N. 4-kymppinen nainen pyöräili jalkakäytävällä
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole pyörätietä?
Voi ei xD
Vierailija kirjoitti:
Minä taas näin tänään n. 4-kymppisen naisen kääntyvän suojatielle KATSOMATTA. Tipautti itsensä hetkellisesti jalankulkijan asemaan ollessaan jo suojatiellä ja nousi heti takaisin pyörän selkään. Melkein huusin perään vähän liikennesäännöistä, mutta huomattavasti itseäni vanhemmille ihmisille on pelottavaa sanoa mitään.
Minkäs ikäinen se pikkuneiti on kun niin pelottavaa puhua itseään vanhemmille ihmisille? Et ainakaan aikuinen voi vielä olla, muistan itse tuon tunteen lapsena n. alle 15- vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Parempi jalkakäytävällä kun autotiellä. Hirveetä myötähäpeää, ku näkee näitä spandexeja autoteillä -.-
Miten niin parempi? Autotie on pyöräilijän paikka silloin kun pyörätietä ei ole. Jalkakäytävä ei ole ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi jalkakäytävällä kun autotiellä. Hirveetä myötähäpeää, ku näkee näitä spandexeja autoteillä -.-
Miten niin parempi? Autotie on pyöräilijän paikka silloin kun pyörätietä ei ole. Jalkakäytävä ei ole ikinä.
Tuhlaa autoilijoiden aikaa, haloooooo??? Spandexit just ja just pystyy ylläpitämään 30kmh nopeutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhlaa autoilijoiden aikaa, haloooooo??? Spandexit just ja just pystyy ylläpitämään 30kmh nopeutta...
Haloottele keskenäsi ja opiskele vähän tieliikennelakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloottele keskenäsi ja opiskele vähän tieliikennelakia.
Pidä se likainen persu suusi kiinni ja nukkumaan.
Persu?
En ole enää ihan niin pieni, että nyt olisi nukkumaanmenoaika.
En ole meidän kaupungissa koskaan nähnyt kenenkään ajavan pyörällä autotiellä, kävelytiellä kaikki ajavat.
Vierailija kirjoitti:
Apua olinkohan se minä :/ missä hitossa nykyään pitää pyöräillä?? Autotiellä?? En uskalla!
Nykyään? Vielä 70-luvulla ja 80-luvun alussa kaikki pyöräilivät "autotiellä", eikä sitä edes kutsuttu siihen aikaan "autotieksi" vaan ajoradaksi.
Tämä, että pyöräilijät kuuluvat jalankulkijoiden sekaan on uusi ajatus, joka sitä paitsi on vallalla lähinnä Suomessa. Ulkomailla pyöräillään nykyisinkin ajoradoilla eikä sitä pelätä, koska siihen ollaan totuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas näin tänään n. 4-kymppisen naisen kääntyvän suojatielle KATSOMATTA. Tipautti itsensä hetkellisesti jalankulkijan asemaan ollessaan jo suojatiellä ja nousi heti takaisin pyörän selkään. Melkein huusin perään vähän liikennesäännöistä, mutta huomattavasti itseäni vanhemmille ihmisille on pelottavaa sanoa mitään.
Minkäs ikäinen se pikkuneiti on kun niin pelottavaa puhua itseään vanhemmille ihmisille? Et ainakaan aikuinen voi vielä olla, muistan itse tuon tunteen lapsena n. alle 15- vuotiaana.
Tällä palstalla käy myös lapsia, onko se outoa?
Kolmekymppinen citypyöräilijä vastaa; ajan jalkakäytävällä, koska se on turvallisempaa. En omista ajokorttia, tunne liikennesääntöjä aivan prikulleen ja olen toisekseen sen verran huonossa kunnossa etten pystyisi pyöräiilemään ajokaistalla riittävän nopeasti autojen seassa. Luonnollisesti yritän valita reitit (ja osittain ajankohdat) sen mukaan, että muuta liikennettä olisi mahdollisimman vähän, ja ruuhkaisilla osuuksilla saatan taluttaa pyörää, hieman vähemmän ruuhkaisilla etenen vain hitaammin.
Mitä muita kaupunkipyöräilijöitä olen seuraillut Helsingin keskustassa, niin samoin toimivat hekin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla muuta tekemistä ole?
Kerran eräs mies huitoi minut pois jalkakäytävältä niin että lähes kaaduin pahasti pyöräni kanssa. Vähän ennen ko tilannetta oli merkki YHDISTETTY pyörä ja jalankulkutie. Hän ei sitä nähnyt...
