Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä helle rajoittaa enemmän kuin korona.

Vierailija
16.06.2020 |

Hikisenä liikkumatta koko päivä. Aamusta ennen auringon nousua voi hehkeksi mennä ulos istumaan. Mitään ei jaksa, eikä pysty tekeen. Edes töissä.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te, jotka vihaatte helteitä, ette hanki ilmalämpöpumppua?

Koska asuntooni ei voi sellaista asentaa.

Hanki siirrettävä ilmastointilaite ja lopeta se vinkuminen.

Vierailija
102/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa tai asentaminen on kiellettyä.

Siirrettävän ilmastointilaitteen sen sijaan voi jokainen hankkia ja jos ei siihen saa säästettyä, on aika paljon isompiakin ongelmia elämässä kuin yksi parin päivän hellejakso kesäkuussa.

Miten poistoputken asennus?

Sinulla ei ole ainuttakaan ikkunaa asunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävän ilmastointilaitteen sen sijaan voi jokainen hankkia ja jos ei siihen saa säästettyä, on aika paljon isompiakin ongelmia elämässä kuin yksi parin päivän hellejakso kesäkuussa.

En todellakaan aio mädättää asuntoani moisella. Tajuatko yhtään miten paljon se höyrystää vettä ilmaan? Helteellä on muutenkin tarpeeksi kosteeta.

Se nimenomaan kuivaa ilmaa. Katsoppa sellaisen laitteen speksit.

Vierailija
104/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä jatkuu pitkään. Yksi päivä ollut lämmintä. Voi tehdä vaikka mitä ja rannallakin viihtyy pitkään. Moottoripyrälläkin oli mukava ajella lämpösellä kelillä.

Hellehullu nauttii 😎

Vierailija
105/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä myydään kannettavia ilmalämpöpumppuja? :)

Mulla ei ainakaan ole kyse pelkästään siitä, etten pidä helteistä, vaan en vaan oikeasti KESTÄ helteitä. Kun kotoa lähtee olen yltäpäältä hiessä siihen asti että palaan takaisin kotiin, voit varmaan kuvitella miten epämukavaa se on, eikä sitä pääse esim. töissä ollessa pakoon mihinkään, toisin kuin esim. pakkasella voi lisätä vaatetta, niin töissä ei voi kulkea alasti, enkä ole yhtään varma että sekään auttais.

Kyllä helle on yleisesti pahempi ongelma ihmisille kuin esim. ne pakkaset joita vastaan pystyy edes jotenkuten suojautumaan lisäämällä lämmintä vaatetta ja esim. pysymällä liikkeessä.

Miksi hiki ja epämukavuus ovat niin ylitsepääsemättömiä asioita? Etkö tosiaan ole aiemmin tuntenut oloasi epämukavaksi? Etkö osaa siirtää huomiotasi pois omasta navasta jonnekin muualle?

Voisit ammentaa aiemmasta kokemastasi edes sen, että se meni ohi. Työtkin ilmeisesti sait hoidettua, vaikket ehkä yhtä priimalaatuisesti kuin ilman epämukavuuttasi?

Vierailija
106/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat niille, joilla on talousongelmia? Tappakoon itsensä?

Kestäkööt. Elämä ei ole reilua. Toisilla ei ole talvella varaa ostaa kunnon vaatteita ja toisilla ei ole rahaa ilmastointilaitteeseen. Asialle voi tehdä jotain tai jatkaa valittamista.

Vierailija
107/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten aikuiset ihmiset jaksaa valittaa jostain säästä vuodesta toiseen. Kesällä valitetaan kesäsäästä, syksyllä syyssäästä, talvella valitetaan ihan kaikesta mahdollisesta ja pimeydestä. Eihän tuo valittaminen mitään auta eikä säätä millään tavalla muuta. Tuo on täysin turhaa ja lapsellistakin, nyt on kesä ja kesällä on tällaista, ei auta kun kestää. Suomessa on viileää verrattuna muualle Eurooppaan missä kesät on +40 asteisia. Käyttäkää energiaa johonkin muuhun kuin täysin turhaan valittamiseen.

Ja mikään vinkki ei kelpaa. Mitään laitetta ei voi hankkia. Ei ole rahaa, ei ole sopivaa ikkunaa asunnossa, ei saa lupaa, jne. Rannalle ei voi mennä, koska ei ole autoa. Mitään näistä ei myöskään tule olemaan jollei ihan itse tee asialle jotain. Helteet tulee (lähes) joka kesä. Jos elämänlaatu kärsii noin pahasti, terveydestä puhumattakaan, niin kannattaisi ihan oikeasti kuitenkin miettiä olisiko edes joku idea sellainen minkä saisi onnistumaan? Edes tulevaisuudessa? Nytkin ollaan vasta kesäkuun puolivälissä ja 30 asteita ei ole ollut. Itse ostin viime syksynä ilmalämpöpumpun. Kesähelteille ei saanut asennuksia, mutta nyt se on siinä toiminnassa tänä kesänä. 

Nämä säistä valittavat ovat samaa kategoriaa lihavien kanssa. Tekosyistä löytyy loputtomasti, kun pitäisi itse saada jotain aikaan.

Vierailija
108/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuule painan 43 kiloa ja olen 160cm pitkä. Ei ole laihdutus ratkaisu huonoon lämmönsietoon minulle!

Vierailija
109/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuule painan 43 kiloa ja olen 160cm pitkä. Ei ole laihdutus ratkaisu huonoon lämmönsietoon minulle!

Tämä siis vastauksena henkilölle, joka käski ilmoittaa painon. Kaiken lisäksi paino alkaa helteellä entisestään tippua, mikä vain lisää hionoa oloa.

Vierailija
110/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helteestä valittajat odottavat, että muut jotenkin ratkaisisivat heidän ongelmansa? Sää on mikä on, toinen nauttii ja toinen ei. 

Minä palelen 9 kk vuodesta, joten anteeksi kauheasti, jos nyt nautin kun en ole umpijäässä. Mutta minusta se ei ole kenenkään muun ongelma, laitan sitten vaan vaatetta päälle ja olen kiukuttelematta niille, jotka rakastaa pakkasta ja lunta.

Harmi teille lämpimästä kärsiville ja tsemppiä!

Valitetaan, koska meidän ongelmamme ei poistu sillä, että pistettäisiin vaan enemmän vaatetta päälle.

Ei tietenkään ole teidän helteestä nauttijoiden vika, että on helteitä (tai on kaikkien ihmisten vika, jos helteet johtuu ilmastonmuutoksesta). Mutta ehkä se vain tuntuu jotenkin kamalalta ajatukselta kamalasti hihkua asiasta, joka oikeasti tappaa ihmisiä ja aiheuttaa epämukavuutta lukuisille muille.

Vähän sama kuin hihkuisi miten mukavaa on kun ei koskaan sada, samalla kun ympärillä luonto kuolee ja sadot epäonnistuu.

Kylmyys tappaa enemmän ihmisiä kuin helle. Silti talvipakkasista saa hehkuttaa täällä. Mutta helteestä ei?

Vierailija
111/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan aio mädättää asuntoani moisella. Tajuatko yhtään miten paljon se höyrystää vettä ilmaan? Helteellä on muutenkin tarpeeksi kosteeta.

Ilmastointilaite on ihan eri asia kuin halvat ilmanviilentimet tai ilmanjäähdyttimet, jotka toimivat vedenhaihdutusperiaatteella. Ilmastointilaite vaatii poistoputken ulkoilmaan.

Vierailija
112/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten poistoputken asennus?

Tuuletusikkunasta sovittimen tai peltilevyn tai ihan vaikka vain muovikalvon avulla. Sellaista asuntoa ei ole, jossa ei tuuletusikkunaa olisi.

Täältäpä löytyy sellainen asunto. Iso ikkuna ja parvekkeen ovi löytyy, mihin ehdotat poistoputken laitettavaksi?

Oven tai ison ikkunan rakoon voi hankkia tai tehdä itse tiivisteen poistoputkea varten. Googlaa esim. Airlock 1000.

https://fi.trotec.com/tuotteet-ja-palvelut/koneet-homecomfort/lisaevaru…

Vierailija
113/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää lihottaa tai turvottaa itsesi nesteellä niin sietokyky paranee

Olutta suosittelen

Vierailija
114/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahhass, ihanaa kun tutisevat valkoiset selluliittipallerot talvihullut kituvat :) <3 :) <3 Muuttakaa perkele Grönlantiin uikuttamaan jos ette kestä kotosuamen säätä XD Ottakaa lopputilin jos ei töissä ilmastointia, yhyy nyyhkis nyy.

Vierailija
115/123 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastointilaite on ihan eri asia kuin halvat ilmanviilentimet tai ilmanjäähdyttimet, jotka toimivat vedenhaihdutusperiaatteella. Ilmastointilaite vaatii poistoputken ulkoilmaan.

Niin vaatii. Seuraavaksi voisikin sitten ihan huolella ja ajan kanssa mietiskellä sitä, mistä korvausilma huoneistoon saadaan, kun ne kaikki räppänät ja poistoputken ovat juurikin sinne länteen ja auringon puolelle.

Vierailija
116/123 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hellevalittajilla onnenpäivät! Lämpötila pyörii nollan ympärillä, joten on ihanat ulkoiluilmat. Sähköäkin säästyy, kun ei tarvitse viilentää asuntoa!

Vierailija
117/123 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hellevalittajilla onnenpäivät! Lämpötila pyörii nollan ympärillä, joten on ihanat ulkoiluilmat. Sähköäkin säästyy, kun ei tarvitse viilentää asuntoa!

Ja saa nukuttua kunnolla

Vierailija
118/123 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimepäivät ovat olleet hellevalittajien unelmapäiviä! Upeat ulkoilukelit ja helle ei rasita ollenkaan. Aamulla oli ihana ulkoilla -27'c pakkasella t-paita päällä. Laitoin toki aurinkovoidetta, koska aurinko ajoittain pilkahti :)

Vierailija
119/123 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
120/123 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helvata mut helle imee mehut meikäläisestä. Tulisi edes sadetta välillä mutta ei. Kyllä tää helle rajoittaa ihmisiä joiden keho ei kestä liian lämmintä. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi