Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ja miniä pahoina, kun sanoin etteivät heidän lapset ole tervetulleita kesäpaikkaamme.

Vierailija
17.06.2020 |

Minulla on ihana mökki saaristossa, jossa vietän suurimman osan kesää. Kulkuyhteydet ovat hankalat, mökki ei ole suuren suuri (olo/takkahuone, ruokahuone ja baarikeittiö, kaksi makuuhuonetta ja lasitettu veranta sekä terassia, jossa mm ulkotakka ja kesäkeittiö. Rantasauna ja laituri veneille.

Poikani ja hänen vaimonsa haluavat tulla mökilleni pariksi kolmeksi viikoksi heinäkuussa. Sanoin, että ei käy, heillä kolme pientä lasta, nuorin vasta vauva. En jaksa lasten riehumista ja huutoa. Haluan keskittyä omiin juttuihin ja olla rauhassa. Saari ei ole sopiva paikka pienille lapsille, siellä ei ole leikkipaikkoja eikä tekemistä. Lisäksi mainitsin vielä koronan syynä, mutta tosiasia on, että meluavat pikkulapset ahdistaa jo ajatuksenkin tasolla.

Poika veti erityisesti herneen nenään, kun ei voi tulla ”omaan” saareen. Sori, mun se on.

Kommentit (401)

Vierailija
221/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kolme viikkoa Suomen lyhyestä kesästä on paljon!!

Vierailija
222/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyse AIKUISESTA lapsesta perheineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on oltava provo, ei kukaan tervejärkinen vanhempi ole noin sydämetön. Hyi!

Vierailija
224/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kukin tavallaan. Toiset isovanhemmat vaan ovat itsekkäämpiä kuin toiset.

Vierailija
225/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti on samalainen ja en ole kyllä ollut tekemisissä hänen kanssaan, kun lapsia sain. Ajattelin että vaimolla on parempi mummo ja pappa.

Heillä on aika terve suhde lapsenlapsiin ja ollaan yleisesti usein tervetulleita.

Oma äitini saa mädäntyä hoitolaitoksessa ja turha odottaa että minä alan mitään makselemaan. Minä olen velkani hänelle jo maksanut. Muutenkin tuo spedeajan sukupolvi on saanut mitä parhaimmat työt, palkat, työolot ja muut etuudet. Päättäjissäkin on paljon tätä sukupolvea.

Minulla on tälle sukupolvelle ohje:

Äänestäkääs akuankkaa tulevaisuudessa, niin ette ainakaan aiheuta nuoremmille harmeja sen enempää. Ihan tarpeeksi olette porukkaa hautaan pistäneet ennen aikojaan.

Tämänkin aloittajalla on oikein ihka oma saari.

Tuskin on töissään hikeä hikoillut kuten nuoriso tällä hetkellä.

Minulla on onneksi mukavemmin asiat kuin nuorimmilla sisaruksista, jotka ovat parikymppisiä.

He kärsivät nyky Suomen työhelvetistä.

Vierailija
226/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta. Itselläni on 6v ja 4v lapset, eikä tulisi mieleenikään mennä isovanhempien riesaksi mökille viikkotolkulla. Yksi yö voidaan korkeintaan olla.

Eikös se vanha sanonta sano, että kala ja vieraat alkavat haista kolmessa päivässä. Joku tietysti ajattelee, että eivät omat lapset ole vieraita, mutta kyllä kun sinne mökille tulevat miniät ja lapsenlapset, niin aina siellä isäntäväki joutuu vähän skarppaamaan, vaikkei suoraan passata tarvitsisikaan. Ei voi juoda alasti kahvia terassilla tai viettää villiä lemmenyötä vaarin kainalossa, kun lapset ja lapsenlapset kuuntelevat korva tarkkana seinän takana.

Vierailija
227/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on oikeus tosiaan kieltää tulemasta. Mutta älä sitten loukkaannu, kun poika ja miniä kieltäytyvät tulemasta kattoremonttitalkoisiin tai polttopuutalkoisiin tulevaisuudessa.

Remontteja varten on remonttifirmat. Polttopuita voi tilata valmiina, itselle jää vain pinoamisen vaiva, ja senkin joku tulee tekemään kun maksaa.

Kumpi mummo on onnellisempi, se jota omat lapset iloiten jelppaavat vai se joka joutuu maksamaan vieraalle yksinkertaisimmastakin työstä kun omat lapset eivät halua olla tekemisissä?

Vierailija
228/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia tehdä lapsia, jos ne eikä niiden lapset kiinnosta. Jäätävää itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä. Suomessa on jotenkin sairas kulttuuri, kun omat lapset ja lapsenlapset ovat vain vaiva.

Vierailija
229/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä pienet lapset, mutta haluisin kysyä näiltä ap:n arvostelijoilta, että ottaisitteko itse vanhempanne tai appivanhempanne KOLMEKSI VIIKOKSI kylään kesälomallanne. Mä en kyllä jaksais. Ihan oikeesti. Kolme päivää vieraita on ehdoton maksimi ja se koskee myös kaikkia sukulaisia.

Vierailija
230/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vain mieleen kysymys että mitä olet tehnyt kun olet saanut kasvatettua tuollaisen lapsen (poikasi), joka pitää selvyytenä tulla puolihoitoon mökille? Ja loukkaantuu kun kielletään..

kyllä meidät on kasvatettu niin ettei tällaisia tilanteita edes tule vastaan.

Vierailija
231/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on oikeus tosiaan kieltää tulemasta. Mutta älä sitten loukkaannu, kun poika ja miniä kieltäytyvät tulemasta kattoremonttitalkoisiin tai polttopuutalkoisiin tulevaisuudessa.

