Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun juhannuksen viettoon mökille. Miten suhtautuisit vieraan ehdotukseen?

Vierailija
15.06.2020 |

En aio saunoa, en syö makkaraa enkä juo kaljaa. Haluaisin emännän ostavan minulle kaksi pientä pulloa vahvaa juomaa jotka maksavat 10 euroa per pullo. En halua osallistua rahallisesti ruokakustannuksiin, mutta vien heille lahjaksi lautapelin. Aion ottaa omat ruoat mukaani. Mitä sanoisitte?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun diagnoosisi on? Ei ole ihan normaalin ihmisen käytöstä tuo.

Vierailija
22/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi ap:n kaltaista vierasta mökilleni.

Ja kutsu onkin varmaan ollut pelkkä kohteliaisuus, ei sitä ole tosissaan edes tarkoitettu.

Räyhäävä roskakasa kelpaa? Tosissaan on kaikki kutsuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko jättää lautapelin mökille vai vietkö sen mukana lähtiessäsi?

Vierailija
24/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viet omat ruuat, niin mikset vie omia juomiakin?

On tarkoitus mennä minun tilavalla autolla, johon koko porukka mahtuu kyytiin. Eivät aio maksaa bensarahaa, joten mielestäni on kohtuus että emäntä korvaa tämän haluamallani juomalla. Ilman minua jää mökkijuhannus välistä ja joutuvat kävelemään 80 km suunta.

Vierailija
25/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mulla on sellainen tunne, että me tunnemme ja jos näin on, älä tule. Ihmiset haluavat nauttia toistensa seurasta, pitää hauskaa, olla sosiaalisia ja mitkään pikkuprinsessat ei yhteiseen Jussiin mahdu vaan aiheuttavat vain päänvaivaa ja kömpelöitä, noloja tilanteita.

PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita ja pillua

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Ei tunneta. Tämä on ensimmäinen mökkijuhannus.

Vierailija
26/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viet omat ruuat, niin mikset vie omia juomiakin?

On tarkoitus mennä minun tilavalla autolla, johon koko porukka mahtuu kyytiin. Eivät aio maksaa bensarahaa, joten mielestäni on kohtuus että emäntä korvaa tämän haluamallani juomalla. Ilman minua jää mökkijuhannus välistä ja joutuvat kävelemään 80 km suunta.

Olisi kyllä kannattanut laittaa tämä jo ihan aloitukseen. Nyt saat turhaan haukkuja.

Vierailija
27/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio minäkään saunoa, syödä makkaraa enkä juoda kaljaa tai muutakaan alkoholipitoista. Silti menossa mökille, omalle, niin ei muita haittaa kun en piittaa "suomalaisista perinteistä".

Vierailija
28/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko jättää lautapelin mökille vai vietkö sen mukana lähtiessäsi?

Lautapeli on uusi ja annan sen emännälle lahjaksi. Suomeksi eli peli jää mökille ellei emäntä aio ottaa sitä mukaansa omaan kotiinsa.

Vierailija
29/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisten mökille väkevien kanssa. Laitatko perheen mäelle?

Vierailija
30/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kutsu jotenkin maksullinen?

Ei, mutta minulle ei makseta bensakuluja. Menemme mökille minun autolla koko porukka.

Vierailija
31/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Älytöntä olla osallistumatta ruokakuluihin, kun kuitenkin tarkoitus on, että siellä syödään yhdessä. Niin sinäkö sitten kuijottaisit nälissään ja katsoisit kun muut syö? Eikä varmasti kenestäkään ole kivaa, jos vain vedät sitä kirkasta viinaa koko juhannuksen syömättä mitään. Mielestäni on myös epäkohteliasta olla osallistumatta yhteisiin ruokakuluihin ja viedä sitten omat eväät, ellei sinulla ole erikoisruokavaliota. Ei siitä mitään tule, jos jokaisella on korvamerkityt eväät, eikä ne mahdu mihinkään jääkaappeihin, koska sitä ruokaa tulee sillä tavalla yksinkertaisesti liikaa. Sopeudu tai jää pois.

Vierailija
32/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy kotona.

Olipa taas kohteliasta syytellä kuskia. Jos pysyn kotona, joutuvat kävelemään ja kantamaan tavarat 80km suunta.

Vierailija
33/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä emännän pitää maksaa vieraiden matkakulut?

Vierailija
34/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki tietävät, että olet epäsosiaalinen, mutta muuten ei mökille pääse, joten sut on kutsuttu kuljetushommiin.

Heitä ne mökille ja vietä itse parempi Juhannus niin, että saat syödä ja juoda mitä haluat!

Vierailija
35/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin isäntänä, että kutsu meni vahingossa väärälle henkilolle ja pahoittelisin kovasti väärinkäsitystä.

Aha. Käveletkö sitten kantaen kaikki muonat ym tarvikkeet ilman autoa 80 km suuntaansa että pääset mökille? Epäilen vahvasti. Minun autolla sinne mennään eivätkä aio maksaa bensarahaa, joten on kohtuus että emäntä korvaa tämän haluamallani juomalla. Että sellainen väärinkäsitys.

Vierailija
36/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki tietävät, että olet epäsosiaalinen, mutta muuten ei mökille pääse, joten sut on kutsuttu kuljetushommiin.

Heitä ne mökille ja vietä itse parempi Juhannus niin, että saat syödä ja juoda mitä haluat!

Mielestäsi sosiaalinen ihminen saunoo ja juo kaljaa eikä muuta tarvita? En ole epäsosiaalinen vaan huippukokki, joten haluavat hyvää ruokaa ja seuraa.

Vierailija
37/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni mökillä siitä, että itselläni oli eri ruoat kuin muilla (rajoituksia terveydellisistä syistä). Odotat vieressä, kun muun porukan ruoat laitetaan. Kun grilli lopulta vapautuu, alan kokkaamaan omia ruokiani. Muut ovat jo syöneet, kun saan oman ruokani valmiiksi, ja lähteneet/lähdössä jonnekin ja/tai tekemässä jotain. Et edes tiedä, mitä ja minne, koska et osallistunut heidän ruokapöytäkeskusteluunsa.

Olet ihan pihalla muiden keskusteluista ja tekemisistä koko ajan, koska teet kaiken sen verran eri aikaan kuin muut.

Vierailija
38/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä uidaan ja saunotaan. Ei siellä muuta voi tehdä. Viinaa juodaan että kestää hyttyset.

Onpa laiskaa ja aivoköyhää toimintaa mökilläsi. Mökillä voi pelata rantalentistä, ottaa aurinkoa, tehdä töitä, lukea kirjaa, grillata muutakin kuin makkaraa, jutella muille jne.

Vierailija
39/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin isäntänä, että kutsu meni vahingossa väärälle henkilolle ja pahoittelisin kovasti väärinkäsitystä.

Aha. Käveletkö sitten kantaen kaikki muonat ym tarvikkeet ilman autoa 80 km suuntaansa että pääset mökille? Epäilen vahvasti. Minun autolla sinne mennään eivätkä aio maksaa bensarahaa, joten on kohtuus että emäntä korvaa tämän haluamallani juomalla. Että sellainen väärinkäsitys.

Ahaa! Sinua ei siis ole kutsuttu mökille, vaan pyydetty (ilmaiseksi) kuskiksi heidän mökkireissulleen?

Onko sinulla joku syy, miksi et kieltäydy "kunniasta"?

Vierailija
40/55 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Älytöntä olla osallistumatta ruokakuluihin, kun kuitenkin tarkoitus on, että siellä syödään yhdessä. Niin sinäkö sitten kuijottaisit nälissään ja katsoisit kun muut syö? Eikä varmasti kenestäkään ole kivaa, jos vain vedät sitä kirkasta viinaa koko juhannuksen syömättä mitään. Mielestäni on myös epäkohteliasta olla osallistumatta yhteisiin ruokakuluihin ja viedä sitten omat eväät, ellei sinulla ole erikoisruokavaliota. Ei siitä mitään tule, jos jokaisella on korvamerkityt eväät, eikä ne mahdu mihinkään jääkaappeihin, koska sitä ruokaa tulee sillä tavalla yksinkertaisesti liikaa. Sopeudu tai jää pois.

En osallistu ruokakuluihin enkä jaa omia ruokiani, koska minulla on sairauksia. En ala ruokkimaan muita, kun saavat minulta kyydit mökille. Oletko ahmatti jolle ei riitä mikään määrä ruokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi