Onko yleistietoa tuntea paikka nimeltä Lusi? "ruuhkia odotettavissa Helsingin ja Lusin välille"
Kommentit (54)
No kyllä minä Lusin tiedän. Se on aina mukana näissä ruuhkauutisissa, vuosi toisen perään. Ja Helsingissä asun itse, mutta tulee sitä liikuttua muuallakin Suoemssa.
Täytyyhän kaikkien tietää Lusin suora, suihkareiden varalaskupaikka siellä, mistä käännytään vitostieltä Jyväskylään päin.
Kyllä Lusin suora pitäisi olla tuttu kaikille. On myös lentokoneiden varalaskupaikka.
Siellä on joka vuosi ruuhkia niin ehkä sen oletetaan jäävän siitä ihmisten mieliin. Varmaankin kaikki kenellä on mökki tms. siellä suunnalla niin tietävät paikan. Itelle jäänyt mieleen sen yhden juhannuksen jälkeen kun jumitettiin siinä moottoritien viimeisillä kilometreillä pieni ikuisuus :D
On se stadilaisille joilla on sisämaan landella kesäpaikka tai sukua.
Tai sitten heille jotka asuvat noilla seuduin.
Ei muille.
Lusin suora! Legendaarinen nopeussakkopaikka!
Ei ole, sinänsä (itse tiedän koska sukulaisilla oli siellä kesäpaikka pitkään), mutta henkilöt, jotka liikkuvat noilla tienoilla tietävät paikan ja ruuhkaisuuden mahdollisuuden omasta kokemuksesta ja ottavat mahdollisuuksien mukaan vaarin varoituksesta.
Kyllä nelostietä ajavat tietävät Lusin suoran Heinolassa.
Vinkkinä muuten tänään sitä tietä ajaville, että eilen tekivät asvalttia Tähtiniemen sillan pohjoispuolella. Heinolasta asti madeltiin tunnin verran sitä pätkää. Olisi kiva, jos tietyöurakoista viestittäisiin hyvissä ajoin ennen työmaata, niin ihmiset osaisivat valita kiertoreitin. Nyt kaikki vaan ajoivat samaan sumppuun.
Ei todella ole. Hyvä jos tietää Heinolan sijainnin.
"Lusi on kylä Heinolassa"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Lusin suora pitäisi olla tuttu kaikille. On myös lentokoneiden varalaskupaikka.
niinku vieremäki?
Jos et tiedä sitä niin tuskin silloin on edes tarpeen koska et ole ajelemassa sinnepäin. Jokainen joka on ajanut Jyväskylän suuntaan etelästä tietää legendaariset Lusin ruuhkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinku vieremäki?
Vierumäki 20 km päässä Lusista.
On niitä varalaskupaikkoja muuallakin. Miksi ne pitäisi tietää ulkoa, jos ei itse ole lentäjä 😀
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiedä sitä niin tuskin silloin on edes tarpeen koska et ole ajelemassa sinnepäin. Jokainen joka on ajanut Jyväskylän suuntaan etelästä tietää legendaariset Lusin ruuhkat.
Voihan sitä kyläillä jossain ensimmäistä kertaakin 🤔
On. Lusissa haarautuu Helsingistä pohjoiseen menevät valtatiet 4 (Keski-Suomen kautta pohjoiseen) ja 5 (Itä-Suomen kautta pohjoiseen). Takavuosina Heinolan ja Lusin väli oli yksi mökkiliikenteen ruuhkaisimpia paikkoja, missä vietettiin tuntikausia jonossa seisten ja körötellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinku vieremäki?
Vierumäki vai Vieremä
Vierailija kirjoitti:
Kaikille? Kaikille suomalaisille? Entä kaikki muut varalaskupaikat?
On minulle ainakin täysin vieras paikka. En ole koskaan tuota väliä kulkenut. Miksi olisin koskaan kulkenut Helsingistä vitostietä Jyväskylään päin, kun olen koko ikäni asunut Vaasassa.
On.