohuoneeseen ja pari ikkunaa, niin ei ole seinää mihin tai minkä eteen laittaisi television. Eikö nykyään pienillä perheillä tai pariskunnilla ole enää televisiota ollenkaan?
Niissä huoneiden sisusushahmotelmissakin on aina vain sohva ja pöytä, muttei sitä televisiotasoa tai -seinätelinettä.
Jokaisella on oma mielipide. Toiset tykkää modernista ja toiset ei.