Miksi tulet kertomaan minulle että puolisoni pettää
Onko tullut mieleen että tiedän kyllä siitä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa, ja toivon ettei siitä kerrottaisi kun tulee niin paha mieli?
Kommentit (118)
Olen ihmetellyt sitä samaa. Mieheni monivuotinen salarakas katsoi ihan velvollisuudekseen ottaa minuun yhteyttä ja kertoa heidän suhteestaan. Koin sen vallanhaluksi hänen taholtaan. Sekaantumista avioliittooni, joka on instanssi ja jossa toimimme miehen kanssa joko rehellisesti tai epärehellisesti.
Kyse on siitäkin, että onko puolisolla kanttia kertoa asiasta itse ja suoraan.
Se, miten muut läträävät meitä koskevissa asioissa on ihan sama kuin seisoisin torilla jakamassa meidän perhe-elämästä tietoa kenelle vain uteliaalle. Harva miettii onko juoru-Jennin tai utelias-Ullan puuttuminen ihan se oikein taho juuri minua kohtaan. Usein kun kyse on myös pikkumaisista, omia elämänarvojaan väkisin tuputtavista tyypeistä, jotka luulevat toimivansa oikein. Joskus pahinta on nimenomaan se, että juoru-Jenni on riittävän röyhkeä kommentoidakseen meidän avioliittoamme kertomalla mitä kaikkea mies touhuaa selkäni takana.Mistä juoru-Jenni on keksinyt, että juuri hänellä on oikeus sörkkiä minua?
Asioista voi koettaa kertoa diplomaattisesti ja hienovaraisesti. Olla alirvoimatta petetyn älyä ja huomiokykyä. Kyllä ne muut naiset haistaa ja tuntee, vaikka mies valehtelisi. JOskus vain täytyy odottaa oikeaa hetkeä, kun ne asiat otetaan esille. Juoru-Jenniä ei siihen yhtään tarvita.
Toivon, että joku älyäisi mitä tarkoitan. Ihmisten lapsenomainen tarve paukutella totuuksia on joskus pahempaa kuin itse totuus.
Minusta olisi nöyryyttävää, jos miehelläni olisi suhde, josta kaikki tietäisivät, mutta minä en. Ensinnäkin siksi, että minulla pitäisi olla oikeus päättää, haluanko elää tuollaisessa tilanteessa.
Olen minä tällaisia suhteita nähnyt, vietettiin aikaa kaveriporukassa niin että välillä oli vaimo mukana ja välillä tyttöystävä. Vaimo ei halunnut tietää eikä uskonut, oli kuulemma kateellisten panettelua. Jollekin tuollainen kai sitten sopii.
Tämä aloitus lohduttaa, koska jätin kertomatta ystävälleni hänen miehensä pettämisestä 10v sitten. Edelleen ovat yhdessä ja edelleen mietin asiaa. Ehkä tein oikein. Ehkä en. Ääh. Ei kai nyt enää ainakaan kannata kertoa? Ei olla enää tekemisissäkään koska en pysty silmiin katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kyllä itselleni tullut mieleenikään loukkaantua, kun minulle kerrottiin silloisen poikaystävän pettämisestä. Sattuu se silti, vaikka sitä ei kukaan ääneen sanokaan.
Tiedän muuten erään naisen, jonka mies petti vaimoaan ihan avoimesti. Koko kylä tiesi asiasta pitkään ja kaikki tietysti olettivat, että myös nainen asiasta tietää. Sitten joku hänen kaverinsa asiasta hänelle puhui ja hän oli oikeasti vihainen, kun kukaan ei ollut hänelle kertonut. Oli varmaankin todella nöyryyttävää, että kaikki muut tiesivät, mutta hän itse ei.
Mistä ne kaikki muut tietää jos puoliso ei tiedä? Jos muut tietää eikö pettämisen merkit ole useinkin melko selvät. Miksi puoliso ei niitä huomaa?
Minä tiedän tällaisen tapauksen, kun kaveripiirissä (miehet alunperin kavereita keskenään) erään miehen tyttöystävä eksyi poikaystävänsä parhaan kaverin sänkyyn. Jos tyttöystävä olisi pettänyt jonkun randomtyypin kanssa ja koko kaveripiiri olisi tiennyt, olisi varmasti asia tuotu ilmi. Nyt kun kyse oli poikaystävän parhaasta kaverista, joka oli luonnollisesti osa porukkaa, kaikki käänsivät katseensa pois, eivätkä halunneet puuttua mihinkään. Kaikki halusivat siis suojella myös tuota kolmatta pyörää.
En saanut kyllä vastausta siihen mitä kysyin.
Itse tiedän tilanteen jossa mies melko avoimesti kertoi mitä kaverinsa oli tehnyt, itselleni tuosta tilanteesta ei tullut mieleen pettäminen. Jos puoliso olisi kertonut itsestään olisin ehkä osannut häneltä kysyä asioita jotka olisi pettämisen paljastaneet. En näe että muut olisivat ummistaneet asialta silmänsä, pettäminen ei vain ollut se mitä tuosta tuli muille mieleen. Tässä tapauksessa en kuullut asian suhteen mitään juoruja vaikka useampi varmasti tiesi tilanteesta ennen kuin muutaman kuukauden kuluttua kyseinen henkilö erosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kyllä itselleni tullut mieleenikään loukkaantua, kun minulle kerrottiin silloisen poikaystävän pettämisestä. Sattuu se silti, vaikka sitä ei kukaan ääneen sanokaan.
Tiedän muuten erään naisen, jonka mies petti vaimoaan ihan avoimesti. Koko kylä tiesi asiasta pitkään ja kaikki tietysti olettivat, että myös nainen asiasta tietää. Sitten joku hänen kaverinsa asiasta hänelle puhui ja hän oli oikeasti vihainen, kun kukaan ei ollut hänelle kertonut. Oli varmaankin todella nöyryyttävää, että kaikki muut tiesivät, mutta hän itse ei.
Mistä ne kaikki muut tietää jos puoliso ei tiedä? Jos muut tietää eikö pettämisen merkit ole useinkin melko selvät. Miksi puoliso ei niitä huomaa?
Kaverini tapauksessa hänen miehensä oli tämän toisen naisen kanssa yhdessä ihmisten ilmoilla. Kaverini taas on kotihiiri eikä tiennyt asiasta mitään ja asia tuli ihan järkytyksenä, kun mies lopulta kertoi seurustelleen sen toisen naisen kanssa kuukausia ja halusi nyt erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini tapauksessa hänen miehensä oli tämän toisen naisen kanssa yhdessä ihmisten ilmoilla. Kaverini taas on kotihiiri eikä tiennyt asiasta mitään ja asia tuli ihan järkytyksenä, kun mies lopulta kertoi seurustelleen sen toisen naisen kanssa kuukausia ja halusi nyt erota.
Vähän samaan tapaan tuossa edellisessäkin kävi. Paitsi seurustelusta puolisolle kertoi lopulta nainen jonka kanssa oli petetty. Toisaalta seurustelusta tuskin muut tiesivät, ei esim. sitä kuinka paljon tämä seurusteleva pari lopulta oli yhdessä tai sitä mitä he yhdessä tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös sen kotihiiren kannattaa olla enemmän kiinnostunut siitä puolisosta kuin muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus ja pahansuopuus. Ehtymätön luonnonvara.
Kateus pettävästä miehestä?
Ainakin siitä että on ydinperhe, oma koti ym. jutut kunnossa.
Ilmeisesti on. Kaikkien ihannehan on perhe, jossa yksi elää kaksoiselämää ja pakottaa toisen elämään valheessa.
Teen niin kuin haluan itselleni tehtävän. Olisi hirveää, jos kukaan kertoisi mieheni pettävän...
Valta on suurin petetyllä, jonka puoliso ei halua erota. Jokainen ymmärtää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Valta on suurin petetyllä, jonka puoliso ei halua erota. Jokainen ymmärtää tämän.
Aaaaa, en ole kyllä tiennyt, mutta tämähän selittää paljon. Vähän sairasta silti.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Ei ole rakkautta nähnytkään mut jos valta on se mikä sytyttää niin ei kai siinä. Lisäksi, en usko että tuollainen asetelma kantaa kovin pitkälle tai kauaa, siinä kumpikin rikkoo itsensä ja toisensa, kukaan ei luota keneenkään sekä petaa aika kamalan perheidyllin jos sattuu lapsia olemaan.
Jos olet läheinen ystäväni ja tiedät mieheni pettävän, toivon että otat asian hänen kanssaan puheeksi ja kysyt, miten hän ajatteli sen hoitaa.
Jos et ole läheinen ystäväsi, parisuhteemme ei kuulu sinulle millään tavalla.
En haluaisi tietää, jos miehelläni olisi joku yksittäinen random-pano. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Jos hän rakastuisi toiseen, se ei pysyisi loputtomiin salassa. Jos asia olisi tapahtunut jo vuosia sitten, en todellakaan haluaisi siitä kuulla enää.
Vierailija kirjoitti:
Teen niin kuin haluan itselleni tehtävän. Olisi hirveää, jos kukaan kertoisi mieheni pettävän...
Koska minäminäminä haluan, haluan, haluan tietää, se tuo minulleminulleminulle OIKEUDEN puuttua toisten elämään 💪
Vierailija kirjoitti:
Jos olet läheinen ystäväni ja tiedät mieheni pettävän, toivon että otat asian hänen kanssaan puheeksi ja kysyt, miten hän ajatteli sen hoitaa.
Jos et ole läheinen ystäväsi, parisuhteemme ei kuulu sinulle millään tavalla.
En haluaisi tietää, jos miehelläni olisi joku yksittäinen random-pano. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Jos hän rakastuisi toiseen, se ei pysyisi loputtomiin salassa. Jos asia olisi tapahtunut jo vuosia sitten, en todellakaan haluaisi siitä kuulla enää.
Mikä on aikaikkunakäsite ”loputtomiin”? Vuosi, kaksi vuotta, viisi vuotta? Eikö tuntuisi pahalta kuulla vuosien päästä että elämäsi on ollut valhetta koska et halua tietää vaan suljet silmäsi?
Itse olen ottanut kerran ystäväni mieheen yhteyttä vastaavalla asialla kun kuulin hänen pettävän ja kysyin kumpi kertoo. Minulle on kahdesti tultu kertomaan. Ystäväni kerran ja toisessa parisuhteessa joku random-tuttu. Siihen suhtauduin hieman varauksella. Kumpikin suhde päättyi eroon. Ei ollut luottamusta.
Sinun selkärangattomuus ja luuserimainen luonteesi ei ole minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaaa, en ole kyllä tiennyt, mutta tämähän selittää paljon. Vähän sairasta silti.
Sirkuksen pelle luulee olevansa tirehtööri. Sen se selittää.
Minä ainakin puolisona haluaisin tietää, joten olen todellakin kiitollinen, jos joku kertoo.
Eihän se kertoja sitä voi tietää, että tiedät jo.
Lällällää, mua onkin petetty useampaan kertaan jo vuosia. Saan vielä turpaanikin vähintään kerran kuussa, jos erehdyn kyselemään ukon touhuista. Palkkakin menee hänen tililleen suoraan. Lällällää.