Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi nauttia näistä keleistä +30 sisälämpötiloista ja unettomista öistä

Vierailija
17.06.2020 |

En ole nyt viikkoon nukkunut kuin 2 h yössä. Kämppä lämpeää ilta yhdeksään mennessä 31 asteiseksi. Yöllä ja aamulla on viileämpää mutta töihin herättävä 05.00. Ostin tommosen 600 euron tehokkaimman jäähdyttimen, mutta se jäähdyttää vain 27 asteeseen yksiön. Jäähdytin imee niin järjettömät määrät kylmee ilmaa ulos ja kuumaa sisälle. Ja se meteli on niin hirveä, että korviin sattuu ja nukkua ei voi edes korvatulpilla.

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkomailla on helteetkin parempia!

Vierailija
162/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole saanut nukuttua. Pieniä hikisiä unenpätkiä vaan. Olo on ihan nuutunut ja uupunut. Fyysistä työtä päivällä teen, hiki valuu koko ajan. Täyttä tuskaa. Odotan niin kovasti syksyä ja talvea.

Minä myös teen ruumiillista työtä, nuo työt (polttoleikkausta) tehdään ulkona vuoden ympäri ja kesällä se on ihan kauheata. Hikoilen hirveitä määriä työvuoron aikana, haalarit ehdin hikoilla märiksi useaan kertaan sen työvuoron aikana. Minulla onkin kahdet haalarit käytössäni, toiset ovat kuivumassa kun kuivemmat ovat ylläni. Minäkin odotan syksyä ja talvea, kesäloma onneksi sattui tänä vuonna elo-syyskuuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks suomalaiset on aina niin vakaviiiii??? Nythän on mahtava ottaa aurinkoa, lukea vaikka kirjaa samalla tai ottaa torkut ja samalla hankkia nätti rusketus. Käyttehän te helvetin lämpöisissä saunoissakin ilman valitust ;/

Saunassa ei tarvitse tehdä ruumiillista työtä, kuten polttoleikkaamista. Kokeile esimerkiksi sellaista, että puet yllesi jonkin tukevan haalarin (sen alle tietysti farkut ja jokin paita) ja teet sitten vaikka halkoja tai nostelet puntteja siellä saunan löylyissä muutaman tunnin ajan.

Vierailija
164/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parissa viikossa tottuu +30 vielä aika mieto keli. Hyvä kunto ja normaalipaino on myös oltava tottakai. Alkoholille ja tupakalle jyrkkä ei. Rasvaista ruokaa vältettävä. Jos näillä ei ala olo helpottua niin sitten on ihan oiken jo vähän kärsiäkin. Pthui!

Eikä totu edes kahdessa kuukaudessa. Olen hyvinkin hoikka mies (173/60 ja matala rasvaprosentti) ja kärsin tästä kuumuudesta, hikoilen runsaasti helposti ympäri vuoden. Teen myös ruumiillista työtä ja minulla ei ole autoa, vaan liikun polkupyörällä ja kävellen. Kesät ovat inhottavinta aikaa vuodesta, syksy ja talvi miellyttävintä.

Vierailija
165/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällä 21-22 astetta. Eikä ole mitään ilmalämpöpumppua, vaan 60-luvulla rakennettu kerrostalo. Silloin vielä osattiin tehdä taloja, joissa ei lämpöongelmia ole. Talvella tosin putoaa 19 asteeseen, mutta onneksi villasukat ja -paidat on keksitty.

60-luvullakaan ei osattu tehdä taloja jotka eivät lämpene kun tarpeeksi kauan on kuuma. Ei edes keijupölystä saa tehtyä taloa joka ei kuumene auringossa.

Vierailija
166/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällä 27, makkarissa 23. Nukumme untuvatäkillä kesät talvet:) Eristää kuumuutta joten peiton alla ei hikoile.

Talo on aukealla ja aurinko paahtaa isoista ikkunoista ruokailutilaan ja oh 06-22. Keskipäivällä suljemme sälekaihtimet ja pidämme ovet kiinni. Itse nautimme lämmöstä terassilla.

Lämpimään (Suomessa ei ole koskaan kuuma) tottuu parissa päivässä, kylmyyteen ei koskaan!

Olet todennäköisesti ylipainoinen koska valitat "kylmyydestä" ja nautit kuumuudesta.

Vierailija
167/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä jyrisi yöllä ja satoi, onneksi! Ainakin tähän asti ollut pilvistä ja selvästi viileämpää. Paremmin sai nukuttua ja nyt saa tuuletettua! Ah. Mutta huomenna kai taas helle :(

Vierailija
168/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä jyrisi yöllä ja satoi, onneksi! Ainakin tähän asti ollut pilvistä ja selvästi viileämpää. Paremmin sai nukuttua ja nyt saa tuuletettua! Ah. Mutta huomenna kai taas helle :(

Sama. Päivällä sai tuulettamalla sisälämpötilaa 24 asteeseen, sit alko paistaa aurinko ja kaikki ikkunat ja verhot kiinni. Nyt on jo yli 28 lämmintä sisällä - ja vielä 2 tuntia nousee lämpötila...

Vierailija
169/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun ongelma. Mulla on 29,5C sisällä ja nukun kuin tukki. Juon 5-6l vettä päivässä, otan 3 suihkua ja en ole lihava. Hyvin helppoa. Ihme rutinaa koko ajan täällä.

Vierailija
170/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmällä vedellä kasteltu pyyhe peitoksi niin johan viilenee olo.

Napa tulehtuu

Vierailija
171/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos asuu Suomessa ja 10 kuukautta on satanut räntää vaakaan ..

Zinc

No sillä saa nukuttua ja liikuttua. Nyt töissä kuoleman väsyneenä.

Lupaathan että et ole sitten mikään vilukissa ja valita talvella kylmyydestä jos on vaikkapa tammi-helmikuussa pari viikkoa -20 astetta mittarissa?

Vierailija
172/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä kaksiossa tollanen ilmastointipömpelö. Viilentää koko asunnon! Paras ostos ikinä.

Vierailija
173/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tässä kaksiossa tollanen ilmastointipömpelö. Viilentää koko asunnon! Paras ostos ikinä.

Mulla viilentää hädin tuskin makkarin ja mökä on infernaalinen - ei todellakaan pysty nukkuun koneen huutaessa. Ja koneen kun sammuttaa niin 30 minsaa ja on taas kuuma. Ostin talvella laitteen kun kerrostaloon muutin. Myyjä kehui maasta taivaseen, ja on kuulema tehokkain mitä töpseliin saa.

Vierailija
174/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen taistelunaihe. Itse rakastan hellettä, mutta vihaan sitä sisätiloissa. Suomen asunnot ja talot eivät ole tehty helteisiin. Ilmalämpöpumppu tai ilmastointi, muuten kärsin suunnattomasti, enkä nuku lainkaan. Meillä on tehokas ilmastointi.

Vierailija
175/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomia öitä en jaksa talvellakaan, tähän samaistun. Mutta nukun oikein hyvin nyt.

Vierailija
176/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttakaa niin silloin kestää hellettä paremmin

Ei auta sellaista, jolla on luonnostaan alhainen verenpaine. Minä en pysty käymään saunassakaan, kun alkaa pyörryttää ja heikottaa jo pienissä löylyissä. 

Mun verenpaine on 100/55 eikä kuumuus huippaa yhtään. Juon joka päivä suolavettä ihan lääkärin määräyksedtä.

Vierailija
177/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierail2ija kirjoitti:

Sisällä 27, makkarissa 23. Nukumme untuvatäkillä kesät talvet:) Eristää kuumuutta joten peiton alla ei hikoile.

Talo on aukealla ja aurinko paahtaa isoista ikkunoista ruokailutilaan ja oh 06-22. Keskipäivällä suljemme sälekaihtimet ja pidämme ovet kiinni. Itse nautimme lämmöstä terassilla.

Lämpimään (Suomessa ei ole koskaan kuuma) tottuu parissa päivässä, kylmyyteen ei koskaan!

Olet todennäköisesti ylipainoinen koska valitat "kylmyydestä" ja nautit kuumuudesta.

Bmi 24, tosin pudottelen juuri painoa tuonne 22-23 välille. Olen aina vihannut kylmää, ehkä läski lämmottäisi?

Vierailija
178/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ne jotka sanovat nauttivansa helteistä nauttivat niistä usein vain lyhyen aikaa. Hyvin pian he menevät sisälle ilmastoituun asuntoon. Makuuhuoneetkin heillä on vilpoisia :)

L

Vierailija
179/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos asuu Suomessa ja 10 kuukautta on satanut räntää vaakaan ..

Zinc

No sillä saa nukuttua ja liikuttua. Nyt töissä kuoleman väsyneenä.

Lupaathan että et ole sitten mikään vilukissa ja valita talvella kylmyydestä jos on vaikkapa tammi-helmikuussa pari viikkoa -20 astetta mittarissa?

Mitä ihmettä mä just luin? Onko oikeasti ihmisiä, jotka eivät tajua muitakin kelejä olevan olemasssa kuin paukkupakkanen tai hitonmoinen helle? Eli siis, jos et tykkää helteestä niin sinun pitää rakastaa pakkasta?

Vierailija
180/227 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan. Sitä varten ilmalämpöpumppu on keskitty, suosittelen!

Ja sehän on kaikille mahdollinen hankinta kaikissa tilanteissa!! Eiku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän