Miksi tulet kertomaan minulle että puolisoni pettää
Onko tullut mieleen että tiedän kyllä siitä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa, ja toivon ettei siitä kerrottaisi kun tulee niin paha mieli?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen niin kuin haluan itselleni tehtävän. Olisi hirveää, jos kukaan kertoisi mieheni pettävän...
Koska minäminäminä haluan, haluan, haluan tietää, se tuo minulleminulleminulle OIKEUDEN puuttua toisten elämään 💪
Koska sinulla ei lue otsassa, että juuri sinä haluat elää kulissiasi rauhassa laput silmillä, niin ihmiset tekevät oletuksensa sen enemmistön perusteella joka ei halua tulla kusetetuksi. Miksi sinä koet, että sinulla on oikeus vaatia ihmisiltä tätä "muiden asioihin puuttumattomuutta", vaikka se tarkoittaisi sitä että iso osa rehellisyyttä ja uskollisuutta
arvostavista eläisi tahtomattaan valheessa?
Miksi sinä et kunnioita sen mielipidettä, joka ei halua muiden puuttuvan elämäänsä? Koska minäminäminä?
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen niin kuin haluan itselleni tehtävän. Olisi hirveää, jos kukaan kertoisi mieheni pettävän...
Koska minäminäminä haluan, haluan, haluan tietää, se tuo minulleminulleminulle OIKEUDEN puuttua toisten elämään 💪
Koska sinulla ei lue otsassa, että juuri sinä haluat elää kulissiasi rauhassa laput silmillä, niin ihmiset tekevät oletuksensa sen enemmistön perusteella joka ei halua tulla kusetetuksi. Miksi sinä koet, että sinulla on oikeus vaatia ihmisiltä tätä "muiden asioihin puuttumattomuutta", vaikka se tarkoittaisi sitä että iso osa rehellisyyttä ja uskollisuutta
arvostavista eläisi tahtomattaan valheessa?Miksi sinä et kunnioita sen mielipidettä, joka ei halua muiden puuttuvan elämäänsä? Koska minäminäminä?
-eri-
Koska suurin osa haluaa ja koska kuten eräs aiemmin kommentoinut hyvin sanoi, vaakakupissa painaa enemmän se että toinen pääsee elämään elämäänsä ilman pettäjää vs se että joku kokee epämiellyttäviä ajatuksia kun kuulee että kumppani pettää (vaikka lupa olisikin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvostavista eläisi tahtomattaan valheessa?Miksi sinä et kunnioita sen mielipidettä, joka ei halua muiden puuttuvan elämäänsä? Koska minäminäminä?
-eri-
Etkö lukenut vai etkö ymmärtänyt? Tietysti minä kunnioitan, valitettavasti minä en vaan osaa lukea ajatuksia. Jos syystä tai toisesta tiedän ko. mielipiteen niin en tietenkään kerro mitään. Joskus olen itseasiassa yrittänyt vastaavassa tilanteessa onkia henkilön oman mielipiteen selville ja toimia sen mukaan. Keskustelua tarkemmin selatessa voi ehkä huomata, että hyvin harvalla on mikään palava himo kertoa tai jättää kertomatta. Suurin osa kommenteista koskee pohjimmiltaan sitä, mitä ihmiset haluavat itselleen tehtävän.
En ymmärrä tätä että kertominen olisi pahansuopuutta tai kateutta? Mitä kateutta tai pahansuopuutta on kertoa ettei toinen eläkään sellaisessa parisuhteessa kuin oli kuvitellut? Kamalampaa minusta olisi jättää kertomatta ja antaa toisen tuhlata elämäänsä valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että tajuaisit heivata pettävän ihmissaastan elämästäsi.
Minulla on yli 40 vuoden kokemus ihmissuhteista. Se, että ihminen erehtyy joskus, ei tee hänestä ihmissaastaa. Ei, en petä puolisoani. En liioin usko hänen pettävän. En vain koe asiaa noin yksinkertaiseksi, että jopa vuosikymmenien parisuhde ja perhe kannattaisi tuhota esimerkiksi yhden väärään sänkyyn erehtymisen takia.
Mutta jos kerrotte niin kantakaa sitten myös vastuu seurauksista. Pahimmassa tapauksessa kertominen johtaa traagisiin seurauksiin.
Ei se ole seurausta kertomisesta vaan itse pettämisestä. Miksi pitää luvata pitää housut jalassa jos ei kuitenkaan halua tai pysty. Ymmärrän joiltain osin tämän pettämisen puolustamisen hetken hairahduksena, mutta asian pimittäminen ei ole mikään hetken hairahdus vaan kumppanin systemaattista kusettamista.
Ihan miten vaan. Mutta jos se toinen ajaa kallioleikkaukseen (lasten kanssa tai ilman) sen takia, että sinä juorusit, niin kanna vastuusi.
Ei se pettäminen edelleenkään minun vastuullani ole, vaan pettäjän. Ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että tajuaisit heivata pettävän ihmissaastan elämästäsi.
Minulla on yli 40 vuoden kokemus ihmissuhteista. Se, että ihminen erehtyy joskus, ei tee hänestä ihmissaastaa. Ei, en petä puolisoani. En liioin usko hänen pettävän. En vain koe asiaa noin yksinkertaiseksi, että jopa vuosikymmenien parisuhde ja perhe kannattaisi tuhota esimerkiksi yhden väärään sänkyyn erehtymisen takia.
Mutta jos kerrotte niin kantakaa sitten myös vastuu seurauksista. Pahimmassa tapauksessa kertominen johtaa traagisiin seurauksiin.
Ei se ole seurausta kertomisesta vaan itse pettämisestä. Miksi pitää luvata pitää housut jalassa jos ei kuitenkaan halua tai pysty. Ymmärrän joiltain osin tämän pettämisen puolustamisen hetken hairahduksena, mutta asian pimittäminen ei ole mikään hetken hairahdus vaan kumppanin systemaattista kusettamista.
Ihan miten vaan. Mutta jos se toinen ajaa kallioleikkaukseen (lasten kanssa tai ilman) sen takia, että sinä juorusit, niin kanna vastuusi.
Eiköhän tässä ole pääsyyllinen se joka ajaa kallioleikkaukseen, ja sen aiheuttanut se pettäjä. Se kertoja ei ole millään lailla vastuussa toisten teoista, hän yrittää vain pelastaa. Älkää hyvät ihmiset pettäkö jos pelottaa että puoliso saa tietää!
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät jo niin ei vahinkoa. Ellet tiedä niin voit päättää mitä teet asialle.
Mutta kun itse on tottunut pitämään kulisseja pystyssä, niin toivoisi että kaikki muutkin osallistuisivat siihen ja teeskenneltäisiin yhdessä koko paikkakunta, että kukaan ei tiedä mitään.
Häiritsee pahasti onnellisten perhekuvien postailua someen se, että mulle on todistettavasti kerrottu mieheni olevan pettävä sika ja seksiaddikti. Joudun ikään kuin vastuuseen sitten itsekin tilanteesta ja tulen tahratuksi, vaikka halusin vain leikkiä menestyvän miehen valkoisen kodin hengetärtä ja antaa muille parisuhdevinkkejä.
Typerä koko kallioleikkausajatus. Vain henkisesti sairas ihminen tappaa itsensä vain siksi, että saa tietää totuuden.
Totuus on aina tietämisen arvoinen, aina. Ja elämä on elämisen arvoinen niin kauan kuin on itse terve ja voi päättää oman elämänsä puitteista.
Elättekö te avosuhteilijat salaisessa avoimessa suhteessa, häpeättekö siis omaa avointa suhdettanne?
Olette niin harvinaisia, että ei teidän mahdollista salaista avointa suhdettanne nyt oteta ohjenuoraksi tässä asiassa, jossa on kyse pettämisen kertomisesta petetylle.
Jos avoimeen suhteeseen lähtee, niin luulisi itseluottamuksen ja itsetunnon olevan niin hyvät, ettei haittaa vaikka joku tulee jotain kertomaankin. Mutta lapsellista kulissiahan tuo vain on, kulissit on sekä pettäjille että itsepetoksessa eläville petetyille kaikkein tärkeintä. Niistä pidetään kiinni ja asioiden oikeaa laitaa ei saisi tietää kuin ne, joiden kanssa paneskellaan. Kaksoiselämän elämisestä on kysymys.
En usko että noi "en halua tietää" -tyypit olis edes puhtaasti avoimessa suhteessa eläviä, vaan ennemminkin jotain yhteisiä joskus melko sairaitakin vehkeilyitä harrastavia, vaikka että kumppani saa olla toisen kanssa, kunhan näyttää kaikki intiimikuvat siitä kolmannesta pyörästä kumppanilleen tms. Eli kolmatta pyörää kusetetaan ja sen ei haluta tulevan ilmi. Tämmöiseen kuvioon oon ainakin törmännyt, en itse, mutta tiedän tapahtuneen, melko pienellä paikkakunnalla. Se "petetty" vehkeili mukana täysillä, esim. oli ollut kolmannen pyörän tietämättä komerossa kuuntelemassa seksiääniä ynnä muuta vastaavaa, niin hänen roolinsa ei haluta tulevan ilmi. Viettelijäkumppani on siis saanut luvan olla muiden kanssa ja siksi ei saa kertoa, puhua eikä juoruta.
Oikeasti dynamiikka oli tuossakin se, että nainen oli keski-ikäinen yh ja piti epätoivoisesti kiinni turhan viriilistä miehestä, ja siksi lähti mukaan miehen harrasteluun esittämällä, että sallii muutkin suhteet kunhan saa tietää kaiken ja siitä tehdään heidän yhteinen harrastus. No naisen nuorin tytär on nyt sairastunut henkisesti, syytä en tiedä mutta epäilen, että salailun ja tukahduttamisen ilmapiiri on yksi syy, eli että kulisseissa on touhuttu kaikenlaista ja näytetty päivänpaistetta ulospäin.
Tuohon kallioleikkaukseen ajamiseen vielä, mitäköhän se vastuun ottaminen tuossa konkreettisesti oikein tarkoittaa? Poliisille ilmoittautumista? Ei totuuden kertominen ole mikään rikos. Käytännössähän suurimman laskun maksaa petetty ja mahdolliset lapset, ja seuraavaksi suurimman pettäjä joka menettää puolisonsa ja mahdollisesti lapsensa. Ei kannata yrittää ulkoistaa vastuuta omasta elämästään muille, se ei käytännössä vaan kertakaikkiaan toimi.
Minusta on ihan ilmiselvää, että nämä "kallioleikkaus"-uhkailijat ovat itse pettäjiä, jotka yrittävät pelotella ihmiset lopettamaan pettäjien käräyttämisen. Tuntevat vissiin olonsa uhatuksi, kun saattavat jäädä kiinni milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihmiset haluavat auttaa? Harvemmin kukaan haluaa tulla huijatuksi, joten itse ainakin toivoisin, että minulle kerrotaan.
Ai, haluat auttaa? Annatko parikymppiä? Tai vahtisitko lastani huomenna? Tai heittäisitkö minut festareille? Muuttotavaranikin...hei, minne se "auttaja" lähti? Taitaa olla muut motiivit.
Vierailija kirjoitti:
En usko että noi "en halua tietää" -tyypit olis edes puhtaasti avoimessa suhteessa eläviä, vaan ennemminkin jotain yhteisiä joskus melko sairaitakin vehkeilyitä harrastavia, vaikka että kumppani saa olla toisen kanssa, kunhan näyttää kaikki intiimikuvat siitä kolmannesta pyörästä kumppanilleen tms. Eli kolmatta pyörää kusetetaan ja sen ei haluta tulevan ilmi. Tämmöiseen kuvioon oon ainakin törmännyt, en itse, mutta tiedän tapahtuneen, melko pienellä paikkakunnalla. Se "petetty" vehkeili mukana täysillä, esim. oli ollut kolmannen pyörän tietämättä komerossa kuuntelemassa seksiääniä ynnä muuta vastaavaa, niin hänen roolinsa ei haluta tulevan ilmi. Viettelijäkumppani on siis saanut luvan olla muiden kanssa ja siksi ei saa kertoa, puhua eikä juoruta.
