Onko yleistietoa tuntea paikka nimeltä Lusi? "ruuhkia odotettavissa Helsingin ja Lusin välille"
Kommentit (54)
Teinille on maailmassa monta ihmeellistä asiaa. Kaikki aikuiset tietää
Tietysti jokaisen suomalaisen pitää tuntea kaikki valtateiden haarautumiskohdat, esim. Kyllö, Olkkala, Lusi...
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tässä aika nuorekkaalta kyllä olo tuntuukin.
n40
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä vaikka kaikki Oulun tai Turun seudun ruuhkakohdat/valtateiden haarautmiset...?
Jos on ajanut tuota tietä, kyllä. Tiedän missä on, vaikka olen ajanut siitä ehkä 10 kertaa elämäni aikana ohi. Jos en tietäisi, katsoisin kartalta. On yleistietoa osata käyttää google mapsia tai jotain muuta vastaavaa karttaa.
Vähän sama juttu kuin ne liikennetiedotteet onnettomuuksista Kehä3:lla. Ihan kuin tavistallaajien pitäisi tietää, missä joku risteys on ja haittaako se omaa kulkua.
Eikö diginatiivi sukupolvi osaa kirjoittaa sitä googlehakuun ja painaa kartat/maps -kohtaa? :D :D :D
Nämä vielä väittävät, että me vanhat ei hallita tietotekniikkaa :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jotka sitä reittiä ajavat se on tuttu. Jos ei ole sinulle tuttu, uutinen ei koske sinua.
Niille joille reitti on tuttu, nuo ruuhkat on varmaan tuttuja myös, mutta uskoisin että juuri juhannuksena on liikkeellä ensikertalaisiakin. Olisiko niin vaikeaa puhua vaikka Heinolan Lusista tms?
Vierailija kirjoitti:
Eikö diginatiivi sukupolvi osaa kirjoittaa sitä googlehakuun ja painaa kartat/maps -kohtaa? :D :D :D
Nämä vielä väittävät, että me vanhat ei hallita tietotekniikkaa :D :D :D
Kesken ajon kun kuulee radiosta tuon tiedotteen? Toivottavasti sulla ei ole korttia...
Vierailija kirjoitti:
Jos on ajanut tuota tietä, kyllä. Tiedän missä on, vaikka olen ajanut siitä ehkä 10 kertaa elämäni aikana ohi. Jos en tietäisi, katsoisin kartalta. On yleistietoa osata käyttää google mapsia tai jotain muuta vastaavaa karttaa.
Ei. Yleistietoa on se, minkä tiedät googlaamatta. Jos esimerkiksi ajat autoa ja radiosta tulee tiedote, että Helsingin ja Lusin välillä on ruuhkia, ei siinä todellakaan mitään lähdetä googlaamaan.
Miksi mun länsirannikolla asuvana pitäisi tietää tuo 😀 En tarvitse tuota tietä mihinkään. Helsinkiinkin ajan ihan muuta reittiä.
Jotkut helsinkiläiset ei ilmeisesti ymmärrä että ihmisiä asuu ympäri Suomea...
Pieni pyyntö teille googlettajille: jääkää kotiin. En todellakaan halua tavata liikenteessä yhtäkään ihmistä, jolle tulee edes mieleen lähteä googlailemaan asioita kesken ajamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Yleistietoa on se, minkä tiedät googlaamatta. Jos esimerkiksi ajat autoa ja radiosta tulee tiedote, että Helsingin ja Lusin välillä on ruuhkia, ei siinä todellakaan mitään lähdetä googlaamaan.
Osaan pysäyttää auton ja katsoa, koskeeko tätä aluetta. Pitäisikö tiedottaa "Helsingin ja Rovaniemen välillä", niin kaikki tietävät mistä on kyse. Ei tiedotteissa voi kovin suurpiirteistä tietoa antaa ja yleensä näillä tiedotteilla nimenomaan pyritään saavuttamaan paikallinen väestö tai usein ko. reittiä ajava väestö, joka osaa kiertotiet luonnostaan. Muut saavat odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni pyyntö teille googlettajille: jääkää kotiin. En todellakaan halua tavata liikenteessä yhtäkään ihmistä, jolle tulee edes mieleen lähteä googlailemaan asioita kesken ajamisen.
Kuka sanoi, että pitää ajaa samalla kun googlettaa? Minä pysähdyn parkkipaikalle ja etsin mahdollisen kiertotien, jos en osaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että pitää ajaa samalla kun googlettaa? Minä pysähdyn parkkipaikalle ja etsin mahdollisen kiertotien, jos en osaa aluetta.
PS. tienviittojakin voi seurata kun liikkuu alueella. Mitä järkeä on kertoa Mikkelin ja Helsingin välillä, jos pätkä on pieni? Tiedotteet on tarkoitettu paikallisille, ei satunnaisille turisteille, jotka saavat vain huomata paikan päällä. Kun paikalliset käyttävät muita reittejä, ruuhkia ei tule niin paljon. Tomppelit.
Vierailija kirjoitti:
On minulle ainakin täysin vieras paikka. En ole koskaan tuota väliä kulkenut. Miksi olisin koskaan kulkenut Helsingistä vitostietä Jyväskylään päin, kun olen koko ikäni asunut Vaasassa.
Vaasa, vaasa, vaasa...
Missäspäin se on?
T.urpo
En tietäisi edes Heinolan sijaintia ilman Apulantaa...
Akaa, Laukaa, Lieto, Kurikka, Mustasaari, Jämsä, Kempele, Äänekoski, Orimattila... Osaatteko sijoittaa kartalle nuo kaikki? Suht samaa kokoa kuin Heinola.
kirjoitteleeko ap vauvapalstalle sitten ajaessa, jos automaattisesti oletatte, että joku ei osaa pysähtyä googlettamaan. Tuolla välillä on p-alueita kyllä, sinne pysähtyminen ei aiheuta ruuhkaa, varsinkin jos etsii samalla kiertotien.
Eivätköhän ne, joita tuo uutinen koskettaa, pääosin tiedä mistä paikasta on kysymys. Ja muille sillä ei ole väliä.
Kaikille jotka sitä reittiä ajavat se on tuttu. Jos ei ole sinulle tuttu, uutinen ei koske sinua.