Millaisiin ikähuijauksiin olette törmänneet deittipalveluissa?
Onko teille tullut usein esimerkiksi Tinderissä tai netin treffipalstoilla vastaan miehiä tai naisia, jotka huijaavat ikänsä? Ja miten asia on ilmennyt?
Tuli mieleen, kun Tinderissä tuli juuri vastaan mies, joka väittää olevansa 40, mutta on oikeasti 50-vuotias. Jotkut kertovat profiilitekstissään oikean ikänsä, vaikka olisivat merkinneet sen "viralliseen ikäkohtaan" olevan jokin muu, mutta tämä mies ei ainakaan ollut niin tehnyt. No, kymmenen vuotta sinne tai tänne :D
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomi Metsäketo tuli joskus aikoinaan vastaan Tinderissä ja oli "pyöristänyt" ikänsä about 10 vuotta alaspäin. Ilmoitti tosin profiilitekstissä oikean ikänsä.
Näitä näkee joskus, missä tekstissä sitten kommentti tyyliin "Tinder väitää iäksi X, mutta olen oikeasti Y"quote]
Nämä on aina hauskoja, kun voi syyttää Tinderiä. "Tää nyt näyttää iäksi 35, olen 45, mutta en saa tota muutettua". Et varmaan niin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomi Metsäketo tuli joskus aikoinaan vastaan Tinderissä ja oli "pyöristänyt" ikänsä about 10 vuotta alaspäin. Ilmoitti tosin profiilitekstissä oikean ikänsä.
Näitä näkee joskus, missä tekstissä sitten kommentti tyyliin "Tinder väitää iäksi X, mutta olen oikeasti Y"quote]
Nämä on aina hauskoja, kun voi syyttää Tinderiä. "Tää nyt näyttää iäksi 35, olen 45, mutta en saa tota muutettua". Et varmaan niin :D
Joo, siis just nämä! "En tajua miksi Tinder sekoilee näin", joo etpä vissiin :D
Vierailija kirjoitti:
Jep, Henry Saari on tullut vastaan väärällä iällä Tinderissä. En muista minkä ikäinen väitti olevansa, mutta mulla on yläikäraja 44, joten korkeintaan sen verran oli herralla ikää. Tästä ei ole aikaa kuin jokunen kuukausi, eli aika reippaasti hän on ikäänsä pyöristänyt alaspäin.
Mä olen myös törmännyt Henry Saareen, ja kymmenen vuotta oli tiputtanut iästään.
Mulla on Tinderissä ikähaarukka 18-27v, ja kerran tuli yksi 37-vuotias tuttu siellä vastaan eli toi tuttu ainakin huijannut ikänsä siellä.
Lisäksi tiedän muuta kautta, että yhden kaverin äiti huijaa Tinderissä ikänsä 15 vuotta nuoremmaksi kuin on.
Näiden molempien tuttujen syynä tuolle on oletettavasti se, että tykkäävät reilusti nuoremmista naisista/miehistä ja koska suurinosa niistä reilusti nuoremmista naisista/miehistä ei ole kiinnostuneita itseään reilusti vanhemmista miehistä/naisista, niin laittavat ikänsä alemmas jotta voisivat saada matcheja nuorempien kanssa.
Olin 24v ja yöllä lähdin kotiin haagaan. Bussissa "poika" tuli juttelemaan ja pyysi yöksi. Iäkseen sanoi 28.
Sängyssä hän sitten ensin yritti kivuliaasti työntää sormensa persiini (epätavallista niihin aikoihin) ja varsinkin ihmetteli ja moitti kovasti kun rintani heilui. (Ei tietenkään niin paljo kuin nyt, 30vuotta myöhemmin). Aamulla hän katsoi vaatteitani tarkkaan ja sitten haukkui vaatteitani hirveiksi.
Myöhemmin näin kun oli laittanut lehteen oman syntymäpäiväilmoituksen. Laskin että oli ollut huijaushetkellä 35v. Jos henkilö valehtelee ikänsä, hän ei muutenkaan ole rehellinen tai kiva.
Pari vuotta sitten näin kuolinilmoituksen eikä surettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on tullut vastaan kymmeniä 40+ miehiä, jotka ovat laittaneet iäkseen alle 30. 🤦🤦🤦
Jokaisen olen swaipannut vasemmalle. Miten 40+ oikeasti kuvittelee menevänsä parikymppisestä?Ei varmaan kuvittelekaan mutta nuorempien naisten kanssa ei pääse edes keskustelluun ellei vähän narraa.
-mouth75
No et pääse muutenkaan vaikka valehtelisit ikäsi, koska rupsahtanut turpavärkkisi todistaa ikäsi.
Olen muuten 45v, enkä 75v jos nimimerkistäni jotain päättelit.
Pe li rupsahtanut ukko.
Huijaaminen on tosi hölmöä. Mieluummin on nuorekas ikäisensä, eikä toisinpäin.
Esim treffit24:ssä on ihan ikinuoria tyyppejä... Eivät vanhene ollenkaan, päinvastoin, eräs treffaamani lähes 50-v mies nuoreni 10 vuotta, ihan ykskaks! 💥
Kieltämättä näiden ikähuijareiden kohdalla tulee mieleen, että mitähän kaikkea muuta henkilö jättää kertomatta tai "hieman" kaunistelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan tinderissä osuma miehen kanssa joka oli oikeesti 48 mutta väitti siellä olevansa muutaman vuoden nuorempi. Tää kertoi sen kyllä tekstissään, että sikäli kiva. Hän oli huolissaan siitä kun mulla ei ollut kokovartalokuvaa nähtävillä, koska oli joskus joutunut treffeille ylipainoisen kanssa. Varmaan toi kertoo jotain siitä, miksi on lapseton viisikymppinen tinderissä hakemassa seuraa väärällä iällä. Jos siis ylipainoisen kanssa joutuminen yksille treffeille olisi pahinta mitä kuvitella saattaa, niin lienee aika pinnallinen tyyppi.
Olen taulukon mukaan normaalipainoinen eli ilmoitin painokseni normaali. Tosi moni mies kuitenkin tivasi minulta, kuinka paljon minulla on ylipainoa. Vastasin, että kolmea kiloa enempää minusta ei voi ottaa pois eikä sekään ole ylipainoa. Harrastamani urheilulajin vuoksi olen todella hyvässä kunnossa. No en jatkanut kirjoittelua noiden tivaajien kanssa.
En kyllä ymmärtänyt.
Miksi tivaavat onko yli painoa jos muka urheilet ja olet "hyvässä kunnossa"?
No sitä minäkin ihmettelin. Olin kirjoittanut harrastavani liikuntaa ja olevani normaalipainoinen. Tuli todella monta viestiä, joissa kysyttiin, kuinka paljon minulla on oikeasti ylipainoa. Nykyinen miesystäväni tosin kertoi olleensa treffeillä naisen kanssa jolla oli kuvat hoikasta naisesta, joka ilmoitti omaavansa balettitaustan. Treffeille oli tullut noin 100 kiloinen nainen ja balettia oli tanssittu viimeksi 15 vuotta sitten. Eli kai miehet olettivat, että huijaan, mutta ei kuulu minun tapoihini.
Miehet on ihan uskomattoman masentavia, ainakin siis ne jotka syrjii oman ikäisiä tai vanhempia naisia. "Ikä on vain numeroita" miehille, kunhan nainen on reilusti nuorempi.
Onko tää erityisesti joku suomimiesten juttu, vai ihan universaali ilmiö?
En yhtään ihmettele miksi niin monet naiset nykyään luovuttaa deittirintamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin yksillä deiteillä, joissa kuva ja ikä oli 15 vuoden takaa. Miestä oli vaikea tunnistaa, mutta kun hän tuli luokseni ja esittäytyi mölöytin silkasta yllätyksestä "että näytät paljon vanhemmalta kuin kuvassa".
En käsitä tuollaista.
Selailin/käytin joskus kymmenen vuotta sitten Suomi24:n treffipalstaa. Nyt olen Tinderissä ja siellä on tullut muutama mies vastaan, jotka muistan tuolta Suomi24:lta ja heillä on ainakin osittain tai jopa täysin samat kuvat, jotka heillä oli tuolloin kymmenen vuotta sitten käytössä eri palstalla. Ei luulisi olevan niin vaikeaa ottaa ajankohtaisia kuvia, vaikka ulkonäkö ei tietenkään ole muuttunut vuosien aikana lainkaan :D
Voi olla etteivät kuvat ole tuolloin Suomi24 aikana olleet silloinkaan aivan tuoreita vaan muutaman vuoden takaa, joten treffeillä yllätys voi olla suuri :D
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on kai alhaisemmat hinnat jos on alle 30v. Sen takia moni laittaa ja sitten profiiliin oikea ikä. Ei johdu siitä että haluavat kusettaa.
Eihän Tinder mitään maksa, jos käyttää ihan sitä perusversiota.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihan uskomattoman masentavia, ainakin siis ne jotka syrjii oman ikäisiä tai vanhempia naisia. "Ikä on vain numeroita" miehille, kunhan nainen on reilusti nuorempi.
Onko tää erityisesti joku suomimiesten juttu, vai ihan universaali ilmiö?
En yhtään ihmettele miksi niin monet naiset nykyään luovuttaa deittirintamalla.
No eihän tuollaiset tyypit mitään naista saa. Ensin valehtelevat iän ja kun nainen poistuu treffeiltä kättelyssä, kun totuus paljastuu niin , haukutaan naiset nirsoiksi. Täytyy olla todella ääliö, jos kuvittelee, että ihmissuhteen voi aloittaa valehtelemalla.
Miehet tälläkin palstalla valittavat, että naiset ghostaavat tinderissä. Sitä aina miettii, että miksihän se nainen lopetti kirjoittelun. Syyhän siihen on ollut ihan selvä, miehen tökerö käytös. Mutta miesten mielestä nainen vaan ghostaa ilman syytä.
Jos jo useampi nainen on lopettanut yhteydenpidon kuin seinään, kannattaisiko katsella peiliin?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Miksi ikä muuten pitää valehdella? Täällä palstalla väitetään, että nuoret naiset suorastaan jonottavat päästäkseen vanhempien miesten seuraan.
Kyllä välillä naurattaa makeasti kun Tinderissä tulee vastaa ukkeli, joka väittää iäkseen 35 vaikka aivan selvästi on ennemmin 65-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ikä muuten pitää valehdella? Täällä palstalla väitetään, että nuoret naiset suorastaan jonottavat päästäkseen vanhempien miesten seuraan.
Aivan, eli miesten kannattaisi laittaa vähintään oma ikänsä tai jopa muutama vuosi päälle :D
Tämä nyt ei varsinaisesti ole ikähuijaus, mutta Tinderissä joillain on tosi vanhoja kuvia. On vaikka hyppyritukkaa ja puuhelmet kaulassa, jotka olivat muotia joskus parikymmentä vuotta sitten. Tietysti joillain on ihan lapsuuskuvia, että tuoreitä nämä niihin verrattuna.
Siihen asti kunnes täyttää 50. Niinhän kaksikymppinenkin on kaksikymppinen, kunnes täyttää 30.