Mistä nelikymppinen, pyöreä mutta reipas nainen löytää elämänkumppanin?
Oikeasti haluaisin vielä löytää vierelle elämänkumppanin. Ihmisen, jonka kanssa jakaa asioita ja suunnitella tulevaisuutta. Jonka kanssa olisi mutkattoman mukava olla.
Minulla on varsin perinteiset koti, uskonto, isänmaa-arvot. Tykkään retkeillä metsässä, lukea kirjoja (Scifiä, fantasiaa, historiaa, tietokirjoja, sarjakuvia), tehdä road tripejä, käydä mökillä, uida, tutkia historiallisia paikkoja ja museoita, pelata lautapelejä. Tulen omillani toimeen, on velaton koti ja auto.
En viihdy baareissa tai pubeissa. Absolutisti en ole, mutta en juo juurikaan alkoholia. En polta.
Tuntuu, että tavallista nelikymppistä miestä ei vaan osu kohdalle. Treffi-ilmoitukseni olen joskus laatinut, mutta tuntuu, että siellä miehet etsii vaan hetken seksiseuraa. Aika äkkiä käy ilmi, että jos nainen ei heti halua hypätä vällyjen väliin, niin ei huvita tutustua.
Ja kyllä minä parisuhteessa olen seksin suhteen hyvinkin aloitteellinen enkä mitenkään erityisen estynyt. Mutta ei minua kiinnosta sänkypuuhat satunnaisen tuttavuuden kanssa.
Ehkä kaikki on kiinni sitten siitä, että ylipainoa on kertynyt?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan laita treffi-ilmoitukseesi tuota "koti, uskonto, isänmaa" juttua jos et välttämättä halua kumppaniksesi jotain puolinatsia. Tuon hokeman merkitys kun on muuttunut aika lailla muutamassa vuosikymmenessä. Ennen se tarkoitti sellaisia tavallisia perusarvoja, nykyään kiihkoisänmaallisuutta.
OK. No, miten ilmaisen sen, että mulla on sellaiset 1950-luvun kansakouluaapisen kuvaamat elämänarvot? En ole Na tsi enkä ra sisti.
Jos arvostat pehettä ja perhe-elämää niin sano juuri niin. Jos arvostat pitkää uskollista parisuhdetta niin sano sitten niin.
Nuo hokemat ovat siitä huonoja että ne käsittää jokainen omalla tavallaan ja niissä tavoissa voi olla isokin tulkintaero. Kuvaile siis mieluiten tarkemmin että mitä oikein haluat ja millainen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt laihduttaa. 10 kg on lähtenyt vuoden alusta. Vielä pitäisi laihduttaa varmaan 15 kg.
Silläkö se sitten ratkeaa? Tuntuu tyhmältä, jos ihminen ei kelpaa siksi, että on ylimääräisiä kiloja.
Kun eivät monet oman ikäiset miehetkään mitään kovin sutjakoita ole.
Itseasiassa persoonasi ei ole läski. Se on ylimääräistä rasvakudosta, joka on hankittu välinpitämättömällä suhtautumisella ruokaan ja ruokamääriin. Joten entinen halusi olla laiska, ulkonäöstäsi välinpitämätön ja läheisyyden korvaaminen ruualla ja sen lopputulos lihavuus, ei ole persoonasi. Olet hyvällä tiellä. Jatka vain. Mutta ihra ei ole kenenkään persoona. Älä takerru siihen kuin se olisi.
Lukekaa kun asiantuntija "puhuu.."🤣🤣🤣
Kiinnostaisiko joku harrastus, jossa enemmistö on miehiä? Esim. metsästys, kalastus... Sellaisesta saattaisi tärpätä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että nelikymppiset miehet etsii kolmekymppisiä naisia. Ei sillä, kyllä mulle 50v mies kävisi myös.
No niinhän ne tekeekin. Miehet etsii 10v nuorempia. Ja monesti vielä valehtelevat oman ikänsä alemmas. Mullekin laittoi viestiä ohimoilta ihan harmaantunut, muka 30v mies.🙄
Osaisitko kertoa hieman monisanaisemmin noista sun arvoista ja millainen sun elämäntapa on? Itselleni tuo koti/uskonto/isänmaa tuo vain todella tunkkaisia ajatuksia. Eikä 1950-luvun aapinen avannut asiaa yhtään enempää. Jos on jotain kovin valtavirrasta poikkeavaa, niin joutuu ehkä enemmän miettimään mistä se oma kohderyhmä löytyy.
Yleisesti nettideittailusta sen verran, että 99,9 % vonkaa seksiviestejä tai seksiä livenä. Siihen vain on totuttava ja jatkettava etsintää. Rehellinen ilmoitus ja hyvät kuvat yleensä auttavat. Itsellä ollut erilaisia profiileja ja niihin todellakin tulee erilaisia vastauksia.
Olen itse pyöreä ja kasvoista mitään sanomaton 4-kymppinen ja ainakin itselleni tuntuu seuraa löytyvän. Ei paljoa, mutta noin kerta viikkoon treffit sekä yksi vakipano 1,5 kk tinderöinnillä. Tuossa juuri seurustelin tinder-deitin kanssa, mutta se sitten loppui ja palasin deittailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisiko joku harrastus, jossa enemmistö on miehiä? Esim. metsästys, kalastus... Sellaisesta saattaisi tärpätä.
Metsästys taitaa olla vähän hankalammin toteutettavissa. Tosin suvullani on maita, joilla voisi metsästää ja edesmennyt enoni kuului metsästysseuraan, johon varmaan pääsisin mukaan, että saisivat jatkaa meidän mailla metsästystä.
Kalastus OK. Mutta olen heitellyt uistinta itsekseni. Miten kalastusta harrastetaan niin, että tutustuu ihmisiin? Täytyy varmaan etsiä joku kalastusseura.
Joskus kävin laivurikurssin ajatuksena, että siellä tutustuu miehiin. No, siellä oli yli 60v ukkoja ja pariskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet halua laihaa naista. Ei vain ole vielä osunut oikea sun kohdalle, älä luovuta vielä.🙂
Ei niin, suurin osa haluaa normaalipainoisen. Ei laihaa eikä lihavaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti nettideittailusta sen verran, että 99,9 % vonkaa seksiviestejä tai seksiä livenä.
Älä puhu soopaa! Alkaa vähitellen kyllästyttämään tämä jatkuva nettideittimaailman vähättely. Yhtä ainoakaan vihjailevaa tai härskiä viestiä en ole saanut tai itse laittanut. Vain asiallisia ihmisiä ja mukavia kohtaamisia takana kymmeniä, vaikka sinkkuna tässä edelleen palloa tallataankin.
Onkohan vika lopulta sinussa itsessäsi, jos keskustelut siirtyvät heti tai vähän myöhemmin aina navan alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan laita treffi-ilmoitukseesi tuota "koti, uskonto, isänmaa" juttua jos et välttämättä halua kumppaniksesi jotain puolinatsia. Tuon hokeman merkitys kun on muuttunut aika lailla muutamassa vuosikymmenessä. Ennen se tarkoitti sellaisia tavallisia perusarvoja, nykyään kiihkoisänmaallisuutta.
OK. No, miten ilmaisen sen, että mulla on sellaiset 1950-luvun kansakouluaapisen kuvaamat elämänarvot? En ole Na tsi enkä ra sisti.
Arvokonservatiivi.
Vierailija kirjoitti:
Osaisitko kertoa hieman monisanaisemmin noista sun arvoista ja millainen sun elämäntapa on? Itselleni tuo koti/uskonto/isänmaa tuo vain todella tunkkaisia ajatuksia. Eikä 1950-luvun aapinen avannut asiaa yhtään enempää. Jos on jotain kovin valtavirrasta poikkeavaa, niin joutuu ehkä enemmän miettimään mistä se oma kohderyhmä löytyy.
Yleisesti nettideittailusta sen verran, että 99,9 % vonkaa seksiviestejä tai seksiä livenä. Siihen vain on totuttava ja jatkettava etsintää. Rehellinen ilmoitus ja hyvät kuvat yleensä auttavat. Itsellä ollut erilaisia profiileja ja niihin todellakin tulee erilaisia vastauksia.
Olen itse pyöreä ja kasvoista mitään sanomaton 4-kymppinen ja ainakin itselleni tuntuu seuraa löytyvän. Ei paljoa, mutta noin kerta viikkoon treffit sekä yksi vakipano 1,5 kk tinderöinnillä. Tuossa juuri seurustelin tinder-deitin kanssa, mutta se sitten loppui ja palasin deittailemaan.
Ehkä pitäisi siis avata omaa maailmankuvaa enemmän?
Olen poliittisesti maltillisesti oikealla. Tulen yrittäjäsuvusta. Tosin en koe tämän hetken kokoomusta omaksi puolueekseni, mutta en kyllä persujakaan.
Perhe, suku, ystävät ovat minulle tärkeitä. Myös puolison puolelta. Järjestän mielelläni illanistujaisia ja juhlia.
Oma kotini on minulle rakas. Viihdyn siellä hyvin, mutta en ole sohvaperuna. Käyn harrastuksissa, teatterissa, jne. Tunnen kotiseuturakkautta omaa kotipaikkakuntaa kohtaan, myös Suomea ja Eurooppaa. Suomen kieli ja kulttuuri, ylipäänsä eurooppalainen kulttuuriperintö on minulle tärkeitä arvoja.
Parisuhteessa mielestäni kuuluu olla uskollinen ja luotettava. Ei tarvitse olla paita ja peppu koko ajan. Voi olla omia menoja, mutta hyvä olisi olla myös yhteisiä juttuja.
Uskon Jumalaan ja kuulun evlut seurakuntaan. En ole hihhuli, en lyö Raamatulla päähän, hyväksyn muut maailmankatsomukset. Käyn joskus kirkossa. Rukoilen itsekseni. Koen kelttiläisen kristillisyyden läheiseksi. Puolison ei tarvitse uskoa, kunhan hyväksyy minun uskoni.
Mitäs vielä? Kuluttaminen ja pintaliito ei ole elämässäni ykkössijalla. Minulla on hyvä taloudellinen tilanne, voin ostaa mitä tarvitsen ja voin vähän valitakin, mitä ostan. En pidä meteliä tavaroistani. Voin ostaa laatua, mutta voin kulkea myös Lidlin farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt laihduttaa. 10 kg on lähtenyt vuoden alusta. Vielä pitäisi laihduttaa varmaan 15 kg.
Silläkö se sitten ratkeaa? Tuntuu tyhmältä, jos ihminen ei kelpaa siksi, että on ylimääräisiä kiloja.
Miehiä ja naisia ei voi verrata yksi yhteen, koska ykköskriteerit parisuhteen muodostamisen kannalta ovat erilaiset. Naisen ulkonäkö on parisuhteen muodostamisen kannalta ykköstekijä, kun taas miehen osalta ykkösenä ovat asemaan ja varallisuuteen liittyvät asiat, ainakin mitä enemmän ikää ihmisille kertyy.
Eli nimenomaan naisen kannattaa pyrkiä normaalimittoihin, vaikka se olisi miehellekin terveellistä.
Muutkin ominaisuudet toki ratkaisevat, mutta vaikka ihmiset eivät olisikaan pinnallisia, on ulkonäkö se ensimmäinen asia, mikä havaitaan, ja se usein ratkaisee, haluuako henkilöön tutustua muuten.
Jostain autokerhosta ?
Menet sinne pyörimään
Zinc
Reality Check kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ja naisia ei voi verrata yksi yhteen, koska ykköskriteerit parisuhteen muodostamisen kannalta ovat erilaiset. Naisen ulkonäkö on parisuhteen muodostamisen kannalta ykköstekijä, kun taas miehen osalta ykkösenä ovat asemaan ja varallisuuteen liittyvät asiat, ainakin mitä enemmän ikää ihmisille kertyy.
Eli nimenomaan naisen kannattaa pyrkiä normaalimittoihin, vaikka se olisi miehellekin terveellistä.
Muutkin ominaisuudet toki ratkaisevat, mutta vaikka ihmiset eivät olisikaan pinnallisia, on ulkonäkö se ensimmäinen asia, mikä havaitaan, ja se usein ratkaisee, haluuako henkilöön tutustua muuten.
Näinhän se varmaan on... Täytyy myöntää, että nyt, kun itsekin olen taas alkanut varovasti tekemään juoksulenkkejä - niin olisihan se kuva löytää mies, joka lähtisi hölkkäämään kanssani metsäpoluille.
Vierailija kirjoitti:
Jostain autokerhosta ?
Menet sinne pyörimään
Zinc
Hyvä ehdotus. Eli johonkin museoautokerhoon tai sitten oman auton merkkikerhoon. Ne vaan kaikki tuntevat sukulaiseni, mutta onko sen sitten väliä.
Reality Check kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että pitää paikkansa. Kukaan ei enää etsi hyvää tyyppiä vaan tärkein kriteeri on vartalo tai kukkaro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa persoonasi ei ole läski. Se on ylimääräistä rasvakudosta, joka on hankittu välinpitämättömällä suhtautumisella ruokaan ja ruokamääriin. Joten entinen halusi olla laiska, ulkonäöstäsi välinpitämätön ja läheisyyden korvaaminen ruualla ja sen lopputulos lihavuus, ei ole persoonasi. Olet hyvällä tiellä. Jatka vain. Mutta ihra ei ole kenenkään persoona. Älä takerru siihen kuin se olisi.
Onko sinulla jokin ongelma? Vai kenties persoonasi koostuu rasvasta ja haluat olla eri mieltä?
Mikä on koulutuksesi? Mitä mieltä olet siitä, jos mies ei ole käynyt armeijaa? Mikä merkitys on miehen pituudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin ongelma? Vai kenties persoonasi koostuu rasvasta ja haluat olla eri mieltä?
No minusta se on ihan totta, että vaikka ihminen olisi lihava, niin ei se tarkoita, että olisi tympeä luonne tms. Mutta ehkä ihmiset monet mieltää sen näin? Olet lihava, olet tyhmä, tyyliin?
Minusta taas tuntuu, että nelikymppiset miehet etsii kolmekymppisiä naisia. Ei sillä, kyllä mulle 50v mies kävisi myös.