Miehet, jotka aloittavat keskustelun tinderissä, mutta eivät kysele
ja vaikuttavat muutenkin passiivisilta.
Miksi ylipäätänsä ottavat yhteyttä?
Vai haluavatko he vain saada pönkitystä olemattomalle itsetunnolle?
Kommentit (65)
No ne nyt on obviouslu noita apinamiehiä, jotka sanoo "moi" ja jää odottamaan jos nainen kysyisi "saanko tulla ratsastamaan?" "Ok, sopii" Ne kannattaisi arvon siskot ite poistaa mätseistä heti kun tulee eka "ok" vastaus. Ei niillä ole kiire, ei kiireessä vastata mitään. "Ok" tarkoittaa että mies on apina eikä tutustumisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mitään kysymystulvaa. Juttu joko luistaa naisen kanssa tai ei luista. Minulla keskustelut menee niin, että höpistään kaikesta maan ja taivaan väliltä ja keskustelu on luontevaa ilman kysymyksiäkin, jos vain aihe kiinnostaa molempia. Kysymykset ovat vähän sellaisia täydennyskysymyksiä, ettei niitä välttämättä edes tiedosta siinä keskustelun lomassa, vaikka niihin vastaakin.
Tenttailijoiden kanssa en pääse samalle aaltopituudelle.
T: toisten kanssa tönkkö ja vähäpuheinen äärimmäisen puhelias mies
Eli sinulta ei saa kysyä mitään, ei varsinkaan henkilökohtaista, vaan haluat vain höpistä? Sinäkään et halua esittää naiselle kysymyksiä, vaan haluat jutun olevan vain pinnallista kälätystä? Ymmärsinkö oikein?
Olen törmännyt sinun kaltaiseen moottoriturpaan, jolla juttua riitti, mutta asiaa tuli vähän, jos ollenkaan. Juttelimme toista tuntia ja kun jälkeenpäin mietin juttujen aihetta, niin jutut olivat vain turhaa jorinaa, josta ei saanut mitään irti. Yritin muutamankin kerran viedä juttua hieman syvällisemmäksi, mutta mies jatkoi kalkatustaan. Hänen jutut olivat ihan hyväntuulisia ja hauskojakin, mutta siinä kaikki.
Tapaamisen jälkeen mies laittoi viestiä kuinka hauskaa hänellä oli ollut ja että olisi kiva jatkaa juttelua taas, mutta minä en halunnut. Mies oli väsyttävä. Olen sosiaalinen introvertti ja jaksan aikani tuollaista, mutta nautin enemmän siitä, että jutuissa on joku eteenpäin vievä lanka. Maat ja taivaat eivät kiinnosta minua, vaan haluan vastavuoroista hyvää keskustelua, jossa tunnen, että mies kuuntelee minua, on kiinnostunut minusta ja että hän uskaltaa olla minun kanssani aito oma itsensä.
Mä en vastaa matchille enää mitään jos se ainoastaan vastaa mun kysymykseen muttaei itse kysy mitään. Oletan, että kiinnostus loppui. Ehkä ei loppunut muttaei ymmärrä jatkaa keskustelua. En tiedä mikä vaivaa kun ei ymmärrä miten tällanen vuorovaikutus toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa matchille enää mitään jos se ainoastaan vastaa mun kysymykseen muttaei itse kysy mitään. Oletan, että kiinnostus loppui. Ehkä ei loppunut muttaei ymmärrä jatkaa keskustelua. En tiedä mikä vaivaa kun ei ymmärrä miten tällanen vuorovaikutus toimii.
Sama täällä. Kysymyksistä näkee onko kiinnostusta. Jos mies laittaa viestiä ilman aidon tuntuista kiinnostusta minun ajatuksistani, niin hän haluaa vain pildeä. Minä taas en ole kertaakaan kiinnostunut miehistä vain munan saannin takia, vaan kiinnostukseni on kokonaisvaltaisempaa ja siihen tarvitaan kysymysten lisäksi vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mitään kysymystulvaa. Juttu joko luistaa naisen kanssa tai ei luista. Minulla keskustelut menee niin, että höpistään kaikesta maan ja taivaan väliltä ja keskustelu on luontevaa ilman kysymyksiäkin, jos vain aihe kiinnostaa molempia. Kysymykset ovat vähän sellaisia täydennyskysymyksiä, ettei niitä välttämättä edes tiedosta siinä keskustelun lomassa, vaikka niihin vastaakin.
Lähinnä miettii, että kokevatko nämä miehet että keskustelu sujuu hyvin...? Vastailevat lyhyesti, eikä keskustelu samasta aiheesta jatku, kun ei ole miehen vastauksessa mitään mihin tarttua. Ehkä kaikki ei ole hyviä viesteissä, mut valitettavasti niistä se juttu tuolla somessa lähtee kehittymään.
Saatoin olla väärä mies vastaamaan tähän ketjuun. Olen ehkä supliikimpi kuin kirjoittelukaverinne tai tapailemanne miehet. Oma tönkköyteni alkaa, kun huomaan ettei synkkaa tai toinen ei kiinnostakaan tarpeeksi.
Kuvailemasi käytös johtuneekin usein kiinnostuksen puutteesta. Monellahan on tapana koittaa epätoivossa kaikkia, kun ei ole itsetuntoa. Silloin ymmärtäisin, jos heti alussa on jutustelu niin vaikeaa.
Miksi mies sitten haluaa jatkaa juttua, jos nainen ei kerta kaikkiaan kiinnosta? Miksi mies aina vaan laittaa kahden sanan viestiä, vaikka hän on huomannut, että nainen ei ole häntä varten?Ja sen itsetunnon puutteen valitettavasti huomaa hyvin nopeasti, se huutaa hyvin kauas ja joka ikisestä sanasta. Minulla on ihan hyvä itsetunto ja silloin iskee jotenkin sellainen myötähäpeä, että ei tiedä miten jutun oikein lopettaisi kauniisti. Tosi on kuitenkin, että jos juttu ei suju ja mies haluaa vain roikkua viestittelyssä kuin hukkuva pelastusrenkaassa, niin koko juttu on tuhoon tuomittu. Siinä ei enää mahdolliset kysymyksetkään lämmitä mieltä, vaan koko keskustelu on periaatteessa jo hävitty peli.
Kai sitä jossain kohtaa väkisinkin väsähtää kun 57. nainen jota pitäisi viihdyttää ja pitää jotain työhaastattelua, tuloksetta
En itse jaksa mitään kyselijöitä. Ennemmin pieniä hauskoja juttuja ja jutustelua siitä ja tästä. Toki hyvä kysyä, jos jotain ei ole biossa vaikka työ tai lapset, mutta muuten mulle on tärkeää, mikä fiilis tulee. Faktalistoilla en ole kenestäkään koskaan kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
En itse jaksa mitään kyselijöitä. Ennemmin pieniä hauskoja juttuja ja jutustelua siitä ja tästä. Toki hyvä kysyä, jos jotain ei ole biossa vaikka työ tai lapset, mutta muuten mulle on tärkeää, mikä fiilis tulee. Faktalistoilla en ole kenestäkään koskaan kiinnostunut.
Et selvästi ymmärrä keskustelua, vaan olet mennyt aina hyvin pinnallisella tasolla. Sinulla on varmaan karvat pystyssä heti, jos joku nainen yrittää kysyä vaikka että minkälaisesta musiikista pidät tai onko sinulla sisaruksia tai tykkäätkö pyöräillä. Ovatko tällaiset ja muut vastaavat kysymykset sinusta ikävää kyselyä ja kyselijä tenttaaja? Onko sinusta ihan mahdotonta kysellä vastaavia ihan mukavia kysymyksiä naiselta?
Ja miksi kaiken pitää olla aina niin hauskaa? Muistan aina ensimmäisen jutustelun mieheni kanssa. Tilanne oli molemmille uusi, mutta juttu lähti samantien aika syvälle ja arkoihin asioihin. Se ei ollut mukavaa jutustelua, vaan molemmat kertoivat arkoja asioita, joista eivät olleet ennen kertoneet kenellekään ikinä. Keskustelussa oli todellakin sellaisia faktoja, joita ei mukavien höpöttelijöiltä kuule koskaan. Juttelimme varmaan tunnin hymyilemättä kertaakaan ja toisiamme vakavina silmiin katsoen ja opin heti, että tämä mies osaa ajatella ja uskaltaa puhua, tämä mies on kokenut samanlaisia asioita ja tähän mieheen voin luottaa. Jos mies olisi alkanut siinä vain höpisemään "pieniä hauskoja juttuja ja jutustelemaan siitä ja tästä" kertomatta oikeastaan itsestään mitään ja olematta aidosti kiinnostunut minusta, olisin haihtunut heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä miettii, että kokevatko nämä miehet että keskustelu sujuu hyvin...? Vastailevat lyhyesti, eikä keskustelu samasta aiheesta jatku, kun ei ole miehen vastauksessa mitään mihin tarttua. Ehkä kaikki ei ole hyviä viesteissä, mut valitettavasti niistä se juttu tuolla somessa lähtee kehittymään.
Saatoin olla väärä mies vastaamaan tähän ketjuun. Olen ehkä supliikimpi kuin kirjoittelukaverinne tai tapailemanne miehet. Oma tönkköyteni alkaa, kun huomaan ettei synkkaa tai toinen ei kiinnostakaan tarpeeksi.
Kuvailemasi käytös johtuneekin usein kiinnostuksen puutteesta. Monellahan on tapana koittaa epätoivossa kaikkia, kun ei ole itsetuntoa. Silloin ymmärtäisin, jos heti alussa on jutustelu niin vaikeaa.
Miksi mies sitten haluaa jatkaa juttua, jos nainen ei kerta kaikkiaan kiinnosta? Miksi mies aina vaan laittaa kahden sanan viestiä, vaikka hän on huomannut, että nainen ei ole häntä varten?Ja sen itsetunnon puutteen valitettavasti huomaa hyvin nopeasti, se huutaa hyvin kauas ja joka ikisestä sanasta. Minulla on ihan hyvä itsetunto ja silloin iskee jotenkin sellainen myötähäpeä, että ei tiedä miten jutun oikein lopettaisi kauniisti. Tosi on kuitenkin, että jos juttu ei suju ja mies haluaa vain roikkua viestittelyssä kuin hukkuva pelastusrenkaassa, niin koko juttu on tuhoon tuomittu. Siinä ei enää mahdolliset kysymyksetkään lämmitä mieltä, vaan koko keskustelu on periaatteessa jo hävitty peli.
Kerrotko vielä, että mistä sen miehen huonon itsetunnon netin välityksellä huomaat, kun se kerran on niin flagranttia? Ihan myötähäpeää tunnet näiden miesten puolesta. Kiitos, että viitsit käyttää heihin mentaalista energiaasi. Itse en jaksaisi. Ja vielä toistetaan tuo, mitä ylempi vastaaja nasevasti totesi: miestä ei kiinnosta, jos hän kivirekeytyy nettidialogissa. Miksi hän sitten vastaa silti ok:lla tai jopa ottaa itse uudestaan yhteyttä? Jotta saisi helpon baari-illan jälkeisen kännip.anon, hän viitsii nähdä sen sekunnin vaivan yhteen viestiin ja siten pitää toinen penkitettynä odottamassa sopivaa tilaisuutta.
No ei niitä kiinnosta, mutta kato ku "kokeillaan nyt totakin". Eli siis miessukupuolen nilviäisosastoa. Jos törmäät niin samantien poistoon vaan :) Okei, pieni osa niistä ehkä on oikeasti vaan jäänyt jollekkin pikkulapsen tasolle sosiaalisissa taidoissa tai sitten niillä ei vaan yksinkertaisesti ole mitään sanottavaa oma-alotteisesti, mutta ei se kyllä ole sen parempi syy, jos/kun ollaan kahden aikuisen tasavertaista parisuhdetta etsimässä.
Ovat ehkä kasvaneet äitien kanssa, jotka ovat huolehtineet keskustelun etenemisestä. Tää tuppisuusyndrooma nimittäin korostuu nuorissa ja muuten kokemattomissa miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan ikisinkku. Et ole valmis antamaan itsestäsi mitään (ehkä sinulla ei ole mitään annettavaa?) ja et ole valmis tutustumaan keneenkään millään tavoin. Kuulostat siis hyvin itserakkaalta ja hyvin tylsältä sinkulta. Tai jos parisuhteeseen pääset, niin ero on varma viimeistään silloin kun asioista pitäisi keskustella ja eteen tulee ongelmia. Jutustelemalla niitä ei selvitetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä, että mistä sen miehen huonon itsetunnon netin välityksellä huomaat, kun se kerran on niin flagranttia? Ihan myötähäpeää tunnet näiden miesten puolesta. Kiitos, että viitsit käyttää heihin mentaalista energiaasi. Itse en jaksaisi. Ja vielä toistetaan tuo, mitä ylempi vastaaja nasevasti totesi: miestä ei kiinnosta, jos hän kivirekeytyy nettidialogissa. Miksi hän sitten vastaa silti ok:lla tai jopa ottaa itse uudestaan yhteyttä? Jotta saisi helpon baari-illan jälkeisen kännip.anon, hän viitsii nähdä sen sekunnin vaivan yhteen viestiin ja siten pitää toinen penkitettynä odottamassa sopivaa tilaisuutta.
Oikein, pahoitit mielesi. No hyvä.
Hesaalaane kirjoitti:
On se teillä heteroilla hankalaa.
Homomiehillä keskustelu etenee näin:185/88/16/5sä?
172 77 12 ok
Ja tämän jälkeen ei aikaakaan kun nallukan genitaali on rektumissa.
Tätä tulee lähinnä just tollasilta ylipainosilta pienikullisilta miehiltä.
AP mokasi taas kerran tekemällä aiheesta sukupuolikysymyksen, mutta sellaista katkeran ihmisen elämä on.
"Sinulla on varmaan karvat pystyssä heti, jos joku nainen yrittää kysyä vaikka että minkälaisesta musiikista pidät tai onko sinulla sisaruksia tai tykkäätkö pyöräillä. Ovatko tällaiset ja muut vastaavat kysymykset sinusta ikävää kyselyä ja kyselijä tenttaaja? "
Itse olen nainen, mutta VIHAAN juuri tällaisia kysymyksiä. Nämä on juuri niitä aivan turhia, ala-asteen haastattelukysymyksiä joilla ole mitään väliä. Mitä sun mielestä ihmisestä muka kertoo, millaista musiikkia hän kuuntelee tai onko hänellä sisaruksia?! Jos on kaksi veljeä niin hyi, välitön unmatch?
Eihän tuollaisilla tiedoilla toisesta ole minkään maailman merkitystä, niistä jaarittelu on täydellistä ajanhukkaa ja osoittaa hyvin yksioikoista ajattelumaailmaa. Itse heivaan tällaiset välittömästi kun huomaan että henkilön mielestä keskustelu on moisten tyhjänpäiväisyyksien listaamista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on juuri niitä aivan turhia, ala-asteen haastattelukysymyksiä joilla ole mitään väliä. Mitä sun mielestä ihmisestä muka kertoo, millaista musiikkia hän kuuntelee
Mitä helvettiä??
Vierailija kirjoitti:
Oon ihmetellyt tätä samaa! Mies sanoo moi, ei, joo, ok - eikä kysele minulta mitään. Siis monet miehet tekevät tätä. Ja sitten jos ei enää jaksa itse kysellä niin mies poistaa mätseistä. Mikä logiikka?
Ehkä ovat turhautuneita. Ri vaan jaksa. Eipä kuulosta kovin kiinnostavalta. Ei kai se sinullekaan ole match?
Itse miehenä vuosien tinderkokemuksella olen ihmetellyt aivan samaa naisten suhteen.
Lyhyitä viestejä ilman kysymyksiä. En vastaa enää jos naisen viestissä ei ole kysymystä.
Keskustelun kuuluisi olla 50/50 eikä niin että minä miehenä tyrkytän itseäni.
Olisko puhelimen pientä näyttöä vaikea näpytellä. Toisaalta samaa taisi olla ennen älykännyköitä suureksi osaksi.