Oikeasti dynamiikka oli tuossakin se, että nainen oli keski-ikäinen yh ja piti epätoivoisesti kiinni turhan viriilistä miehestä, ja siksi lähti mukaan miehen harrasteluun esittämällä, että sallii muutkin suhteet kunhan saa tietää kaiken ja siitä tehdään heidän yhteinen harrastus. No naisen nuorin tytär on nyt sairastunut henkisesti, syytä en tiedä mutta epäilen, että salailun ja tukahduttamisen ilmapiiri on yksi syy, eli että kulisseissa on touhuttu kaikenlaista ja näytetty päivänpaistetta ulospäin.
Noin paljon oletuksia toisten elämästä ei kannata tehdä koska ne oletukset harvoin pitää paikkansa. Muiden elämää en pysty elämään ja siksi on paras keskittyä vain siihen omaansa. Ihan riittävästi on tekemistä siinäkin että tiedän missä omassa parisuhteessa mennään. Ei minulla oleaikaa eikä kiinnostusta seurata muiden ei edes ystävieni parisuhteita tai sitä mitä heidän puolisonsa milloinkin tekevät. On sen takia ihan turha odottaa että kertoisin pettämisestä. Huolehtikoot omasta parisuhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin paljon oletuksia toisten elämästä ei kannata tehdä koska ne oletukset harvoin pitää paikkansa. Muiden elämää en pysty elämään ja siksi on paras keskittyä vain siihen omaansa. Ihan riittävästi on tekemistä siinäkin että tiedän missä omassa parisuhteessa mennään. Ei minulla oleaikaa eikä kiinnostusta seurata muiden ei edes ystävieni parisuhteita tai sitä mitä heidän puolisonsa milloinkin tekevät. On sen takia ihan turha odottaa että kertoisin pettämisestä. Huolehtikoot omasta parisuhteestaan.
Onneksi monella on mahdollisuus valita ympärilleen ihmisiä jotka välittävät ystävistään enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ilmiselvää, että nämä "kallioleikkaus"-uhkailijat ovat itse pettäjiä, jotka yrittävät pelotella ihmiset lopettamaan pettäjien käräyttämisen. Tuntevat vissiin olonsa uhatuksi, kun saattavat jäädä kiinni milloin tahansa.
Näinhän se juuri menee. Raivokkaimpia kertomisen puolustajia ovat ne, jotka pelkäävät että joutuvat itse elämään valheessa kun kukaan ei kerro. Ja kiihkeimpiä kertomisen tuomitsijoita ovat pettäjät itse. Ei kenellekään ole oikeasti näin fanaattisen tärkeää se oma kertominen tai kertomatta jättäminen, vaan sen kertomisen yleisen hyväksyttävyyden seuraukset omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihmiset haluavat auttaa? Harvemmin kukaan haluaa tulla huijatuksi, joten itse ainakin toivoisin, että minulle kerrotaan.
Ai, haluat auttaa? Annatko parikymppiä? Tai vahtisitko lastani huomenna? Tai heittäisitkö minut festareille? Muuttotavaranikin...hei, minne se "auttaja" lähti? Taitaa olla muut motiivit.
Minusta on hiukan tärkeämpää kertoa toiselle että elää valheessa kuin että heitän hänet festareille. Ja ei minulla ainakaan ole aikaa heitellä ketään festareille tai vahtia kenenkään lasta, ellei ole oikeasti jostain todella tärkeästä kysymys.
Mutta siis jos hoidan lastasi sen kerran kun sinulla on tärkeä lääkärikäynti etkä saa ketään muuta apuun, mutta en suostu suursiivoamaan kotiasi, niin en ole auttanut siksi että olisin halunnut auttaa vaan jostain muusta motiivista? Mikä sinulle oikein riittää?
Nähnyt pettämisen eli nähnyt mitä. (Edelleenkin minulle on kerrottu vain se että minun mieheni pettää)