Otin työttömänä vastaan huonosti palkatun työn, kun työnantaja lupasi että palkkaa tullaan tarkastamaan
Ei lupauksista huolimatta suostuttu tarkastamaan koeaikana eikä sen jälkeen. Nyt lähden alle vuoden jälkeen muualle töihin ja otan tästä opikseni jatkoa varten.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Miten harmillista.
Tällaista tapahtuu PALJON! Mulle kävi niin, että sain 100euroa kyllä lisää per kk, mutta palkka jäi silti 400euroa vähemmäksi kuin työkaverilla, joka teki samaa hommaa ja samalla koulutuksella, työhistoriaa hänellä 2v enemmän kuin mulla... Mä en enää suostu noihin, joissa lähtöpalkka on jo törkeän huono ja luvataan parempaa! Palkan on oltava jo riittävällä tasolla, kun työt aloitetaan.
Jos ei ole koulutusta tai pätevyyttä, niin paha on vaatia... - paitsi enemmän tukia.
Kouluttaudu ja hanki pätevyyttä niin palkka nousee myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten harmillista.
Tällaista tapahtuu PALJON! Mulle kävi niin, että sain 100euroa kyllä lisää per kk, mutta palkka jäi silti 400euroa vähemmäksi kuin työkaverilla, joka teki samaa hommaa ja samalla koulutuksella, työhistoriaa hänellä 2v enemmän kuin mulla... Mä en enää suostu noihin, joissa lähtöpalkka on jo törkeän huono ja luvataan parempaa! Palkan on oltava jo riittävällä tasolla, kun työt aloitetaan.
Jos ei ole koulutusta tai pätevyyttä, niin paha on vaatia... - paitsi enemmän tukia.
Millä vuosikymmenellä oikein elät? Nykyään on työttömänä tuplatohtoreita ja vuosikymmenien laajan työkokemuksen omaavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten harmillista.
Millä vuosikymmenellä oikein elät? Nykyään on työttömänä tuplatohtoreita ja vuosikymmenien laajan työkokemuksen omaavia ihmisiä.
Ei se paljoa auta jos olet ötökkätohtori, mutta tarjolla on vain insinöörin töitä. Tai jos olet lisäksi renesanssitaiteen tohtori, niin ei siitäkään paljoa ole apua.
Kouluttautumisella tarkoitin sitä, että kouluttautui hommiin joilla on töitä.
Sama juttu jos minä kouluttautuisin vuohen psykologiksi ja sen jälkeen huutaisin pitkin maita ja mantuja kun on epäreilua ettei vuohien psykologeille ole töitä tarjolla...
Tottakai se olisi ihanne tilanne, että jokainen voisi tehdä työkseen juuri sitä mistä haaveilee - mutta sori vaan, elämä ei mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opit?
Että kuntapuolen työnantajat kusettavat härskisti niitä, jolla tietävät olevan vain huonot vaihtoehdot tarjolla.
eli et oppinut mitään omista virheistäsi, joita teit tuossa tilanteessa?
Hain paikkaa työvoimatoimiston määräämänä, koska se oli vastaavaa työtä mitä olin tehnyt aiemmin. Vaihtoehtonani oli kolmen kuukauden karenssi, jos olisin kieltäytynyt työtarjouksesta. Työnantaja tiesi sen, joten neuvotteluasetelma ei ollut missään vaiheessa reilu.
Eli olit passiivisena tilanteen vietävissä, etkä tuonut esim. esille että palkan korotus kirjataan sopimukseen?
Mulla kirjattiin, että heti kun koeaika loppuu, liksa nousee. Työnantaja ratkaisi tämän niin, että viimeisenä koeaikapäivänä klo 16.45 lähetti sähköpostin, jossa kertoi koeaikapurusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi moni työnantaja harkitsee palkkaamisen sijaan alihankintaa, jolloin työn tekijä (ei siis työntekijä) voi itse määritellä kilpailukykyisen korvauksen.
Ja käyttää vuokratyövoimaa. Suomalainen on hinnoitellut itsensä ulos työmarkkinoilta. He ovat vaatimassa paljon tekemättä itse kuitenkaan mitään.
Kyllä suomalaiset töitä tekee, työnantajat vaan on niin ahneita, ettei ymmärrä millainen työmäärä on liikaa. Jos olet yksin tekemässä jotain työtä, jota on ihan liikaa ja sitten ei ole järjestetty edes lomatuurausta vaan joudut pitämään lomat lyhyissä pätkissä. Kun palaat työpaikalle, niin loma-aikana työt on vain kasaantuneet, kun kukaan ei ole tehnyt niitä. Mitä järkeä on olla töissä työpaikassa, jossa loma-ajatkin stressaat, miten jaksat loman jäljeen. ja palkkakin on yleensä liian alhainen työmäärään ja Suomen kustannustasoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi moni työnantaja harkitsee palkkaamisen sijaan alihankintaa, jolloin työn tekijä (ei siis työntekijä) voi itse määritellä kilpailukykyisen korvauksen.
Sillähän se työttömyys laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten harmillista.
Ei se paljoa auta jos olet ötökkätohtori, mutta tarjolla on vain insinöörin töitä. Tai jos olet lisäksi renesanssitaiteen tohtori, niin ei siitäkään paljoa ole apua.
Kouluttautumisella tarkoitin sitä, että kouluttautui hommiin joilla on töitä.
Sama juttu jos minä kouluttautuisin vuohen psykologiksi ja sen jälkeen huutaisin pitkin maita ja mantuja kun on epäreilua ettei vuohien psykologeille ole töitä tarjolla...
Tottakai se olisi ihanne tilanne, että jokainen voisi tehdä työkseen juuri sitä mistä haaveilee - mutta sori vaan, elämä ei mene niin.
Eivätkö ideologiaasi mahdu työttömät insinöörit? On ihmisiä, jotka ovat opiskelleet hyvin työllistävälle alalle, mutta jossain vaiheessa uranäkymät kyseisellä koulutuksella ovat heikentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opit?
Että kuntapuolen työnantajat kusettavat härskisti niitä, jolla tietävät olevan vain huonot vaihtoehdot tarjolla.
eli et oppinut mitään omista virheistäsi, joita teit tuossa tilanteessa?
Hain paikkaa työvoimatoimiston määräämänä, koska se oli vastaavaa työtä mitä olin tehnyt aiemmin. Vaihtoehtonani oli kolmen kuukauden karenssi, jos olisin kieltäytynyt työtarjouksesta. Työnantaja tiesi sen, joten neuvotteluasetelma ei ollut missään vaiheessa reilu.
Eli olit passiivisena tilanteen vietävissä, etkä tuonut esim. esille että palkan korotus kirjataan sopimukseen?
Mulla kirjattiin, että heti kun koeaika loppuu, liksa nousee. Työnantaja ratkaisi tämän niin, että viimeisenä koeaikapäivänä klo 16.45 lähetti sähköpostin, jossa kertoi koeaikapurusta.
Auts. Liitot eivät mielellään lähde riitauttamaan koeaikapurkua, joten tuo on kurja tilanne.
Tuskin olen. Valmistumisen jälkeen työttömyys on ollut hyvin satunnaista ja lyhytaikaista. Oman alan töitä on riittänyt, vaikka välillä ne ovatkin olleet määräaikaisia hommia.
Enkä usko että tähän organisaatioon edes entisiä työntekijöitä halutaan työllistää, kun heille kuvio on tuttu. Uusi tyyppi sen sijaan kuvittelee, että ahkeruudella voisi täällä saavuttaa tuloksia, kun on luvattu palkan nousevan jne.