Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaiden narskuttelusta koituvat kulut työttömälle

Vierailija
15.06.2020 |

Kävin hammaslääkärissä, koska on jo jonkin aikaa ollut korva-, hartia-, selkä- ja päänsärkyä. Siellä selvisi syyksi, että ilmeisesti narskuttelen hampaitani öisin. Hammaslääkäri neuvoi purentakiskon, joka maksaa 300 euroa. Lisäksi neuvoi fysioterapeutille hakeutumista. Olen työtön, joten ongelmana mistä maksan nuo? Pelkään, jos purentakisko ei autakaan särkyihin eli joutuisin käymään myös hierojalle ja mitenköhän usein? :( Yksi hierontakerta kun maksaa vähintään 50 euroa eli aika nopeasti joudun vararikkoon, jos esim. 1-2 kertaa viikossa joudun käymään. Mutta ei hyvä olla päivittäisissä säryissäkään :( Sain hammaslääkäriltä omahoito-ohjeet 2 viikoksi eli rentoutusharjoitukset ja todella toivoisin, että auttaisivat, viikon nyt niitä tehnyt, ettei tarvitsisi kallista kiskoa hankkia ja mahdollisesti hieronnoista maksaa :/

Mutta viikon päästä on kuitenkin päätös tehtävä eli käynkö hierojalla, jos vaikka pelkkä yksi kerta siellä riittäisi vai hankinko purentakiskon. Onko mahdollista saada mitään rahallista tukea kiskoon ja fysioterapeuttiin, jos hieronnat jatkuvia menoja?Työttömyys korvaus ei siihen riitä :(

Mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi kisko 500 euroa muokkailuineen. Päälle hieronnat purentalihaksille ja niskalle, todella monta kertaa. Nyt oon niin köyhä, etten pysty käymään fyssarilla, mutta Tempur-tyynystä on jonkin verran apua. Väliaikaisesti käytettynä Triptyl oli hyvä lääke kipuihin ja syvensi myös unta. Tsemppiä, tää on inhottava vaiva kyllä.

Vierailija
42/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta urheilijoille tarkoitettu halpa suusuojus ja pehmitä suojus ohjeen mukaan lämpimässä vedessä. Hyvä vaihtoehto kalliille purentakiskolle. 

Hartioita saa rentoutettua mm. jumpalla ja rentoutusharjoituksilla. En käy hierojilla, koska inhoan hieronnan jälkeen olevaa tilannetta, jolloin minua kuvottaa.

Oletko testannut? Auttaako urheilusuojus siihen, ettei naksu enää toisessa leuassa? Entä loppuvatko säryt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta urheilijoille tarkoitettu halpa suusuojus ja pehmitä suojus ohjeen mukaan lämpimässä vedessä. Hyvä vaihtoehto kalliille purentakiskolle. 

Hartioita saa rentoutettua mm. jumpalla ja rentoutusharjoituksilla. En käy hierojilla, koska inhoan hieronnan jälkeen olevaa tilannetta, jolloin minua kuvottaa.

Oletko testannut? Auttaako urheilusuojus siihen, ettei naksu enää toisessa leuassa? Entä loppuvatko säryt?

Saako pehmitettyä niin paljon, ettei liian suuri suussa?

Vierailija
44/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[kuitenkim=Vierailija]Purentakiskoja saa muutamalla kymmenellä eurolla apteekista! Night Guard - merkkinen kisko ehkäisee myös kuorsaamista! Itse olen hyvin tyytyväinen tähän kiskoon. Se muotoillaan suuhun sopivaksi ennen käyttöä. Ohjeet löytyvät pakkauksesta. Kestää hyvällä hoidolla kaksikin vuotta!

Löytyykö kaikista apteekeista? Kaksi vuotta aika pitkä aika, hyvä jos kestäisi niin kauan, ettei tarvisi 300 euroa laittaa.

Pitäisi löytyä! Muista vain puhdistaa se käytön jälkeen, niin se pysyy hyvänä pitkän aikaa! Olen itse aikoinaan käyttänyt ns. mittojen mukaan tehtyä kiskoa enkä ole huomannut käytössä mitään eroa!

Vierailija
45/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit sen purentakiskon ja ihan hammaslääkäriltä, ei mitään apteekin itsemuovattavia halpiskiskoja. Käytät sitä säännöllisesti ja pidät sen puhtaana ja säilytät hyvin, niin ei tarvitse olla hankkimassa jatkuvasti uutta.

Tarpeen vaatiessa hierontaa, kun olet tottunut kiskoon, jos vaivat yhä jatkuvat. Ilman kiskoa hieronnan löysäämä jännitys palaa välittömästi, joten jos rahasta on tiukkaa, niin kisko on tärkeämpi ja hieronta toissijainen.

Vierailija
46/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kiskot netistä, 30€ 2 kpl ja ovat ajaneet asiansa ainakin mulla täysin ok.

Vierailija
47/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemuotoiltavat apteekin- ja nyrkkeilykiskot ei korjaa purennan virheitä millään lailla, vaan saattavat jopa pahentaa purentaongelmaa ja aiheuttaa nivelkulumaa leukaan.

Ota se erikoishammaslääkärin sinun suuhusi sovittama kisko.

Mistä tiedät? Ootko ite kokeillut niitä?

Hammaslääkäri asettelee ja muovaa kiskon tarkasti oikean purennan mukaan, kun itse muovatessa ihminen on aivan oman arvionsa varassa. Koska leuat ovat jo valmiiksi vaivaiset ja jännittyneet, saattaa kiskosta tulla juuri sellainen, joka vetää leuat entistä pahempaan juntturaan ja vahvistaa jo olemassaolevaa purentavirhettä. T. Eri

Vierailija
48/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kiskot netistä, 30€ 2 kpl ja ovat ajaneet asiansa ainakin mulla täysin ok.

Loppuiko sulla säryt noiden käytön myötä?

Vierailija
49/50 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

36:lle: Kokeilin viime yönä vinkkiäsi eli laitoin paperitukot nenän sieraimiin. Ei ollut apua :/ En saanut kahteen tuntiin unta, joten päätin jättää sikseen ton keinon ja lisäksi ehkä puoliunissaan hampaat meni yhteen. Mutta toivon, että olisi hyötyä kuitenkin siitä, kun kaksi tuntia pidin suuta auki eli olihan se venytystä suulle.

Vierailija
50/50 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.narskuttelu.fi/product/116/narskuttelu-purentasuoja-2-suoja…

Mulla nämä käytössä väliaikaisesti ennenkuin saan hammaslääkäristä kiskon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan