Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin työttömänä vastaan huonosti palkatun työn, kun työnantaja lupasi että palkkaa tullaan tarkastamaan

Vierailija
18.06.2020 |

Ei lupauksista huolimatta suostuttu tarkastamaan koeaikana eikä sen jälkeen. Nyt lähden alle vuoden jälkeen muualle töihin ja otan tästä opikseni jatkoa varten.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että tuon työpaikan ansiota sait paremman paikan. Työllisen on helpompi vaihtaa paikkaa, kuin työttömän työllistyä x ajan jälkeen.

Vierailija
2/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tämä parempi kuin vaihtoehtona tarjolla ollut kolmen kuukauden karenssi, jos olisi työtarjouksesta kieltäytynyt. Ei silti tule tätä työnantajaa ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, että tuon työpaikan ansiota sait paremman paikan. Työllisen on helpompi vaihtaa paikkaa, kuin työttömän työllistyä x ajan jälkeen.

En usko tähän. Olin ollut työtön vain pari kuukautta. Työnantajat pitivät todella epäilyttävänä sitä että yritin nopeasti työllistyä muualle.

Vierailija
4/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
5/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harmillista.

Tällaista tapahtuu PALJON! Mulle kävi niin, että sain 100euroa kyllä lisää per kk, mutta palkka jäi silti 400euroa vähemmäksi kuin työkaverilla, joka teki samaa hommaa ja samalla koulutuksella, työhistoriaa hänellä 2v enemmän kuin mulla... Mä en enää suostu noihin, joissa lähtöpalkka on jo törkeän huono ja luvataan parempaa! Palkan on oltava jo riittävällä tasolla, kun työt aloitetaan.

Vierailija
6/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tähän. Olin ollut työtön vain pari kuukautta. Työnantajat pitivät todella epäilyttävänä sitä että yritin nopeasti työllistyä muualle.

Paikka ei vastannut odotuksiani ja se siitä.

Vierailija
7/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään lupauksiin ei kannata luottaa, vain nimiin paperissa.

Vierailija
8/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten harmillista.

Tällaista tapahtuu PALJON! Mulle kävi niin, että sain 100euroa kyllä lisää per kk, mutta palkka jäi silti 400euroa vähemmäksi kuin työkaverilla, joka teki samaa hommaa ja samalla koulutuksella, työhistoriaa hänellä 2v enemmän kuin mulla... Mä en enää suostu noihin, joissa lähtöpalkka on jo törkeän huono ja luvataan parempaa! Palkan on oltava jo riittävällä tasolla, kun työt aloitetaan.

Kyllä ja siihen työsopimukseen kirjattava, että palkka voi olla tämän koeajan, mutta sen jälkeen sen on oltava... Pitäkää puolelle ja kirjatkaa nämä lupaukset.

Vierailija
9/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe numero yksi, luotit suulliseen lupaukseen.

Vierailija
10/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opit?

Vierailija
11/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi moni työnantaja harkitsee palkkaamisen sijaan alihankintaa, jolloin työn tekijä (ei siis työntekijä) voi itse määritellä kilpailukykyisen korvauksen.

Vierailija
12/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Vierailija
13/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista palkkaa sait ja mikä olisi ollut mielestäsi asiallinen palkka? Mikä on palkka uudessa työssä?

Vierailija
14/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi moni työnantaja harkitsee palkkaamisen sijaan alihankintaa, jolloin työn tekijä (ei siis työntekijä) voi itse määritellä kilpailukykyisen korvauksen.

Ja käyttää vuokratyövoimaa. Suomalainen on hinnoitellut itsensä ulos työmarkkinoilta. He ovat vaatimassa paljon tekemättä itse kuitenkaan mitään. 

Vierailija
15/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten harmillista.

Oliko se työhistoria tuosta työstä vai samankaltaisesta työstä vai työelämästä yleensä? Kyllähän kokemus samassa paikassa/vastaavasta työstä. Ite sain uraa alottaessani vähemmän palkkaa kuin samaa työtä 5v tehnyt. Säännöllisesti kyllä sen jälkeen noussut.

Vierailija
16/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut sen paremman palkan arvoinen? Samalla, kun sinä petyit työnantaja saattoi vastaavasti pettyä sinun työpanokseen.

Vierailija
17/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkka olisi pitänyt koeaikana tarkastuttaa?

Vierailija
18/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opit?

Että kuntapuolen työnantajat kusettavat härskisti niitä, jolla tietävät olevan vain huonot vaihtoehdot tarjolla.

Vierailija
19/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opit?

Että kuntapuolen työnantajat kusettavat härskisti niitä, jolla tietävät olevan vain huonot vaihtoehdot tarjolla.

eli et oppinut mitään omista virheistäsi, joita teit tuossa tilanteessa?

Vierailija
20/49 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpanoksesi oli palkan mukaista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme