Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apeana perheemme ottaa vastaan juhannusta: KUKAAN ei ole kutsunut mökille meitä!

Vierailija
16.06.2020 |

Kyllä ottaa kaaliin. Ollaan odotettu järveä ja rantasaunaa, raitista ilmaa, pihaa, jossa melskata ja antaa riemun raikua. Tuotaisiin mukana ruokia. Ei kuulu silti kutsua. On kyllä ystävillä ja kollegoilla mökkiä ja olen kertonut, kuinka lapsemme haluavat juhannukseksi mökille. Ei kuulu kutsua.

Kyllä ovat mökin omistajat itsekkäitä. Ei haluta suoda iloa mökistä toisille. Vain minä itse. Oma pötsi edellä vaikka se hyllyy jo muutenkin. Minä, minä, minä. Mitäs sitä toisten lasten riemun ja odotuksen pilaamisesta. Kunhan minä saan itse levätä.ja nauttia mökistä. Minä, minä, minä.

Tällaisia mökinomistajat ovat. Ai että ottaa kaaliin. Ottaa niin kaaliin, että MEINAA VERISUONI KATKETA!!! 😡😡😡😡

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi samat typerät mökkiprovot. Tähän jos ehdottaa mökin vuokraamista, niin kerrot tietenkin ettei teillä ole sellaiseen varaa.

Kestätkö sinä pienen lapsen itkua? Itkua aikuisten ihmisten petollisen käyttäytymisen vuoksi. Aikuisten itsekkyyden vuoksi? Kestätkö? Meillä on sydän. Onko mökin omistajalla?

Kuten sanoin: tuotaisiin ruokia mukana. Eli tavallaan vuokrasta on kyse.

AP

Tehän syötte niitä ruokia. Seteleitä pinoon, sitten katsotaan.

Vierailija
22/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kiinnostaa tuon aloittajan luonne. Minkälainen mahtaa olla ihmisenä muissa tilanteissa, kun vaatii röyhkeästi tuollaista ilmaispalvelua joltain muulta eikä suostu itse hankkimaan mökkiä omaksi tai vuokralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama juttu on joka vuosi täällä :D

Lähinnä ihmettelen, että miksi ihmeessä kukaan haluaisi mökille juhannukseksi... tai ylipäätään koskaan?

Vierailija
24/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi samat typerät mökkiprovot. Tähän jos ehdottaa mökin vuokraamista, niin kerrot tietenkin ettei teillä ole sellaiseen varaa.

Kestätkö sinä pienen lapsen itkua? Itkua aikuisten ihmisten petollisen käyttäytymisen vuoksi. Aikuisten itsekkyyden vuoksi? Kestätkö? Meillä on sydän. Onko mökin omistajalla?

AP

Eli ette söisi muuten juhannuksen pyhinä mitään, ainoastaan sitten söisitte mukana viemiänne ruokia, jos pääsisitte jonnekin mökille?

Mutta joo, ei minun onneksi tarvitse sinun lastesi itkemistä kuunnella. Sinun varmaan täytyy, mutta itsehän sen olet aiheuttanutkin. Vinkki kuitenkin vastaisuuden varalle: juhannus on myös ensi vuonna. Vuokratkaa mökki ihan oman perheen käyttöön hyvissä ajoin. Tänä vuonna ei välttämättä kauheasti ole mökkejä jäljellä enää ja hinnoissa on koronalisää suuren kysynnän vuoksi.

Vierailija
25/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mainostan aina töissä kovaan ääneen miten mennään taas viikonlopuksi mökille, on kesäkeittiö ja rantasauna, ilmalämpöpumput viilentävät ja ai että nautitaan. Onhan siellä toki makuupaikat 8 hengelle mutta kahdestaan ollaan rauhassa. 

Vierailija
26/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä ei ole yhtään lapsia, saa olla takapihalla rauhassa ❤️. On vaan hiljaisia mummuja ja pari vanhaapiikaa.

Vierailija
27/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah ihanaa, me lähdetään tänään omalle mökille ja ollaan siellä viikon verran! Mukaan ollaan pyydetty mukavia ihmisiä (vink.ap!) :)

Siellä me lillitään luonnonhelmassa järvessä ja saatetaan illalla laittaa paljukin! Hyvää grilliruokaa, keskusteluja ihanien ihmisten kanssa, lapsien kanssa oleskelua (jotka osaavat olla kohteliaita), soutelua, tikanheittoa, rentoutumista, ehkä vähän vesisotaa yms.

Hyvää Juhannusta sullekkin ap!

Vierailija
28/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuposi samat typerät mökkiprovot. Tähän jos ehdottaa mökin vuokraamista, niin kerrot tietenkin ettei teillä ole sellaiseen varaa.

AP

Reps. Kyllä. Ostatte perheellenne ruokaa niin se on mökin omistajan vuokra 😂

Vierailija
29/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset, meidän lapset... Meidän lasten pitää päästä mökille! Huh huh. Oletko ap miettinyt paljonko oma mökki kustantaa per vuosi? Ei kukaan hanki mökkiä sen vuoksi, että voi pyytää loisia juhannukseksi. Rehellisesti sanottuna, ruokakassin tuominen ei hyödytä ketään. Isäntäväki ostaa kuitenkin itse tuplamäärän ruokaa, jos tietää että on tulossa ylimääräistä porukkaa.

Vierailija
30/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette väkisin jonkun mökille.

Vierailija
31/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme viettäneet muutaman juhannuksen kotosalla lasten kanssa ja meillä on ollut ihan mukavaa. Yhtenä juhannuksena menimme Linnanmäelle ja se oli hyvä paikka silloin, koska meidän lisäksi siellä ei ollut kuin muutamia perheitä ja turisteja. Jos olemme olleet kotosalla, niin olemme grillanneet hyvää ruokaa, käyneet lähikoivikosta vihta-ainekset, sanoneen puilla lämpiävässä ihanassa saunassamme ja vain olleet yhdessä perheenä. Toki emme asu missään kerrostalossa, joten mikäs täällä on ollessa.

Nyt meillä on oma mökki Saimaalla ja sinne painelemme heti torstaina. Emmekä ole kutsuneet sinne ketään.

Vierailija
32/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kiinnostaa tuon aloittajan luonne. Minkälainen mahtaa olla ihmisenä muissa tilanteissa, kun vaatii röyhkeästi tuollaista ilmaispalvelua joltain muulta eikä suostu itse hankkimaan mökkiä omaksi tai vuokralle.

Kuulostaa ihan Kivikissalta, kirjoitustyyli. Provo. Palstanpitäjäkö näitä tehtailee?

Vierailija
33/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan Kivikissalta, kirjoitustyyli. Provo. Palstanpitäjäkö näitä tehtailee?

Itse aistin tässä aidon äidin hädän ja tuskan perheen hyvinvoinnista. Ei ole leikin asia, jos verisuoni katkeaa päästä. Miettikää kommenttajanne, ettette lisää perheen tuskaa!

Vierailija
34/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se "kyllä savulohi maistuisi hyvältä köyhänkin suussa"-pölö?

Vierailija
35/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, eikö löydy ketää nynnynpää ihmistä ketä tunnet, jolle vaan kylmästi toteat että olette tulossa perjantaina aamupäivästä? Puhut vaan siihen malliiin kun olis jo luvannut teidät vastaan ottaa. Kysyt vaan että mitä ruokaa haluaa että tuotte?

Vierailija
36/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä jo next level provo, pakko antaa 5/5. 👏🏻

Vierailija
37/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, tai täysin ulalla oleva ihminen.

Mutta itse asiaan siitä huolimatta.

Minulla on saaristossa talo, kesä"mökkinä". Pääsee autolla perille asti.

En kutsu sinne ikinä ketään. Olen tehnyt kaikille ystävilleni selväksi että se on minun piilopaikkani kaikilta muilta ihmisiltä.

Tyttöystävän voin silloin tällöin ottaa mukaan, mutta todella harvoin.

Siellä ollessa haluan olla yksin, touhuta verstaalla tai pihatöissä, ilman sosiaalisia kontakteja.

Vältän kuin ruttoa sinne lähtemistä kaikkina "mökki-pyhinä" juhannuksina, pääsiäisinä, muinaistulina jne, kun koko saaristo on piukkana älämölöileviä kaupunkilaisia ja tuurijuoppoja.

Sääliksi käy kaikkia ihmisiä jotka tuntevat pakonomaista jopa sairaalloista tarvetta änkeä mökeilleen koska kalenteri "käskee", eikä silloin kun tekee mieli/on realistinen mahdollisuus.

Vierailija
38/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tuollainen vaatimattomuus tarkoittaa sitä, ettei mökkikutsuja ikinä tulekaan. Älä vihjaile, vaan ehdota suoraan. Sano, että kun teillä on se mökki ja meidän lapset haluaa mökkeilemään. Muista korostaa, että olette valmiit ottamaan ruokaa mukaan. Ei pidä kiltisti vihjailla, jos jotain haluaa, vaan pitää ilmoittaa suoraan, niin ei tule sitä kursailua, kun mökinomistaja miettii, pitäisikö kutsua.

Vierailija
39/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluaisit siipeillä jonkun toisen mökillä, ja olet jopa vihjannut asiasta mökinomistajille..? Mikset hanki omaa mökkiä jos se kerran on noin tärkeä asia? Sinne voit sitten kutsua muita kylään. Vai oletko noita kuvailemiasi "minä, minä, minä"-ihmisiä joiden on saatava hyötyä muiden mökeistä mutta olla itse hankkimatta sellaista?

Vierailija
40/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se vaan, että sullehan ei kelpaa mikään sähkötön, kantovedellinen mökki. Ei, pitää olla luksusta. Sori, mulla ei ole sellaista.

Sitä paitsi, kukaan ei nykyään edes halua mökille. Yäk.

Ootko kysyny Hjallikselta jos pääsisitte sen altaalle uimaan?

Mökithän on kantoveden varassa, sähköä voi saada aurinkopaneeleista tai aggregaatista. Jos rakennus on yleisessä sähkö- ja viemäriverkossa, se on vapaa-ajan asunto eikä mikään mökki.