Olen tällä viikolla pyöräillyt 52km työmatkoja ja pyöräilen niiltä osin jalkakäytävällä kun muutkin niin tekevät. Kaikki mahtuvat kulkemaan.
Toiset 52km vielä tulossa. Mitäs ap tekee, istuu av:lla haukkumassa muita.
Pyöräilijät pelastaa maailmaa niin toki ne saa mennä miten huvittaa. Kun ovat niitä parempia ihmisiä. Ja lisäksi vielä v*tuille netissä muille.
Autoilijat haluaisivat aika nopeasti pyöräilijät pois tieltä jos joutuisivat pyörävauhtia matelemaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jalkakäytävä ja pyörätie eroavat toisistaan? Siten, että pyörätiellä on pyörätien liikennemerkki ja jalkakäytävällä taas ei ole.
En ymmärrä, mikseivät jalkakäytävät voi olla sallittuja pyöräilijöille. Paljon loogisempaa se olisi kuin tämä nykyinen, että puolella niistä pyörätien/jalkakäytävän oloisista väylistä saa pyöräillä ja puolella ei.
Varsinkin, kun käytännössä kaikki ihmiset joka tapauksessa ajavat siellä oli merkki mikä hyvänsä.
Meillä päin jalkakäytävä on myös pyörätie, liikennemerkkien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen citypyöräilijä vastaa; ajan jalkakäytävällä, koska se on turvallisempaa. En omista ajokorttia, tunne liikennesääntöjä aivan prikulleen ja olen toisekseen sen verran huonossa kunnossa etten pystyisi pyöräiilemään ajokaistalla riittävän nopeasti autojen seassa. Luonnollisesti yritän valita reitit (ja osittain ajankohdat) sen mukaan, että muuta liikennettä olisi mahdollisimman vähän, ja ruuhkaisilla osuuksilla saatan taluttaa pyörää, hieman vähemmän ruuhkaisilla etenen vain hitaammin.
Mitä muita kaupunkipyöräilijöitä olen seuraillut Helsingin keskustassa, niin samoin toimivat hekin.
Anteeksi nyt, mutta "en tunne liikennesääntöjä" on hiukan heikko selitys ajoneuvon kuljettajalta. Opettele ne. Ja valitse reittisi niin, että voit ajaa pyöräteitä. Niillä kohdin kun pyörätietä ei ole, talutat.
Kyllä se on paljon järkevämpää, että jalkakäytävällä ajaa kuin autotiellä. Enemmän autotiellä niistä on häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jalkakäytävä ja pyörätie eroavat toisistaan? Siten, että pyörätiellä on pyörätien liikennemerkki ja jalkakäytävällä taas ei ole.
En ymmärrä, mikseivät jalkakäytävät voi olla sallittuja pyöräilijöille. Paljon loogisempaa se olisi kuin tämä nykyinen, että puolella niistä pyörätien/jalkakäytävän oloisista väylistä saa pyöräillä ja puolella ei.
Varsinkin, kun käytännössä kaikki ihmiset joka tapauksessa ajavat siellä oli merkki mikä hyvänsä.
Nykykäytäntö on ihan looginen: katsot vain liikennemerkeistä, missä saa ajaa ja missä ei.
Vierailija kirjoitti:
Koet ehkä jalkakäytävällä pyöräilyn turvallisemmaksi, mutta oikeasti se ei sitä ole. Liikenneonnettomuuksia sattuu lähinnä risteyksissä ja kun pyöräilijä tulee jalkakäytävältä risteykseen, niin häntä on paljon vaikeampi huomata kuin ajoradalta tullessa, minkä vuoksi onnettomuusriski on jalkakäytävällä pyöräilyssä isompi. Lisäksi jalkakäytävillä on riski törmätä jalankulkijoihin, koska jalankulkijoiden kulkureitti ei ole samalla tavalla ennustettava kuin autojen, polkupyörien ja muiden ajoneuvojen. Jalankulkija saattaa esimerkiksi yhtäkkiä tulla ulos talon ovesta jalkakäytävälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on paljon järkevämpää, että jalkakäytävällä ajaa kuin autotiellä. Enemmän autotiellä niistä on häiriötä.
Jos se on niin hirveän järkevää, niin miksiköhän se sitten on laissa kielletty.
Koska ei ole pyörätietä?