Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin työttömänä vastaan huonosti palkatun työn, kun työnantaja lupasi että palkkaa tullaan tarkastamaan

Vierailija
18.06.2020 |

Ei lupauksista huolimatta suostuttu tarkastamaan koeaikana eikä sen jälkeen. Nyt lähden alle vuoden jälkeen muualle töihin ja otan tästä opikseni jatkoa varten.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, että tuon työpaikan ansiota sait paremman paikan. Työllisen on helpompi vaihtaa paikkaa, kuin työttömän työllistyä x ajan jälkeen.

En usko tähän. Olin ollut työtön vain pari kuukautta. Työnantajat pitivät todella epäilyttävänä sitä että yritin nopeasti työllistyä muualle.

Höpö höpö

Älä viitsi vähätellä. Minä olen meistä se, joka niissä haastatteluissa kävi. Mikään ympäripyöreä selitys ei tahtonut kelvata, vaan melkein joka kerran kysyttiin mitä ongelmia nykyisessä työpaikassa on. Työttömyys olisi ollut mukavampi kuitata työnhaun syyksi.

Vierailija
22/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opit?

Että kuntapuolen työnantajat kusettavat härskisti niitä, jolla tietävät olevan vain huonot vaihtoehdot tarjolla.

eli et oppinut mitään omista virheistäsi, joita teit tuossa tilanteessa?

Hain paikkaa työvoimatoimiston määräämänä, koska se oli vastaavaa työtä mitä olin tehnyt aiemmin. Vaihtoehtonani oli kolmen kuukauden karenssi, jos olisin kieltäytynyt työtarjouksesta. Työnantaja tiesi sen, joten neuvotteluasetelma ei ollut missään vaiheessa reilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaneuvottelut käydään silloin kun ollaan ottamassa työ vastaan. Työnantajat eivät ole mitään reiluja kavereita, jotka oma-alotteisesti nostaisivat palkkaa, jos joku hoitaa työnsä hyvin, vaan tavoitteena on aina maksaa palkkaa niin vähän kuin mahdollista. Palkan taso ja sijoittuminen organisaatioon tapahtuu työhönottotilanteessa. Riippuu sitten vähän yrityksen kulttuurista, että onko mahdollista ylentyä, vai otetaanko myös paremmille paikoille mielummin väkeä talon ulkoa. Jälkimmäinen mallin lienee yleisempi.

Vierailija
24/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opit?

Että kuntapuolen työnantajat kusettavat härskisti niitä, jolla tietävät olevan vain huonot vaihtoehdot tarjolla.

Hain paikkaa työvoimatoimiston määräämänä, koska se oli vastaavaa työtä mitä olin tehnyt aiemmin. Vaihtoehtonani oli kolmen kuukauden karenssi, jos olisin kieltäytynyt työtarjouksesta. Työnantaja tiesi sen, joten neuvotteluasetelma ei ollut missään vaiheessa reilu.

Mutta kun ottaa työn vastaan ja jatkaa edelleen työn hakemista, niin seuraavassa työhaastattelussa sinun ei ole pakko ottaa työtä vastaan, ellei palkka tai muut ehdot parane nykyiseen nähden, vaan työnantaja joutuu punnitsemaan että ottaako tuntemattoman työttömän, jolla on ehkä joku työssä pysymiseen liittyvä ongelma, vai ottaako vähän kalliimmalla sellaisen jolla on kokemusta ja jonka toinenkin työnataja on juuri todennut työhön sopivaksi. Aika helpposti valinta osuu siihen työssä olevaan. Tosin jos tästä työttömästä saa jotain työllistämistukea, niin se voi vääristää kilpailutilannetta.

Vierailija
25/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opit?

Eli olit passiivisena tilanteen vietävissä, etkä tuonut esim. esille että palkan korotus kirjataan sopimukseen?

Vierailija
26/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaneuvottelut käydään silloin kun ollaan ottamassa työ vastaan. Työnantajat eivät ole mitään reiluja kavereita, jotka oma-alotteisesti nostaisivat palkkaa, jos joku hoitaa työnsä hyvin, vaan tavoitteena on aina maksaa palkkaa niin vähän kuin mahdollista. Palkan taso ja sijoittuminen organisaatioon tapahtuu työhönottotilanteessa. Riippuu sitten vähän yrityksen kulttuurista, että onko mahdollista ylentyä, vai otetaanko myös paremmille paikoille mielummin väkeä talon ulkoa. Jälkimmäinen mallin lienee yleisempi.

Työnantajat tietävät vain harvan kieltäytyvän työstä, jos kieltäytymisen seurauksena on kolme kuukautta ilman mitään tuloja mistään. Tuollaisen toiminnan seurauksena työpaikalle aina saadaan joku pieneksi hetkeksi, joka lähtee heti kun mahdollista muualle. Mikään ei työpaikalla lähde kunnolla toimimaan, kun henkilöstö vaihtuu koko ajan työnantajan lyhytnäköisen palkoissa säästämisen takia. Pitkällä aikavälillä se vasta kalliiksi käykin.

Vierailija
27/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä palkkaa kyllä tarkastellaan vuoden välein, ei minkään koeajan aikana...!

Vierailija
28/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpanoksesi oli palkan mukaista? 

+ pakotettuna työhön 

Vierailija
29/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajiin ei kannata ikinä luottaa.Ne ei ole teidän ystäviä vaan vastapuolella.Kaikki paperille ja liittykää liittoon

Vierailija
30/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tässä tehtävässä siihen valitut ihmiset ovat lähteneet keskimäärin todella nopeasti menemään, koska ovat olleet pettyneitä palkkaukseen. Töitä on kaikille löytynyt jostain muualta, yleensä paljon paremmalla palkalla. Säästö on käynyt kalliiksi, koska viranomaistehtävät on sitten hoidettava kalliilla alihankintana.

Vierailija
31/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.

En ole koskaan nähnyt työsopimusta, jossa olisi määritelty palkantarkastuspäivä.

Palkkaa korotetaan joko sovittaessa tai sitten liittokohtaisilla yleiskorotuksilla.

Vierailija
32/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpanoksesi oli palkan mukaista? 

+ pakotettuna työhön 

Klassista av-trollausta ja provoamista. Tätä ei maksa vaivaa tämän enempää kommentoida.

Vierailija
33/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä liike kirjoitti:

Työnantajiin ei kannata ikinä luottaa.Ne ei ole teidän ystäviä vaan vastapuolella.Kaikki paperille ja liittykää liittoon

Olen liiton jäsen. Aika huonot mahdollisuudet sitä kautta näyttää olevan saada apua henkilökohtaisiin palkkaneuvotteluihin, jos on työttömänä.

Vierailija
34/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on tarkistanut palkkaasi useammankin kerran, mutta sitä ei saa sopimuksen mukaan laskea, vaikka työsuorituksesi, motivaatiosi ja ammattitaitosi sitä edellyttäisivätkin.

Vierailija
35/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on tarkistanut palkkaasi useammankin kerran, mutta sitä ei saa sopimuksen mukaan laskea, vaikka työsuorituksesi, motivaatiosi ja ammattitaitosi sitä edellyttäisivätkin.

Olen pahoillani siitä, että sinulla on noin paha olo omassa elämässäsi, että pyrit purkamaan sitä mollaamalla tuntemattomia ihmeellisillä oletuksillasi. Toivottavasti voisit jossain vaiheessa paremmin.

Vierailija
36/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään lupauksiin ei kannata luottaa, vain nimiin paperissa.

Kaikilla työpaikoilla ei ole edes kirjallisia työsopimuksia käytössä, siis Suomessa tänäpäivänä. Olen töissä sellaisessa ja siellä on yhdeksän työntekijää yhteensä. Firman johtaja on häikäilemättömin ihminen jonka olen tavannut, erittäin itserakas ja ahne. Hän huijaa omaa työnantajaansakin, kyseessä on siis urakoitsija, joka työskentelee erään Suomen suurimman teollisuuslaitoksen alueella.

Vierailija
37/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi moni työnantaja harkitsee palkkaamisen sijaan alihankintaa, jolloin työn tekijä (ei siis työntekijä) voi itse määritellä kilpailukykyisen korvauksen.

Meillä on vuosien varrella käytetty todella paljon konsultteja tekemään aivan perustehtäviä. Lasku kunnan veronmaksajille on moninkertainen verrattuna siihen, että panostettaisiin omiin työntekijöihin ja kehitettäisiin sisäisesti toimintatapoja. Kyllä konsultit osaavat hinnoitella työnsä niin etteivät jää tappiolle, varsinkin kun huonon henkilöstöpolitiikan takia kysyntä palveluille on vakio.

Vierailija
38/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin edes on mitenkään harvinainen tilanne, että julkinen organisaatio ajaa itsensä umpikujaan huonon johtamisen takia. No, ainahan voidaan nostaa kunnallisveroa.

Vierailija
39/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin edes on mitenkään harvinainen tilanne, että julkinen organisaatio ajaa itsensä umpikujaan huonon johtamisen takia. No, ainahan voidaan nostaa kunnallisveroa.

Minä en kyllä sitä tule maksamaan, sillä jatkossa kartan tuota organisaatiota visusti.

Vierailija
40/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä sitä tule maksamaan, sillä jatkossa kartan tuota organisaatiota visusti.

Kunnes olet jälleen pakotettuna ottamassa paikan vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan