Helsingissä tapettu 3 villisikaa
Miksi, muualla maassa sudetkaan eivät ole vaarallisia vaikka niitä jolkottelee pihoissa?
Kommentit (60)
Mitä ne tekee lihoilla? Grillibileet?
Nyt täytyy myöntää, että olen nukkunut biologian tunnilla. Onko Suomessa oikeasti villisikoja luonnossa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää, että olen nukkunut biologian tunnilla. Onko Suomessa oikeasti villisikoja luonnossa?
On.
Vierailija kirjoitti:
Tulleet idästä. Kultasakaali hipsinyt tänne myös. Ampuahan ne pitäisi.
RIP Veli Huilu, Veli Viulu ja Veli Ponteva :(
Ötököitä pötsiin
Terveisin Timon ja Bumba
Kaksi olivat ampuneet. Kolmas pääsi karkuun.
Hyvä juttu, villisiat ovat ikäviä ja oikeita tautipesiä. Ne eivät kuulu Suomen luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Oli lahdattu myöhemmin lähistöllä
Kun olin lapsi niin asuttiin Myllypurossa. Koskus vuonna ~1990 viereisessä metsätilkussa nähtiin villisika ja muistan että seuraavat 10 vuotta pelotti mennä siihen pieneen metsätilkkuun jossa villisika saattaa vieläkin olla. :D
Vierailija kirjoitti:
Lue uutisia, kolmas ammuttiin muualta kuin nämä kaksi.
Villisioista voi löytyä mm. Aujezkyn tautia, joka vaikka koiraan tarttuessaan voi aiheuttaa nopean ruman kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, villisiat ovat ikäviä ja oikeita tautipesiä. Ne eivät kuulu Suomen luontoon.
Luuletko että luonto kunnioittaa valtioiden rajoja? Tyyliin "oho pojat, tästä alkaa Suomi, käännytäänpä takaisin". Jokainen tänne itse leviävä laji kuuluu Suomen luontoon. Ihmisen toiminnan seurauksena leviävät lajit toki ovat vieraslajeja. Mutta ei luonnon ole tarkoituskaan pysyä muuttumattomana, koko ajan lajit etsivät uusia elinalueita.
Olisivat vieneet Korkeasaareen, miksi piti tappaa?
Helsinkiläiset pelkää turhaan söpöjä sikoja.
Eivät ole tappaneet ketään toisin kuin karhut ja sudet.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, eli suojelijat: kvg.
Miksi täällä on villisikoja?
Eihön ne kuulu tänne ollenkaan. Vai olenko ihan väärässä? En muista, että niistä olisi bilsan tunneillä mitään puhuttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli lahdattu myöhemmin lähistöllä
Aa se meni ohi. No hitsi, sanoin jo lapsille että ehkä nähdään se kolmas tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että luonto kunnioittaa valtioiden rajoja? Tyyliin "oho pojat, tästä alkaa Suomi, käännytäänpä takaisin". Jokainen tänne itse leviävä laji kuuluu Suomen luontoon. Ihmisen toiminnan seurauksena leviävät lajit toki ovat vieraslajeja. Mutta ei luonnon ole tarkoituskaan pysyä muuttumattomana, koko ajan lajit etsivät uusia elinalueita.
Hohhoijaa... Villisika on tautinen eläin, ihan sama mitä sinä räkytät.
Emäsika oli käyttäytynyt uhkaavasti ohikulkijaa kohtaan (lue oli varmasti lähestynyt sikoja)
Mikseivät voineet nukuttaa näitä luojan luomia ja siirtää landelle?