Remontteja varten on remonttifirmat. Polttopuita voi tilata valmiina, itselle jää vain pinoamisen vaiva, ja senkin joku tulee tekemään kun maksaa.

Kumpi mummo on onnellisempi, se jota omat lapset iloiten jelppaavat vai se joka joutuu maksamaan vieraalle yksinkertaisimmastakin työstä kun omat lapset eivät halua olla tekemisissä?

Jos iloiten jelppaavat ja sen päälle eivät odota täysihoitoa ja lastenhoitoa 24/7 viikon verran, toki omat lapset ottaisi mielellään remppa-avuksi. Niillä kun tuntuu olevan aina paljon kiireitä ja muita menoja silloin kun olisi jotain rempattavaa tai korjaamista mökillä. Helpommalla pääsee kun maksaa ulkopuoliselle. 

-ohis, ei ap

Vierailija
232/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsellä pienet lapset, mutta haluisin kysyä näiltä ap:n arvostelijoilta, että ottaisitteko itse vanhempanne tai appivanhempanne KOLMEKSI VIIKOKSI kylään kesälomallanne. Mä en kyllä jaksais. Ihan oikeesti. Kolme päivää vieraita on ehdoton maksimi ja se koskee myös kaikkia sukulaisia.

Tämä on hyvä kysymys! 

Kolme viikkoa on kuitenkin suurin osa lomasta. Suomessahan se yleisin kesälomapituus on 4-5 viikkoa. Minäkin toivoisin tähän nyt vastauksia pikkulasten vanhemmilta. 

Vierailija
233/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi ovat hoitaneet omat vanhempansa vanhuudessa ja lapsensa ( sinut). Sinä hoidat omat vanhempasi vanhuudessa ja lapsesi. Lapsesi hoitaa sinut vanhuudessa ja omat lapsensa. Näin se ketju menee.

Suomessa tämä ketju on katkennut, missä muualla väkilukuun suhteutettuna on yhtä päljon psyykkisesti pahoinvoivia pieniäkin lapsia, kouluhäirikköjä, itsetuhoisia lapsia, työkyvyttömiä nuoria aikuisia. Ei varmasti ole sellaisissa maissa, missä äitiyttä arvostetaan korkealle, mies on perheen pää ja telaketjufeministit eivät hääri tuhoamassa YDINPERHETTÄ. Näitä kommentteja kun lukee, Ihmettelen, miksi jotkut ovat edes halunneet synnyttää lapsia. Jos haluaa elää minäminäminä - elämää, kannattaa pysyä sinkkuna ja jättää miehetkin toisen tyyppisille naisille. En yhtään ihmettele, miksi moni suomalaismies nykyään haluaa vaimokseen mieluummin jonkun latinon tai afrikkalaisen naisen, joka osaa ajatella muitakin kuin itseään. Hiukan epäilen juuri ap:n kertomuksen todenperäisyyttä, mutta kyllä tämäntyyppisiä äitejä on Suomessa paljonkin.

N46

Vierailija
234/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyajan lapsiperhe jaksa jumittaa missään saaressa 2-3 viikkoa. Provo.

Vierailija
235/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että kun minä olen joskus mummoikäinen, minulla olisi lapsenlapsia ja saisin vielä kokea sen ilon, että saan pitää vauvaa sylissä ja kuunnella pienen ihmisen ajatuksia. Jos sen onnen saan, niin en kyllä valittele, vaikka joskus hulina väsyttäisikin. Uskon että siinä vaiheessa saa olla kyllä paljon ihan omissa oloissaankin. 

Ja sinä sitten vanhana mummona passaat mielihyvin kolme viikkoa omalla mökilläsi lapset ja lapsenlapset? 

Vierailija
236/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä oikeasti muiden mielipiteitä tarvitse. Sinulla on parempaakin tekemistä siellä omassa mökissäsi. Työleiri se on, oli vieraita tai ei.

Vierailija
237/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan lapsiperhe jaksa jumittaa missään saaressa 2-3 viikkoa. Provo.

Kyllä mulle tulee mieleen heti pari kolme lapsiperhettä, joissa varmasti lähdettäisiin kolmeksi viikoksi sukuloisimaan. Kaikkia näitä perheitä yhdistää äärimmäinen piheys. Eivät varmasti huolisi isovanhempia kolmeksi viikoksi passattavaksi. Kyllä näitä tyyppejä löytyy, mutta heille täytyy laittaa rajat. Kyllä jokainen täysjärkinen ymmärtää, ettei sukulaisissakaan loisita viikkotolkulla.

Vierailija
238/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tämän kommentin. Omat vanhempani olivat vajaa 10 vuotta sitten aika hyvässä kunnossa ja matkustelivat ulkomailla nautiskellen elämästä. Lapsenlapsien hoito heitä ei huvittanut koskaan, vaikka muistan kyllä, että mummoni hoiti minua aika usein, kun vanhemmillani oli reissuja ja muita kiireitä.

No nyt sitten kun ovat jo todella huonossa kunnossa ja toinen muistisairaana hoitolaitoksessa, niin kyllä pitäisi heitä pyyteettömästi auttaa. Ajeluttaa autolla kaupassa ym. Loukkaannutaan, jos pyytää bensarahaa. Aika vähän ollaan autettu. Sanottu, että ota taksi. Vai luulevatko, että on ilmaista ottaa vapaata töistä, että voi ajeluttaa ympäri kyliä asioilla.

Vierailija
239/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapset vois mennä miniän vanhempien riesaksi?

Vierailija
240/401 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on selvä provo. Yksikään miniä ei todellakaan ehdota kolmea viikkoa jossain saaressa anopin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme