Mistä nelikymppinen, pyöreä mutta reipas nainen löytää elämänkumppanin?
Oikeasti haluaisin vielä löytää vierelle elämänkumppanin. Ihmisen, jonka kanssa jakaa asioita ja suunnitella tulevaisuutta. Jonka kanssa olisi mutkattoman mukava olla.
Minulla on varsin perinteiset koti, uskonto, isänmaa-arvot. Tykkään retkeillä metsässä, lukea kirjoja (Scifiä, fantasiaa, historiaa, tietokirjoja, sarjakuvia), tehdä road tripejä, käydä mökillä, uida, tutkia historiallisia paikkoja ja museoita, pelata lautapelejä. Tulen omillani toimeen, on velaton koti ja auto.
En viihdy baareissa tai pubeissa. Absolutisti en ole, mutta en juo juurikaan alkoholia. En polta.
Tuntuu, että tavallista nelikymppistä miestä ei vaan osu kohdalle. Treffi-ilmoitukseni olen joskus laatinut, mutta tuntuu, että siellä miehet etsii vaan hetken seksiseuraa. Aika äkkiä käy ilmi, että jos nainen ei heti halua hypätä vällyjen väliin, niin ei huvita tutustua.
Ja kyllä minä parisuhteessa olen seksin suhteen hyvinkin aloitteellinen enkä mitenkään erityisen estynyt. Mutta ei minua kiinnosta sänkypuuhat satunnaisen tuttavuuden kanssa.
Ehkä kaikki on kiinni sitten siitä, että ylipainoa on kertynyt?
Kommentit (100)
Kokeile raviporukoita, kirkon tapaamisia, patikointiryhmiä tai poliittisia ryhmiä.
En usko, että johtuu ylipainosta. Aika monella ylipainoisella kun on kumppani, että vientiä heilläkin on.
Oisko niin, että nelikymppiset miehet ovat aika moni jo vakiintuneessa suhteessa. Sitten on niitä eronneita, jotka tosiaan vapauden huumassaan vain haluaa sänkyseuraa, kun takana ehkä pitkä parisuhde ja uutta ei ihan heti kaivata. ”Kerätään kokemuksia”. Tai kerätään kokemuksia siitä parisuhteesta huolimatta...
Ja jos nelikymppinen mies EI ole ollut kunnon parisuhteessa, niin ei se taida siihen koskaan oppiakaan. Jotakin vikaa kenties...
Hankalaa saattaa olla! :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreä, mutta reipas? Laitapa tuo johonkin treffi-ilmoitukseen ja katso, tuleeko yhteydenottoja.
Olen laittanut. Yhteydenotot on isolta osalta sellaisia, joissa ehdotetaan seksiä. Tai sellaisia, joissa mies tilittää katkeruutta elämää ja naisia kohtaan.
Kun kerron kiinnostuksenkohteistani, eivät ne juuri herätä vastakaikua.
Jos haluat itsellesi hyvän miehen, niin kaikki edellä olevat tapaukset kannattaa ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile raviporukoita, kirkon tapaamisia, patikointiryhmiä tai poliittisia ryhmiä.
Ei ainakaan mitään näistä. Rainer Ap:lle ??
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koulutuksesi? Mitä mieltä olet siitä, jos mies ei ole käynyt armeijaa? Mikä merkitys on miehen pituudella?
Maisteri. Kaksi tutkintoa. Miehen pituudella ei merkitystä. Armeija - no, riippuu vähän, miksi ei käynyt. Mutta ei silläkään kovin isoa merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan laita treffi-ilmoitukseesi tuota "koti, uskonto, isänmaa" juttua jos et välttämättä halua kumppaniksesi jotain puolinatsia. Tuon hokeman merkitys kun on muuttunut aika lailla muutamassa vuosikymmenessä. Ennen se tarkoitti sellaisia tavallisia perusarvoja, nykyään kiihkoisänmaallisuutta.
Minusta tuo nimenomaan kannattaa laittaa koska sillä karsii pois ne, jotka pitää "koti-uskonto-isänmaa" settiä jonakin kiihkoiluna vaikka se yhä edelleen on nimenomaan ihan vaan tylsästi perinteisten perusarvojen kannattamista suurimmalle osalle suomalaisista. Toisin sanoin itsensä voisi kuvailla myös konservatiiviseksi.
Tuo nimittäin tuntuu olevan juurikin käsitys ainoastaan niissä omasta mielestään "paremmissa" piireissä jossa kaikki jalat maassa olevat, tolkun ihmiset on jotain umpira sisteja ja sitä ihmisten lokerointia ja ahdasmielisyyttä en ainakaan itse siedä yhtään. Saati sitten että olisin parisuhteessa moisen ihmisen kanssa.
Ja sitten ap ihan ketjun aiheeseen ja sinuun joka olet kuin minä. Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei reippaus ja ylipaino jotenkin sovi miesten mielestä samaan naiseen vaan itse olen kuullut äimistelyä siitä, että kuinka en ole sitten hoikka kun olen näin aktiivinen ja sporttinen ja tykkään esim pitkistä vaelluksista. Ja tottahan se onkin, että harvempi (jos kukaan?) mies on molempia vaan ne pul lukat, joita valitettavan moni miehistä on, on justiinsa melko täydellisiä sohviksia eikä heitä oikein kiinnosta mikään muut aktiviteetit kuin kaljanjuonti ja tietenkin se (irto)seksi. Sitten taas ne oikeasti itselle sopivat ja samanlaisen elämäntavan omaavat miehet onkin timmejä ja sporttisia ja näillä taas harvemmin on pulaa naisista :-(
N43
Vierailija kirjoitti:
Täältä löytyy.
Niin mistä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että nelikymppiset miehet etsii kolmekymppisiä naisia. Ei sillä, kyllä mulle 50v mies kävisi myös.
Niitä aktiivisia ja sporttisia miehiä on vaan tuossa iässä vieläkin vähemmän. Ja varsinkin vapailla markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti nettideittailusta sen verran, että 99,9 % vonkaa seksiviestejä tai seksiä livenä.
Älä puhu soopaa! Alkaa vähitellen kyllästyttämään tämä jatkuva nettideittimaailman vähättely. Yhtä ainoakaan vihjailevaa tai härskiä viestiä en ole saanut tai itse laittanut. Vain asiallisia ihmisiä ja mukavia kohtaamisia takana kymmeniä, vaikka sinkkuna tässä edelleen palloa tallataankin.
Onkohan vika lopulta sinussa itsessäsi, jos keskustelut siirtyvät heti tai vähän myöhemmin aina navan alle?
Tuo vonkaaminen on valitettavasti niin yleistä, että todennäköisesti se vika on kyllä sinussa ettei edes keskustelut siirry navan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitko kertoa hieman monisanaisemmin noista sun arvoista ja millainen sun elämäntapa on? Itselleni tuo koti/uskonto/isänmaa tuo vain todella tunkkaisia ajatuksia. Eikä 1950-luvun aapinen avannut asiaa yhtään enempää. Jos on jotain kovin valtavirrasta poikkeavaa, niin joutuu ehkä enemmän miettimään mistä se oma kohderyhmä löytyy.
Yleisesti nettideittailusta sen verran, että 99,9 % vonkaa seksiviestejä tai seksiä livenä. Siihen vain on totuttava ja jatkettava etsintää. Rehellinen ilmoitus ja hyvät kuvat yleensä auttavat. Itsellä ollut erilaisia profiileja ja niihin todellakin tulee erilaisia vastauksia.
Olen itse pyöreä ja kasvoista mitään sanomaton 4-kymppinen ja ainakin itselleni tuntuu seuraa löytyvän. Ei paljoa, mutta noin kerta viikkoon treffit sekä yksi vakipano 1,5 kk tinderöinnillä. Tuossa juuri seurustelin tinder-deitin kanssa, mutta se sitten loppui ja palasin deittailemaan.
Ehkä pitäisi siis avata omaa maailmankuvaa enemmän?
Olen poliittisesti maltillisesti oikealla. Tulen yrittäjäsuvusta. Tosin en koe tämän hetken kokoomusta omaksi puolueekseni, mutta en kyllä persujakaan.
Perhe, suku, ystävät ovat minulle tärkeitä. Myös puolison puolelta. Järjestän mielelläni illanistujaisia ja juhlia.
Oma kotini on minulle rakas. Viihdyn siellä hyvin, mutta en ole sohvaperuna. Käyn harrastuksissa, teatterissa, jne. Tunnen kotiseuturakkautta omaa kotipaikkakuntaa kohtaan, myös Suomea ja Eurooppaa. Suomen kieli ja kulttuuri, ylipäänsä eurooppalainen kulttuuriperintö on minulle tärkeitä arvoja.
Parisuhteessa mielestäni kuuluu olla uskollinen ja luotettava. Ei tarvitse olla paita ja peppu koko ajan. Voi olla omia menoja, mutta hyvä olisi olla myös yhteisiä juttuja.
Uskon Jumalaan ja kuulun evlut seurakuntaan. En ole hihhuli, en lyö Raamatulla päähän, hyväksyn muut maailmankatsomukset. Käyn joskus kirkossa. Rukoilen itsekseni. Koen kelttiläisen kristillisyyden läheiseksi. Puolison ei tarvitse uskoa, kunhan hyväksyy minun uskoni.
Mitäs vielä? Kuluttaminen ja pintaliito ei ole elämässäni ykkössijalla. Minulla on hyvä taloudellinen tilanne, voin ostaa mitä tarvitsen ja voin vähän valitakin, mitä ostan. En pidä meteliä tavaroistani. Voin ostaa laatua, mutta voin kulkea myös Lidlin farkuissa.
Sähän olet ihan kuin minä! Jostain syystä meidän kaltaisille naisille ei tunnu pahemmin vientiä riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet todellakaan tahdo hoikkaa naista! Nainen on niin paljon muutakin kuin kantamansa kilot. Liika ulkonäkökeskeisyys ja painon vahtiminen pikemminkin on luotaantyöntävää.
Kyllä se oikea vielä tulee vastaan!
Kyse ei välttämättä ole niinkään miehen esteettisistä mieltymyksistä, vaan siitä, minkä elämäntapavaikutelman ulkonäkö antaa. Jos ap:lla on vieläkin 15 kg ylipainoa, on aika selvää että hänen ulkoinen olemuksensa ei lähetä viestä "olen reipas ja tykkään telttailla". Joten ne reipasta telttailuseuraa etsivät miehet eivät kiinnitä ap:hen mitään huomiota, koska hän ei vaikuta siltä mitä he hakevat.
Ja jos nyt ollaan ihan rehellisiä, kyllä siellä retkeilyreiteillä minun kokoiseni nainen, jolla on kokonaista 4 kg ylipainoa, on ehdottomasti isoimmasta päästä. Jotain lyhyitä luontopolkuja tietysti lyllertää hyvinkin isot ihmiset, mutta rinkkaa ja telttaa en ole nähnyt yhdenkään ylipainoisen selässä.
Minun neuvoni ap:lle on, että ala näyttää siltä mitä olet. Kukaan ei usko sinua reippaaksi ulkoilmaihmiseksi jos näytät sohvaperunalta joka vyöryy sohvan ja jääkaapin väliä. Sitäpaitsi se reippailu ja retkeily, ihan kaikki, on paljon mukavampaa kevyempänä, vaikket miestä saisikaan. Kokemuksesta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että johtuu ylipainosta. Aika monella ylipainoisella kun on kumppani, että vientiä heilläkin on.
Oisko niin, että nelikymppiset miehet ovat aika moni jo vakiintuneessa suhteessa. Sitten on niitä eronneita, jotka tosiaan vapauden huumassaan vain haluaa sänkyseuraa, kun takana ehkä pitkä parisuhde ja uutta ei ihan heti kaivata. ”Kerätään kokemuksia”. Tai kerätään kokemuksia siitä parisuhteesta huolimatta...
Ja jos nelikymppinen mies EI ole ollut kunnon parisuhteessa, niin ei se taida siihen koskaan oppiakaan. Jotakin vikaa kenties...
Hankalaa saattaa olla! :/
Totta, mutta kuinka moni näistä on ollut ylipainoinen ihastumis/rakastumisvaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan laita treffi-ilmoitukseesi tuota "koti, uskonto, isänmaa" juttua jos et välttämättä halua kumppaniksesi jotain puolinatsia. Tuon hokeman merkitys kun on muuttunut aika lailla muutamassa vuosikymmenessä. Ennen se tarkoitti sellaisia tavallisia perusarvoja, nykyään kiihkoisänmaallisuutta.
Minusta tuo nimenomaan kannattaa laittaa koska sillä karsii pois ne, jotka pitää "koti-uskonto-isänmaa" settiä jonakin kiihkoiluna vaikka se yhä edelleen on nimenomaan ihan vaan tylsästi perinteisten perusarvojen kannattamista suurimmalle osalle suomalaisista. Toisin sanoin itsensä voisi kuvailla myös konservatiiviseksi.
Tuo nimittäin tuntuu olevan juurikin käsitys ainoastaan niissä omasta mielestään "paremmissa" piireissä jossa kaikki jalat maassa olevat, tolkun ihmiset on jotain umpira sisteja ja sitä ihmisten lokerointia ja ahdasmielisyyttä en ainakaan itse siedä yhtään. Saati sitten että olisin parisuhteessa moisen ihmisen kanssa.
Ja sitten ap ihan ketjun aiheeseen ja sinuun joka olet kuin minä. Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei reippaus ja ylipaino jotenkin sovi miesten mielestä samaan naiseen vaan itse olen kuullut äimistelyä siitä, että kuinka en ole sitten hoikka kun olen näin aktiivinen ja sporttinen ja tykkään esim pitkistä vaelluksista. Ja tottahan se onkin, että harvempi (jos kukaan?) mies on molempia vaan ne pul lukat, joita valitettavan moni miehistä on, on justiinsa melko täydellisiä sohviksia eikä heitä oikein kiinnosta mikään muut aktiviteetit kuin kaljanjuonti ja tietenkin se (irto)seksi. Sitten taas ne oikeasti itselle sopivat ja samanlaisen elämäntavan omaavat miehet onkin timmejä ja sporttisia ja näillä taas harvemmin on pulaa naisista :-(
N43
Tässä iässä miehet tosiaan polarisoituu hyvin voimakkaasti: osa on niitä ikiurheilullisia, jotka pysyy hyvässä kunnossa ja komeina. Osa ei sitten taas liiku ollenkaan ja ovat ihan kauheita plösöjä velttomuksia. Tähän pätee sama kuin kaikkeen: miehissä on enemmän kumpaakin ääripäätä, naiset taas ovat "tasalaatuisempia".
Tämän takia niille oikeasti hyville miehille on aika tavalla ottajia. Kun miehissä on vähemmän sellaista vakaata keskitason sakkia ja aivan liian paljon niitä, joista ei ole mihinkään. Joten meidän naisten on tapeltava verissä päin niistä hyvistä miehistä.
AP:lta pitäisi kysyä sama kuin kysytään palstan u-miehiltä: Mikä on intohimosi? Mikä erottaa sinut kaikista muista? Mitä sellaista annettavaa sinulla on miehelle, mitä muilla naisilla ei ole?
Koska kun valinnanvaraa on, miksi kukaan ottaisi tylsän perustaviksen, jos voi saada ihan mitä vaan?
-naisretkeilijä minäkin-
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös ns. räväkkä?
En. Olen keskustelutaitoinen ja normaakin sosiaalinen.
Ehkä ongelmasi on siinä, että yrität olla jotain sellaista mitä luulet, että miehet haluaa. Mitä jos vain olisit oma itsesi etkä esittelisi itseäsi negatiivisten ajatusten kautta, ei pyöreys ole mikään este parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös ns. räväkkä?
Ainakin itseäni kuvailee parhaiten ja mukavan lyhyesti se, että olen tuollaisen ns. räväkän melkolailla täydellinen vastakohta.
ei ap
Täältä löytyy.