Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaiden narskuttelusta koituvat kulut työttömälle

Vierailija
15.06.2020 |

Kävin hammaslääkärissä, koska on jo jonkin aikaa ollut korva-, hartia-, selkä- ja päänsärkyä. Siellä selvisi syyksi, että ilmeisesti narskuttelen hampaitani öisin. Hammaslääkäri neuvoi purentakiskon, joka maksaa 300 euroa. Lisäksi neuvoi fysioterapeutille hakeutumista. Olen työtön, joten ongelmana mistä maksan nuo? Pelkään, jos purentakisko ei autakaan särkyihin eli joutuisin käymään myös hierojalle ja mitenköhän usein? :( Yksi hierontakerta kun maksaa vähintään 50 euroa eli aika nopeasti joudun vararikkoon, jos esim. 1-2 kertaa viikossa joudun käymään. Mutta ei hyvä olla päivittäisissä säryissäkään :( Sain hammaslääkäriltä omahoito-ohjeet 2 viikoksi eli rentoutusharjoitukset ja todella toivoisin, että auttaisivat, viikon nyt niitä tehnyt, ettei tarvitsisi kallista kiskoa hankkia ja mahdollisesti hieronnoista maksaa :/

Mutta viikon päästä on kuitenkin päätös tehtävä eli käynkö hierojalla, jos vaikka pelkkä yksi kerta siellä riittäisi vai hankinko purentakiskon. Onko mahdollista saada mitään rahallista tukea kiskoon ja fysioterapeuttiin, jos hieronnat jatkuvia menoja?Työttömyys korvaus ei siihen riitä :(

Mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudut maksamaan. Jos saat toimeentulotukea, on pieni mahdollisuus, että saat sen kelalta tai kunnan harkinnanvaraisesta sos. tuesta

Vierailija
4/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos menisit töihin niin loppuisi samalla ne narskuttelut

Vierailija
5/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki se kisko, se auttaa paljon ja myös omilla harjoituksilla voi saada jännityksiä pois. Itse olen pahimmillaan tarvinnut välillä Sirdalud- lääkettä lihakisa rentouttamaan.

Vierailija
6/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä korvauksista, mutta jos kipujen syy on nimenomaan hampaiden narskuttelussa, niin hierojalla käymisestä on luultavasti vain väliaikaista apua, eikä auta pidemmän päälle jos narskuttelu vain jatkuu.

Voiko narskuttelu johtua stressistä? Jos saisit stressiä lievitettyä (helpommin sanottu kuin tehty), ehkä narskuttelu vähenisi, etkä välttämättä tarvitsisi purentakiskoa... Mutta ilmeisesti tätä on jatkunut jo pidemmän aikaa, jos kivut ovat kovia.

Vierailija
7/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ens alkuun säästät rahaa siihen purentakiskoon. Itsellä ainakin parani yöunet huomattavasti, en edes tiennyt kärsiväni mistään ja kiskon hankkimisen jälkeen nukun kuin pikkuvauva. Ja siis työtön olen ja omillani ostin.

Vierailija
8/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaat joutuu kaikki hoitamaan kaliisti itse vaikka ne tutkitusti vaikuttavat koko ihmiskropan hyvinvointiin. Eli ellei rahaa niin poistatetaan kipeät hampaat. Näin se valitettavasti on.

Vierailija
9/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ens alkuun säästät rahaa siihen purentakiskoon. Itsellä ainakin parani yöunet huomattavasti, en edes tiennyt kärsiväni mistään ja kiskon hankkimisen jälkeen nukun kuin pikkuvauva. Ja siis työtön olen ja omillani ostin.

Täytyykö maksaa kerralla vai voiko osissa? Tai meneekö korkoa, jos osissa maksaa?

Vierailija
10/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saat väliaikaisen purentakiskon 20-50e. Sitten pikku hiljaa alat säästämään kunnon kiskoa varten.

Googleta.

Vierailija
11/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakiskoja saa muutamalla kymmenellä eurolla apteekista! Night Guard - merkkinen kisko ehkäisee myös kuorsaamista! Itse olen hyvin tyytyväinen tähän kiskoon. Se muotoillaan suuhun sopivaksi ennen käyttöä. Ohjeet löytyvät pakkauksesta. Kestää hyvällä hoidolla kaksikin vuotta!

Vierailija
12/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä, ja säästin siitä aikani jotta sain kiskot. Auttaa pahimpin kipuihin. Lisäksi pitäisi olla hyvät tyynyt jotka tukee niskaa, muistaa jumpata koko kroppaa ja venytellä, koska kropan jumitukset voi vaikuttaa myös narskutteluun! Facebookissa on Purentalihakset rennoksi-ryhmä, jossa on hyviä vinkkejä aiheesta. On jumppia ja muita hierontoja.

Itselläni on tämä ajan kanssa pahentunut, ja tiedossa on ollut että leuka pitää leikata jossain vaiheessa. Joten nyt säästän sitten siihen. Hidasta säästämistä, mutta on tuo tärkeä satsaus terveyteen.

Vierailija
13/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä korvauksista, mutta jos kipujen syy on nimenomaan hampaiden narskuttelussa, niin hierojalla käymisestä on luultavasti vain väliaikaista apua, eikä auta pidemmän päälle jos narskuttelu vain jatkuu.

Voiko narskuttelu johtua stressistä? Jos saisit stressiä lievitettyä (helpommin sanottu kuin tehty), ehkä narskuttelu vähenisi, etkä välttämättä tarvitsisi purentakiskoa... Mutta ilmeisesti tätä on jatkunut jo pidemmän aikaa, jos kivut ovat kovia.

Kivut lievempiä, mutta niitä on joka päivä monta kertaa päivässä. Selkäkipu kovempi ja tästä olenkin ollut huolissani, koska selkäkipua ei ollut aiemmin joka päivä ja etenkään niin voimakkaana. Pari kertaa vihlonut yläselästä. Särkylääkettä en toistaiseksi ole joutunut ottamaan. Kuitenkin pelkään, jos kivut menevät jossain vaiheessa pahemmiksi mikäli en hoida ongelmaa. Stressi olisi hyvä saada vähemmäksi, mutta kun en ymmärrä mitä oikein stressaan. Itelle tullut mieleen, jos sormien repiminen ja pureskelu ja huulten pureskelu vaikuttaa, koska niissä hampaat pakosti menevät yhteen? Eli auttaisiko, jos pääsisin noista huonoista tavoista eroon? Myös se, kun seison ja istun välillä huonossa asennossa, koska puhelimestani loppuu akku ja johto liian lyhyt, jolloin joudun pitämään pään monesti vasempaan suuntaan kallistettuna. Olisiko ryhdin virheliikeet saaneet aikaan purennan virheet? Purentavirhe enemmän juuri vasemmalla puolella ja siellä naksuukin. Ja ennen kaikkea älypuhelimen liiallinen käyttö.

Vierailija
14/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä hyviä vinkkejä väliaikaisesta kiskosta. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että et pure leukoja yhteen päivällä. Koeta ihan tietoisesti rentouttaa suuta että et tee yöllisen purennan lisäksi vielä päivävuoroa. Netistä löytyy myös jumppaohjeita ja niska-hartiaseutua kannattaa liikuttaa esim keppijumpalla..

Vierailija
15/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[kuitenkim=Vierailija]Purentakiskoja saa muutamalla kymmenellä eurolla apteekista! Night Guard - merkkinen kisko ehkäisee myös kuorsaamista! Itse olen hyvin tyytyväinen tähän kiskoon. Se muotoillaan suuhun sopivaksi ennen käyttöä. Ohjeet löytyvät pakkauksesta. Kestää hyvällä hoidolla kaksikin vuotta![/quote]

Löytyykö kaikista apteekeista? Kaksi vuotta aika pitkä aika, hyvä jos kestäisi niin kauan, ettei tarvisi 300 euroa laittaa.

Vierailija
16/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanu sellaset nyrkkeily/itsepuolustuslajeihin tarkoitetut hammassuojat. Onhan ne vähän isot mutta hintaa vain 5e

Vierailija
17/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kisko. Jälkeenpäin huomaat että kannatti.

Vierailija
18/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemuotoiltavat apteekin- ja nyrkkeilykiskot ei korjaa purennan virheitä millään lailla, vaan saattavat jopa pahentaa purentaongelmaa ja aiheuttaa nivelkulumaa leukaan.

Ota se erikoishammaslääkärin sinun suuhusi sovittama kisko.

Vierailija
19/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupungin hammashoitolassa töissä, meiltä voi ostaa silikonisen

”yhden koon” purentakiskon. On kahtakin mallia. Hinnaltaan jotain 40e.

Olen huomannut että joiltakin yksit.hml. voi ostaa.

Sellaisen suussa jos opettelisit ensin nukkumaan, kaikki ei totu.

Vierailija
20/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä hyviä vinkkejä väliaikaisesta kiskosta. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että et pure leukoja yhteen päivällä. Koeta ihan tietoisesti rentouttaa suuta että et tee yöllisen purennan lisäksi vielä päivävuoroa. Netistä löytyy myös jumppaohjeita ja niska-hartiaseutua kannattaa liikuttaa esim keppijumpalla..

Hyvin harvoin lyön hampaita yhteen päiviällä ja pyrin siihen, etten niin tekisi. Joskus huomaan ollessani kumara-asennossa, että takaampaat herkästi menee yhteen ja sitten harmittaa miksi niin käy :/ Enkä edes stressaa mitään tai hermoile, ne vain menevät välillä. Huomaan myös välillä aamulla herätessäni, että jostain syystä on takahampaat yhdessä. Huomaan myös, että välillä ollessani lepäämässä sohvalla, kallistan itseäni erityisesti vasemmalle, nyt yritänkin jatkossa kallistaa oikealle, jos korjaantuisi siten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan