Hampaiden narskuttelusta koituvat kulut työttömälle
Kävin hammaslääkärissä, koska on jo jonkin aikaa ollut korva-, hartia-, selkä- ja päänsärkyä. Siellä selvisi syyksi, että ilmeisesti narskuttelen hampaitani öisin. Hammaslääkäri neuvoi purentakiskon, joka maksaa 300 euroa. Lisäksi neuvoi fysioterapeutille hakeutumista. Olen työtön, joten ongelmana mistä maksan nuo? Pelkään, jos purentakisko ei autakaan särkyihin eli joutuisin käymään myös hierojalle ja mitenköhän usein? :( Yksi hierontakerta kun maksaa vähintään 50 euroa eli aika nopeasti joudun vararikkoon, jos esim. 1-2 kertaa viikossa joudun käymään. Mutta ei hyvä olla päivittäisissä säryissäkään :( Sain hammaslääkäriltä omahoito-ohjeet 2 viikoksi eli rentoutusharjoitukset ja todella toivoisin, että auttaisivat, viikon nyt niitä tehnyt, ettei tarvitsisi kallista kiskoa hankkia ja mahdollisesti hieronnoista maksaa :/
Mutta viikon päästä on kuitenkin päätös tehtävä eli käynkö hierojalla, jos vaikka pelkkä yksi kerta siellä riittäisi vai hankinko purentakiskon. Onko mahdollista saada mitään rahallista tukea kiskoon ja fysioterapeuttiin, jos hieronnat jatkuvia menoja?Työttömyys korvaus ei siihen riitä :(
Mitä teen?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ostanu sellaset nyrkkeily/itsepuolustuslajeihin tarkoitetut hammassuojat. Onhan ne vähän isot mutta hintaa vain 5e
Mistä ostit?
Sitten mietin sitäkin, kun älypuhelinta näprätessäni paino kohdistuu just vasemmalle puolelle, koska pidän kiinni vasemmalla kämmenellä puhelimesta.
Niin ja kannan joka viikko painavaa reppua, joka saattaa myös aiheuttaa hartiakipuja.
Vierailija kirjoitti:
Itsemuotoiltavat apteekin- ja nyrkkeilykiskot ei korjaa purennan virheitä millään lailla, vaan saattavat jopa pahentaa purentaongelmaa ja aiheuttaa nivelkulumaa leukaan.
Ota se erikoishammaslääkärin sinun suuhusi sovittama kisko.
Mistä tiedät? Ootko ite kokeillut niitä?
Heh. Minulla menee hampaiden takia noin 400-800 euroa vuodessa, sillä ainoa keino mikä kohdallani tepsii on botox-pistokset purentalihaksiin. Maksaa siis noin 400 euroa kerta, vaikutus kestää 7-10 kk.
Ja myös minä olen työtön, joten kyllähän se kirpaisee maksaa. Mutta muuten olisi kokoajan pääkivut, hartia- ja hammassäryt, sekä hampaat lohkeilisi pilalle. Valitsen mieluummin terveyden ja paremman olon. Onneks olen muuten säästäväinen, niin on varaa maksaa, mutta voitte uskoa että paljon mieluummin laittaisin sen johonkin muuhun.
Että sikäli vähän epäreilu vaiva, ettei mitään korvauksiakaan tähän saa, vaikka toimenpide on terveydellinen. Ja itsellä vielä pahimmasta päästä tuo narskuttelu.
Sinitarra tai muovailuvaha ajaa samanasian Eikä ole hinnankirossa
Vierailija kirjoitti:
Sinitarra tai muovailuvaha ajaa samanasian Eikä ole hinnankirossa
Miten muka saa pysymään? Ja entä jos nielaisee unissaan? :0 Oon kyllä miettinyt, että eikö ite pysty kehittämään mitään omaa konstia, joka auttaisi. Sisko ehdotti leipäpalaa :D
Mulla menee lisäksi nyt hartiat ja selkä helposti jumiin, vaikka hellettä. Mutta, kun pitää tuuletinta päällä ja ikkunaa päällä eikä pärjäisi ilman niitä. Nyt kuitenkin laitoin ponchon hartioille. Toivoa sopii, että auttaa :/
Vierailija kirjoitti:
Heh. Minulla menee hampaiden takia noin 400-800 euroa vuodessa, sillä ainoa keino mikä kohdallani tepsii on botox-pistokset purentalihaksiin. Maksaa siis noin 400 euroa kerta, vaikutus kestää 7-10 kk.
Ja myös minä olen työtön, joten kyllähän se kirpaisee maksaa. Mutta muuten olisi kokoajan pääkivut, hartia- ja hammassäryt, sekä hampaat lohkeilisi pilalle. Valitsen mieluummin terveyden ja paremman olon. Onneks olen muuten säästäväinen, niin on varaa maksaa, mutta voitte uskoa että paljon mieluummin laittaisin sen johonkin muuhun.
Että sikäli vähän epäreilu vaiva, ettei mitään korvauksiakaan tähän saa, vaikka toimenpide on terveydellinen. Ja itsellä vielä pahimmasta päästä tuo narskuttelu.
Onpa ikävää kohdallasi :/
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee lisäksi nyt hartiat ja selkä helposti jumiin, vaikka hellettä. Mutta, kun pitää tuuletinta päällä ja ikkunaa päällä eikä pärjäisi ilman niitä. Nyt kuitenkin laitoin ponchon hartioille. Toivoa sopii, että auttaa :/
Ikkunaa auki siis
Mun 360e maksanut kisko on perseestä ja ahdistava, sattuu ja en saa unta.
Ostin 6e nyrkkeilyhammassuojan ja se on parempi. Meni 360e hukkaan.
Onko kukaan uskaltanut kokeilla hampaiden hiontaa? Paljonko maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ostin 6e nyrkkeilyhammassuojan ja se on parempi. Meni 360e hukkaan.
Harmi, noinkin voi siis käydä. Sen takia epäilenkin ostaa kallista, koska oon lukenut, ettei kaikille sovi. Kauanko oot käyttänyt tuota halpaa suojaa ja mistä ostit?
Ihan kaikille tiedoksi että normaalia on että hampaat eivät ole yhdessä kuin syödessä.
Jos ei ole niin jännität leukalihaksia turhaan.
Pakko tulla kertomaan nyt ihan hölömö väliaikaiskonsti:
Minulla poistettiin äskettäin viisuri, ja leikkauksen jälkeen havaitsin, että puren ilmeisesti hampaita kovasti yhteen, sillä aamulla herätessäni sain syljeskellä suuhun valunutta verta. Päivisin haava oli ok eikä vuotanut lainkaan vaikka söin ym., mutta aina öisin oli vuotanut. Lopulta epätoivoissani keksin laittaa tupot sieraimiini öisin, jotta minun olisi pakko hengittää yöllä suun kautta ja en voisi purra hampaitani yhteen. Toimi, ja ien lakkasi heti vuotamasta verta öisin. Tätä nyt en todellakaan suosittele pysyväksi keinoksi, mutta ehkä jos on tarpeeksi epätoivoinen (kuten minä) tätä voi kokeilla ja katsoa onko parempi olo. Tuppovinkkinä: alkuun laitoin vessapaperitupon, mutta sitten keksin käyttää korvatulppia :D Kyllähän ne toki välillä tippuu nenästä öisin.. No, ainakin viisurivaiva on nyt vihdoin parantunut. Itsekin aion suunnata kyllä purentakiskoja hankkimaan kunhan saan rahaa säästöön.
Olen miettinyt samaa, mutta olen opiskelija. T: Vuosia narskutellut, niska- ja hartiaseutu kipeä usein. Harrastan uintia, hiihtoa talvella, joogaa ja lenkkeilyä. Hetkellisesti auttaa kunnes taas jumiutui yön aikana paikat. Teen myös itsehierontaa ja jumppailen leukaa. Mikään ei tunnu kuitenkaan pidempiaikaisesti auttavan et kai se kisko on hankittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin 6e nyrkkeilyhammassuojan ja se on parempi. Meni 360e hukkaan.Harmi, noinkin voi siis käydä. Sen takia epäilenkin ostaa kallista, koska oon lukenut, ettei kaikille sovi. Kauanko oot käyttänyt tuota halpaa suojaa ja mistä ostit?
Niin mistä ostit nyrkkeilyhammassuojan? Onko eroa jääkiekkohammassuojaan? Sellainen kympin Prismassa.
Osta urheilijoille tarkoitettu halpa suusuojus ja pehmitä suojus ohjeen mukaan lämpimässä vedessä. Hyvä vaihtoehto kalliille purentakiskolle.
Hartioita saa rentoutettua mm. jumpalla ja rentoutusharjoituksilla. En käy hierojilla, koska inhoan hieronnan jälkeen olevaa tilannetta, jolloin minua kuvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla kertomaan nyt ihan hölömö väliaikaiskonsti:
Minulla poistettiin äskettäin viisuri, ja leikkauksen jälkeen havaitsin, että puren ilmeisesti hampaita kovasti yhteen, sillä aamulla herätessäni sain syljeskellä suuhun valunutta verta. Päivisin haava oli ok eikä vuotanut lainkaan vaikka söin ym., mutta aina öisin oli vuotanut. Lopulta epätoivoissani keksin laittaa tupot sieraimiini öisin, jotta minun olisi pakko hengittää yöllä suun kautta ja en voisi purra hampaitani yhteen. Toimi, ja ien lakkasi heti vuotamasta verta öisin. Tätä nyt en todellakaan suosittele pysyväksi keinoksi, mutta ehkä jos on tarpeeksi epätoivoinen (kuten minä) tätä voi kokeilla ja katsoa onko parempi olo. Tuppovinkkinä: alkuun laitoin vessapaperitupon, mutta sitten keksin käyttää korvatulppia :D Kyllähän ne toki välillä tippuu nenästä öisin.. No, ainakin viisurivaiva on nyt vihdoin parantunut. Itsekin aion suunnata kyllä purentakiskoja hankkimaan kunhan saan rahaa säästöön.
Miten kauan teit noin?
P.S. Minäkin testannut tuon keinon, kun oli yksi kevät tosi paha siitepölyallergia enkä olisi muuten saanut unta nenän vuotaessa ellen olisi laittanut vessapaperia sieraimiin :D Mutta tein sitä siis vain pari yötä eikä vuotanut nenä. Minulla oli siis vesinenä.
Ovatko auttaneet ja miten kauan oot käyttänyt? Entä mitä oireita sulla oli ennen niiden hankkimista?