Miten joku voi nauttia näistä keleistä +30 sisälämpötiloista ja unettomista öistä
En ole nyt viikkoon nukkunut kuin 2 h yössä. Kämppä lämpeää ilta yhdeksään mennessä 31 asteiseksi. Yöllä ja aamulla on viileämpää mutta töihin herättävä 05.00. Ostin tommosen 600 euron tehokkaimman jäähdyttimen, mutta se jäähdyttää vain 27 asteeseen yksiön. Jäähdytin imee niin järjettömät määrät kylmee ilmaa ulos ja kuumaa sisälle. Ja se meteli on niin hirveä, että korviin sattuu ja nukkua ei voi edes korvatulpilla.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Miks suomalaiset on aina niin vakaviiiii??? Nythän on mahtava ottaa aurinkoa, lukea vaikka kirjaa samalla tai ottaa torkut ja samalla hankkia nätti rusketus. Käyttehän te helvetin lämpöisissä saunoissakin ilman valitust ;/
Ei taida kuitenkaan kukaan kuumaa inhoava siellä olla? Eikä kukaan siellä saunassa nuku ja elä. Typerä vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tässä kaksiossa tollanen ilmastointipömpelö. Viilentää koko asunnon! Paras ostos ikinä.
Mulla viilentää hädin tuskin makkarin ja mökä on infernaalinen - ei todellakaan pysty nukkuun koneen huutaessa. Ja koneen kun sammuttaa niin 30 minsaa ja on taas kuuma. Ostin talvella laitteen kun kerrostaloon muutin. Myyjä kehui maasta taivaseen, ja on kuulema tehokkain mitä töpseliin saa.
Onkohan siinä joku vika. Mulla on sellainen 12000BTU malli ja jos täysillä pitää koko päivän niin kyllä asunto on hyvin viileä illalla, pitää ihan peiton alla nukkua. Puhina on kyllä yllättävän kova, jos kuulokkeet päässä kuuntelee musiikkia ja volume on täysillä niin siitä huolimatta se pöhinä kuuluu läpi ainakin yhtään hiljaisemmissa kohdissa kappaleita. Puhelimeen puhuttaessa se on sammutettava että kuulee yhtään mitään.
Eiköhän nyt aika monella ole kuitenkin ilmalämpöpumppu tai ilmanviilennin tai vastaava. Ilmanviilentimen voi asentaa kerrostaloasuntoonkin.
Ei paljoa jaksa riemua repiä helteistä työn takia. Siistiä sisätyötä 1000 asteisten teräskappaleiden kanssa, pajalla lämpö helposti 50-60 astetta. Vasara heiluu ja vissyä menee tankkiautollinen päivässä. Pajavaatteet kuivuneen suolakerroksen kyllästämät ja asiakkaat kyselee tuotteiden perään ymmärtämättä työn realiteetteja. Yksinyrittäjän on aika vaikea edes vedota työsuojelulakiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt aika monella ole kuitenkin ilmalämpöpumppu tai ilmanviilennin tai vastaava. Ilmanviilentimen voi asentaa kerrostaloasuntoonkin.
Ei ne vedellä toimivat ilmanviilentimet tee siitä asunnosta kuin entistä tukalamman. Siinä pitää olla kompressori jotta höyrystin saadaan kylmäksi ja ylimääräistä kosteuttakin samalla pois.
Toki siinä sitten tulee samalla kaupan päälle se lauhduttimen jäähdytysilma jota pitää puhaltaa ulos valtavia määriä ja hirveä meteli kun fyysisesti pieneen tilaan on pitänyt saada ängettyä kaikki se tekniikka ja puhaltimien on pyörittävä lujaa että riittävästi ilmaa saadaan siirrettyä.
Vierailija kirjoitti:
Miks suomalaiset on aina niin vakaviiiii??? Nythän on mahtava ottaa aurinkoa, lukea vaikka kirjaa samalla tai ottaa torkut ja samalla hankkia nätti rusketus. Käyttehän te helvetin lämpöisissä saunoissakin ilman valitust ;/
No hui, ei kai kukaan järkevä ihminen tänä päivänä enää "ota aurinkoa" ja hankimmalla hanki "nättiä rusketusta"?! Nyt tälle vuosikymmennelle jo kiiruusti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tässä kaksiossa tollanen ilmastointipömpelö. Viilentää koko asunnon! Paras ostos ikinä.
Mulla viilentää hädin tuskin makkarin ja mökä on infernaalinen - ei todellakaan pysty nukkuun koneen huutaessa. Ja koneen kun sammuttaa niin 30 minsaa ja on taas kuuma. Ostin talvella laitteen kun kerrostaloon muutin. Myyjä kehui maasta taivaseen, ja on kuulema tehokkain mitä töpseliin saa.
Onkohan siinä joku vika. Mulla on sellainen 12000BTU malli ja jos täysillä pitää koko päivän niin kyllä asunto on hyvin viileä illalla, pitää ihan peiton alla nukkua. Puhina on kyllä yllättävän kova, jos kuulokkeet päässä kuuntelee musiikkia ja volume on täysillä niin siitä huolimatta se pöhinä kuuluu läpi ainakin yhtään hiljaisemmissa kohdissa kappaleita. Puhelimeen puhuttaessa se on sammutettava että kuulee yhtään mitään.
Ei kai nyt yksikään taloyhtiö anna tuollaista hel****nkonetta käyttää! Kiva yrittää nukkua jos naapuriasunossa seinän takana huutaa joku tuollaisen masiina vain sen takia ettei jollakin olisi hiki päässä. Ihan yhtä kuumia ne on kaikki muutkin asunnot joissa ei moisia turhakkeita ole. Suomen kesässä on muutama hellepäivä, joinain kesinä ei yhtään.
Kukaan järkevä ei osta minkäänlaista tarpeetonta jäähdytintä nurkkiin pyörimään, mihin sen talveksi tunkee ja mitähän mieltä yhteiskunnassa ollaan turhan sähkönkulutuksen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta?
Ei todellakaan ole kaikilla ilmalämpöpumppua!
Esim keskustassa moniin taloyhtiöihin ei saa laittaa pumppua. Vuokra -asuntoon ei saa laittaa. Ärsyttää itsekin kun asun vuokralla enkä saa laittaa pumppua (vaikka jättäisin sen lähtiessni). Rahaa olisi ostaa vaikka 10 pumppua mutta kun ei saa laittaa sitä,
Vuokra-asuminen on raivostuttavaa, onneksi mun tapuksessa kestää vain 1,5v (raksaamisen ajan)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan. Sitä varten ilmalämpöpumppu on keskitty, suosittelen!
Vuokranantaja kieltää asentamisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin. Nämä kelit on ainoat hetket vuodessa, kun en tarvitse kipulääkkeitä.
t. Nivelreumaatikko
Olen iloinen, että edes joillain se on noin päin.
Minun neurologisen sairauden oireita ja kipuja nämä kelit valitettavasti pahentavat. Näin yksilöllisiä nämä asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ihanaa! Pitkä ja kylmä talvi, hyi. Ikkuna auki yöllä ja päivällä vähemmän vaatteita
Ei auta. Päällä ei ole muuta kuin pikkarit, nahkaa kun ei voi poistaa. Ei tlupainoa, mutta useampi lämmönsietokykyä alentava sairaus ja kauheat kivut.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen Einstein siellä....ei, kaikki eivät edes käy saunassa. Esim. minä en käy, kun en todellakaan kestä kuumuutta. Lisää typeriä neuvoja ja mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja lopeta se valitus.
Se mikä auttaa myös niin mene jääkylmään suihkuun, siellä muutama minutti ni tekee hyvää
.
Ei kaikilla ole mitään laihdutettavaa. Mitä jos lopetat niiden asioiden typerän kommentoinnin, jotka ei edes liity suhun milläön tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Siis tää on niin mahtavaa, ihana juhannus tulossa järven rannalla. Kotona on ilmastointi ja nukutaan peitto melkein korvissa. Kesäloma alkaa vasta kolmen viikon päästä, ei haittaa töissäkin on mukavaa.;)) Lämmintä kesää kaikille.
Vietä sinäkin sitten sitä lämmintä kesää ilman ilmastointia, jos kerran helteestä niin kauhiasti tykkäät....
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein edullisin tapa estää kuumuuden tulo asuntoon on pitää ikkunat kiinni kun ulkona on kuumempi kuin sisällä, auki kun ulkona on viileämpi kuin sisällä ja peitettynä kun aurinko paistaa ikkunasta sisään.
Ruoka valmistetaan mikrossa tai tehdään kylmää ruokaa. Kahvi kipataan termokseen ja otetaan sieltä kuppi kerrallaan. Tiskikone pysäytetään ennen kuivausohjelmaa tai ajetaan huuhtelu kylmällä vedellä pesun jälkeen, jolloin lämpö huuhtoutuu astioista ja koneesta viemäriin.
Mutta ihan miten vain, kärsikää jos ette tajua.
Meillä on kerrostaloasunto, johon paistaa aurinko koko päivän, mutta ihan miellyttävää täällä on näillä konsteilla. Viileämpää kuin porraskäytävässä.
Kuule, ei auta. On ikkunat kiinni, samoin sälekaihtimet. Uunia ei käytetä. Tiskikonetta ei ole. Sisällä silti 30 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Parissa viikossa tottuu +30 vielä aika mieto keli. Hyvä kunto ja normaalipaino on myös oltava tottakai. Alkoholille ja tupakalle jyrkkä ei. Rasvaista ruokaa vältettävä. Jos näillä ei ala olo helpottua niin sitten on ihan oiken jo vähän kärsiäkin. Pthui!
Kyllä, sitä pitää kärsiä, koska on neurologinen sairaus. Ihan oma vikahan se. Phtyi itsellesi sosiopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Sisällä 27, makkarissa 23. Nukumme untuvatäkillä kesät talvet:) Eristää kuumuutta joten peiton alla ei hikoile.
Talo on aukealla ja aurinko paahtaa isoista ikkunoista ruokailutilaan ja oh 06-22. Keskipäivällä suljemme sälekaihtimet ja pidämme ovet kiinni. Itse nautimme lämmöstä terassilla.
Lämpimään (Suomessa ei ole koskaan kuuma) tottuu parissa päivässä, kylmyyteen ei koskaan!
Kyllä se on toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että kukaan. Sitä vaan leimaantuu sairaaksi, lihavaksi ja laiskaksi jos sanoo että ihan kamalaa tämmönen. Eli sitten hehkutetaan että kyllä on upeeta. Höpön löpö, ei ole oikeesti kellään mikään nautinto. Kuvottavaa tämä on.
Minulla ei ole liian kuuma, vaikkei olekaan ilmanlämpöpumppuja tai tuulettimia ja asun kerrostalossa, jossa on ikkunat vain länteen. Kai täällä asunnossa on lähemmäs +30'C. Minulla on vihdoinkin hyvä olla.
Arvaa kuinka monta kertaa av:lla minulle on sanottu, että olen sairas, koska kärsin kylmästä? Ihan turha sinun tai kenenkään on ottaa marttyyrin viittaa. Yhtä ilkeästi kuumasta kärsivät haukkuvat niitä, jotka eivät pidä viileästä/kylmästä.
Itse en kylläkään hauku ketään, mutten pidä siitä, että väitetään valehtelijaksi, jos pidän kuumasta. Kai sinäkin tajuat, että aika monessa maassa on näin lämmintä (ja enemmänkin)?
No ei kyllä haukuta. Tuo sairauskommenttikaan ei todennäköisesti ole tarkoitettu haukkumiseksi, sillä jos oikeasti palelet ympäri vuoden, niin sinulla on suurella todennäköisyydellä joku sairaus. Paljon pahempia kommentteja saat, jos et tykkää helteistä tai kestä niitä ja tuollaisia tyhmiä neuvoja, mitä sinäkin jakelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parissa viikossa tottuu +30 vielä aika mieto keli. Hyvä kunto ja normaalipaino on myös oltava tottakai. Alkoholille ja tupakalle jyrkkä ei. Rasvaista ruokaa vältettävä. Jos näillä ei ala olo helpottua niin sitten on ihan oiken jo vähän kärsiäkin. Pthui!
Alapeukuista päätellen lihavat naiset eivät ksetä totuutta täällä päin maailmaa. ;D
En ole nainen enkä edes lihava, mutta alapeukun sait ketjun typerimmistä neuvoista ja vittumaisesta asenteestasi muita kohtaan. Tämä on se totuus.
Kaikki voimat menee pelkkään selviytymiseen:/ Ulkoilla yritän ja sne jälkeen olenkin aivan naatti koko loppupäivän. Pitää juoda koko ajan, ja yölläkään ei saa silti kunnolla unta kun mm. jalkopohjat kuin tulessa ja muutenkin nihkeä ja tukala meininki koko ajan.Ja säätieodtusten mukaan näyttää vaan jatkuvan ensi viikonkin ja Luoja ties miten kauan vielä