Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita täysin kouluttamattomia ihmisiä?

Vierailija
16.06.2020 |

Olen itse vain peruskoulun käynyt 26v nainen, onko täällä ketään muuta samassa tilanteessa olevaa?
Miten pärjäätte elämässä ja oletteko töissä?
Minulla on taustalla vain mt-ongelmien vuoksi keskeytetty lukio, ei mitään muuta. Töissä olen ollut kaupan kassalla pari vuotta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Aion ryhtyä yrittäjäksi ja teen mitä vaan, että unelmani toteutuu.

Vierailija
2/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. On ollut jo 30v perheyrityksessä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aina olen inhonnut kouluja instituutioina, koska jo pienestä lähtien tajusin että minua yritetään aivopestä kapitalismin kierteeseen vasten tahtoani. Olen aina tykännyt ottaa asoista itse selvää. ympärillä pörrää vain kapitalismin orjia ja orjattaria. Säälin heitä.

Vierailija
4/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias ja taustalla pelkästään lukio, jos se nyt lasketaan kouluttamattomuudeksi? Mt-ongelmat itsellänikin taustalla siinä, etten ole vielä opiskellut mitään tai ollut edes töissä. Pääsin syksyksi kouluun, mutta katsotaan nyt, tuleeko siitä mitään. Tunnen joskus yön pimeinä tunteina olevani täysin epäonnistunut elämässä ja samaistuminen ikätovereihin on välillä vaikeaa, mutta yritän pitää kuitenkin toivoa yllä ja tehdä töitä tulevaisuuteni eteen.

Vierailija
5/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole täysin kouluttamaton, kun olet käynyt peruskoulun. Täysin kouluttamaton ei ole käynyt minkäänlaista koulua. 

Vierailija
6/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 30 v. nainen ja jokainen koulu on keskeytynyt. Diagnosoitu tarkkaavaisuushäiriö, joten mihinkään pänttäämiseen ei voi keskittyä ellei se ole todella mielenkiintoista.

Olen taiteellinen/luova henkilö ja intuitioni sanoo, että ammattini tulisi olla jotain todella joustavaa ja sellaista, jossa ei tanssita muiden pillien mukaan.  En tiedä miten käytännössä alkaisin sitä toteuttamaan. Olen alkanut soittamaan bändissä ja haaveilen tekeväni ammatikseni musiikkia. Saa nähdä kuinka käy.

Vierailija
7/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena niin ujo ja ahdistunut, etten voinut mennä ammattikouluun. Kävin sitä viikon ja lopetin. Lisäksi oppiminen ollut aina vaikeaa. Voin lukea tekstin vaikka 20 kertaa, enkä muista siitä mitään. Myöhemmin tuli mielenterveysongelmat. Olen ollut töissä, mutta ajoittain sairaslomalla pääkopan vuoksi.

Vierailija
8/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. 45 vuotias kouluja käymätön mies. Työelämässä olen pärjännyt hyvin. Perhekin on.

Vierailija
9/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvinhän sulla on asiat, kun olet töissä kuitenkin. Moni käy koulut, nostaa opintolainaa ja sitten ei töitä löydy ollenkaan tai pelkkiä pätkiä vaan.

Vierailija
10/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kouluttamattomuus välttämättä ole huono asia. Tiedän yhdenkin tyypin, jolla on peruskoulu käytynä ja kymmenen vuoden työura tehdasympäristössä. 

Minulla taas on alempi korkeakoulututkinto, mielenterveysongelmia menneisyydessä, heikko CV ja viikoittainen lehdenjakotyö. 

Vierailija
11/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen peruskoulun läpi. Mulla on 3 lapset ja ollu kotona. Mulle on laitettu koulutus juttuja mulla on temperamentinen luonne. Ei mut on poistettu nissä. Mut on leimattu.

Vierailija
12/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies. On ollut jo 30v perheyrityksessä töissä.

Samoin, mun mies, 54 v. Peruskoulutausta, mutta kätevä kuin mikä ja hällä tmi yrittämistä takana jo vuosikymmeniä.

Vierailija
13/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin iltalukion 28-vuotiaana, 10 vuotta varastossa työskenneltyäni, ja 35-vuotiaana valmistuin insinööriksi. Nyt olen tehnyt alani hommia kuutisen vuotta, ja oikein tyytyiväinen olen ollut.

Vierailija
14/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

54-v. nainen, koulutuksena vain peruskoulu. Töissä olen ollut koko ikäni, toimistotyötä tehnyt muutamissa eri tehtävissä saman työnanatjan palveluksessa. Toki työn myötä on saanut opastusta/koulutusta eri asioihin mutta minkäänlaista opintokokonaisuutta en peruskoulun jälkeen ole suorittanut.

Vierailija
15/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo aina olen inhonnut kouluja instituutioina, koska jo pienestä lähtien tajusin että minua yritetään aivopestä kapitalismin kierteeseen vasten tahtoani. Olen aina tykännyt ottaa asoista itse selvää. ympärillä pörrää vain kapitalismin orjia ja orjattaria. Säälin heitä.

Olet sosiaalituen orja. Siellä juokset orjien rahojen perässä kieli pitkällä.

Zinc

Vierailija
16/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä yksi tuttu oli tällainen, kävi sitten ensin iltalukion ja sen jälkeen pyrki ja pääsi korkeakouluun. Ikää 35 vuotta.

Vierailija
18/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin lukion, mutta yliopisto-opinnot jäivät kesken niin ikään mt-syistä. Tein vuosia hanttihommia, kunnes sairastuin fyysisesti, ja sen myötä mt-ongelmatkin taas pahenivat. Jonkin aikaa olin työkyvytön, hain ja sain apua. Tällä hetkellä kuntoutujana yritän löytää työn/alan, jolla pärjäisin terveyshaasteistani huolimatta.

Vierailija
19/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsimme ihan suunnattomasti merenranta-asunnossamme :D 

Vierailija
20/28 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion käynyt C:n papereilla.

Asiantuntijana pörssitrityksessa vuositulot 42-43.000 t euroa

Ihan hyvin menee. Vakityö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän