Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut
Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.
Kommentit (1196)
Käyttäjä40955 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paritalot
Meillä on paritalo, joka on vain meidän käytössä.
Ei huono.
Mitä te teette kokonaisella paritalolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/16291065
Tällaisia 60 neliön 4h+k -ratkaisuja en kerta kaikkiaan ymmärrä. Noin pienissä neliöissä ei saisi olla kolmiota enempää huoneita ja parhaiten 60-neliöinen koti toimisi kaksiona. Kohteessa ei ole minkäänlaisia säilytystiloja, joten valmiiksi ahtaisiin makuuhuoneisiin pitäisi alkaa viritellä vielä lisäkaappeja, jotta edes Suomen ilmastossa välttämättömille neljän vuodenajan vaatteille löytyisi jokin paikka.
Surkeeta on kun uudisrakentamisella on tarjota vain karmean kalliita koppeja.
Minusta tuo on kiva asunto, sinkulle tai pariskunnalle. Silloin yhdestä minihuoneesta voi tehdä vaatehuoneen ja yksi on työtila.
Oikein fiksu pohja. Paitsi että kaksi vessaa sinkun kotona on naurettavaa liioittelua.
Saunaa ei ole, mutta eikö ole parvekettakaan, tai patiota? Olohuoneen ikkunat ovat etelään, joten valoa riittää hyvin myös keittiösyvennykseen.
En tsekannut, missä Vuores-kaupunginosa sijaitsee. Jos suht lähellä keskustaa, hinta ei ole kallis. Vuokratontista huolimatta. Oma kaksioni pienemmän kaupungin keskustassa maksoi saman, toki oma tontti.
Jännä, että noista minihuoneista ei ollut yhtään kuvaa...
Ei, mutta vakavasti puhuen, ihan järjetön pohjaratkaisu tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneen yhdellä seinällä oleva keittiö eikä edes saareketta.
Asun vanhassa talossa, ja seinänaapurissa on tehty yksiössä juuri näin: erillinen keittiö on siirretty olohuoneeseen yhdelle seinälle ja vanhasta keittiöstä on tehty makuuhuone, johon juuri ja juuri mahtuu parisänky, mutta ei oikein muuta. Nämä on makuasioita, mutta mieluummin otan 1h +k -asunnon, jossa on kunnollinen keittiö, johon mahtuu neljän hengen ruokapöytä ja jonka olohuoneeseen mahtuu väljästi parisänky, kolmen istuttava sohva, iso kirjahylly ja nojatuoli kuin 1h + tk -asunnon, jossa keittiö on rivi kaappeja ja laatikoita olohuoneessa ja makuuhuone pikkiriikkinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä etsin nyt 3-h ja keittiöasuntoa. Hylkään asunnot, joissa wc-kph-sauna-yhdistelmä. Pitäisi olla mieluusti kaksi wc:tä ( kph ja erilis-wc). Tai jos vain yksi wc, niin se ei saa olla suihkun kanssa samassa tilassa.
¤ huonetta ja keittiö -asunnoissa on erillis-vessat, kolmioissa ei läheskään aina ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä etsin nyt 3-h ja keittiöasuntoa. Hylkään asunnot, joissa wc-kph-sauna-yhdistelmä. Pitäisi olla mieluusti kaksi wc:tä ( kph ja erilis-wc). Tai jos vain yksi wc, niin se ei saa olla suihkun kanssa samassa tilassa.
4 huonetta ja keittiö -asunnoissa on erillis-vessat, kolmioissa ei läheskään aina ole.
(lyöntimoka korjattu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parempi ostaa pintaremonttia kaipaava (halvempi) vai samanlainen juuri rempattu (kalliimpi)?
Pintaremontoimaton ehdottomasti! Sillä sitä ei ole halvalla ikea-paskalla pilattu. Järkevämpää tehdä tai teettää itse just haluamansa pintaremontit.
Riippuu paljonko osaa itse tehdä ja miellyttääkö se jo valmiiksi pintarempattu kämppä ja sinne valitut materiaalit. Jos joutuu kaiken teettämään ammattilaisilla, niin turhan kalliiksi käy +vielä se aika ja muu vaiva, minkä se vie. Ei ne materiaalitkaan ihan halpoja ole.
Eikä ainakaan tällä hetkellä välttämättä kaikkea kaupoista löydy. Rakennusmateriaaleista pulaa niin meillä kuin muualla. Ja jos jotain löytyykin, niin aika paljon kalliimmalla kuin vielä puoli vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parempi ostaa pintaremonttia kaipaava (halvempi) vai samanlainen juuri rempattu (kalliimpi)?
Pintaremontoimaton ehdottomasti! Sillä sitä ei ole halvalla ikea-paskalla pilattu. Järkevämpää tehdä tai teettää itse just haluamansa pintaremontit.
Riippuu paljonko osaa itse tehdä ja miellyttääkö se jo valmiiksi pintarempattu kämppä ja sinne valitut materiaalit. Jos joutuu kaiken teettämään ammattilaisilla, niin turhan kalliiksi käy +vielä se aika ja muu vaiva, minkä se vie. Ei ne materiaalitkaan ihan halpoja ole.
Ja sinä siis luulet, ettei sen just pintarempatun kämpän myyjä ole ottanut tekopalkkaa oikein kertoimen kanssa? Annan yhden esimerkin: sälekaihtimet asennettuna työpalkkoineen kaikkineen, 600€. Sälekaihtimet asunnon myynti-ilmoituksessa, asunnon hintaan +2000€. Tuleeko halvemmaksi ostaa valmiina kuin teettää itse?
Ja sinäkö tiedät, että hinnan nousu johtui vain ja ainoastaan noista kaihtimista?
Oliko kyseessä sun oma kämppä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ainakaan tällä hetkellä välttämättä kaikkea kaupoista löydy. Rakennusmateriaaleista pulaa niin meillä kuin muualla. Ja jos jotain löytyykin, niin aika paljon kalliimmalla kuin vielä puoli vuotta sitten.
Miksi myyjä tai välittäjä ei ottaisi sitä materiaalien hinnannousua huomioon myyntikohdetta hinnoitellessaan?
Sen verran on tullut myyntikohteita katseltua, että useimmissa pintarempatuissa ne toisten tekemät väri- ja materiaalivalinnat ovat aina olleet vähän väärät. Voihan sellaisessa "väärin" pintarempatussa kämpässäkin elää, mutta joka kerta v-tuttaisi, jos kylppärissä olis vaikka mummonkalsarin väriset kaakelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä siis luulet, ettei sen just pintarempatun kämpän myyjä ole ottanut tekopalkkaa oikein kertoimen kanssa? Annan yhden esimerkin: sälekaihtimet asennettuna työpalkkoineen kaikkineen, 600€. Sälekaihtimet asunnon myynti-ilmoituksessa, asunnon hintaan +2000€. Tuleeko halvemmaksi ostaa valmiina kuin teettää itse?
Ja sinäkö tiedät, että hinnan nousu johtui vain ja ainoastaan noista kaihtimista?
Oliko kyseessä sun oma kämppä?
Muuta selittävää tekijää ei hintamuutokseen löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneen yhdellä seinällä oleva keittiö eikä edes saareketta.
Kiinteitä saareikkeita en vaan voi ymmärtää, varsinkaan pienessä keittiössä. Se on usein tiellä eikä sitä voi siirtää, jos tarvitsee tilaa johonkin muuhun, tämäkin hullutus on tuotu jenkkisisustuohjelmien taloista joissa on paljon tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä sun oma kämppä?Muuta selittävää tekijää ei hintamuutokseen löytynyt.
No justiinsa joo....
Ratkaisin turn offit katsomalla asunnon paikan kartasta ja toinen juttu joka minulle ratkaisee on pohjapiirrustus. Siitä pystyy kattomaan mitkä seinät voi purkaa tai siirtää tarvittaessa. Sisustus ei sinänsä kiinnosta. Kaiken voi muuttaa.
Onpa ylimielinen otsikko. Aikamoinen turn off.
Onko sulla liian tylsää kun pitää tällaiseen käyttää aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös elämäntilanteesta. Meillä ei kertakaikkiaan olisi paukkuja työssäkäyvänä pikkulapsiperheenä alkaa remontoida omakotitaloa lattiasta kattoon, joten ollaan tyytyväisiä kun löydettiin rempattu. Kaikin puolin ei vastaa täysin omaa makua, mutta sitä voi sitten pikkuhiljaa laitella mieleisekseen. Tärkeää oli päästä pian muuttamaan, hintaa olisi tullut myös siitä jos olisi pitänyt pitää kahta asuntoa yhtä aikaa. Tiedän että jotkut jaksaa rempata lastenkin kanssa, mutta me ei haluttu siihen rumbaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi myyjä tai välittäjä ei ottaisi sitä materiaalien hinnannousua huomioon myyntikohdetta hinnoitellessaan?
Sen verran on tullut myyntikohteita katseltua, että useimmissa pintarempatuissa ne toisten tekemät väri- ja materiaalivalinnat ovat aina olleet vähän väärät. Voihan sellaisessa "väärin" pintarempatussa kämpässäkin elää, mutta joka kerta v-tuttaisi, jos kylppärissä olis vaikka mummonkalsarin väriset kaakelit.
Eihän sen kämpän hinnannousu ole välttämättä yhtä iso kuin remppaan menevä raha. Sehän riippuu ihan kohteesta ja alueen hintatasosta muuten. Toki flippaajat jotka tekee sitä työkseen osaa suunnitella homman sillä tavoin että se kannattaa, mutta ei se mikään automaatio ole. Varsinkin jos kyseessä ei ole mikään ihan pieni asunto, jonka pystyy pikkurahalla helposti remppaamaan.
Home-kyltti. Ainoa parveke makuuhuoneessa eikä olkkarissa. Parveke näkymä jonkun ikkunaan tai parvekkeelle, tai sitten ekakerros ja keinut tai hiekkalaatikko tai jalkakäytävä siinä edessä.
Omakotitalot joissa kylpyhuone on kodinhoitohuoneen takana joka on keittiön takana. En ymmärrä, miksi suihkuun pitää mennä keittiön kautta! Perheen äiti istuu keittiössä naapurin kanssa kahvilla ja teini hiippailee siitä ohi suihkuun, koska kylppäriin ei pääse eteisestä tai muuten "neutraalista" tilasta?!
Kamalin versio tästä oli Länsi-Uudellamaalla myynnissä ollut talo, jossa oli yläkerrassa neljä makuuhuonetta ja vessa. Suihkut olivat saunan suihkuhuoneessa alakerrassa. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalot joissa kylpyhuone on kodinhoitohuoneen takana joka on keittiön takana. En ymmärrä, miksi suihkuun pitää mennä keittiön kautta! Perheen äiti istuu keittiössä naapurin kanssa kahvilla ja teini hiippailee siitä ohi suihkuun, koska kylppäriin ei pääse eteisestä tai muuten "neutraalista" tilasta?!
Kamalin versio tästä oli Länsi-Uudellamaalla myynnissä ollut talo, jossa oli yläkerrassa neljä makuuhuonetta ja vessa. Suihkut olivat saunan suihkuhuoneessa alakerrassa. Mitä järkeä?
Millä lailla se kylppäriin kulku eteisestä on sen parempi? Teini hiippailee suihkuun kun äiti juoruilee naapurin tai jonkun ovelta ovelle-kaupustelijan kanssa pahimmillaan ovi selällään, ei yhtään kiva. Tosin miksi ei voisi riisua vaatteita siellä kodinhoitohuoneessa oven takana, jolloin on ihan sama minkä huoneen läpi sinne kuljetaan. Keittiö on ihan yhtä neutraali tila kuin muutkin yhteiset tilat, paras tietty jos on vaikka kaksi käyntiä sinne kylppäriin/kodinhoitohuoneeseen, niin voi valita sen jossa ei ole ketään ihan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentissani ei ollut kyse mistään hinnannoususta vaan siitä, että juuri tällä hetkellä ei kaupoista välttämättä löydy kaikkia rakennusmateriaaleja, siis jos juuri nyt on tarvetta remontille. Eikä välttämättä ole lähivuosinakaan riippuen siitä, mitä maailmassa muuten tapahtuu.
Meillä on paritalo, joka on vain meidän käytössä.
Ei huono.