Menisittekö exänne hautajaisiin? Tai haluaisitteko exänne tulevan sinun hautajaisiisi?
Exän kanssa on lapsia ja niillä lapsenlapsia, ihania.
Exä kuolee, tai sinä kuolet. Miten hautajaiset?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menisin eksän hautajaisiin, jos kutsuttaisiin. Emme kuitenkaan ole niin läheisiä, että olettaisin kutsua tulevan. En ole suoraan eksääni yhteydessä, mutta onhan meillä yhteinen, aikuinen lapsi, ja eksän nykyinen puoliso on FB-ystäväni (FB:n ulkopuolella emme käytännössä pidä yhteyttä). Jos yhteinen lapsemme kokisi tärkeäksi kutsua eksäni minun hautajaisiin niin minulle se olisi siinä tilanteessa ihan totaalisen yhdentekevää, vai mitä oikein arvelit? :-DDDD
Mihin hautajaisiin kutsutaan? Muistotilaisuus on eri asia.
Kaikkiin normaaleihin hautajaisiin. Ei sinne mitään avoimia ovia ole, vaan hautajaiset=hautaustilaisuus+muistotilaisuus. Molemmat samalla kutsulla. Toki kutsuttu voi halutessaan tulla vain toiseen. Kutsumattomat vieraat eivät ole tervetulleita kumpaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menisin eksän hautajaisiin, jos kutsuttaisiin. Emme kuitenkaan ole niin läheisiä, että olettaisin kutsua tulevan. En ole suoraan eksääni yhteydessä, mutta onhan meillä yhteinen, aikuinen lapsi, ja eksän nykyinen puoliso on FB-ystäväni (FB:n ulkopuolella emme käytännössä pidä yhteyttä). Jos yhteinen lapsemme kokisi tärkeäksi kutsua eksäni minun hautajaisiin niin minulle se olisi siinä tilanteessa ihan totaalisen yhdentekevää, vai mitä oikein arvelit? :-DDDD
Mihin hautajaisiin kutsutaan? Muistotilaisuus on eri asia.
Kaikkiin normaaleihin hautajaisiin. Ei sinne mitään avoimia ovia ole, vaan hautajaiset=hautaustilaisuus+muistotilaisuus. Molemmat samalla kutsulla. Toki kutsuttu voi halutessaan tulla vain toiseen. Kutsumattomat vieraat eivät ole tervetulleita kumpaankaan.
Itse asiassa, kirkkoon voi kuka vaan mennä milloin huvittaa. Vaikka vieraan ihmisen häihin tai hautajaisiin.
Muistotilaisuuteen tai hääjuhlaan ei.
Menisin lasten tueksi. En ehkä enää sitten kun ovat aikuisia.
Samoin oletan että menis eksän kohdalla mun hautajaiset.
Saa tulla koska poikani isä ja voisin mennä pojan isän hautajaisiin. Miksi ei.
Yhden entisen sisaren kanssa olemme ystäviä ja menisin paikalle jos hän toivoisi läsnäoloani. Varsinaisesti en itse kokisi hautajaisiin osallistumista yhdenkään exän kanssa tarpeelliseksi, enkä heitä omiin hautajaisiini kaipaisi. Siitä on niin kauan kun seurustelimme.
Ei. Itse tuo otus halusi katkaista välit yhtäkkiä kolmen vuosikymmenen yhteiselon jälkeen yrittäen vieläpä ryöstää kaiken yhteisen omaisuutemme itselleen. Myöhemmin on tullut ilmi myös asioita, jotka ovat saaneet minut miettimään olenko edes kummankaan aikuisen lapsemme isä, ominani minä nuo kasvatin ja koulutin.
Ei, en halua kuulla hänestä, en nähdä häntä enkä mene hänen hautajaisiinsa ja olen tehnyt selväksi myös lapsille, ettei hän ole tervetullut minun mahdollisiin hautajaisiini. Hautapaikastani olen antanut ohjeet, ettei hänen tule ikinä tietää edes sen sijaintipaikkakuntaa, en tosin usko sen häntä kiinnostavankaan.
No en varmasti menisi. Täysin tunnevammainen väkivaltainen h u o r i pukki.
En menisi. En menisi mihinkään juhliin jossa on exäni tai hänen sukuaan, poislukien omien lasten häät.
En menisi, en myöskään ex-anopin hautajaisiin menisi.
Tuossa vaiheessa ollaan kyllä jo aika vanhoja, jos kerran lapsillakin on jo lapsenlapsia.
Totta kai menisisin, samoin toivon hänen tulevan minun hautajaisiini. Olimme yhdessä melkein kaksikymmentä vuotta ja saimme kolme ihanaa lasta. Olen ollut hänen vanhempiensa hautajaisissa, isänsä saattohoidimme yhdessä. Toivon hänen tulevan myös minun vanhempieni hautajaisiin.
Ex on hyvä mies, huolehtinut ensiluokkaisesti lapsistamme eikä koskaan ole käyttäytynyt tökerösti minua tai uutta puolisoani kohtaan. Olemme viettäneet kaikki perhejuhlat ja jopa osa jouluistakin yhdessä koko porukan kanssa. Olen iloinen, että lapseni ovat saaneet sellaisen mallin elämäänsä, että erosta huolimatta on mahdollista elää sovussa.
Menisin tietenkin. Jos en olisi ollut exän kanssa tekemisissä vuosikymmeniin niin sitten ehkä en. Yhteisiä lapsenlapsia ei vielä ainakaan ole, mutta niistä ajoista kun oli yhteinen huollettava ei ole vielä niin kovin kauan. Todennäköisesti auttaisin lapsiani järjestämään hautajaiset, ellei exällä olisi siinä vaiheessa puolisoa, joka hoitaa järjestelyt. Olettaisin myös exän haluavan osallistua minun hautajaisiini. Sen verran monta vuotta meillä oli yhteistä elämää.
Exän isovanhemman hautajaisissa olen ollut. Kysyin kyllä exältä, onko hänellä jotain sitä vastaan, että minäkin tulen.
Ex, lasten isä on yhä mun terveystiedoissa minun lähiomainen. Hän on perhettäni lastemme kautta. Kyllä hän tulisi ja kantaisi arkkuni. Saman tekisin minä hänelle.